Korte vragen

Heb je ergens een fout in de reisinformatie, een goedkoop treinkaartje, of een bug in je OV app gezien, meld het dan hier.
Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7521
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen #20

Berichtdoor Z2N » vr 25 nov 2016, 11:43

Erno-BE schreef:Is het niet mogelijk om een Breng-GTW aan een Arriva-GTW te koppelen? Dan kun je als de 3100 niet rijdt, de 30700 opheffen na 10 uur en de 30900 door 1x Arriva+1x Breng laten rijden en in de avondspits met 2x Arriva + 1x Breng laten rijden. De 30700 vervoert voornamelijk lucht, omdat die in Arnhem nergens op aansluit (want geen 3100), terwijl de 30900 nog drukker is (immers biedt deze trein aansluitingen richting Utrecht en Nijmegen.)
De laatste 3100 vanuit de Randstad is om 22:14 in Ah, de laatste 30700 vertrekt om 18:48. Ligt het aan mij of klopt je punt niet? (A)
Elke dag met de drukste buslijn van Nederland.

Flickr!

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2939
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen #20

Berichtdoor Nitein-Repart » vr 25 nov 2016, 11:44

Z2N schreef:
Erno-BE schreef:Is het niet mogelijk om een Breng-GTW aan een Arriva-GTW te koppelen? Dan kun je als de 3100 niet rijdt, de 30700 opheffen na 10 uur en de 30900 door 1x Arriva+1x Breng laten rijden en in de avondspits met 2x Arriva + 1x Breng laten rijden. De 30700 vervoert voornamelijk lucht, omdat die in Arnhem nergens op aansluit (want geen 3100), terwijl de 30900 nog drukker is (immers biedt deze trein aansluitingen richting Utrecht en Nijmegen.)
De laatste 3100 vanuit de Randstad is om 22:14 in Ah, de laatste 30700 vertrekt om 18:48. Ligt het aan mij of klopt je punt niet? (A)

Ik bedoel een situatie als gisteren als de 3100 niet rijdt
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7521
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen #20

Berichtdoor Z2N » vr 25 nov 2016, 11:46

Zeg dat dan... :')

In theorie wel, in de praktijk niet omdat twee verschillende bedrijven en de verzekeringshel die daarbij komt. Voor een eenmalig iets loont het dan niet de moeite.
Elke dag met de drukste buslijn van Nederland.

Flickr!

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12317
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #20

Berichtdoor Wubbo » vr 25 nov 2016, 12:48

De makkelijkste oplossing is dan een Arriva-trein opheffen en in hetzelfde pad een Breng-trein inleggen. Dan is je materieelplaatje wel wat anders, maar goed. Combineren kunnen die dingen wel, dat is het punt niet.

SuperGhost
Berichten: 2933
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Korte vragen #20

Berichtdoor SuperGhost » vr 25 nov 2016, 14:36

Dat ze konden combineren was zelfs een eis. Breng had daarom ook geen keuze in het materieel en moest hetzelfde gebruiken als Arriva (en Arriva moest verplicht een vervolgorder opnemen voor Breng).

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14765
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen #20

Berichtdoor Meltrain » vr 25 nov 2016, 15:12

Erno-BE schreef:Is het niet mogelijk om een Breng-GTW aan een Arriva-GTW te koppelen? Dan kun je als de 3100 niet rijdt, de 30700 opheffen na 10 uur en de 30900 door 1x Arriva+1x Breng laten rijden en in de avondspits met 2x Arriva + 1x Breng laten rijden.

Ik dacht ooit eens gehoord te hebben dat er tijdens de spitsuren planmatig (verplicht) al treinen met 9 bakken GTW in die serie reden?

De 30700 vervoert voornamelijk lucht, omdat die in Arnhem nergens op aansluit (want geen 3100), terwijl de 30900 nog drukker is (immers biedt deze trein aansluitingen richting Utrecht en Nijmegen.)

Komt dan het (overgrote) merendeel van de reizigers vanuit de richting Utrecht? :?
Je zou toch verwachten dat er ook reizigers uit Nijmegen of Arnhem zelf in zitten?
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

SuperGhost
Berichten: 2933
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Korte vragen #20

Berichtdoor SuperGhost » vr 25 nov 2016, 18:35

Erno ontkent geloof ik nog het bestaan van spoorlijnen vanuit Arnhem naar Nijmegen, Tiel en Zutphen én het bestaan van woningen, winkels en bedrijven in Arnhem zelf (A)

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11226
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Korte vragen #20

Berichtdoor Aking » vr 25 nov 2016, 18:38

Mikos schreef:Er is dus net iets te weinig SGM en SLT om volgens planning te rijden, de rest van het materieel is op gepland niveau of daarboven.


Dus VIRM-12 op sletdiensten? 8-)
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41375
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #20

Berichtdoor Suus » vr 25 nov 2016, 18:54

Meltrain schreef:
Erno-BE schreef:Is het niet mogelijk om een Breng-GTW aan een Arriva-GTW te koppelen? Dan kun je als de 3100 niet rijdt, de 30700 opheffen na 10 uur en de 30900 door 1x Arriva+1x Breng laten rijden en in de avondspits met 2x Arriva + 1x Breng laten rijden.

Ik dacht ooit eens gehoord te hebben dat er tijdens de spitsuren planmatig (verplicht) al treinen met 9 bakken GTW in die serie reden?

Als het al verplicht was wordt het niet meer structureel op alle omlopen gedaan, aangezien 2 van de 9 treinstellen van Breng nu op de Maaslijn rijden.
Rame à l'approche

SuperGhost
Berichten: 2933
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Korte vragen #20

Berichtdoor SuperGhost » vr 25 nov 2016, 19:08

Het was dan geloof ik ook alleen op 2 of 3 specifieke ritten in de topspits en niet alle spitsritten.

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 1008
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #20

Berichtdoor Tochjo » vr 25 nov 2016, 21:07

In de concessie is vastgelegd dat treinen 30722, 30724, 30726 en 30728 (Dtc->Ah) en de treinen 30757, 30759, 30761 en 30763 (Ah->Dtc) met drie treinstellen gereden moeten worden. Dat kan alleen door alle negen stellen in te zetten. In de praktijk wordt dit niet gedaan, zo blijkt uit het feit dat twee stellen op de Maaslijn worden ingezet.

SuperGhost
Berichten: 2933
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Korte vragen #20

Berichtdoor SuperGhost » vr 25 nov 2016, 22:44

Aangezien die verschuiving volgens mij ook deels op initiatief van de provincie/stadsregio is gegaan, lijkt het me dat Breng dan wel een (tijdelijke) uitzondering heeft gekregen ;-)

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 880
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Korte vragen #21

Berichtdoor Frank93 » di 29 nov 2016, 20:22

Als de concessie naar een andere vervoerder gaat, is de vorige vervoerder dan verplicht om de routepijlen weg te halen? Ik kom in Purmerend nog wel eens een Arriva pijl tegen namelijk. Het is leuk dat ze er nog hangen maar vind het ergens ook wel een beetje slordig.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32791
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Berichtdoor Daniel » di 29 nov 2016, 20:25

Niet dat ik weet, maar de vervoerders zelf vergeten ze ook nogal eens. Hier vlakbij hangen nog routepijlen van Connexxion op een route waar al heel veel jaren geen bus meer komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Korte vragen #21

Berichtdoor OmniLezer » di 29 nov 2016, 22:41

Ik vind ook Connexxion pijlen van lijn 186 in Barendrecht naar een doodlopende dijk. Dat is ook weer zo'n slordige fout.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

nvdw
Berichten: 2047
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen #21

Berichtdoor nvdw » di 29 nov 2016, 23:11

Volgens mij zijn gemeentes ook niet zo happig op die pijltjes en stickers. Uiteindelijk wordt het wel toegestaan maar vervolgens ruimt niemand het meer op... kwam in Gorinchem laatst nog een verdwaalde sticker op lantaarnpalen tegen voor lijn 257. Dat is al van minstens tien jaar terug...
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32791
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Berichtdoor Daniel » di 29 nov 2016, 23:15

In Dordrecht hangt op het Lunenburgplein ook al jaren een bordje van lijn 258 van de ZWN, da's al bijna 20 jaar geleden dat de streekvervoerders samenwerkten met het Stadsvervoer Dordrecht door MAT-ritten nuttig te gebruiken voor diverse spitssneldiensten in de stad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

huibf
Berichten: 3385
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen #21

Berichtdoor huibf » di 29 nov 2016, 23:50

Hermes zet de pijltjes op het haltebord zelf....

dennistd
Berichten: 3425
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Korte vragen #21

Berichtdoor dennistd » wo 30 nov 2016, 00:13

Dan moet er natuurlijk wel een halte voor de afslag liggen. Of staat er dan op het haltebord: 'vijfde straat rechts, daarna tweede straat links en direct weer rechts' (A)

Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3155
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Korte vragen #21

Berichtdoor Zugführer » wo 30 nov 2016, 00:52

:Y
In jouw voorbeeld staat er dan een blauwe pijl naar rechts met een 3 er in, dan een pijl naar links met een 2 er in en nog een pijl naar rechts, als ik me nu niet heel erg vergis :P
OV-kilometers 2015: 21.564 km | 2016: 17.865 km | 2017:15.751 km | 2018: 31.044 km
2019 (31-8): trein 18.261 km - bus 980 km - boot 654 km - tram 107 km - metro 67 km - kabelbaan 6 km

Icloud
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 30 nov 2016, 13:39

Re: Korte vragen #21

Berichtdoor Icloud » do 01 dec 2016, 15:47

Aan welke kant rijden hsl treinen op het duitse hsl spoor? Links net zoals in frankrijk belgie en nederland(gedeeltelijk)?

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11226
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Korte vragen #21

Berichtdoor Aking » do 01 dec 2016, 15:56

Gewoon rechts
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41375
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #21

Berichtdoor Suus » do 01 dec 2016, 15:59

In Duitsland rijden alleen de treinen tussen Aachen en de grens links.
Rame à l'approche

Icloud
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 30 nov 2016, 13:39

Re: Korte vragen #21

Berichtdoor Icloud » do 01 dec 2016, 16:01

Aking schreef:Gewoon rechts

Zo gewoon is het niet, het grootste gedeelte van het europese hsl netwerk is links de standaard.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41375
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #21

Berichtdoor Suus » do 01 dec 2016, 16:16

Er wordt in veel landen ook links gereden op het normale spoorwegennet. Op basis daarvan wordt dan ook bepaald op welke kant van de HSL-lijnen er wordt gereden.

Onder andere in België, het meerendeel van Frankrijk, Zweden en Italië wordt links gereden. Van Spanje weet ik het eigenlijk niet, maar volgens mij is het daar rechts.
Rame à l'approche


Terug naar “Vragen & Meldingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten