Korte vragen

Heb je ergens een fout in de reisinformatie, een goedkoop treinkaartje, of een bug in je OV app gezien, meld het dan hier.
Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2955
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Berichtdoor Nitein-Repart » zo 16 dec 2018, 13:37

Wat zijn eigenlijk de tien minst gebruikte stations van NRW? Ik geloof dat Praest een goede kans maakt, maar voor de rest geen idee.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2266
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen

Berichtdoor julsteren » zo 16 dec 2018, 13:57

Ik ben wel benieuwd naar de minst gebruiktste stations per deelstaat, dat station waar Ardan was met 6 reizigers in Rheinland-Pfaltz maakt een goede kans, Marienhof ofzo :P

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41639
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Korte vragen

Berichtdoor Suus » zo 16 dec 2018, 16:16

Nitein-Repart schreef:Wat zijn eigenlijk de tien minst gebruikte stations van NRW? Ik geloof dat Praest een goede kans maakt, maar voor de rest geen idee.
Helaas zijn er geen exacte cijfers bekend, maar in 2016 waren de tien minst gebruikte stations in NRW van DB Netz:
  1. Attendorn Hohen-Hagen
  2. Beringhausen
  3. Messinghausen
  4. Silbach
  5. Hoppecke
  6. Praest
  7. Würgendorf Ort
  8. Menden (Sauerland) Süd
  9. Würgendorf
  10. Siedlinghausen

De volledige lijst staat hier: https://fragdenstaat.de/anfrage/liste-d ... fenNRW.pdf. Alle stations zitten onder de 100 reizigers per dag.

Attendorn Hohen-Hagen is bijna niet te verslaan, die halte is een groot deel van het jaar gesloten. Beringhausen en Messinghausen worden zo weinig bediend dat ze niet eens op de spoorkaart van NRW staan (ze worden enkele keren per dag door de RE17 bediend). Praest heeft sinds 2016 een flink verbeterde bediening gekregen, dus zou zo maar eens flink gestegen kunnen zijn qua aantal reizigers. De rest zijn kleine stationnetjes in kleine plaatsjes waar gewoon niet zoveel is.

Voor andere deelstaten zou ik nog wat verder moeten zoeken, maar blijkbaar heeft Ardan ergens een bron gevonden voor Rheinland-Pfalz?

Edit: Aanvulling. In een datasheet van de regionale opdrachtgever hebben ze een week geteld en kwamen ze in Attendorn Hohen-Hagen uit op zes in- en uitstappers in één week. In Hohen-Hagen woont ook maar één persoon.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14882
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen

Berichtdoor Meltrain » zo 16 dec 2018, 17:20

Pff, Attendorn Hohen-Hagen heeft in 9 7 weken dus al meer in- en uitstappers dan British Steel Redcar in een heel jaar.
Amateurs. :mrgreen:

Bron: http://orr.gov.uk/statistics/published-stats/station-usage-estimates

Edit: ik zat om onduidelijke redenen met 50 in- en uitstappers in mijn hoofd, maar het waren er natuurlijk maar 40. :@
Laatst gewijzigd door Meltrain op zo 16 dec 2018, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41639
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen

Berichtdoor Suus » zo 16 dec 2018, 20:03

Meltrain schreef:9 weken

Dit dienstregelingsjaar is Attendorn Hohen-Hagen alleen open van 1 mei t/m 10 juni en van 24 t/m 30 september 2019. Dat is wat, zes of zeven weken dit jaar? Komt wel omdat er tussen Olpe en Attendorn van 11 juni t/m 23 september geen treinen rijden door werkzaamheden. (A)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7613
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen

Berichtdoor Z2N » zo 16 dec 2018, 20:10

Meltrain schreef:Pff, Attendorn Hohen-Hagen heeft in 9 weken dus al meer in- en uitstappers dan British Steel Redcar in een heel jaar.
Amateurs. :mrgreen:

Bron: http://orr.gov.uk/statistics/published-stats/station-usage-estimates


En dan heeft dan alsnog 8 keer meer reizigers dan station Cattenières, dat telde in 2016 vijf reizigers op het hele jaar. (A)
Elke dag met de drukste buslijn van Nederland.

Flickr!

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14882
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen

Berichtdoor Meltrain » zo 16 dec 2018, 21:02

Oke, maar toen had Shippea Hill natuurlijk maar 12 in- en uitstappers. :P
Dus dat is maar dan 2,4x zo veel als in Cattenières. ;)
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41639
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen

Berichtdoor Suus » zo 16 dec 2018, 22:09

Typisch dat in Cattenières 16 treinen per week stoppen (drie op werkdagen en één op zaterdag) terwijl het de helft kleinere en nabijgelegen Wambaix het met 15 treinen per week moet doen (die trein op zaterdag kunnen ze vergeten) maar zes keer zoveel reizigers heeft. Opnieuw een voorbeeld hoe de SNCF niet functioneert.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11424
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Aking » zo 16 dec 2018, 22:12

Hoezo?

Met mínder treinen, méér reizigers. Dikke prima toch? *O*
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7613
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen

Berichtdoor Z2N » ma 17 dec 2018, 07:57

Suus schreef:Typisch dat in Cattenières 16 treinen per week stoppen (drie op werkdagen en één op zaterdag) terwijl het de helft kleinere en nabijgelegen Wambaix het met 15 treinen per week moet doen (die trein op zaterdag kunnen ze vergeten) maar zes keer zoveel reizigers heeft. Opnieuw een voorbeeld hoe de SNCF niet functioneert.

Die onkunde zit hem toch ook vooral in dat die 16 treinen ook allemaal altijd stoppen, zelfs al zal dat maximaal 0,6% van de tijd nodig zijn. Haltes op verzoek doet men in Frankrijk niet echt aan (alleen bij de Train Jaune).
Elke dag met de drukste buslijn van Nederland.

Flickr!

Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 900
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Korte vragen

Berichtdoor Frank93 » di 18 dec 2018, 14:49

Heeft iemand ervaring met het online bestellen van de Tourist Day Ticket (voor Zuid-Holland)? Krijg je hem de volgende werkdag al opgestuurd of kan het wel een paar dagen duren?

Gebruikersavatar
Ferdinand
Berichten: 1829
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Ferdinand » di 18 dec 2018, 20:27

In welke mate dekken de opbrengsten van de vervoerbewijzen de kosten van de NS?
Ik hou van kritiek, maar ik moet 't er wel mee eens zijn - Mark Twain

diederickx
Berichten: 964
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Korte vragen

Berichtdoor diederickx » di 18 dec 2018, 21:53

Volgens mij meer dan 100%.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11424
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Aking » di 18 dec 2018, 22:05

:shock:

NS krijgt toch flinke sloten subsidie? Volgens mij zit de winst voornamelijk bij de retailtak (die ze aan het verkopen zijn -o- )
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41639
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen

Berichtdoor Suus » di 18 dec 2018, 22:10

NS betaalt de staat jaarlijks geld voor de concessie, gaat volgens mij om een bedrag nabij de honderd miljoen euro.

Verder is het voor de buitenwereld heel onduidelijk hoe de verdeling van de inkomsten van NS is. NS geeft alleen een verdeling van de inkomsten per land maar blijft verder vaag in de jaarrekening.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2266
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Korte vragen

Berichtdoor julsteren » wo 19 dec 2018, 06:45

Frank93 schreef:Heeft iemand ervaring met het online bestellen van de Tourist Day Ticket (voor Zuid-Holland)? Krijg je hem de volgende werkdag al opgestuurd of kan het wel een paar dagen duren?


Ik had hem op een donderdag besteld en op de zaterdag daarna in de bus liggen :wink:

Post
Berichten: 541
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Korte vragen

Berichtdoor Post » wo 19 dec 2018, 06:56

Aking schreef::shock:

NS krijgt toch flinke sloten subsidie? Volgens mij zit de winst voornamelijk bij de retailtak (die ze aan het verkopen zijn -o- )

ProRail krijgt geld van de overheid, wat dan weer doorwerkt in de kostendekkingsgraad van de treinen die gebruik maken van het Nederlandse spoor. Maar dan alleen voor de vervoerder, samenlevingstechnisch zal de som anders uitpakken.

Dus wat mij betreft kun je deze vraag eigenlijk niet goed beantwoorden.

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 11044
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Ardan » do 20 dec 2018, 00:47

Suus schreef:Voor andere deelstaten zou ik nog wat verder moeten zoeken, maar blijkbaar heeft Ardan ergens een bron gevonden voor Rheinland-Pfalz?

Kloster Marienthal, Wikipedia :')
Leuk lijstje, ik ga eens op zoek. Menden-Süd vind ik wel een opvallende, omdat dat een station op verzoek is die wel in bewoond gebied ligt. Binolen is een gewone stop in niks..

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5640
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Milco » do 20 dec 2018, 16:31

Van alle sprinters uit treinserie 14600 in de richting Zwolle valt het mij op dat trein 14631 een minuut later rijdt vanaf Almere Centrum naar Almere Oostvaarders. In de andere treinen rondom dit tijdstip kan ik echter geen afwijkingen vinden, dus eigenlijk ben ik wel benieuwd of er iemand iets weet van deze planmatige patroonafwijking…
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 08-12-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 14-12-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11424
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Aking » do 20 dec 2018, 16:33

Ik gok op een goederen/LM pad of iets in die richting?
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5640
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Milco » do 20 dec 2018, 16:52

Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken, maar de stop te Almere Centrum is nu 2 minuten in plaats van 1; beide te kort om ingehaald te worden door een goederentrein. Een LM-rit lijkt mij ook raar precies rond dat tijdstip, eindigende treinen in Almere Centrum komen aan om :28 of :58 (vanuit Amsterdam) of :08 of 38 (vanuit Utrecht), terwijl de 14600 om :24/:54 arriveert en 1 minuut later weer vertrekt, uitgezonderd deze ene rit.
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 08-12-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 14-12-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4186
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor cassie127 » do 20 dec 2018, 18:40

Zit roestrijden nu niet bij de tijd in? De IC Zwolle - Leeuwarden heeft ook rond 14:00 een paar keer een iets langere rijtijd
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet & Syntus Overijssel
2017: 26681,3 km, 2018: 33296,4 km
2019 Trein: 47225,5 km, Bus: 3301,2 km, Metro: 154,6 km, Tram: 40,8 km, Veer: 38 km, Zweeftrein: 22,2 km 08-12

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5640
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Milco » do 20 dec 2018, 19:13

Bij roestrijden worden de rijtijden langer, niet de halteertijden zoals bij de situatie die ik beschreef van toepassing is. ;)
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 08-12-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 14-12-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2989
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Lijn 45 » do 20 dec 2018, 19:28

Misschien is er een personeelswissel te Alm.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32992
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Daniel » do 20 dec 2018, 20:43

Ik denk eerder een onderhoudsrooster, bijvoorbeeld voor het inspecteren van de wissels ten noorden van station Almere, waarvoor het standaard gat tussen de daar passerende treinen kennelijk 1 minuut te kort was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/


Terug naar “Vragen & Meldingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten