Korte vragen

Heb je ergens een fout in de reisinformatie, een goedkoop treinkaartje, of een bug in je OV app gezien, meld het dan hier.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10104
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Hainje » wo 21 jun 2017, 22:36

Aking schreef:In Tilburg zit, enkel op het stuk boven de tunneluitgang aan de achterzijde van het station een stuk perron, zelfs inclusief blokmarkering...

Is het de bedoeling dat hier nog een volledig perron komt? En waarom is dat niet meteen met de rest van het station gedaan?

Omdat het nu nog niet echt nodig is. Zoals ook met afgelopen Koninginnedag was het treinverkeer prima af te handelen via twee sporen. Dus vier sporen is dan natuurlijk wel erg luxe. Ik vermoed dat het derde perron er pas gaat komen als de Betuweroute in Duitsland klaar is en de goederentreinen niet meer door Brabant gaan.
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

Wageningen1998
Berichten: 949
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Korte vragen

Berichtdoor Wageningen1998 » do 22 jun 2017, 11:54

Het is toch zo dat ICRm in de toekomst nooit meer een serie rijdt die niet via de HSL rijdt? (Zoals de 3600 waar ICRm vroeger heel veel reed)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41646
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen

Berichtdoor Suus » do 22 jun 2017, 12:00

Op de Benelux na is dat nu al het geval.
Rame à l'approche

Wageningen1998
Berichten: 949
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Korte vragen

Berichtdoor Wageningen1998 » do 22 jun 2017, 12:07

Ja klopt, maar vroeg me af of dat in de toekomst (tot 2021 als het ICNG gepland staat te komen) nog kon veranderen

reisthijs
Berichten: 5020
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Berichtdoor reisthijs » do 22 jun 2017, 15:27

Tegen die tijd zal het grootste deel van ICRm weer aan een revisie toe zijn. En er is dan toch we voldoende IC-materieel beschikbaar (o.a. doordat er dan geen DDZ meer nodig is voor sprinterdiensten).

Dus verwacht een enkele reis naar de sloper voor het ICRm dat dan overbodig wordt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2955
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Berichtdoor Nitein-Repart » do 22 jun 2017, 15:40

Rijtuigen kun je wel gemakkelijk verkopen aan het buitenland, beter dan bijv. DM90 dat veelal te zwaar en te sloom is. Op de Balkan kan ICR wellicht het oudste spul vervangen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41646
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen

Berichtdoor Suus » do 22 jun 2017, 16:15

Vraag mij of er echt interesse in is. Ik denk hooguit voor de draaistellen, de Y32-draaistellen waren erg populair en zijn wijd verspreid.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5673
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor ArrivaBas » do 22 jun 2017, 21:46

Erno-BE schreef:De 5600 was wel een mooie treinserie voor de Flirt, Flirt komt daar beter tot zijn recht dan in de 6700 en 7500.

En waarom dan? :roll: Mijns inziens krijg je dan juist eilandbedrijfjes, waardoor materieel niet snel is uit te wisselen, plus dat de 6700 en 7500 samen niet een 5600 integraal FLIRT maken. Tevens is Zwolle erg ver van OB Maastricht verwijderd.
6-12-2019: Trein 4.945 km, Bus 289 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

KM46
Berichten: 12596
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen

Berichtdoor KM46 » do 22 jun 2017, 21:48

De FLIRT's komen alleen in Zuid Nederland te rijden omdat het (groot) onderhoud in Maastricht plaatsvind.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4188
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor cassie127 » vr 23 jun 2017, 00:06

In de spits is er al 2× ddz-4 nodig... Hoe lang zal dit worden als het met Flirts gereden moet worden?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km
2019 Trein: 47225,5 km, Bus: 3301,2 km, Metro: 154,6 km, Tram: 40,8 km, Veer: 38 km, Zweeftrein: 22,2 km 08-12

Gebruikersavatar
MarkNL
Berichten: 390
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor MarkNL » vr 23 jun 2017, 10:17

Dat kan men makkelijk vervangen door DD-AR :P .

reisthijs
Berichten: 5020
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Berichtdoor reisthijs » vr 23 jun 2017, 11:42

cassie127 schreef:In de spits is er al 2× ddz-4 nodig... Hoe lang zal dit worden als het met Flirts gereden moet worden?
Voor een vergelijkbaar aantal zitplaatsen heb je minstens 14 bakken Flirt nodig, dat is veel te lang.

De NS Flirts komen goed tot hun recht op de trajecten waar ze nu rijden, waar je aan 1 of 2 stellen genoeg hebt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2955
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Berichtdoor Nitein-Repart » vr 23 jun 2017, 12:22

Het is meer dat ik Flirt behoorlijk luxe materieel (Wifi, toilet, stopcontacten) voor de korte trajecten van de 6700 en 7500 en deze luxe meer tot zijn recht komt op langere trajecten als de 5600. Maar ik snap ook wel dat Den Bosch en Arnhem dichter bij Maastricht liggen dan Utrecht of Zwolle.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41646
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen

Berichtdoor Suus » vr 23 jun 2017, 13:18

Ooit zullen alle treinen zo luxe zijn.
Rame à l'approche

Globetrotter
Berichten: 1471
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Korte vragen

Berichtdoor Globetrotter » za 24 jun 2017, 10:44

Weet iemand met welk materieel of door welke vervoerder het pendelvervoer tussen station WIjchen en het festivalterrein van Down the Rabbit Hole wordt gereden?

OV-Hobbyist
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Korte vragen

Berichtdoor OV-Hobbyist » za 24 jun 2017, 13:38

Uitgaande van vorig jaar zal er door verschillende vervoerders met verschillend materieel gependeld worden tussen Wijchen/Nijmegen en het festivalterrein.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5673
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor ArrivaBas » za 24 jun 2017, 14:16

Erno-BE schreef:Het is meer dat ik Flirt behoorlijk luxe materieel (Wifi, toilet, stopcontacten) voor de korte trajecten van de 6700 en 7500 en deze luxe meer tot zijn recht komt op langere trajecten als de 5600. Maar ik snap ook wel dat Den Bosch en Arnhem dichter bij Maastricht liggen dan Utrecht of Zwolle.

Dat is nou precies wat er in de SNG's komt, en ook in de DDZ's zit. -o- :roll:
6-12-2019: Trein 4.945 km, Bus 289 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4188
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor cassie127 » za 24 jun 2017, 14:52

Ddz mis ik alleen nog de stopcontacten inde 2e klas :x
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km
2019 Trein: 47225,5 km, Bus: 3301,2 km, Metro: 154,6 km, Tram: 40,8 km, Veer: 38 km, Zweeftrein: 22,2 km 08-12

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5636
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Berichtdoor Chrysa » za 24 jun 2017, 15:02

Jammer dat DDZ/VIRMm/ICRm geen USB/stopcontacten in de 2de klas heeft gekregen... Toch allemaal recent verbouwd.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41646
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen

Berichtdoor Suus » za 24 jun 2017, 15:51

Het boordstroomsysteem zou die enorme vraag naar stroom niet aankunnen, daarvoor moet de trein volledig opnieuw ontworpen worden. Voor de eerste klas kan het vaak nog net, maar als je ziet hoe vaak dat in VIRM al niet werkt...

Vraag mij trouwens af of het in ICR wel goed werkt, de airco en de leesverlichting vallen daar uit als je van spanning wisselt.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Aking » za 24 jun 2017, 15:55

Als ze USB in bussen in kunnen bouwen moet dat in de trein volgens mij toch ook wel lukken? :X :')
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41646
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen

Berichtdoor Suus » za 24 jun 2017, 16:10

In nieuwe bussen ja :wink:
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Aking » za 24 jun 2017, 16:33

Dus? Ze kunnen niet ergens in een trein een accu knallen? :X
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41646
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen

Berichtdoor Suus » za 24 jun 2017, 16:43

Het is niet een kwestie van een accu erin zetten. Het zal er eerder op neerkomen dat je de stoppenkast volledig zal moeten verbouwen met heel wat extra groepen.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7613
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen

Berichtdoor Z2N » za 24 jun 2017, 18:26

Kwestie van willen, niet van kunnen. Als het de Fransen lukt in 30 jaar oude roestvrijstalen stoptreintjes moet het NS ook wel lukken. :Y
Elke dag met de drukste buslijn van Nederland.

Flickr!


Terug naar “Vragen & Meldingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten