Pagina 116 van 422

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 21 jul 2018, 02:01
door Durashift
Is de hoogteopgave van het spoorviaduct over de Ijssellaan in Arnhem in- of exclusief trolley draden?

https://www.google.nl/maps/@51.9814593, ... 312!8i6656

Edit: het lijkt mij dat de de bovenleiding van het trolley netwerk op minimaal 4 meter gehangen is.. anders kan het vrachtverkeer op vele wegen in de stad niet rijden..

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 21 jul 2018, 02:14
door Aking
Ik gok dat dat bord betrekking heeft op het viaduct, en dus niet de eventuele rommel die er nog onder hangt. Maar daar heb ik verder absoluut geen onderbouwing voor *O*

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 21 jul 2018, 02:19
door cassie127
Er staat een onderbord onder het grote bord... Meestal vermelden die borden ook de reden/uitzondering van het bord daarboven

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 21 jul 2018, 02:35
door Durashift
Ja, hoogspanning staat daarop.

Bedankt voor het snelle meedenken, mannen. Zo diep in de nacht. :pos:

Zal het morgen (ehm.. dadelijk over een paar uur..) wel laten weten..
Indien er een spoorstremming is vanaf start dienst ten oosten van Arnhem..wegens een 'aanrijding met een viaduct' weet dan dat het niet goed gegaan is.. :D :wink: (A)
Aking schreef:k gok dat dat bord betrekking heeft op het viaduct, en dus niet de eventuele rommel die er nog onder hangt(..)
Tja, dan zal ik maar ff door het midden van de rijbaan moeten rijden.. 8-)

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 21 jul 2018, 02:50
door Aking
Joekendoeit gurrrrlll! :Y *O*

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 21 jul 2018, 05:39
door Suus
In Amsterdam worden bovenleidingen van de tram meegenomen bij hoogtebeperkingen van viaducten.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 21 jul 2018, 06:27
door trolly
Dat bord geeft niet de hoogte van het viaduct aan, maar de doorrijdhoogte. Da's net niet helemaal hetzelfde, en betekent dat er tenminste vier meter onder de trolleyleidingen zou moeten zitten. Hier meer.

Re: Korte vragen

Geplaatst: za 21 jul 2018, 10:31
door Durashift
Aking schreef:Joekendoeit gurrrrlll! :Y *O*
Zeker. Het was de officiële omleiding :pos:

Was het fout gegaan.. de politie reed al achter mij.. :')

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 jul 2018, 08:26
door Meltrain
Wat was ook alweer de reden dat de [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie] en [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] vorig jaar (op papier) geknipt werden te Asd?

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 jul 2018, 08:30
door Suus
Reisinformatie, nu staat zowel op de schermen als de treinen Amsterdam Centraal.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 jul 2018, 15:28
door Gebruikersnaam
Op Drehscheibe Online zag ik een topic voorbij komen met daarin een afbeelding van NS ICE treinstel 4653 welke zich in Stuttgart bevindt. Eerder kwam ik nog een spotmelding tegen dat dit treinstel in München Hbf was. Wat doet dat treinstel daar? Lijkt me namelijk aardig uit de buurt en volgens mij zijn de ICE's hard nodig.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 jul 2018, 15:34
door Aking
Volgens mij zitten "onze" ICE's gewoon in een Duitse pool, en kunnen ze dus overal waar dit type ICE nodig is ingezet worden ;)

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 jul 2018, 15:36
door Suus
Volgens mij zijn er op dit moment minder oplopen voor de 406 benodigd dan er in actieve dienst zijn, dus een deel van de 406 doen dienst in een omloop van een 403. Dit komt omdat de dienst naar Frankrijk nu wordt uitgevoerd door de 407.

403: ICE3 geschikt voor inzet in Duitsland.
406: ICE3M geschikt voor inzet in Duitsland, Nederland en België.
407: Velaro D geschikt voor inzet in Duitsland, Frankrijk en in de toekomst België.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 jul 2018, 16:01
door Lijn 45
Ik zag net op Schiphol een Setra 415 LE als Corendon pendelbus. Weet iemand welke bus dit betreft?

Het interieur leek op een ex-Syntus bus.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 jul 2018, 16:08
door cassie127
Aking schreef:Volgens mij zitten "onze" ICE's gewoon in een Duitse pool, en kunnen ze dus overal waar dit type ICE nodig is ingezet worden ;)
Vorig jaar had ik een omgeleide ICE via Saarbrücken naar Paris met ook een NS ICE (door die ene verzakking van het spoor) maar die reed dacht ik ook niet verder dan Saarbrücken

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 jul 2018, 16:12
door Aking
Zoals Suus hierboven aangeeft mogen niet alle ICE's overal komen, dus dat ie maar tot Saarbrücken ging kan zomaar kloppen ;)

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 jul 2018, 16:15
door PatrickM
Lijn 45 schreef:Ik zag net op Schiphol een Setra 415 LE als Corendon pendelbus. Weet iemand welke bus dit betreft?

Het interieur leek op een ex-Syntus bus.
Dat zou zomaar de TCR 566 kunnen zijn, maar ik weet het niet zeker.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 jul 2018, 16:31
door Lijn 45
Die zag ik een seconde eerder nog op de andere rijbaan, dus waarschijnlijk is het een andere bus. :wink:

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 jul 2018, 16:44
door ovVeluwe
Je hebt je eigen vraag al beantwoord :lol: :wink:

viewtopic.php?f=34&t=9365&start=3100#p584097

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 jul 2018, 16:51
door Suus
cassie127 schreef:
Aking schreef:Volgens mij zitten "onze" ICE's gewoon in een Duitse pool, en kunnen ze dus overal waar dit type ICE nodig is ingezet worden ;)
Vorig jaar had ik een omgeleide ICE via Saarbrücken naar Paris met ook een NS ICE (door die ene verzakking van het spoor) maar die reed dacht ik ook niet verder dan Saarbrücken
Ik weet niet precies wanneer men gestopt is met het inzetten van de ICE3MF (406) naar Frankrijk, en ik weet ook niet of een van de NS-stellen een Frankrijk-pakket had.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 jul 2018, 19:13
door Z2N
De 407 rijdt sinds 1 juni 2015 naar Paris Est. En er zijn geen NS-stellen met een Frankrijk-pakket, de 5 406-stellen met Frankrijk-pakket zijn allen van DB.

Re: Korte vragen

Geplaatst: ma 23 jul 2018, 20:30
door Gebruikersnaam
Dank allen voor de antwoorden. Weer wat wijzer geworden op deze dag :D

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 24 jul 2018, 07:04
door Meltrain
Suus schreef:Reisinformatie, nu staat zowel op de schermen als de treinen Amsterdam Centraal.
Maar de [serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)4800[/serie] heeft onderweg ook steeds een andere eindbestemming* en die hoefde niet geknipt te worden. :?

*In Amsterdam: Beverwijk
In Haarlem: Heerhugowaard (wat ik best raar vind)
Daarna: Hoorn

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 24 jul 2018, 10:54
door Z2N
Haarlem - Hoorn is 20 minuten sneller via Sloterdijk, dua vandaar. :wink:

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 24 jul 2018, 10:56
door jelmerrr
Waarom zet je er dan niet Alkmaar op?