Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Genoemde treinen zijn doorgegeven. :pos:
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Doorgeefluik

Bericht door Bjarte »

Bizarre situatie zojuist op Duivendrecht. Klacht ga ik nog indienen, maar lijkt mij wel vermeldenswaardig voor in dit topic. Rit 2451 van serie [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] (Lelystad - Dordrecht) kwam met 10 bakken VIRM met +9 aan op Duivendrecht. De eerste vier bakken was het licht uit en de deuren gingen ook niet open, terwijl juist deze bakken onder de overkapping stonden. De reizigers die wilden instappen stonden dus voor een dichte deur. De conducteur zag het voor zijn neus gebeuren maar reed zonder te fluiten gewoon weg. Geen enkele passagiers kreeg de kans om in te stappen in de achterste 6 bakken, een stuk of 30 mensen gok ik zo.
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Bericht door waldo79 »

Ik begrijp je irritatie, maar wat kan Mikos daarmee?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Hamandeggs.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Doorgeefluik

Bericht door Bjarte »

waldo79 schreef:Ik begrijp je irritatie, maar wat kan Mikos daarmee?
Je hebt gelijk, dit is het het verkeerde topic hiervoor.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8847
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

DDZ 7522 (rijdt al een tijdje in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie]) heeft al ruim een week een enorme plak graffiti (Schilderswijk op delen van 2 bakken. Videobewijs komt nog, maar ik weet niet of de schoonmakers het al verwijderd hebben.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Den Haag Centraalsyndoom strikes again! De 1800 van 17:03 reed met een VIRM6, maar aan de halzijde stond nog een afgesloten VIRM4 die een kwartier later werd ingezet voor de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie]. Over het hoe en waarom is in dit topic al over gesproken, maar een omroepje en een pro-actieve servicemedewerker zouden geen kwaad kunnen daar. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Het Den Haag-syndroom zal blijven bestaan, men is ook niet altijd in staat een omroep daarvoor te plaatsen. Ik kan het nog een keer onder de aandacht brengen, maar daar houdt het helaas ook op.

In geval van graffiti heeft het doorgeven alleen zin wanneer je er bij voorkeur twee foto's bij hebt van het treinstel (bij voorkeur een met het treinstelnummer erop) en je het in ieder geval doorgeeft op de dag zelf, om te voorkomen dat ik iets doorgeef wat reeds gereinigd is. Dat klinkt allemaal heel lastig, maar denk dan maar zo: Er zijn heel veel van mijn collega's die dergelijke zaken ook al doorgeven. Beter dubbel dan helemaal niet, maar aan incomplete of late meldingen heeft men ook weinig. Dat een stel langere tijd met verontreiniging aan de buitenzijde rondrijdt wil overigens niet zeggen dat het niet bekend is; dan is het stel nog niet op een reinigingslocatie geweest of is er nog geen mankracht voor geweest het schoon te maken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Geert »

VIRM schreef:Den Haag Centraalsyndoom strikes again! De 1800 van 17:03 reed met een VIRM6, maar aan de halzijde stond nog een afgesloten VIRM4 die een kwartier later werd ingezet voor de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie]. Over het hoe en waarom is in dit topic al over gesproken, maar een omroepje en een pro-actieve servicemedewerker zouden geen kwaad kunnen daar. :)
Gisterochtend ook trouwens, 8.23 met een drie die achterbleef aan de halzijde. Rest van de trein te druk en ik hoop maar dat iedereen de trein gehaald heeft... @Mikos: onder de aandacht brengen kan zeker geen kwaad, ook al lijkt er op korte termijn weinig te gebeuren. :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Wellicht is spoor 11 in Utrecht ook nog 'n aardige om nog eens onder de aandacht te brengen. Vandaag een trein van 10 bakken die na binnenkomst uit Gouda met de kop bij bakbordje 6 (vanuit de andere richting) stond.
Daar gaat dus nog altijd iets niet helemaal lekker met het zodanig neerzetten van de trein dat de spreiding van reizigers optimaal wordt. Sowieso lijken er wat van die bordjes te ontbreken voor treinen die uit Gouda binnenkomen waardoor (op zich volgens de regels) wordt doorgereden naar het blanco bord aan puntje perron.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Het geheugen is intern weer even opgefrist. Of het uitwerking gaat hebben, kan ik helaas niet zeggen. :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

regenmaker schreef:Op de stations Nijmegen Lent en Elst staat nog heel leuk Zwolle en Roosendaal bovenaan de gele dienstregelingsbladen. http://www.ns.nl/vertrekstaten/nml0.pdf evenals bij http://www.ns.nl/vertrekstaten/est1.pdf.
Met ingang van het wijzigingsblad van februari worden de vertrekstaten aangepast. :pos:

Dan, in het hol van de leeuw, een gevaarlijke vraag: Er wordt gevraagd naar ervaringen met het personeel dat op Schiphol op het perron de reizigersstromingen probeert te beïnvloeden (dat omschrijf ik netjes, hè?). Deze mensen worden in naam van ProRail ingezet. Intern is er wat ophef over, die is hier al langer. Het is niet de bedoeling deze mensen op wat voor manier aan de schandpaal te nagelen, ik wil echter wel vragen de negatieve ervaringen te delen. Deze worden gebundeld en meegenomen naar overleg.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Doorgeefluik

Bericht door SuperGhost »

Ben ik ook de enige die het opvalt dat op die vertrekstaat in Elst voor de richting Arnhem alle Arriva-treinen ontbreken? Die rijden toch echt ook naar Arnhem...
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Doorgeefluik

Bericht door microshit »

Mikos schreef: Dan, in het hol van de leeuw, een gevaarlijke vraag: Er wordt gevraagd naar ervaringen met het personeel dat op Schiphol op het perron de reizigersstromingen probeert te beïnvloeden (dat omschrijf ik netjes, hè?). Deze mensen worden in naam van ProRail ingezet. Intern is er wat ophef over, die is hier al langer. Het is niet de bedoeling deze mensen op wat voor manier aan de schandpaal te nagelen, ik wil echter wel vragen de negatieve ervaringen te delen. Deze worden gebundeld en meegenomen naar overleg.
Zijn dat de mensen die op perron 1/2 staan om de treinen naar Asd aan te wijzen?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door reisthijs »

SuperGhost schreef:Ben ik ook de enige die het opvalt dat op die vertrekstaat in Elst voor de richting Arnhem alle Arriva-treinen ontbreken? Die rijden toch echt ook naar Arnhem...
NS blijkt Arriva tegenwoordig volledig te negeren op de vertrekstaten.
Zie bijvoorbeeld ook Sittard http://www.ns.nl/vertrekstaten/std0.pdf
Op die van Maastricht Randwyck staan alleen nog Belgische treinen. http://www.ns.nl/vertrekstaten/mtr0.pdf
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Mikos schreef:Dan, in het hol van de leeuw, een gevaarlijke vraag: Er wordt gevraagd naar ervaringen met het personeel dat op Schiphol op het perron de reizigersstromingen probeert te beïnvloeden (dat omschrijf ik netjes, hè?). Deze mensen worden in naam van ProRail ingezet. Intern is er wat ophef over, die is hier al langer. Het is niet de bedoeling deze mensen op wat voor manier aan de schandpaal te nagelen, ik wil echter wel vragen de negatieve ervaringen te delen. Deze worden gebundeld en meegenomen naar overleg.
Ze zouden iets vriendelijker mogen zijn naar de reizigers toe, echt een prettig welkom in Nederland is het niet. Zelfde reden waarom de taxironselaars nu verboden zijn.

De gehele afzetting met wachtrij bovenaan de rolband naar beneden op drukke dagen is al helemaal een farce, als je niet oplet kukel je er zo doorheen en je zou maar je trein moeten halen die niet naar Amsterdam Centraal gaat...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Doorgeefluik

Bericht door SuperGhost »

reisthijs schreef:
SuperGhost schreef:Ben ik ook de enige die het opvalt dat op die vertrekstaat in Elst voor de richting Arnhem alle Arriva-treinen ontbreken? Die rijden toch echt ook naar Arnhem...
NS blijkt Arriva tegenwoordig volledig te negeren op de vertrekstaten.
Zie bijvoorbeeld ook Sittard http://www.ns.nl/vertrekstaten/std0.pdf
Op die van Maastricht Randwyck staan alleen nog Belgische treinen. http://www.ns.nl/vertrekstaten/mtr0.pdf
Kinderachtig zeg! :N
dennistd
Berichten: 5542
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door dennistd »

SuperGhost schreef:
reisthijs schreef:
SuperGhost schreef:Ben ik ook de enige die het opvalt dat op die vertrekstaat in Elst voor de richting Arnhem alle Arriva-treinen ontbreken? Die rijden toch echt ook naar Arnhem...
NS blijkt Arriva tegenwoordig volledig te negeren op de vertrekstaten.
Zie bijvoorbeeld ook Sittard http://www.ns.nl/vertrekstaten/std0.pdf
Op die van Maastricht Randwyck staan alleen nog Belgische treinen. http://www.ns.nl/vertrekstaten/mtr0.pdf
Kinderachtig zeg! :N
Dat zal er mee te maken hebben dat Arriva zelf vertrekstaten ophangt. Dan gaat NS ze natuurlijk niet ook nog eens vermelden, met het risico dat er dan verschillen in zitten.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Doorgeefluik

Bericht door SuperGhost »

Hier zou gewoon een één partij verantwoordelijk voor moeten zijn natuurlijk...
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Doorgeefluik

Bericht door Abracadabram »

Een keer dat ik op Schiphol was waren een aantal heren op het perron vooral bezig met vrouwen nafluiten en na te roepen. Daar tegen overstaan dat er ook een aantal mensen heel goed hun werk zie doen op dat gebied. Alleen met z'n vieren bij elkaar staan lijkt me zo overbodig, meestal doet 1 dan het werk en drie staan er maar wat bij.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Nog maar een meldinkje: 1759 op donderdag is 'n consequent geval met staanplaatsen in de gangpaden tot in de achterste bak tussen Utrecht en Amersfoort. Bij vertrek uit Amersfoort achterste stel zitvol met balkonplaatsen, voorin stond men nogsteeds in de gangpaden. Meest opvallend was dat deze trein richting Apeldoorn vertrok met staanplaatsen in de 1e klasse.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Zag vanavond dat de klok aan de gevel op station Breda centrumzijde op 12u stond. De klok werd wel verlicht. Ook de klok bij de TPB's aan dezelfde zijde stond stil, maar daar zag ik eerder die avond nog een monteur bij (als ik het goed gezien heb i.i.g.). Dus de klok binnen zal al wel bekend zijn.
🍉
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

De medewerkers op Schiphol hebben aan het begin van de huidige dienstregeling de deuren van mijn Sprinter wel eens afgestroopt omdat hij te vol zou zitten.

Onlangs ook nog meegemaakt dat de roltrappen vanaf boven op een gegeven moment werden afgesloten. Reizigers die eerder naar beneden kwamen werden toegeblaft met een "AMSTERDAM CENTRAL!!!!!" en werden spoor 1 aangewezen (daarna werd de trein maar liefst twee keer gespoorwijzigd). Het klinkt allemaal niet heel erg vriendelijk en ze staan volgens mij op een kluitje bij elkaar.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Doorgeefluik

Bericht door Vinny »

Wat me vooral opvalt is dat die service-medewerkers (op Schiphol) heel dom zijn. Veel meer dan oplezen wat er op de schermen staat kunnen ze niet, laat staan informatie verschaffen als er een verstoring is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Mikos schreef:Het is niet de bedoeling deze mensen op wat voor manier aan de schandpaal te nagelen, ik wil echter wel vragen de negatieve ervaringen te delen. Deze worden gebundeld en meegenomen naar overleg.
Waarom vraag je dan niet ook naar de positieve ervaringen? Dan heb je immers een idee hoe het te verbeteren is?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten