Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
Is Mikos dé kondoeke, of een kondoeke?
Re: Doorgeefluik
Soms de en soms een.
Re: Doorgeefluik
Maar als Mikos een kondoekoe is en alle kondoekoes Mikossen zijn, zijn alle Mikossen dus ook kondoekoes (A)
請勿靠近車門
Re: Doorgeefluik
Mikos als begrip (zonder specifiek te refereren aan het gelijknamige forumlid) en kondoekoe zijn inderdaad synoniemen, als je dat soms bedoelde.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Doorgeefluik
Dat dus. En die constatering beantwoord ook de vraag van Aking:
Mikos is een kondoekoe, maar kan ook de kondoekoe zijn (bijvoorbeeld van een bepaalde trein). Hetzelfde geldt uiteraard voor elke andere mikos.Aking schreef:Is Mikos dé kondoeke, of een kondoeke?
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Doorgeefluik
Geeft een kondoekoe gecondenseerde melk?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Nee. Dat doet een blik. Een kondoedoe geeft UVB's.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Doorgeefluik
Het is al een tijdje terug, maar misschien wel iets voor het doorgeefluik.
In het paasweekend waren door werkzaamheden de 7300 (Rhn-Ut) en 2900/3900 (Ekz/Amr-Ut) aan elkaar gekoppeld te Utrecht. Deze koppeling werd echter niet in de reisplanner weergegeven, want die gaf een overstap op hetzelfde spoor, alleen als je verder keek zag je dat ze met hetzelfde treinstel werden gereden. Bij de koppeling met de 2900 's avonds was dat niet zo'n probleem, maar de koppeling met de 3900 overdag was een stop van slechts één minuut. Kennelijk vind de reisplanner dat een overstap naar hetzelfde spoor niet crossplatform is en minimaal 3 minuten nodig heeft. Daardoor kwam de snelste reismogelijkheid (in dezelfde trein blijven zitten) niet uit de reisplanner.
In het paasweekend waren door werkzaamheden de 7300 (Rhn-Ut) en 2900/3900 (Ekz/Amr-Ut) aan elkaar gekoppeld te Utrecht. Deze koppeling werd echter niet in de reisplanner weergegeven, want die gaf een overstap op hetzelfde spoor, alleen als je verder keek zag je dat ze met hetzelfde treinstel werden gereden. Bij de koppeling met de 2900 's avonds was dat niet zo'n probleem, maar de koppeling met de 3900 overdag was een stop van slechts één minuut. Kennelijk vind de reisplanner dat een overstap naar hetzelfde spoor niet crossplatform is en minimaal 3 minuten nodig heeft. Daardoor kwam de snelste reismogelijkheid (in dezelfde trein blijven zitten) niet uit de reisplanner.
Re: Doorgeefluik
Paaltje C9 in Heerlen (overstappunt na de trap op spoor 1-2) heeft vlekken in het scherm.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Doorgeefluik
Op Amsterdam Centraal is in de oosttunnel tussen het brede poortje en de aangelijnde deur (nummer F21) naar de oostelijke tramhalte op het Stationsplein de geleidelijn over enkele meters helemaal weggesleten, waardoor deze niet meer voelbaar is.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Doorgeefluik
Op Rotterdam Blaak is boven het perron van spoor 3 de verlichting van de vijf witte punten (ter hoogte van de trap naar metro A/B/C richting Schiedam Centrum) uitgevallen. Op de andere sporen werkt het wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Dit had ik begin april ook al geconstateerd. Maar ja toen was Mikos er niet :? .
Re: Doorgeefluik
Trein 7661 met de solo 2979 vertrok met volle balkons uit Nijmegen, ik heb 'm laten gaan voor de 3062.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Doorgeefluik
In Sprinterseries zijn staande reizigers gepland. Vooral met Sprinters is het vaak zo dat reizigers op het balkon blijven staan, "omdat ik toch maar een klein stukje mee hoef". Derhalve geef ik deze helaas niet door. Het is natuurlijk een ander verhaal wanneer er van voor naar achter mensen staan op de balkons en in de coupés.
Re: Doorgeefluik
Klopt, dat blijven hangen op balkons is irritant voor reizigers die een langer stuk willen reizen. Ik stel voor een rit van langer dan 20 minuten een zitplaats op prijs, temeer als die wel beschikbaar zijn (A)
Re: Doorgeefluik
Kan je trouwens wel iets met machinisten die bakborden niet opvolgen?
Vandaag was de zoveelste keer dat diezelfde 3062 te ver richting Ahp werd gezet, vandaag zelfs helemaal bij het eind van het perron.
Ik hoorde daarna van een conducteur/PLP dat dat wordt gedaan om te voorkomen dat er reizigers in het af te trappen treinstel stappen, maar soms worden treinen juist wel bij het juiste bakbord gezet, of slechts 2 verderop.
Hoe moet ik nu weten waar ik moet zitten om goed uit te komen voor de roltrap? -o-
En inderdaad, men blijft dan bij de deur staan, waardoor anderen niet eens meer de moeite nemen om in te stappen. Zeker als je daarna zoals ik in de 3062 een privécoupé hebt.
Vandaag was de zoveelste keer dat diezelfde 3062 te ver richting Ahp werd gezet, vandaag zelfs helemaal bij het eind van het perron.
Ik hoorde daarna van een conducteur/PLP dat dat wordt gedaan om te voorkomen dat er reizigers in het af te trappen treinstel stappen, maar soms worden treinen juist wel bij het juiste bakbord gezet, of slechts 2 verderop.
Hoe moet ik nu weten waar ik moet zitten om goed uit te komen voor de roltrap? -o-
En inderdaad, men blijft dan bij de deur staan, waardoor anderen niet eens meer de moeite nemen om in te stappen. Zeker als je daarna zoals ik in de 3062 een privécoupé hebt.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
-
- Berichten: 1229
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Doorgeefluik
Sprinters worden mogelijk ingepland op basis van staande mensen en dat is volkomen normaal en daar heb ik ook alle begrip voor. Waar ik geen begrip voor heb is dat dat in de praktijk op sommige trajecten betekent dat sprinters zo vol zijn dat ook de reizigers voor een langere reistijd moeten staan. Momenteel studeer ik in Amsterdam en reis ik standaard vanuit Wolfheze of Amsterdam. In die gevallen heb ik te maken met intercity's en sprinters waar het alleen met incidenten gestaan moet worden. Als ik echter tentamens heb, heb ik een slaapplek in de buurt van Naarden-Bussum. Die sprinters doen er circa 20 minuten over voor ze in Duivendrecht of Amsterdam Muiderpoort zijn. Maakt mij vaak niet zoveel uit welke van de twee het wordt, aangezien Duivendrecht een metro betekent en Amsterdam Muiderpoort een tram betekent wat qua reistijd nagenoeg even snel is. In dergelijke gevallen is het een zeldzaamheid als ik ook maar een deel van de reis kan zitten en 20 minuten staan vind ik veel van het goede. Zeker met een tas op mijn rug waar ik een laptop en slaapspullen in heb zitten vind ik dat erg zwaar. Als ik dan zoals vandaag een keer zit stap ik in Weesp niet over, als ik moet staan probeer ik in de trein uit Almere een plekje te vinden, maar in alle treinen rond Weesp is lange tijd staan eerder een regel dan een uitzondering. Dus ja ik ben het eens met het feit dat staan in sprinters voor korte stukjes tot 15 minuten normaal moet zijn. Wordt het langer dan dat dan vind ik toch dat er ook dat NS er op moet inspelen dat dergelijke mensen kunnen zitten.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: Doorgeefluik
Het zijn nog steeds individuele keuzes die je maakt om nabij Naarden te overnachten. Daarmee bekort je je reistijd aanzienlijk. Maar zijn die treinen dan niet zodanig vol dat je een niet een deel van je bagage in het bagagerek kwijt kunt? Scheelt weer wat gewicht...
En van al die treinen die tussen Ndb, Dvd en Asa rijden zullen er ook zijn die wat minder druk zijn.
En van al die treinen die tussen Ndb, Dvd en Asa rijden zullen er ook zijn die wat minder druk zijn.
Re: Doorgeefluik
TBP 10339 te Ht sp 3b staat op zwart.
Re: Doorgeefluik
Tas op de grond zetten is geen optie meer tegenwoordig?
En 20 minuten staan heb ik ook regelmatig meegemaakt in een bus en dat vond ik goed te doen.
En 20 minuten staan heb ik ook regelmatig meegemaakt in een bus en dat vond ik goed te doen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten