Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

TimoD schreef:Hoe zit het met de trein vanaf Apd naar Schiphol Airport om 16.14? Is dat ook een afwijkende materieelinzet? Zo niet, ook deze is weer veel te kort. Alleen de 4025.
Geen idee, het achterliggende plan van dit topic is niet dat ik van alles uit ga zoeken; ik geef meldingen door. In de Reisplanner Xtra-app kun je zien op treinniveau of een trein te kort is door naar de treinsamenstelling te kijken. Wanneer een trein dan volgens planmatige inzet te kort is, kun je er melding van maken in dit topic. Nu doe ik niets met deze melding.

Wat betreft het poortje; poortjes zetten zichzelf als het goed is weer in de normale positie. Soms staan ze scheef, maar zal het systeem zichzelf resetten wanneer de deuren niet terug in de eindstand komen. In sommige gevallen gaat dat samen met het klinken van het alarm. Op afstand worden de poortjes ook in de gaten gehouden en wanneer er door het systeem een melding wordt gemaakt dat de deuren niet in de eindstand terugkomen wordt er middels het camerasysteem gekeken naar wat de situatie ter plaatse is. Wanneer het poortje op afstand niet gereset kan worden, wordt er een monteur aangestuurd. Dus deze laat ik ook even voor wat het is. :)
Laatst gewijzigd door Mikos op za 13 okt 2018, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door TimoD »

Dankjewel voor je uitleg Mikos, de inzet van een drietje is planmatig, dus dan kun je er niks mee. :)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Foutje van mij; ik heb het niet heel duidelijk opgeschreven. Nog een poging: Wanneer de trein volgens de planmatige inzet te kort is, kun je dat hier melden. Wanneer de trein korter is dan de planmatige inzet (1 stel in plaats van 2), dan kan ik er niks mee. Wanneer dat drietje volgens de planner planmatig één drietje is dat te kort is voor het aantal reizigers, dan kan ik het doorgeven.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door TimoD »

Achso. Het verwarde me al een beetje na je vorige bericht over een korte trein. Afijn, dit is volgens de reisplanner app een 'gepland' drietje, die dus echt stampvol stond. Ik heb het ook al via de app gemeld nu, dus ik weet niet in hoeverre je er nog iets mee wilt. Nochtans bij dezen dus de melding. :)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Zo te zien lag het aan de vertraging van de trein die ervoor had moeten rijden, de internationale vanuit Berlijn naar Amsterdam. Als die wel op tijd zou zijn geweest, had de trein aan de vraag voldaan.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Vanaf heden is het Doorgeefluik tijdelijk gesloten, melding maken heeft hier momenteel dus geen zin; alle meldingen die hier gemaakt worden tot de heropening zullen niet worden doorgegeven. Zodra het Doorgeefluik weer open gaat, zal ik dat hier melden. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Waarom? -o-
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Schijnt dat hij een reisje naar Japan heeft gewonnen bij de interne Sudoku-wedstrijd.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

Een internationale finale patiencen in Waterloo?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Is Patience ook een ding onder conducteurs? :shock:

Lijkt me zo gruwelijk onhandig. Liggen je kaarten netjes in een rij dender je met 140 door een wissel, daar gaan je kaarten... -o-
🍉
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door regenmaker »

Tegenwoordig heb je daar een app voor. (A)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Ja maar, ja maar, ja maar..... -o-
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Zei Mikos niet dat hij in de roostercomissie zat? Nu we midden-oktober zijn kan ik me zo voorstellen dat dat al zijn tijd opslokt. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Dat van die roostercommissie klop ja.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Als ik me niet vergis begint in Zuid-Afrika het seizoen van de roostercommissies weer. Ze noemen het braai. Wellicht een werkbezoek?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

He dat is nou eens jammer... Net nu ik wou vragen welke stagiar de via functie in de NS app en op de NS website heeft gesloopt :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Webguy natuurlijk :Y
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

Die werkt daar al een jaar niet meer, wasn't me. Gelukkig mogen ook NS medewerkers genieten van vakantie!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Nee hoor, en: schande!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door Western Soldier »

Is dit ook de plek waar ik korte treinen kan melden? Ik sta nu in de intercity zojuist uit Ede-Wageningen vertrokken richting Den Helder. Het is een viertje en met name in de voorste bakken is het druk. Ik sta achter en ook daar moeten mensen staan. Trein 9585
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Lijn 45 »

Mikos schreef:Vanaf heden is het Doorgeefluik tijdelijk gesloten, melding maken heeft hier momenteel dus geen zin; alle meldingen die hier gemaakt worden tot de heropening zullen niet worden doorgegeven. Zodra het Doorgeefluik weer open gaat, zal ik dat hier melden. :pos:
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door Western Soldier »

Kan het nog ergens wel doorgegeven worden?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Western Soldier schreef:Is dit ook de plek waar ik korte treinen kan melden? Ik sta nu in de intercity zojuist uit Ede-Wageningen vertrokken richting Den Helder. Het is een viertje en met name in de voorste bakken is het druk. Ik sta achter en ook daar moeten mensen staan. Trein 9585
Even een bericht aan de NS op Twitter sturen of de druktemelder in de app invullen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Western Soldier schreef:Is dit ook de plek waar ik korte treinen kan melden? Ik sta nu in de intercity zojuist uit Ede-Wageningen vertrokken richting Den Helder. Het is een viertje en met name in de voorste bakken is het druk. Ik sta achter en ook daar moeten mensen staan.
Reis plannen in de app, desbetreffende trein aanklikken en dan rechtsboven op drukte melden drukken.
Trein 9585
Daar kom je nergens mee, dat is het treinstelnummer. Je hebt het ritnummer nodig voor een melding.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Western Soldier
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door Western Soldier »

Ik heb geen Twitter en de druktemelder heb ik geen vertrouwen in. Op donderdag moet ik meestal een stuk eerder, maar op dinsdag rijdt op dit tijdstip een zesje. Dat heb ik braaf elke week gemeld en dan wordt het een viertje.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten