Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Suus schreef:Ik denk dat het een soort whack-a-mole is. (...) Nu is dat reisadvies weg en dan komt het volgende door het systeem bedachte reisadvies omhoog.
Klopt, het is op dit moment allemaal handmatig aanpassen, achteraf. Ooit moet het in de toekomst verbeteren, wanneer moet je me niet vragen.
Suus schreef:Overigens tussen de middag ook een omroep dat er op de Hogesnelheidslijn tussen Rotterdam Lombardijen en Breda-Prinsenbeek geen treinen reden. Dat is ook niet echt consequent.
Heb ik ook doorgezet, net als het hierboven genoemde scherm. :pos:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Handmatig omroepen was toch zo slecht nog niet.
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Suus schreef:Op Amsterdam Centraal wordt nu vanwege de storing tussen Schiphol en Leiden Centraal omgeroepen dat reizigers voor Roosendaal ook kunnen reizen via Rotterdam Centraal.
Voor diezelfde storing mocht je op Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal reizen via Leiden Centraal.

Hoe zat het ook alweer met Argosborden en wel/niet doorgeven en wel/niet een nummertje? Die midden in de hal van Den Haag Centraal, waar je vanaf spoor 6/7 op kijkt, is al een paar dagen zwart. Op het Argosbord aan de Anna van Buerenzijde van Den Haag Centraal stond wel informatie, dus hij had niet zwart moeten zijn.

En kan iemand de klokkabouters even een lift geven want ik denk dat ze lopend onderweg zijn naar Den Haag Centraal, die klok aan de Anna van Buerenzijde loopt nog steeds achter. De T21s doen het wel weer trouwens.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Argosborden hebben volgens mij ook een nummertje en kunnen doorgegeven worden. Ik zal hem proberen door te zetten zonder nummertje op een alternatieve manier. De klokkabouters heb ik nog maar eens een mailtje gestuurd, ik heb geen idee waarom dat zo lang moet duren... :X
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

Deur 5 van DDZ 7639 is defect.
Mogelijk is dat al bekend, maar omdat er geen sticker op de deur zat, geef ik het toch nog maar door.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Scherm 30021 op Utrecht Centraal geeft wel de actuele tijd aan, maar toont treinen van rond 18.00 uur van een voorgaande dag (er staan namelijk treinen op die vandaag door werkzaamheden niet rijden).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

En waar hangt dat scherm precies te Utrecht Centraal?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Dat is één van de zes schermen (die in dit geval alle zes een uniek nummer hebben) van de dubbele TB21 in de hal aan de Jaarbeurszijde buiten de poortjes.

Waargenomen om 14.16 uur trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Doorgeefluik

Bericht door Stefan »

De deur tussen de 1e en 2e klasse in stel 2517, bij deur AL1 en AR1 sluit niet en blijft dus open staan.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Geen idee of je er wat mee kan, maar zag net dat TBP 10176 te Apeldoorn (spoor 1b) met zo'n 5 minuten vertraging op de volgende trein sprong. Daarvoor was het beeld bevroren met een niet met treinsoort afwisselende vertraging van de voorgaande trein.

Edit: om 16.40 uur sprong het scherm even op "geen reisinformatie beschikbaar" om vervolgens een minuut later weer de juiste trein aan te kondigen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Kleine bevriezingen komen vaker voor, waarna het systeem opnieuw verbinding probeert te maken met het scherm en andersom. Zodra er dan weer verbinding is, krijg je te zien wat je in je update omschrijft. Zelfherstellend, dus :pos:
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Doorgeefluik

Bericht door htm_tram »

De conducteur van trein 1880 was/is zoek tussen Zwolle en Den Haag :neg:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

En wat verwacht u nu precies van mij? :|
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Voortaan niet meer spijbelen?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Doorgeefluik

Bericht door htm_tram »

Dit is toch het doorgeef luik? Er ontstond een bepaalde dreigende situatie tussen A'dam zuid en Leiden en de HC was nergens te vinden in de 4 bakken DDZ. V&S reageerde ook niet op hun FB Messenger. -o-

En de SpoPo kan je ook niet meer bellen want die bestaat niet meer en als je via 112 gaat bellen word je van je het kastje naar de muur doorverbonden...
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Denk dat je je verhaal dan beter bij de Klantenservice van NS kunt doen. Sowieso mocht er nog een keer een vervelende situatie voordoen dan is het waarschijnlijk handiger om de NS klantenservice te bellen: 030 7 51 51 55 (voor kopiëren op mobiel: 0307515155).
🍉
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Doorgeefluik

Bericht door htm_tram »

nemen zij ook 's avonds laat op?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Volgens mij zitten ze er zelfs 24/7. De laatste keer dat ik ze gebeld heb was op een zaterdagnacht rond half 1 om een taxi te fixen wegens gemiste aansluiting.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

htm_tram schreef:Dit is toch het doorgeef luik?
Dat klopt. En in de openingspost staat netjes omschreven wat je kunt melden via het Doorgeefluik. Daar staat bovenstaand verhaal niet tussen, laat staan een post met
htm_tram schreef:De conducteur van trein 1880 was/is zoek tussen Zwolle en Den Haag :neg:
Zoals je zult begrijpen, kan ik daar echt helemaal niks mee. Ik zal nog even reageren op wat je daarna nog hebt gereageerd:
htm_tram schreef:Er ontstond een bepaalde dreigende situatie tussen A'dam zuid en Leiden en de HC was nergens te vinden in de 4 bakken DDZ.
Aha, dat is al iets heel anders dan een negatief en algemeen bericht met 'de HC was nergens te vinden.' Dan mijn advies: Als er een dreigende situatie ontstaat waarvan je denkt dat die uit de klauwen gaat lopen, bel dan de alarmcentrale (112). Die contacteren het treinpersoneel.
Loopt eenzelfde situatie daadwerkelijk uit de hand, bel dan 112 én trek aan de noodrem.
htm_tram schreef:V&S reageerde ook niet op hun FB Messenger.
Nogal wiedes; dat is social media en geen 24/7 hulp- of alarmlijn. Daarvan kun je nooit verwachten dat dat in acute situaties gaat helpen; daarvoor is 112. Dat is de enige juiste weg.

Lees nog even de openingspost om te zien wat je in dit topic door kunt geven, dat zal je verwachtingen wat temperen en realistischer maken! :pos:
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Doorgeefluik

Bericht door htm_tram »

De laatste keer dat ik 112 belde en vroeg om de spoorwegpolitie werd ik van het kastje naar de muur doorverbonden en in een bepaalde dreigende situatie heb je daar geen tijd voor. :?
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

.. ^^^alsof de 'popo' al minute in die trein staat na je melding bij 112.

Ik heb laatst 9 minuten in de wacht gehangen bij 0900-TUIG.. en telkens dezelfde mededelingen te horen (dat gevonden voorwerpen bij de gemeente opgevraagd kunnen worden enzo..). Dat vond ik frustrerend. :twisted:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Denk dat je ook het beste in een noodsituatie uit kunt leggen wat er gaande is, aan de hand daarvan moet de persoon in de meldkamer dan maar bepalen wie er op afgestuurd wordt. Zoals je zelf al zei bestaat de spoorwegpolitie ook niet meer, er naar vragen heeft dan dus ook geen zin.

Wellicht kende de telefonist ook geen spoorwegpolitie en begreep hij/zij de hulpvraag niet goed. Nu weet ik natuurlijk niet in hoeverre er door die persoon doorgevraagd is, dus niet uitgesloten dat deze ook steken heeft laten vallen. Zoiets zou je dan bijvoorbeeld wel weer aan kunnen kaarten via social media, alles wat gezegd wordt bij 112 wordt opgenomen. Met het terugluisteren van de opname kunnen ze uiteindelijk alleen maar leren.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

htm_tram schreef:De laatste keer dat ik 112 belde en vroeg om de spoorwegpolitie
Je moet ook nergens naar vragen; zij vragen jou wie je nodig hebt, jij antwoordt 'de politie' en de naam van het eerstvolgende station waar gestopt gaat worden. Je wordt doorverbonden en kunt je verhaal doen.

112 is in dreigende situaties de enige, juiste oplossing. Zij hebben contact met onze Veiligheidscentrale en zullen actie ondernemen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten