Korte vragen

Heb je ergens een fout in de reisinformatie, een goedkoop treinkaartje, of een bug in je OV app gezien, meld het dan hier.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2311
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen

Berichtdoor marvinkok » Wo 28 Aug 2019, 08:59

"Beste reiziger, deze trein heeft meer deuren, gebruikt ze ook alstublieft!"
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4410
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Mikos » Wo 28 Aug 2019, 10:39

Of bij verstoorde situaties, kun je zonder schreeuwen of driehonderd keer dezelfde informatie te herhalen toch een grote groep buiten de trein bereiken. Flirt en SLT hebben ook een buitenomroep.

DPDelft
Berichten: 131
Lid geworden op: Zo 24 Jan 2010, 14:09
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor DPDelft » Wo 28 Aug 2019, 13:01

Ik ben op zoek naar de dienstregeling zoals deze in de lijnfolders staat maar dan in Excel.
Wie heeft daar een goed idee voor of deze gewoon beschikbaar?
Informatie over de buslijnen in Haaglanden?
Zie: http://www.ovhaaglanden.nl

Ardan
OVNL-beheerder
Berichten: 10956
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Ardan » Wo 28 Aug 2019, 13:12

'de dienstregeling', maar waarvan dan?

DPDelft
Berichten: 131
Lid geworden op: Zo 24 Jan 2010, 14:09
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor DPDelft » Wo 28 Aug 2019, 14:51

De dienstregeling van buslijnen van EBS in dit geval.
Laatst gewijzigd door Ardan op Wo 28 Aug 2019, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten ivm leesbaarheid.
Informatie over de buslijnen in Haaglanden?
Zie: http://www.ovhaaglanden.nl

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 5757
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Etienne » Wo 28 Aug 2019, 17:13

Volgende week ga ik op vakantie en zit dan een week in Offenburg. Welke spoorlijnen in die regio zijn leuk om te bereizen (ook in Frankrijk en Zwitserland) en liggen er in die hoek nog beperkingen met een Interrail?
Elke dag van Pijnacker Centrum naar Spijkenisse Centrum en terug.

Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's of kijk op mijn wandelblog over het wandelen op de GR5 (Grande Randonee 5)

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7180
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen

Berichtdoor Z2N » Wo 28 Aug 2019, 17:19

Zelf ben ik erg fan van de zijlijntjes de Vogezen in, Straatsburg-Sélestat via Obernai, Colmar - Munster - Metzeral en Mulhouse - Thann - Kruth. In Mulhouse vind je ook het Franse spoorwegmuseum. Verder hangt het af van hoe ver je wil gaan: Basel is al 1u20 van Offenburg, en in theorie kan je met IR zelfs een paar ritten met de Rhätische Bahn doen vanaf Offenburg.
Journey of a night time

Flickr!

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4047
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor cassie127 » Wo 28 Aug 2019, 18:06

Met Interrail heb je in Frankrijk reserveringsplicht in het intercity of TGV verkeer.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 41935,5 km, Bus: 2765,5 km, Metro: 89,3 km, Tram: 35,6 km, Veer: 38 km 02-09

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40816
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen

Berichtdoor Suus » Wo 28 Aug 2019, 18:17

Voor TGV: Ja. Voor Intercites niet altijd (op Intercites 100% ECO is Interrail niet geldig). Zo zijn de Intercites Paris - Clermont-Ferrand, Paris - Orleáns - Limoges - Toulouse (POLT) en Marseille - Toulouse - Bordeaux reserveringsplichtig, maar bijvoorbeeld Intercites Paris - Orleans - Bourges, de Intercites vanaf Paris-Nord en Paris-Est en de Intercites Lyon - Nantes zijn dat niet. In de reisplanner kan je zien welke treinen reserveringsplicht hebben.
Laatst gewijzigd door Ardan op Wo 28 Aug 2019, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet quoten.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Berichtdoor Nitein-Repart » Wo 28 Aug 2019, 22:53

Etienne schreef:Volgende week ga ik op vakantie en zit dan een week in Offenburg. Welke spoorlijnen in die regio zijn leuk om te bereizen (ook in Frankrijk en Zwitserland) en liggen er in die hoek nog beperkingen met een Interrail?

Schwarzwaldbahn tussen Donaueschingen en Engen is gestremd, je kunt wel het rondje Offenburg-Donaueschingen-Neustadt (helaas bus)-Freiburg-Offenburg maken.

Ook een aanrader is Basel Badische Bahnhof-Schaffhausen, want op die route rijdt de Baureihe 612 (tofste trein van Duitsland) en het is een mooie spoorlijn. Ook Schaffhausen-Konstanz is leuk omdat je langs de kleine Bodensee rijdt. Het is wel lastig om vanuit Konstanz in Offenburg te komen aangezien de Schwarzwaldbahn gestremd is.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7180
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen

Berichtdoor Z2N » Do 29 Aug 2019, 14:11

cassie127 schreef:Met Interrail heb je in Frankrijk reserveringsplicht in het intercity of TGV verkeer.

Vanuit Offenburg heb je daar geen last van. Daar zal je hooguit de Elzas of Lotharingen ingaan, en daar is de regionale treindienst heel goed. Tussen Straatsburg en Basel rijdt 1-2x per uur een regionale sneltrein met 200 km/h (TER 200), het rijtijdverschil tussen regionaal- en TGV-verkeer (max 220 km/h) is daar marginaal.
Journey of a night time

Flickr!

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 489
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Korte vragen

Berichtdoor ICE11 » Do 29 Aug 2019, 19:47

Een kennis wil graag in de volgende weken in NL op pad gaan voor wat treinfotos te pakken en heeft mij voor de lijnen gevraagd, waar nog 1700+DDAR onderweg zijn. Ik wist alleen nog van de 7000, zijn er nog meer treinseries?

Gebruikersavatar
Lincoln
Berichten: 393
Lid geworden op: Za 22 Jun 2019, 19:13

Re: Korte vragen

Berichtdoor Lincoln » Do 29 Aug 2019, 19:57

Volgens de RET zijn er enkele Alliances actief op het MVV Capelsebrug - Kralingse Zoom. Weet iemand welke dit zijn? Ik wil er de jacht op openen voor een afscheidsrit. En zijn er nog alliances op de stadsdienst van Rotterdam aanwezig of zijn die allemaal op het MVV?
Reist met de metro in/rond Rotterdam

Ik ben ook op flickr te vinden! ItzLincoln

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4410
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Mikos » Do 29 Aug 2019, 20:03

ICE11 schreef: Ik wist alleen nog van de 7000, zijn er nog meer treinseries?

DD-AR rijdt planmatig alleen nog in de 7000 vanaf komende week.

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 489
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Korte vragen

Berichtdoor ICE11 » Do 29 Aug 2019, 20:28

Bedankt! :)

Gebruikersavatar
Ferdinand
Berichten: 1810
Lid geworden op: Ma 28 Aug 2017, 20:39
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Ferdinand » Do 29 Aug 2019, 21:29

Mikos schreef:
ICE11 schreef: Ik wist alleen nog van de 7000, zijn er nog meer treinseries?

DD-AR rijdt planmatig alleen nog in de 7000 vanaf komende week.
Ach, meen je dat nou? Heb de afgelopen jaren flink zitten klagen om die treinen nadat die fijne gereviseerde DDZ's verdwenen uit de sprinter Utrecht-Zwolle, maar krijg nu toch wel een brok in mijn keel als ik weet dat het vanaf volgende week niet meer met dat oude spul naar Amersfoort en Utrecht gaat vanaf mijn thuisstation Den Dolder. Vond dat tafereel met zo'n oude loc en het wachthuis icm de tegeltjes ook altijd zo mooi en lekker ouderwets. SNG 'doesn't fit the theme'.
Het is ook de laatste trein met die klassieke bankjes. Die nieuwe sprinter had ook een dubbeldekker moeten zijn, hadden de perrons van Den Dolder en Bilthoven ook niet verlengd hoeven worden en de vraag is er absoluut.

Voor wat meer sentiment dus het boemeltje uit Baarn naar Utrecht nemen. Maar hoe lang is dat nog?
Laatst gewijzigd door Ferdinand op Do 29 Aug 2019, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hou van kritiek, maar ik moet 't er wel mee eens zijn - Mark Twain

Gebruikersavatar
Lincoln
Berichten: 393
Lid geworden op: Za 22 Jun 2019, 19:13

Re: Korte vragen

Berichtdoor Lincoln » Do 29 Aug 2019, 21:36

Ferdinand schreef:Voor wat meer sentiment dus het boemeltje uit Baarn naar Utrecht nemen. Maar hoe lang is dat nog?



Mijn sentiment rijdt al niet meer... Mat'64. Dat was de eerste trein waar ik ooit in zat.
Reist met de metro in/rond Rotterdam

Ik ben ook op flickr te vinden! ItzLincoln

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7325
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Korte vragen

Berichtdoor regenmaker » Do 29 Aug 2019, 21:38

Mikos schreef:DD-AR rijdt planmatig alleen nog in de 7000 vanaf komende week.


Een grote schande overigens! Die treinserie is al jaren het afvoerputje van Nederland, laat Keolis hem maar rijden. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - o.a. Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Mönchengladbach --> vanwege S-Bahn wijzigingen.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12231
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen

Berichtdoor Wubbo » Do 29 Aug 2019, 21:43

Ferdinand schreef:Voor wat meer sentiment dus het boemeltje uit Baarn naar Utrecht nemen. Maar hoe lang is dat nog?
Tot de nieuwe dienstregeling, las ik ergens. Dan komt er SLT naar Baarn.

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2825
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Korte vragen

Berichtdoor Nitein-Repart » Do 29 Aug 2019, 22:02

regenmaker schreef:
Mikos schreef:DD-AR rijdt planmatig alleen nog in de 7000 vanaf komende week.


Een grote schande overigens! Die treinserie is al jaren het afvoerputje van Nederland, laat Keolis hem maar rijden. ;)

Enige trek-duw-materieel wat wij op dit moment hebben in Nederland. Dan is SGM meer schroot te noemen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5513
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen

Berichtdoor Chrysa » Do 29 Aug 2019, 22:06

Leuk dat het een trek-duwtrein is, maar er is geen airco en de stoelen zijn kut. Hou die nostalgie maar in een museum.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 10848
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Aking » Do 29 Aug 2019, 22:13

En dan zit ik er mee opgescheept zeker? -o-
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4410
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Mikos » Do 29 Aug 2019, 22:14

Ook uit de 7000 zal het op termijn verdwijnen. Als je nieuw materieel invoert en het oude langzaamaan uitfaseert, zal er altijd ergens het oudste/minst comfortabele/noem nog eens wat materieel rijden. Dat is volgens degene die er in vervoerd wordt vaak een grote schande/een ander kan het allemaal beter/de reiziger wordt achtergesteld/hier betaal ik toch niet voor/nog meer gedram.

Nee, het is niet het meest comfortabele materieel en nee, er zit geen airco in. Maar het brengt je van A naar B. Dat is waar het voor bedoeld is. En op termijn komt er wat anders te rijden. Gelukkig is het gras bij de buren altijd groener!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32404
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Daniel » Do 29 Aug 2019, 22:14

Wubbo schreef:
Ferdinand schreef:Voor wat meer sentiment dus het boemeltje uit Baarn naar Utrecht nemen. Maar hoe lang is dat nog?
Tot de nieuwe dienstregeling, las ik ergens. Dan komt er SLT naar Baarn.

Dat rijdt er nu al deels overigens, maar SGM is nog in de meerderheid.

Ferdinand schreef:Die nieuwe sprinter had ook een dubbeldekker moeten zijn, hadden de perrons van Den Dolder en Bilthoven ook niet verbreed hoeven worden

Nog breder? Die perrons zijn al vrij breed voor een Sprinterstationnetje :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Ferdinand
Berichten: 1810
Lid geworden op: Ma 28 Aug 2017, 20:39
Contact:

Re: Korte vragen

Berichtdoor Ferdinand » Do 29 Aug 2019, 22:26

Nitein-Repart schreef:
regenmaker schreef:
Mikos schreef:DD-AR rijdt planmatig alleen nog in de 7000 vanaf komende week.


Een grote schande overigens! Die treinserie is al jaren het afvoerputje van Nederland, laat Keolis hem maar rijden. ;)

Enige trek-duw-materieel wat wij op dit moment hebben in Nederland. Dan is SGM meer schroot te noemen.
Ik heb hier heel weinig verstand van moet ik toegeven, maar IC Berlijn en Intercity direct rijden toch ook nog steeds zo?
Ik hou van kritiek, maar ik moet 't er wel mee eens zijn - Mark Twain


Terug naar “Vragen & Meldingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten