Pagina 112 van 422

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 10 jul 2018, 00:45
door Z2N
Aking schreef:Officieel moet je via die grensovergang, maar als je je verhaal aan het loket in Utrecht uitlegt heb je kans op een blauwe sticker en mag je via Arnhem of Herzogenrath :wink:
Als op het kaartje een trein staat die die dag niet gereden wordt is de treinbinding niet geldig. :wink:

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 10 jul 2018, 01:12
door en-es
Alleen staat zo'n trein er niet op denk ik :x

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 10 jul 2018, 05:07
door Z2N
Op een sparpreis Europa? Lijkt me wel eigenlijk... (A)

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 10 jul 2018, 06:22
door Suus
Er staat een route op, geen specifieke trein. En in principe kan er ook via die route gereisd worden, er wordt een busdienst aangeboden.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 10 jul 2018, 09:54
door en-es
Z2N schreef:Op een sparpreis Europa? Lijkt me wel eigenlijk... (A)
Verplichte treinen die er op staan zijn alleen van DB Fernverkehr. Dus op dat ticket naar Bingen staan geen verplichte treinen binnen Nederland en ook niet op Venlo-Düsseldorf. De treinnummers van verplichte treinen staan achter Via. Dus vervelend van die werkzaamheden maar Zugführer zal echt via Venlo moeten reizen. Uiteraard kan Zugführer het advies van Aking opvolgen en aan het loket smeken of er via Emmerich gereist mag worden maar ik denk dat dit verzoek geweigerd wordt. Op eigen gelegenheid een andere route kiezen is geen optie.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 10 jul 2018, 10:01
door Zugführer
Op het ticket zelf staat inderdaad alleen die ene IC in Duitsland naast de grensovergang bij Venlo. Ik vind het niet zo'n probleem om via Venlo te reizen hoor, vroeg me gewoon af of via Emmerich zou mogen. Ik neem aan dat op eigen gelegenheid via Nijmegen naar Venlo reizen wel toegestaan is, dat komt ook zo uit de planner nu.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 10 jul 2018, 10:02
door en-es
Tot Düsseldorf mag je elke trein nemen, zolang je maar via Venlo naar Duitsland reist.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 10 jul 2018, 20:02
door Zugführer
Dus ik mag ook via Roermond naar Venlo? Want dat komt ook uit de NS planner als ik Utrecht - Venlo plan, is zelfs beduidend sneller dan met het Schienenersatzverkehr :')
Dank voor alle antwoorden verder overigens :)

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 10 jul 2018, 20:49
door Aking
Als het uit de planner komt mag het *O*

Utrecht - Visé met de ICE en Thalys via Keulen bijvoorbeeld :Y

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 10 jul 2018, 20:53
door cassie127
Of dat wat ik laatst had voor €2,80 1e klas... Utrecht - Kaldenkirchen heen via Duisburg en Düsseldorf terug via Herzogenrath

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 07:08
door Meltrain
Waarom rijden de [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en [serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] nu, met de werkzaamheden bij Zwolle, eigenlijk maar tot en met 't Harde en niet naar Wezep?

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 07:12
door Z2N
In Wezep kan seintechnisch niet worden gekeerd, 't Harde ligt bovendien direct aan de snelweg en heeft dankzij Defensie een groot terrein dat als busstation gebruikt wordt. Door het tijdelijke perron 4, parallel aan het tijdelijke busstation, zitten bovendien praktisch alle doorgaande reizigers nog geen vijf minuten na aankomst al in de bus.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 07:15
door ovVeluwe
In 't Harde is een keer mogelijkheid. Er is daar zelfs een extra perron aangelegd aan spoor 4 voor de intercities. De sprinters keren op spoor 2. Op Wezep is hier gewoon geen ruimte voor, net zoals genoeg ruimte voor de grote hoeveelheid bussen die ook de mensen uit de intercity moet opvangen.

Edit, Z2N was me voor.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 10:48
door Meltrain
Oké, voor de Intercity’s begrijp ik het nu.
Maar de Sprinters kunnen toch net na ‘t Harde al linkerspoor gaan rijden en dan in Wezep keren?

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 10:59
door dylanwild94
Dat kan seintechnisch niet.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 17:32
door Meltrain
Maar er staat gewoon een seinpaal in Wezep. Waarom zou het dan niet kunnen?

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 11 jul 2018, 17:46
door waldo79
Wezep is een halte langs de vrije baan. Daar kan zonder wijziging van het seinstelsel ter plaatse niet gekeerd worden. Bovendien ligt het station onhandig ten opzichte van uitvalswegen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 12 jul 2018, 07:23
door Meltrain
Dat laatste punt doet er niet toe, want er moeten nu ook bussen bij het station stoppen. Voor doorgaande reizigers heb je een punt, maar ik had al gezegd dat ik het er mee eens ben dat die in 't Harde overstappen. Het gaat nu over de reizigers van en naar Wezep.
Maar ik snap nu nog steeds niet wat er qua seinen dan niet kan. De treindienstleider kan toch zien welke blokken bezet zijn en aan de hand daarvan de seinen bedienen?

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 12 jul 2018, 07:54
door reisthijs
Dat er een seinpaal in de buurt staat zegt niks. Niet alle seinen kunnen worden bediend.
Langs de vrije baan staan alleen automatische seinen (P-seinen), die kan de treindienstleider niet bedienen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 12 jul 2018, 07:55
door Daniel
De treindienstleider kan alleen bediende seinen bedienen. Als er dus in Wezep alleen P-seinen (die zijn automatisch) dan kan hij daar niks mee. Ook om de rijweg om te keren heb je bediende seinen nodig.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 12 jul 2018, 09:11
door marvinkok
En P-seinen ziet de trdl niet eens op de post..

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 12 jul 2018, 09:33
door webguy
Heb even het voorbeeld niet paraat maar dat kost dus tonnen om 'even' de beveiliging aan te passen voor een extra bediend sein.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 12 jul 2018, 09:45
door marvinkok
Overigens hebben ze dat tijdens de ombouw van Enschede wel gedaan bij Drienerlo om daar te kunnen keren. Dat duurde dan ook 6 weken...

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 12 jul 2018, 10:22
door dennistd
En dat spaarde ook weer bussen uit, je komt er immers praktisch langs halverwege Hengelo. Plus dat je daarmee tussentijdse rangeerbewegingen uitspaarde, die in Hengelo wel nodig zouden zijn vanwege de krappe perronruimte in combinatie met Zutphen-Oldenzaal en Amsterdam-Berlijn. En je kon er makkelijker bussen kwijt dan in Hengelo natuurlijk.

Re: Korte vragen

Geplaatst: do 12 jul 2018, 11:30
door Meltrain
Bedankt voor de antwoorden.
Ik dacht dat de treindienstleider gewoon alle seinen kon bedienen, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. dat is eigenlijk wel onhandig, want zo is het treinverkeer veel minder flexibel te regelen.