Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Ik zag laatst iemand op Rotterdam Centraal over een poortje springen. Die werd binnen een halve minuut door twee medewerkers in de kraag gevat en weer naar buiten gebonjourd. *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
renedepater
Berichten: 17
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 11:26

Re: Doorgeefluik

Bericht door renedepater »

Trein Gouda Alphen v.v. zit elke dag vol met stoere studenten in de eerste klas, ook als het rustig is. We snappen allemaal dat die geen 1e klas kaartje hebben.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ondanks dat je dat zelf natuurlijk moeilijk kunt controleren en ik op zou passen met al te gemakkelijke aannames, heb ik het doorgezet naar iemand die die hoek toch al aan het monitoren was.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Dan heb je volgens mij ook wel de uitzondering te pakken :')

Hier in 't Centraal zag ik gisteravond (en ok, het was 23:15 ofzo, maar toch) al helemaal geen personeel meer rond de net gesloten poortjes. V&S/S&V liep ergens ter hoogte van spoor 11/12, en het infovolk heeft het er blijkbaar ook opzitten. En ik betwijfel of de organisatie dusdanig snel werkt dat, als ik over zo'n poortje spring, de meldkamer direct het dienstdoende team in Utrecht belt, mijn signalement doorgeeft en me blijft volgen. Ik gok van niet eerlijk gezegd :') (A)
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Doorgeefluik

Bericht door JWM »

Welk punt wil je hiermee nu maken? Niemand zal beweren dat poortjes alle zwartrijders weert. Toch werkt het wel om het aantal zwartrijders te verminderen en dat is ook winst.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Doorgeefluik

Bericht door Pim-AllianceB95 »

renedepater schreef:Trein Gouda Alphen v.v. zit elke dag vol met stoere studenten in de eerste klas, ook als het rustig is. We snappen allemaal dat die geen 1e klas kaartje hebben.
Al sinds ongeveer mijn zeventiende levensjaar reis ik meer eerste dan tweede klas, daarvoor ook met regelmaat met acties als Zomertoer...
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

En de laatste tijd bied de NS na 09:00 ook wel goedkope upgrades aan naar de 1e klas
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 23 nov 2017, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

1758 met ICM-11 en toch tussen Utrecht en Gouda mensen in het gangpad van de eerste klas van het voorste stel. Ik weet niet hoe het achterin was want daar zat ik niet.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
renedepater
Berichten: 17
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 11:26

Re: RE: Re: Doorgeefluik

Bericht door renedepater »

Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

:o RASSIES!!1!11!EEN!
renedepater
Berichten: 17
Lid geworden op: di 21 mar 2017, 11:26

Re: RE: Re: Doorgeefluik

Bericht door renedepater »

Pim-AllianceB95 schreef:
renedepater schreef:Trein Gouda Alphen v.v. zit elke dag vol met stoere studenten in de eerste klas, ook als het rustig is. We snappen allemaal dat die geen 1e klas kaartje hebben.
Al sinds ongeveer mijn zeventiende levensjaar reis ik meer eerste dan tweede klas, daarvoor ook met regelmaat met acties als Zomertoer...
Goed van je, maar deze personen hebben dit duidelijk niet.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Op de TB14 die naast bushalte T op station Breda hangt is het linkerscherm kapot. Er staat echter geen nummer op dit ding.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik zet hem door, maar wil je de volgende keer iets duidelijker omschrijven wat er dan 'kapot' is? Is het beeldscherm zwart of is er iets aan de hardware kapot? Dat soort vragen gaan ze me namelijk stellen wanneer ik doorgeef dat een scherm 'kapot' is en daar heb ik dan geen antwoord op. :pos:
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Het scherm is zwart. Sorry!
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Doorgeefluik

Bericht door DPDelft »

Scherm 15315 op Delft Spoor 2 is aan een zijde geheel zwart. De klok werkt wel.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Op Amsterdam Zuid knippert van de TBP op spoor 2b t.h.v. het bordje vak H (maar dan niet aan de kant van dat bordje, maar aan de andere kant van die TBP) de verlichting van de onderste helft van het scherm. In de tijd dat ik daar was wisselde die tussen normaal beeld en onleesbaar beeld doordat de onderste helft van het scherm bijna zwart was.
Helaas kon ik vanuit een halterende trein het nummertje niet lezen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

No number; no report! Wellicht dat iemand anders nog in de buurt komt?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Wellicht kan je wel wat met de inhoud van deze post dan: viewtopic.php?f=8&p=542192#p542192
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Mja, weinig. Dat zijn vaak zaken op macro-niveau, waarvoor wellicht een omroepverzoek is gedaan dat niet op tijd is doorgekomen. Ik ben het met je eens dat een omroep wel bij had kunnen dragen, maar soms is dat niet mogelijk.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Mikos schreef:No number; no report! Wellicht dat iemand anders nog in de buurt komt?
Wat schuift het? (A)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:Op Amsterdam Zuid knippert van de TBP op spoor 2b t.h.v. het bordje vak H (maar dan niet aan de kant van dat bordje, maar aan de andere kant van die TBP) de verlichting van de onderste helft van het scherm. In de tijd dat ik daar was wisselde die tussen normaal beeld en onleesbaar beeld doordat de onderste helft van het scherm bijna zwart was.
Helaas kon ik vanuit een halterende trein het nummertje niet lezen.
Mikos schreef:No number; no report! Wellicht dat iemand anders nog in de buurt komt?
Ik kom morgen (maandag) nog op station Zuid, heb een herinnering in mijn agenda gezet. Tenzij ik het vergeet door een krappe overstap zal ik het hier posten zodra ik het nummertje gevonden heb.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:Mja, weinig. Dat zijn vaak zaken op macro-niveau, waarvoor wellicht een omroepverzoek is gedaan dat niet op tijd is doorgekomen. Ik ben het met je eens dat een omroep wel bij had kunnen dragen, maar soms is dat niet mogelijk.
Niet mogelijk? Er was sprake van een doodse stilte in Amersfoort, maargoed, wellicht had de omroepster het te druk met de aankondiging van de Sint Express die pas een kwartier later zou vertrekken.
'tis overigens wel iets wat vrij consequent niet gebeurt in Amersfoort, of tenminste, niet op een handige manier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:Op Amsterdam Zuid knippert van de TBP op spoor 2b t.h.v. het bordje vak H (maar dan niet aan de kant van dat bordje, maar aan de andere kant van die TBP) de verlichting van de onderste helft van het scherm. In de tijd dat ik daar was wisselde die tussen normaal beeld en onleesbaar beeld doordat de onderste helft van het scherm bijna zwart was.
Helaas kon ik vanuit een halterende trein het nummertje niet lezen.
Ik sta er nu, maar zie niet gebeuren wat jij beschrijft. Enfin, het nummer is : 10572
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten