Korte vragen
Re: Korte vragen
December is toch nog dit jaar? :')
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Ik wil volgend jaar begin zomer (mei/juni) naar Barcelona met de trein (Amsterdam [Thalys] Parijs [TGV] Barcelona)Suus schreef:Voor welk land? Duitsland gaat op 15 oktober open, Frankrijk op 3 oktober. Thalys is al te boeken voor geheel december.
Korte vragen
Ik zou je dan vooral abonneren op de nieuwsbrief van Oui.sncf, die meldt tijdig wanneer de boekingen voor Zuid-Frankrijk open gaan.
Jij weet heel goed dat in het OV het nieuwe jaar eerder begint dan in de rest van de maatschappij, dus ga eens een keer ergens anders lopen vitten, krotenkoker.Aking schreef:December is toch nog dit jaar? :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
En die is ook in een andere taal dan Frans (ben sowieso erg blij met hun nederlandse site)?
Re: Korte vragen
Ja, ik ontvang hem gewoon in het Nederlands namelijk ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3926
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Korte vragen
Top, thanks voor de uitgebreide info!
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen
Wat is er misgegaan rond de baureihe 481? Als ik iets lees over dat treinmodel lees ik alleen maar slechte verhalen daarover en wat voor dramabakken het welniet zijn.
Korte vragen
Heb je even?
Omdat DB niet zo veel wou betalen zijn ze erg goedkoop ontworpen, waardoor al vanaf het begin onderdelen sneller vervangen moeten worden dan gepland. Vervolgens ontspoorde er eentje in 2009 vanwege een wielbreuk, dat bleek het gevolg van overbelasting van het wiel. Vervolgens verlaagde de toezichthouder de inspectie-interval tot 30.000 kilometer. DB hield zich daar niet aan, waarna een aanzienlijk deel aan de kant moest. Niet veel later bleek dat ook de remcilinders gebrekkig onderhouden werden. En dat de remmen dusdanig slecht waren dat er zandstrooiers ingebouwd moesten worden. Het lukte alleen DB niet om alle zandstrooiers elke nacht te vullen, zodat diverse treinen overdag een half uur uit dienst moesten voor nieuw zand. En als het erg koud is kunnen de zandstrooiers dichtvriezen. Uiteindelijk zijn de meeste problemen wel verholpen, maar dat komt ook deels omdat DB een tweede werkplaats heropende die ze wegens de beursgang hadden wegbezuinigd.
Omdat DB niet zo veel wou betalen zijn ze erg goedkoop ontworpen, waardoor al vanaf het begin onderdelen sneller vervangen moeten worden dan gepland. Vervolgens ontspoorde er eentje in 2009 vanwege een wielbreuk, dat bleek het gevolg van overbelasting van het wiel. Vervolgens verlaagde de toezichthouder de inspectie-interval tot 30.000 kilometer. DB hield zich daar niet aan, waarna een aanzienlijk deel aan de kant moest. Niet veel later bleek dat ook de remcilinders gebrekkig onderhouden werden. En dat de remmen dusdanig slecht waren dat er zandstrooiers ingebouwd moesten worden. Het lukte alleen DB niet om alle zandstrooiers elke nacht te vullen, zodat diverse treinen overdag een half uur uit dienst moesten voor nieuw zand. En als het erg koud is kunnen de zandstrooiers dichtvriezen. Uiteindelijk zijn de meeste problemen wel verholpen, maar dat komt ook deels omdat DB een tweede werkplaats heropende die ze wegens de beursgang hadden wegbezuinigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen
Wow, dat klinkt echt als verwaarlozing ten top. Is de verwachting aanwezig dat baureihe 483/484 beter zal presteren dan de 481 of is dit model ook goedkoop verkocht?
Re: Korte vragen
Dat DB er niet met hun tengels heeft aangezeten is meestal een positieve eigenschap van een treinstel
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Betekent de aanstaande verbouwing van Nijmegen dat Arriva straks alleen nog op spoor 1b en 35 terechtkan, met de [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] en [serie=Sprinter|2019|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] op spoor 1a? Ik was net een verhaal aan het typen in het doorgeefluik over te weinig overstappaaltjes op spoor 1a, maar als Arriva daar straks niet meer komt (wat ze nu regelmatig doen, vooral bij het uitwisselen van treinstellen) is dat niet echt een issue meer.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Welke van deze treindiensten horen wel en welke niet tot het hoofdrailnet? Missen er nog treindiensten? Wiki
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen
ICE en IC Berlijn horen niet tot het Hoofdrailnet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Hoe zit dat met de IC Berlijn die de [serie=Intercity|2019|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] deels vervangt? Is IC Berlijn in zoverre hoofdrailnet dat als hij geschrapt zou worden er extra treinen in de [serie=Intercity|2019|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie] ingelegd zouden moeten worden?
De [serie=Stoptrein (S43)|2019|(Hasselt -) Liège-Guillemins - Maastricht5350[/serie] moet in ieder geval toegevoegd worden.
De [serie=Stoptrein (S43)|2019|(Hasselt -) Liège-Guillemins - Maastricht5350[/serie] moet in ieder geval toegevoegd worden.
Re: Korte vragen
Als de 1500 niet rijdt wordt nog steeds voldaan aan de verplichtingen van het HRN, in de vorm van de 5800.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Dus de 1500 valt ook niet onder het hoofdrailnet? Of hoe moet ik dat zien?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De Thalys wel?Suus schreef:ICE en IC Berlijn horen niet tot het Hoofdrailnet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Korte vragen
Dat weet ik niet zeker, daarom heb ik die nog even niet genoemd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Als die onder het HRN valt moet je er toch met elk vervoerbewijs in kunnen? Of staat dat daar weer los van?
Korte vragen
Internationale verbindingen op de HSL zijn een apart hoofdstuk van de concessie, maar ik weet dus niet of Parijs daar ook een verplichting in is en heb nu ook niet de tijd om te Google’n.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Onder welke 'concessie' vallen de treinen die niet tot het HRN behoren dan wel?
Korte vragen
Tot een concessie van een regionale opdrachtgever of het is open access.
NS moet vanaf elk groot station vanaf ‘s ochtends tot middernacht twee treinen per uur in elke richting aanbieden. NS mag zelf voorstellen hoe ze aan die eis invulling geven en Locov geeft dan advies over. Daarna wordt een dienstregeling vastgesteld waar NS dan in de uitvoering op wordt afgerekend. Als de IC Berlijn niet tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort rijdt en NS zet geen vervanging in, in de vorm van een extra 1500, dan is dat heel vervelend voor de reiziger die een half uur moet wachten of een sprinter moet nemen, maar NS blijft wel voldoen aan de minimale bediening uit de concessie en NS heeft in principe maar drie binnenlandse intercity’s per twee uur tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort aangeboden aan de klant.umbusko schreef:Dus de 1500 valt ook niet onder het hoofdrailnet? Of hoe moet ik dat zien?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Als het Locov slim is laat het dus vastleggen dat het eventueel verdwijnen van een ICB gecompenseerd moet worden door een 1500, en wordt NS daar ook op afgerekend. Of anders geformuleerd: NS belooft vier IC's te laten rijden per twee uur, waarbij de ICB een gewone IC mag vervangen.
Eigenlijk is het dus een ingewikkelde vraag wat tot het "hoofdrailnet" behoort, want er is een minimumeis en alles wat daarbovenop rijdt is extra. (Maar rijdt over dezelfde trajecten.)
Eigenlijk is het dus een ingewikkelde vraag wat tot het "hoofdrailnet" behoort, want er is een minimumeis en alles wat daarbovenop rijdt is extra. (Maar rijdt over dezelfde trajecten.)
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen
Scoort DB dan slechter op betrouwbaarheid van de treindiensten, service en onderhoud van het materieel dan de NMBS, SNCF, Renfe, CP, Trenitalia, ÖBB, MAV, CD, PKP, DSB en de SJ? Ik heb zo gevoel dat DB wel erg in een negatief daglicht wordt gesteld en dat DB best een redelijke vervoerder is naar Europese maatstaven (als je de Balkenlanden en voormalige Sovjet-Staten buiten beschouwing laat).Suus schreef:Dat DB er niet met hun tengels heeft aangezeten is meestal een positieve eigenschap van een treinstel
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen
Wat is dit voor een vraag, gaan we nu heel europa vergelijken zodat DB er misschien positief uitkomt? Voor iets wat een hoogwaardig product moet voorstellen ben ik ieder geval niet onder de indruk van de staat van het materieel dat DB Fernverkehr in dienst heeft, en als het bij DB Regio op zijn goedkoopst moet krijg je brol als de Baureihe 481 of de Pesa Link voorgeschoteld :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten