Korte vragen

Heb je ergens een fout in de reisinformatie, een goedkoop treinkaartje, of een bug in je OV app gezien, meld het dan hier.
Wageningen1998
Berichten: 949
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Korte vragen

Berichtdoor Wageningen1998 » ma 07 aug 2017, 00:24

Hoe komt het dat VIRM 8728 een twee VIRM-I bakken heeft? (Paarse plastic stoelen ipv roze stoffen stoelen die je verwacht in een 8700.)

dennistd
Berichten: 3431
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Berichtdoor dennistd » ma 07 aug 2017, 00:29

Waarschijnlijk geruild door een ongeval of zo.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5613
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor ArrivaBas » ma 07 aug 2017, 09:17

VIRM 8629 heeft een jaar of zes geleden brand gehad in de nummerbepalende ABv3/4. De 8728 heeft in Roosendaal een ongeval gehad met een NMBS reeks 25.5 en dus is besloten de resterende bakken van de 8629 aan de ABv3/4 van de 8728 te koppelen. De ABv3/4 van de 8629 heeft als prototype gediend voor de revisie.
15-11-2019: Trein 4.106 km, Bus 239 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Korte vragen

Berichtdoor JWM » wo 09 aug 2017, 19:59

Zet NS ook wel eens bussen uit Engeland in bij vervangend vervoer, dus met de deuren aan de linkerkant?

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5613
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor ArrivaBas » wo 09 aug 2017, 20:04

Waar zou dat voor nodig zijn dan? Lijkt mij natuurlijk van niet.
15-11-2019: Trein 4.106 km, Bus 239 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32839
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Daniel » wo 09 aug 2017, 20:06

Mwoh, in het zuiden des lands willen er ook nog weleens Belgische bussen op treinvervangend vervoer rijden. Maar Engelse, nee, dat weer niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2929
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Lijn 45 » wo 09 aug 2017, 20:08

Rijden er geen Duitse bussen in het oosten bij TVV?

JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Korte vragen

Berichtdoor JWM » wo 09 aug 2017, 20:10

In de NS planner staat bij bussen uitstapzijde onbekend, vandaar de vraag :@ #flauw

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32839
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Daniel » wo 09 aug 2017, 20:22

Haha lol, ik heb ook al een keer aan NS gesuggereerd om daar gewoon "rechts" neer te zetten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

dennistd
Berichten: 3431
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Berichtdoor dennistd » wo 09 aug 2017, 22:06

Lijn 45 schreef:Rijden er geen Duitse bussen in het oosten bij TVV?

Alleen voor de IC Berlijn volgens mij.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2366
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Berichtdoor marvinkok » wo 09 aug 2017, 22:29

En SEV naar Gronau ev (A)
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

dennistd
Berichten: 3431
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Berichtdoor dennistd » wo 09 aug 2017, 22:32

Nou ja, dat is al DB natuurlijk. Die schakelt vrijwel altijd Paul Kürten uit Gronau/Epe in.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14788
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen

Berichtdoor Meltrain » do 10 aug 2017, 16:53

De originele FLIRT heeft een beetje een spitse neus en rijdt o.a. bij eurobahn.
De FLIRT3 heeft een wat rondere neus en rijdt o.a. bij NS.

Maar bestaat er eigenlijk ook een FLIRT2?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5613
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor ArrivaBas » do 10 aug 2017, 17:21

Heel simpel: Nee.
15-11-2019: Trein 4.106 km, Bus 239 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

KM46
Berichten: 12535
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen

Berichtdoor KM46 » do 10 aug 2017, 17:28

Waarom niet?

Kan iemand dit uitleggen?

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5613
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor ArrivaBas » do 10 aug 2017, 17:33

Er zitten hooguit minieme verschillen tussen de (volgens treinennieuws.nl wél bestaande) FLIRT2 en de FLIRT1 (je zou ze bijna als één generatie beschouwen). Bij de FLIRT3 (en straks weer bij de FLIRT4 voor de Zwitserse BLS) werd het roer wel stevig omgegooid door de aangescherpte crashnorm. Dat is wat ik momenteel op internet kan vinden.
15-11-2019: Trein 4.106 km, Bus 239 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41419
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen

Berichtdoor Suus » do 10 aug 2017, 17:34

De FLIRT2 was de originele FLIRT.

Stadler bracht in de jaren 90 de GTW op de markt. Die kreeg in 2000 voor het eerst een flinke redesign. Op basis daarvan is in 2004 een elektrisch treinstel zonder powercar gemaakt en dat werd de FLIRT, een speciale GTW van de tweede generatie.
Rame à l'approche

lee-yawn
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 20:31

Re: Korte vragen

Berichtdoor lee-yawn » do 10 aug 2017, 20:49

Op YouTube kwam ik enkele video's tegen van bijzondere treincombinaties, zoals VIRM gekoppeld aan ICMm. Zie enkele voorbeelden hieronder.

Ik ben vooral benieuwd; heeft iemand meer voorbeelden van dergelijke gebeurtenissen? Of wellicht eigen ervaringen ermee?

Ben daarbij ook benieuwd of (en hoe vaak) dit nog steeds voorkomt, en waarom het in specifieke situaties nodig of handig is.






Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32839
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Daniel » do 10 aug 2017, 20:52

lee-yawn schreef:Ben daarbij ook benieuwd of (en hoe vaak) dit nog steeds voorkomt, en waarom het in specifieke situaties nodig of handig is.

Het komt nog steeds geregeld voor ja, ligt er veelal aan wat er toevallig in de buurt beschikbaar is om te slepen. Daarnaast moet het sleepmaterieel natuurlijk ook krachtig genoeg zijn om het te slepen stel van z'n plek te krijgen (met een SGM-II een VIRM-VI wegslepen gaat 'm niet worden vermoed ik zo)
Recentste wat ik ergens gezien heb was een defecte ICE achter een 1700.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 6121
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor dylanwild94 » do 10 aug 2017, 20:56

Dergelijke combinatie gebeurt alleen in het geval van defecte aan de gesleepte trein. Volgens mij is dan ook de hele combinatie niet in reizigersdienst.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12321
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Berichtdoor Wubbo » do 10 aug 2017, 21:19

Vroeger (eind jaren 90 denk ik) zag ik die combinatie best vaak. Toen reed er dagelijks een trein 80409 van Nijmegen naar Zwolle met een VIRM die een DM90 sleepte. 80410 was de trein terug maar die reed op een tijdstip waarop ik in bed moest liggen :)

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5613
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor ArrivaBas » do 10 aug 2017, 21:34

In een verleden rond mijn tienerjaren was een SGMm iets anders aan het afslepen, maar weet niet meer wat (volgens mij was het VIRM of ICMm). Niet gefilmd overigens.
15-11-2019: Trein 4.106 km, Bus 239 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

dennistd
Berichten: 3431
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen

Berichtdoor dennistd » do 10 aug 2017, 22:14

Daniel schreef:Daarnaast moet het sleepmaterieel natuurlijk ook krachtig genoeg zijn om het te slepen stel van z'n plek te krijgen (met een SGM-II een VIRM-VI wegslepen gaat 'm niet worden vermoed ik zo)

Een Plan V met een VIRM-IV gaat wel:

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5614
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Berichtdoor Chrysa » vr 11 aug 2017, 01:25

ArrivaBas schreef:In een verleden rond mijn tienerjaren

:')

microshit
Berichten: 1099
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor microshit » vr 11 aug 2017, 08:03

Is er een wijzigingsblad geweest, of gewoon iets veranderd in de reisplanner? Ik krijg nog maar 2 reisadviezen ipv 4 per uur voor Cl - Hfd


Terug naar “Vragen & Meldingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten