Pagina 40 van 422

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 jun 2017, 17:32
door Frank
MarkNL schreef:Bij het artikel over Spoorslag '70 op Wikipedia is dit kaartje te vinden. Weet iemand de oorsprong van deze kaart? Zat deze bijvoorbeeld in het spoorboekje van 1970 bijgevoegd of werd deze los verspreid?
Nou ligt m'n spoorboekje van 1970 momenteel bij Wubbo, maar ik geloof dat deze gewoon in het spoorboekje zat.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 jun 2017, 18:30
door Globetrotter
Meltrain schreef:
Ezra schreef:Ik ben op zoek naar een overzicht van busstallingen in een aantal concessies.
Zoek je alleen busstallingen of ook tramremises? In het laatste geval kan ik je wel helpen.
In principe zijn dat soort dingen altijd welkom, hoewel tramstallingen meestal wel makkelijk te halen zijn.
marvinkok schreef: Hier staan alleen de bussen van Syntus. Arriva heeft stallingen te Groenlo, Doetinchem en Zutphen.
Thanks.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 jun 2017, 18:55
door Wubbo
Frank schreef:
MarkNL schreef:Bij het artikel over Spoorslag '70 op Wikipedia is dit kaartje te vinden. Weet iemand de oorsprong van deze kaart? Zat deze bijvoorbeeld in het spoorboekje van 1970 bijgevoegd of werd deze los verspreid?
Nou ligt m'n spoorboekje van 1970 momenteel bij Wubbo, maar ik geloof dat deze gewoon in het spoorboekje zat.
Hij lijkt sterk op de kaart uit het spoorboekje 1970/1971, maar is net anders. De tekst linksboven is net anders. Ik vermoed dat de kaart wel uit een spoorboekje komt, maar dan een andere.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 jun 2017, 19:19
door MarkNL
Bedankt voor de informatie zover :). Ben op zoek naar zo'n exemplaar omdat ik het persoonlijk wel een mooie kaart vind. Zo weet ik in ieder geval in welke richting ik moet zoeken :P .

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 jun 2017, 21:27
door Geert
Etienne schreef:of mag dat niet omwille van de privacy van eventuele bedrijven die een stalling huisvesten?
Dat is geen probleem.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 jun 2017, 21:32
door Hainje
Hermes Eindhoven klopt in ieder geval wel.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 jun 2017, 21:38
door ovVeluwe
Bij Ede ontbreekt zowel de Syntus stalling als die van Noot en in Harderwijk die van Smits en Syntus.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 jun 2017, 21:40
door PatrickM
Burgh-Haamstede bestaat niet meer, Wemeldinge ook niet en Hulst ook niet meer. In Zierikzee zitten er twee: Van Oeveren is makkelijk te vinden in Google Maps: Industrieweg 10 en CXX Industrieweg 51. Goes zit op bedrijventerrein De Poel, maar waar weet ik niet.
Dirksland is Korteweegje 65.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 jun 2017, 22:04
door ODRAIL
De stalling in Boskoop bestaat ook al jaren niet meer.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 jun 2017, 22:11
door cassie127
Hier een paar van Midden-Overijssel
Raalte > Bij station
Dedemsvaart > direct voor de halte busstation
Zwolle > Hoekerweg (Syntus Overijssel + Gelderland, werkplaats voor alle Concessies. Ook bussen OV-Regio IJsselmond?)
Die van Deventer en Meppel weet ik zo niet te vinden.

Maar misschien is het een idee om hiervoor een apart draadje aan te gaan maken?

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 jun 2017, 22:26
door Dennenboom
Wubbo schreef:
Frank schreef:
MarkNL schreef:Bij het artikel over Spoorslag '70 op Wikipedia is dit kaartje te vinden. Weet iemand de oorsprong van deze kaart? Zat deze bijvoorbeeld in het spoorboekje van 1970 bijgevoegd of werd deze los verspreid?
Nou ligt m'n spoorboekje van 1970 momenteel bij Wubbo, maar ik geloof dat deze gewoon in het spoorboekje zat.
Hij lijkt sterk op de kaart uit het spoorboekje 1970/1971, maar is net anders. De tekst linksboven is net anders. Ik vermoed dat de kaart wel uit een spoorboekje komt, maar dan een andere.
Ik kom er ook niet helemaal uit. Tekst in spoorboekje '70/'71 is inderdaad net even anders (andere volgorde) en er zie in het boekje ook nog een extra kopregel. Maar de kaart van '71'/'72 (of later) is het ook niet, want die heeft geen tabel J meer. Weet wel dat er van het spoorboekje '70/''71 meerdere drukken zijn geweest. Misschien verschillen die?

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 jun 2017, 22:28
door Ardan
cassie127 schreef:Die van Deventer en Meppel weet ik zo niet te vinden.
Die in Deventer zit aan de Wismarstraat.

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 jun 2017, 23:30
door Wageningen1998
DDZ staat ook wel bekend als NID (Nieuwe Intercity Dubbeldekker.) Toch rijdt DDZ maar twee intercityseries (3600 en 4500) en zes sprinterseries. Waarom is dat? :')

Re: Korte vragen

Geplaatst: di 20 jun 2017, 23:54
door dylanwild94
Te kort aan sprintermaterieel. En DDZ is in de oorsprong een dd-ar met mddm dat sprintermaterieel was. Dus beter geschikt dan VIRM en ICM.

En er staat me ook een andere reden bij dat met de instap te maken heeft.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 jun 2017, 08:26
door Nitein-Repart
In de [serie=Sprinter|2017|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Weert - Eindhoven6400[/serie] rijdt geen DDZ meer, maar Flirt (vanaf september ook in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie]) en de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Hilversum (- Almere Centrum)14900[/serie] zijn inweze één geheel. De [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Hilversum (- Almere Centrum)14900[/serie] slaat enkele stations over en is dus een soort sneltrein, de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] kan voorlopig niet met enkeldeksmaterieel rijden, vanwege de hoge reizigersvraag en een hogere frequentie op de Veluwelijn is nu nog niet mogelijk.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 jun 2017, 09:03
door reisthijs
DDZ is eigenlijk ongeschikt voor de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] (te traag)
en daar daarom nu weer vervangen door SLT.
dylanwild94 schreef:Te kort aan sprintermaterieel. En DDZ is in de oorsprong een dd-ar met mddm dat sprintermaterieel was. Dus beter geschikt dan VIRM en ICM.

En er staat me ook een andere reden bij dat met de instap te maken heeft.
De ongelijkvloerse instap is nu juist een reden dat er liever geen dubbeldekkers als sprinter worden ingezet - mede daarom hebben ze het verbouwd tot intercity.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 jun 2017, 12:16
door hidihi
In Engeland hebben ze trein beveiliging ATP (Automatic Train Protection) in Nederland heb je ATB Automatische Trein Beveiliging. Zijn deze twee systemen identiek of zijn het broers van elkaar? In Nederland heb je veel DM90 terzijde staan is het theoretisch mogelijk om dit materiaal door te schuiven naar Abellio UK?

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 jun 2017, 12:21
door Ardan
DM'90 is voor Nederlandse begrippen al erg breed, en het PVR in Engeland is nog veel kleiner dan bij ons.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 jun 2017, 12:45
door Z2N
Bovendien is Abellio Greater Anglia bezig met een enorme materieel-vernieuwing, waardoor alle electrische treinen zullen worden vernieuwd. Voor de diesels is het wachten op de afronding van grote elektrificatieprojecten, met name bij GWR.

Bij Abellio Scotrail wachten ze ook op de indienststelling van nieuwe treinen bij GWR, de oudere HST-treinen zullen worden doorgeschoven van westelijk Engeland naar Schotland, opgeknapt en daarna ingezet als IC-treinen naar de steden boven de lijn Edinburgh/Glasgow. De Sprinter-treinstellen (class 158) worden daarna gebruikt om meer treinen te laten rijden in het regionale segment, bijvoorbeeld tussen Aberdeen en Dundee, en om elders in het land de rottige Pacers buiten dienst te kunnen stellen.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 jun 2017, 13:27
door Milco
Station Santpoort Noord heeft van oorsprong een erg lang perron. Het perron voor de treinen richting Haarlem is langer dan het huidige spoor. Wat is de reden hierachter, weet iemand dit? Heeft dit te maken met de vroegere spoorlijn naar Velsen/IJmuiden?

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 jun 2017, 13:30
door Aking
Zijn er op dit moment actiekaartjes voor het weekend "actief"? (kruidvat/Blokker/AH/watdanook)

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 jun 2017, 13:38
door reisthijs
Z2N schreef:Bovendien is Abellio Greater Anglia bezig met een enorme materieel-vernieuwing, waardoor alle electrische treinen zullen worden vernieuwd. Voor de diesels is het wachten op de afronding van grote elektrificatieprojecten, met name bij GWR.
Niet alleen elektrische treinen, de gehele vloot wordt vernieuwd. Op de diesellijnen gaan hybride Flirts rijden.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 jun 2017, 13:39
door Mikos
Milco schreef:Station Santpoort Noord heeft van oorsprong een erg lang perron. Het perron voor de treinen richting Haarlem is langer dan het huidige spoor. Wat is de reden hierachter, weet iemand dit? Heeft dit te maken met de vroegere spoorlijn naar Velsen/IJmuiden?
Ja, het stuk waar nu geen spoor ligt langs het perron, was het stuk waar het spoor richting IJmuiden lag. Als je op Sporenplan.nl kijkt naar de tekeningen uit 1965, zie je dat na het perron de aftakking lag. Het perron is altijd blijven liggen, net als de plek waar het spoor oorspronkelijk aantakte.

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 jun 2017, 13:48
door Milco
Bedankt voor het antwoord! Interessant! :D

Re: Korte vragen

Geplaatst: wo 21 jun 2017, 13:55
door Nitein-Repart
hidihi schreef:In Engeland hebben ze trein beveiliging ATP (Automatic Train Protection) in Nederland heb je ATB Automatische Trein Beveiliging. Zijn deze twee systemen identiek of zijn het broers van elkaar? In Nederland heb je veel DM90 terzijde staan is het theoretisch mogelijk om dit materiaal door te schuiven naar Abellio UK?
DM90 is ongeschikt voor verkoop aan het buitenland, de treinen zijn te zwaar en trekken te sloom op. Bovendien is het voor vrijwel ieder Oostblokland goedkoper om treinen vers van de fabrikant te bestellen (Lint, Talent, Desiro) dan om DM90 over te nemen en op te knappen.