Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Geen idee of dit al in het grote boek staat, echter van de week stond ik in een DDZ en kreeg ik de deurknop van zo'n glazen deur bij de trap in mijn rug. Nu sta ik stevig op mijn benen, moet er alleen niet aan denken als dat gebeurd bij iemand die niet zo stabiel op de voeten staat. Dat kan een nare val veroorzaken, met gebroken heupen of nekken tot gevolg. In een VIRM hebben ze ook glazen deuren, maar daar heb ik dit nooit ervaren. Misschien dat de deuren daar niet zo dicht bij de trap zitten? Nooit zo op gelet eigenlijk.

In ieder geval is het denk ik wel verstandig om te kijken of die deuren in de DDZ wat strakker afgesteld kunnen worden zodat ze niet zo fanatiek open kunnen zwaaien bij het remmen.
🍉
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Bij het remmen of optrekken gaan die deuren in een DDZ ook bewegen... zie ik in een Virm niet vaak gebeuren
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Ik kan me herinneren dat ik eens een heel traject die deuren vanaf de loungebank probeerde tegen te houden in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie]. :mrgreen:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Doorgeefluik

Bericht door JWM »

Was dit tijdens je uitstap naar Maastricht?
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

ArrivaBas schreef:Ik kan me herinneren dat ik eens een heel traject die deuren vanaf de loungebank probeerde tegen te houden in de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie]. :mrgreen:
Dar doe ik dus ook heel vaak.. Aangezien ik in DDZ liever op de bank dan op de normale stoelen zit.

In Virmm zit die bank voor mijn gevoel ook slechter dan in DDZ
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Iedereen van mijn bank af. :evil:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Er zijn er meer in een DDZ4, met als kers op de taart nog enkele extra als je een zesje voor je neus krijgt. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Doorgeefluik

Bericht door Gothic-Writer »

Hoi Mikos.

Een incheckpaal op Station Gilze Rijen op spoor 3 werkt niet, de andere 3 incheckpalen werken wel.
Ik heb gezocht naar een nummer om precies te kunnen zeggen om welke paal het gaat, maar ik kan helaas geen nummer vinden. Ik hoop dat je toch iets kunt met mijn beschrijving.

Ter verduidelijking: er staan bij het oplopen van het perron twee incheckpalen en iets verder door twee incheckpalen onder de overkapping, het gaat dus om de incheckpaal vooraan aan de zijde van spoor 3, dus niet onder de overkapping.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

In treinstel 4225 is het in twee bakken bloedheet en in twee bakken ijskoud (heb helaas geen nummers van de bakken).
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Deur in DDZ doorgezet/nagevraagd, chippaaltje in Gilze-Rijen ook (er zit een sticker op de grijze paal aan de voorzijde met een nummer, net als bij de poortjes), ook De airco in de 4225 is doorgegeven. :pos:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Doorgeefluik

Bericht door JWM »

KM46 schreef:In treinstel 4225 is het in twee bakken bloedheet en in twee bakken ijskoud (heb helaas geen nummers van de bakken).
Heb je de hele trein doorgelopen om de temperatuur op te meten?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5265
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Lijn 45 »

Het reizigersinformatieschem in bij deur 6 van treinstel 4084 geeft geen informatie weer.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8684
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Milco »

Bij aankomst op Almere Centrum met de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie] of [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] worden alleen de aansluitende Intercity's [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] of [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] en Sprinter [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie] weergegeven. De [serie=Sprinter|2017|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp4300[/serie] wordt volledig genegeerd, terwijl deze eerder vertrekt dan de 14600. Waarom die juist wel wordt aangegeven is mij een raadsel, want deze is in geen gevallen de snelste: t/m Oostvaarders is de [serie=Sprinter|2017|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp4300[/serie] de eerste, voor Lelystad en verder de Intercity, al dan niet met overstap te Lelystad. :?
Verder wordt er in de [serie=Sprinter|2017|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie] bij Almere Centrum niet omgeroepen dat dit het eindpunt is. Lijkt me ook een foutje...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Almere nagevraagd, infoscherm in het grote boek gezet :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

JWM schreef:
KM46 schreef:In treinstel 4225 is het in twee bakken bloedheet en in twee bakken ijskoud (heb helaas geen nummers van de bakken).
Heb je de hele trein doorgelopen om de temperatuur op te meten?
Nee ... ik ben het treinstel doorgelopen om een zitplaats te zoeken. En heb deze uiteindelijk wel gevonden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Trein 576 rijdt tussen Utrecht en Rotterdam met een losse ICM3. De conducteur heeft een deel van de fietsen eruit gestuurd voor een invalide reiziger.

Ik neem aan dat met het nieuwe wijzigingsblad deze toestand voorgoed verleden tijd is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Moet wel de bedoeling zijn, maar voor de zekerheid zet ik hem toch even door :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Op 20 augustus is dit in het "Doorgeefluik" geschreven:
Milco schreef:Geen idee of het echt een storing o.i.d. is, maar ik meld hem toch even hier. Toen ik gisteren met de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van Breukelen naar Duivendrecht reisde, viel het mij op dat de omroep voor Amsterdam Holendrecht (met daarbij de mededeling dat men kan overstappen op het metronetwerk van Amsterdam) pas begon toen we al langs het perron reden. Toen de deuren opengingen was de omroep nét klaar. Tikkeltje aan de late kant lijkt mij. Ik weet niet of dit bij elke [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] gebeurt, ik reis vrijwel nooit op dit traject, maar ik geef het toch maar even door. :Y
KM46 schreef:Zelf reis ik ook regelmatig met de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] maar dit heb ik tot nog toe niet meegemaakt.
Mikos schreef:Even vinger aan de pols houden, als dat vaker voorkomt nog eens doorgeven :pos:
Heb even een vinger aan de pols gehouden de afgelopen twee weken en dit komt in elke trein voor.

Dus wat mij betreft mag dit worden doorgegeven.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Melding doorgezet :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Zonder werkzaamheden is 't een wat ongebruikelijke reisroute, maar nu er wel werkzaamheden waren viel 'ie me toevallig op: in de [serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] geeft OBIS in Utrecht een aansluiting weer naar "Overvecht/Amersfoort" met de Sprinter. Lijkt me qua keuze van weergegeven stations een wat ongelukkige gezien je naar Amersfoort toch echt beter de tegelijk vertrekkende IC kunt nemen, naast dat die overstap in normale gevallen toch juist vooral voor de sprinterstations relevant is en niet voor reizen naar Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik vermoed dat Bilthoven en Den Dolder niet groot genoeg zijn (als in: reizigersaantallen) om apart weer te geven en dat Zwolle te ver ligt, dus dan is Amersfoort wel weer een logische om er op te zetten. Ik denk dat dit een bewuste keuze is.
candelaer
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door candelaer »

Ik zit in de mBDk van treinstel 4248 en de wifi doet het niet. De obis schermen doen het wel gewoon
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven :pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Mikos schreef:Ik vermoed dat Bilthoven en Den Dolder niet groot genoeg zijn (als in: reizigersaantallen) om apart weer te geven en dat Zwolle te ver ligt, dus dan is Amersfoort wel weer een logische om er op te zetten. Ik denk dat dit een bewuste keuze is.
De logische keus zou dan volgens mij Harderwijk zijn, dat zou het qua reizigersaantallen toch moeten halen en daarvoor heeft de IC geen toegevoegde waarde.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

"Maar die trein gaat toch via Amersfoort?" In volgorde van voorbijrijden...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten