Pagina 65 van 422

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 22 nov 2017, 09:14
door regenmaker
Chrysa schreef:Zijn er nog mooie busroutes in Nederland die met de nieuwe dienstregeling verdwijnen en ik nu dus nog af moet strepen? :p
Lijn 160 tussen Bathmen en Rijssen is ook best leuk om te doen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 22 nov 2017, 18:18
door ZO6176
117 tussem valkenswaard en waalre is ook niet verkeerd. Hier blijft wel buurtbus 277 rijden

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 22 nov 2017, 18:55
door PHS
De 131 over de Gilzerbaan (Tilburg - Gilze v.v.), maar die zal waarschijnlijk al gedaan hebben *bus*

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 24 nov 2017, 10:09
door Dennenboom
Houdt iemand bij welke buslijn landelijk de meeste vertraging scoort? Ik gok op lijn 66 Holwerd - Leeuwarden van Arriva.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 24 nov 2017, 10:09
door Chrysa
Niet lijn 19 naar Antwerpen? :o

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 24 nov 2017, 10:10
door cassie127
Dan gok ik op concessie basis dat provincie Utrecht de meeste vertragingen heeft :X

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 24 nov 2017, 11:41
door Z2N
Dennenboom schreef:Houdt iemand bij welke buslijn landelijk de meeste vertraging scoort? Ik gok op lijn 66 Holwerd - Leeuwarden van Arriva.
Bus 350 over de afsluitdijk, bij sluitingen van de dijk of de bruggen is omrijden namelijk geen optie.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 24 nov 2017, 20:56
door Wageningen1998
Niet dat ik het van plan ben, maar ik vroeg menaf hoe groot de kans is op problemen als je met een geldig NS-vervoersbewijs de Thalys neemt van Amsterdam Centraal naar Schiphol (of andersom)

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 24 nov 2017, 21:11
door Aking
Meestal kom je er niet eens in omdat er bij elke deur wel een personeelslid staat. Ze zijn verdomde streng bij de Tralies

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 24 nov 2017, 21:40
door Suus
Op Amsterdam Centraal is meestal ingangscontrole en op Schiphol richting Amsterdam wordt de trein helemaal achteraan het perron gezet.

Re: Korte vragen

Geplaatst: vr 24 nov 2017, 23:01
door PatrickM
Dennenboom schreef:Houdt iemand bij welke buslijn landelijk de meeste vertraging scoort? Ik gok op lijn 66 Holwerd - Leeuwarden van Arriva.
Ik weet niet hoe slecht lijn 66 het doet, maar alles wat over de A29 richting Zuidplein moet (dat is dus praktisch heel HWGO, 310 en 395) scoort in de spits slecht en bij een paar ongelukken in de spits is het een ramp.

Edit: ik heb net even gekeken, maar de A29 komen in een ‘normale’ spits niet eens in de buurt van lijn 66.. De 66 wacht zeker op de boot ofzo? Mocht dat het geval zijn, kun je het dan wel vertraging noemen? Die aansluitgarantie is er immers gewoon.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 25 nov 2017, 01:05
door mhv
Wellicht dat een van jullie dit weet: afgelopen donderdag lag Utrecht-driebergen eruit vanwege een defecte bovenleiding, waardoor alle NS treinen uitvielen. Echter, de ICE's reden wel gewoon vanuit Utrecht via Driebergen naar Arnhem. Zijn de ICE3's zoveel beter in het opvangen van bovenleidingproblemen of wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 25 nov 2017, 02:43
door Aking
Ik gok dat er nog een spoor beschikbaar was, in ieder geval om de ICE door te laten...

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 25 nov 2017, 21:20
door Wageningen1998
Anders hadden ze de ICE moeten laten omrijden via Venlo/Mönchengladbach en dus Arnhem C/Oberhausen/Duisburg/Düsseldorf over laten slaan. Als er dan nog een spoortje vrij is kun je inderdaad beter de ICE voor laten gaan..

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 26 nov 2017, 09:59
door Wubbo
Die ICE kan toch tegenwoordig ook over de Betuweroute? Dat doet hij dit weekend ook.

Re: Korte vragen

Geplaatst: zo 26 nov 2017, 13:07
door dennistd
Mogelijk pas goedkeuring vanaf 25 november of misschien moet er zelfs wel voor elk weekend dat het gebeurt ontheffing aangevraagd worden of zo?

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 13:26
door Alargule
Wie weet welke treinseries over welke sporen rijden in de Schipholtunnel? Haltering aan de perronsporen valt met een reisplanner nog wel te achterhalen, maar ik ben benieuwd hoe ze daar komen.

Zelfde vraag voor het spoorgebruik op de Zuidtak tussen Utrechtboog en Riekerboog.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 18:55
door Wubbo
De Schipholtunnel is wat dat betreft heel simpel: wat in de buis zit blijft in de buis. De treinen op spoor 1/2 en 5/6 zitten dus helemaal aan de buitenkant, de treinen op spoor 3/4 zitten op de binnenste sporen. Op basis van het spoorgebruik Schiphol is ook het spoorgebruik Zuidtak af te leiden: er is geen mogelijkheid om van de binnenste op de buitenste sporen te komen tussen Schiphol en Duivendrecht.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 30 nov 2017, 08:02
door Gothic-Writer
Even een vraagje: Is het gebruikelijk dat trein 3624 Roosendaal - Zwolle extra stopt op Gilze-Ri jen of had ik vandaag gewoon een mazzeltje???

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 30 nov 2017, 08:13
door dennistd
Hij staat niet eens op de vertrektijden daar, dus het zal wel niet de bedoeling zijn geweest. Wel viel 6617 uit om 7.01u richting Breda, maar dan zou ik eerder een stop van 3617 verwachten rond 7.05u.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 30 nov 2017, 08:14
door OV-Hobbyist
Het is niet gebruikelijk dat trein 3624 op Gilze-Rijen stopt, dus je hebt mazzel vandaag. De enige 3600 die gebruikelijk op Gilze-Rijen stopt is trein 3687, de latste IC naar Roosendaal.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 30 nov 2017, 11:24
door dylanwild94
Rijder er nog Duvedec's op de scholierenlijnen vanaf het het Pieter-Zandt college in kampen?

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 30 nov 2017, 12:05
door Etienne
Nee, het zijn besloten lijnen geworden en worden gereden met touringcars of ander materieel van TCE Tours, Gebo en wat er al niet meer in die regio rond rijdt.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 30 nov 2017, 19:18
door Nitein-Repart
Bestaat er echt geen kans dat DM'90 ook na 9 december nog wordt ingezet elders in het land? Het maakt niet uit welke treinserie en in welke frequentie, maar als ze maar in ieder geval ingezet worden.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 30 nov 2017, 19:22
door Lijn 45
NS heeft na 9 december geen diesellijnen meer, dus als DM '90 planmatig wordt ingezet zal dat voor een andere vervoerder of het Spoorwegmuseum zijn.