Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Scherm 15339 op Amsterdam Centraal IJzijde tegenover de Ap heeft een mooie combi te pakken...

Afbeelding
Geen reisinfo maar wel een storing...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

De volgende melding van mij is geen defectmelding maar ik weet niet of je hier ook iets mee kunt:

Op en groot aantal middelgrote stations (o.a. Rotterdam Alexander, Gouda, Hilversum en Amersfoort) zijn roltrappen aanwezig die maar een richting op gaan. Namelijk van beneden naar boven. Nu zie ik regelmatig mensen boven aan de roltrap staan wachten totdat de roltrap de andere richting op gaat. Iets wat in deze gevallen niet het geval is.

Nu is mijn vraag of er boven aan deze roltrappen een bordje kan kom dat deze roltrappen niet naar beneden gaan en enkel zijn ingesteld op de richting beneden -> boven?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Je kunt toch zien welke richting de roltrap op gaat? Of ben je een voorstander van de verdere vermongolisering van Nederland? Ik zou zeggen dat er teveel "obvious" bordjes en bullshit zijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Roltrappen die twee richtingen op gaan hebben geen kleurensysteem maar een pijltjessysteem om aan te geven of het tweerichtingsroltrappen zijn.

En volgens mij hebben treinstations überhaupt geen tweerichtingsroltrappen zoals bij de RET.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

In Duitsland ben ik ze toch regelmatig tegengekomen op treinstations :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

In Nederland dus...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Ik weet niet of je er iets mee kan, maar het poortje 4.3 op station Breda is gloeiend heet aan de kant van de stationstunnel. :P
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

:pos:

Tosti.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door ArrivaBas »

KM46 schreef:De volgende melding van mij is geen defectmelding maar ik weet niet of je hier ook iets mee kunt:

Op en groot aantal middelgrote stations (o.a. Rotterdam Alexander, Gouda, Hilversum en Amersfoort) zijn roltrappen aanwezig die maar een richting op gaan. Namelijk van beneden naar boven. Nu zie ik regelmatig mensen boven aan de roltrap staan wachten totdat de roltrap de andere richting op gaat. Iets wat in deze gevallen niet het geval is.

Nu is mijn vraag of er boven aan deze roltrappen een bordje kan kom dat deze roltrappen niet naar beneden gaan en enkel zijn ingesteld op de richting beneden -> boven?
Is het niet zo dat de roltrap op het perron niet eens aangegeven wordt op de bewegwijzering, maar dat er naar de lift wordt verwezen?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

De lift op spoor 3 van Den Haag Laan van NOI (gedeeld perron met Randstadrail richting Zoetermeer en Rotterdam) is kapot. Er hing al een Defect-sticker. Kun jij daar wellicht iets mee?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Bord in Amsterdam, het poortje in Breda en de lift op de Laan heb ik doorgegeven. :pos:

De roltrappen zijn als het goed is voorzien van een lamp aan zowel de onder- als bovenzijde, die al dan niet groen (deze roltrap kunt u hier betreden) of rood (deze roltrap kunt u hier niet betreden) licht uitstralen. Deze kleuren zijn universeel. Eenieder die ondanks de rode lamp toch de roltrap denkt te kunnen betreden is of kleurenblind of let niet op. Voor de eerste groep is dat hinderlijk, voor de tweede groep kun je allerlei toeters en bellen ophangen, maar ik garandeer je dat die ook niet gaan werken. Dus daar kan ik helaas erg weinig mee.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

Scherm 11711 op Rotterdam Centraal is defect.
Dit is het linker scherm als je op spoor 13/14 vanaf de loopbrug komt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Scherm 30025 op Utrecht Centraal is wit, dit is het linker scherm voor de Julia's, gezien vanaf de centrumzijde/buurtsporen
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Beide schermen doorgegeven. :pos:
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door TimoD »

De 1700 vanaf Ut om 19.36 (treinstel 4026) is echt heel vol. Heeft ook maar 1 treinstel. Niet de 1e keer overigens.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dit hoort planmatig een viertje te zijn, een bak minder maakt al een groot verschil. In dit geval is het dus een afwijking van de planning en daar kan ik niks mee.
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door TimoD »

Ook een viertje had deze drukte waarschijnlijk niet op kunnen vangen, maar ik ving iets op over een uitgevallen trein. Samenloop van omstandigheden. Toch bedankt. :pos:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Lijn 45 »

Scherm 10474 aan de buitenzijde van de voetgangersbrug aan de westkant van Amf toonde vanmiddag geen vertreksporen en logo's van vervoerders.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Doorgeefluik

Bericht door PatrickM »

Scherm 11677 (metrohal Rtd) toont ‘geen reisinformatie beschikbaar’.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Beide schermen doorgegeven. :pos:
iamthedutchdude
Berichten: 950
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Doorgeefluik

Bericht door iamthedutchdude »

Op station Zwolle is een van de schermpjes van de poortjes kapot (zwart scherm). Het betreft poortje 5.1 bij het streekbus-busstation (oostzijde), incheckrichting.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
TimoD
Berichten: 211
Lid geworden op: do 10 mei 2018, 09:10
Locatie: Utrecht/Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door TimoD »

Hoe zit het met de trein vanaf Apd naar Schiphol Airport om 16.14? Is dat ook een afwijkende materieelinzet? Zo niet, ook deze is weer veel te kort. Alleen de 4025.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Poortje 5.2 in Dordrecht, dat is het brede poortje op de traverse, staat open. Gezien de positie van één van de deurtjes is dat echter niet de bedoeling en is één deurtje in halfopen positie blijven hangen.
Waarneming is van 16.55 uur, toen ik omstreeks 12.00 uur aankwam deed dat poortje het nog wel normaal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten