Korte vragen
Re: Korte vragen
Ik verwacht o.a. Bak, Verhoef, TCR, Jan de Wit, Oostenrijk, Brouwer, Rasch en Hellingman op dat tvv.
Re: Korte vragen
In het verleden zijn verbussingen van de Zuidas vaak gedaan met de Zuidtangent-lijnen 300/310, die kanten op zal dan ook waarschijnlijk met lijn 300 en 341 worden. Sloterdijk en Leiden wordt wel met echt TVV gedaan, daar zal gezien de schaal mogelijk ook wat streekvervoer-materieel bijzitten.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Thanks voor de snelle info allebei! Touringcars vind ik niet zo interessant, maar (ex-)lijnbussen juist wel :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Dubbeldekkers zijn toch mogelijk gelijkvloers te maken?reisthijs schreef:Het lijkt mij dat NS ook nieuwe dubbeldekkers zou kunnen bestellen ter vervanging van de huidige.
PSA: Links gaan, rechts staan
Re: Korte vragen
Je zou ook kunnen denken aan een variant waarbij niet alle bakken gelijkvloers zijn, bijvoorbeeld waarbij alleen de kopbakken gelijkvloers zijn.
Re: Korte vragen
Sowieso, moet de hele trein gelijkvloers zijn? Of moet er alleen een gelijkvloerse instap zijn (waar je dan zelfs je gelijkvloerse plaatsen en toilet kwijt kunt)?
Re: Korte vragen
Wat is er van de grijze demo-Protos geworden?
Re: Korte vragen
Wij rijden vooral tussen Den Haag en Gouda/Woerden dat weekend met de lijnbussen :)Milco schreef:Dit weekend worden er bussen ingezet van en naar Schiphol door werkzaamheden. Gezien het aantal treinen dat er normaal door de tunnel rijdt zullen het behoorlijk veel bussen verwacht ik. Heeft iemand toevallig enig idee of het voornamelijk touringcars zullen zijn of dat er ook ex-lijndienstbussen ingezet kunnen worden, denk aan Pouw Vervoer of TCR? Ik heb geen idee welke ondernemingen deze diensten zullen uitvoeren.
Re: Korte vragen
Ik zie de laatste tijd vaak dat de [serie=Sprinter|2018|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie] wordt opgeheven wegens "gladde sporen". Maar wat is er zo bijzonder aan dit traject (of het ingezette materieel) dat het zo gevoelig is voor gladheid?
Elders in Nederland zie ik het bijna nooit.
Elders in Nederland zie ik het bijna nooit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Het is een vrij bosrijk traject van Utrecht naar Rhenen. Nu de blaadjes vallen krijgen de treinen last hiervan.
De spitstrein van Veenendaal naar Breukelen rijdt volgens mij zelfs helemaal niet doordat het te krap wordt op het spoor.
De spitstrein van Veenendaal naar Breukelen rijdt volgens mij zelfs helemaal niet doordat het te krap wordt op het spoor.
Laatst gewijzigd door Ferdinand op di 20 nov 2018, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Korte vragen
Normaal wordt er snel gekeerd in Veenendaal. Met gladheid kan dat niet omdat het risico op het doorglijden van een trein de overweg op dan te groot is. Er wordt dan dus lang gekeerd, via het keerspoor. Dat kost wel materieel, daarom worden er dan treinen opgeheven.
Re: Korte vragen
Vandaag werd er echter omgeroepen dat er tussen Utrecht Centraal en Breukelen minder Sprinters reden. Met de voorgaande (duidelijke) uitleg zou ik juist verwachten dat de [serie=Sprinter|2018|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie] alleen tussen Ut en Bkl zou rijden.
Andere vraag: wat is eigenlijk de reden dat de Intercity's tussen Amsterdam en Hoorn (- Enkhuizen) niet in Zaandam stoppen? Past dat niet in de dienstregeling?
Andere vraag: wat is eigenlijk de reden dat de Intercity's tussen Amsterdam en Hoorn (- Enkhuizen) niet in Zaandam stoppen? Past dat niet in de dienstregeling?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen
Ze heffen juist Utrecht - Breukelen op om de lange kering in Veenendaal mogelijk te maken.Meltrain schreef:Vandaag werd er echter omgeroepen dat er tussen Utrecht Centraal en Breukelen minder Sprinters reden. Met de voorgaande (duidelijke) uitleg zou ik juist verwachten dat de [serie=Sprinter|2018|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie] alleen tussen Ut en Bkl zou rijden.
Dat past prima in de dienstregeling, die treinen staan lang stil in Hoorn.Meltrain schreef:Andere vraag: wat is eigenlijk de reden dat de Intercity's tussen Amsterdam en Hoorn (- Enkhuizen) niet in Zaandam stoppen? Past dat niet in de dienstregeling?
Re: Korte vragen
Commerciële redenen.Meltrain schreef:Andere vraag: wat is eigenlijk de reden dat de Intercity's tussen Amsterdam en Hoorn (- Enkhuizen) niet in Zaandam stoppen? Past dat niet in de dienstregeling?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Ik dacht zelf altijd om de sprinter tussen Zaandam - Purmerend - Hoorn wat voller te krijgen.
Re: Korte vragen
Kun je dat nader toelichten?Suus schreef:Commerciële redenen.Meltrain schreef:Andere vraag: wat is eigenlijk de reden dat de Intercity's tussen Amsterdam en Hoorn (- Enkhuizen) niet in Zaandam stoppen? Past dat niet in de dienstregeling?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Als de IC in Zaandam zou stoppen zitten daar zoveel reizigers in die nu de Sprinter moeten nemen dat de Sprinter dan niet meer rendabel is en de IC tegelijk extra capaciteit nodig heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen
Als er ruimte is om de ic in Zaandam te laten stoppen zou ik eerder purmerend kiezen om die ook op het ic-net te laten aansluiten. Voordeel is dat purmerend dan ook een rechtstreekse verbinding heeft met Amsterdam centraal. Degene die naar Schiphol willen kunnen altijd nog de stoptrein pakken
Re: Korte vragen
Heel Purmerend heeft nu al een goede verbinding met Amsterdam Centraal (via Noord) met de bus.
Re: Korte vragen
Heb je het nu over reizigers tussen Zaandam en Hoorn of tussen Zaandam en Amsterdam (en verder)?Daniel schreef:Als de IC in Zaandam zou stoppen zitten daar zoveel reizigers in die nu de Sprinter moeten nemen dat de Sprinter dan niet meer rendabel is en de IC tegelijk extra capaciteit nodig heeft.
Laatstgenoemde groep gebruikt nu immers de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] toch al niet, dus zorgt een extra stop van de [serie=Intercity|2018|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] juist voor verlichting van de [serie=Intercity|2018|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] en [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie].
Overigens vind ik een stop in Purmerend ook wel een goed idee, zodat Purmerend een veel betere verbinding met Utrecht en verder krijgt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8689
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
Richting Hoorn.
Een stop is juist geen goed idee aangezien er dan maar 2x/uur een verbinding is met Utrecht. Nu heeft vrijwel iedere wijk in Purmerend minimaal 4x/uur een busverbinding met Amsterdam Centraal (al dan niet via Noord) waarvandaan 4-6x/uur een intercity naar Utrecht rijdt.
Een stop is juist geen goed idee aangezien er dan maar 2x/uur een verbinding is met Utrecht. Nu heeft vrijwel iedere wijk in Purmerend minimaal 4x/uur een busverbinding met Amsterdam Centraal (al dan niet via Noord) waarvandaan 4-6x/uur een intercity naar Utrecht rijdt.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Liever 2x per uur rechtstreeks dan 4x per uur met loopafstanden lijkt mij.
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen
Waarom kregen bepaalde Hondekop-treinstellen de gele huisstijl met doorlopende blauwe band en bepaalde stellen de gele met reclameband?
Re: Korte vragen
Deze 'intercity-Hondekoppen' hebben een afwijkend interieur (coachopstelling in de tweede klas, bagagecompartiment deels geofferd voor extra zitplaatsen).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Korte vragen
De stellen met de blauwe balk over de ramen hadden een nieuwe inrichting/stoelopstelling gekregen dat ze beter geschikt maakte voor het nieuwe Intercity-net. De stellen die niet waren verbouwd kregen de normale NS-huisstijl.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten