Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Doorgeefluik

Bericht door AppleMoose »

Mikos schreef:Vanaf heden is het Doorgeefluik weer geopend; er zijn volop aanpassingen geïmplementeerd, zodat het Doorgeefluik volledig winterklaar is! :mrgreen:
En wat issie weer mooi *trein* *trein*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ja, vind je het wat? Niet te veel groen? En die sneeuwschuiver gaat er van het voorjaar weer uit, hoor. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

In treinstel 2616 staat de omroep of heel zacht of uit. De schermen gaven wel gewoon actuele informatie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Mikos schreef:Ja, vind je het wat? Niet te veel groen? En die sneeuwschuiver gaat er van het voorjaar weer uit, hoor. :mrgreen:
Een sneeuwschuiver? Voor die paar vlokkies? :?
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10538
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

:Y

Terwijl dat luik al dicht ging toen er een paar blaadjes vielen. Typisch.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Op station Rotterdam Blaak is iets heel erg lek boven spoor 3:

Afbeelding

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Die lekkage is waarschijnlijk allang bekend, zie ook de constructie die aan het plafond gemonteerd is om het water opzij te leiden. Er zit elders in de tunnel ook nog zo'n constructie om het lekwater naar de riolering af te leiden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Afbeelding

Scherm 30056 te Rotterdam Centraal in de hal tegenover het “grote blauwe bord”.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Afbeelding

Scherm 10270 te Maastricht voor de trap naar boven op spoor 5/6.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Ik hoop dat ik voorlopig even niets zal vinden of dat iedereen morgen dolenthousiast dingen gaat melden, want het begint hier wel een beetje “Suus’ klaagzaal” te worden :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Doorgeefluik

Bericht door OV-Hobbyist »

Scherm 11563 op Rotterdam Centraal spoor 3b/4b staat op zwart. Het is het linkerscherm van een TB14, te vinden tussen de roltrappen en de Kiosk
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Suus schreef:“Suus’ klaagzaal”
Klagerd. :X
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Doorgeefluik

Bericht door Ardan »

In Zutphen staat op het perron nabij de perronopgang naar spoor 2b/3b een vierhoek met informatiepanelen. De spoorkaart is nog niet vernieuwd en ook Arriva en Syntus hebben hun vertrekstaten nog niet vernieuwd, geen idee of je daar iets mee kan en hoeveel tijd daar normaal voor wordt uitgetrokken na een dienstregelingswissel. De NS-vertrekstaat is echter al wel vernieuwd.

Momenteel zit ik in stel 7618 in trein 3680 en bij het aanmelden op de wifi verscheen 'let op, meldingen op dit traject' boven de routestrip, maar dat bleek om de Eurostar te gaan. Ik heb al eens eerder gemeld dat er eigenlijk altijd staat dat er meldingen over je traject zijn, maar dat die melding dat over totaal andere trajecten gaan. Er zou aan gewerkt worden maar het lijkt toch weer de kop op te steken. Weet het Doorgeefluik iets over de actuele stand van zaken?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Arriva en Syntus zijn niet mijn werkgebied, dus daar kan ik helaas weinig mee. Wat mankeert er precies aan de spoorkaart?

Voor wat betreft de startpagina van de wifi; achter de schermen wordt er gewerkt aan een koppeling van het reisinformatiesysteem aan InfoPlus. Zodra die koppeling is gemaakt en alles werkt, zou die melding moeten verdwijnen. Ik ga volgende maand op bezoek bij de afdeling die hier over gaat en ik zal dan eens vragen naar de stand van zaken.
umbusko
Donateur
Berichten: 5312
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

De klok op Maastricht Randwyck spoor 1 loopt aan een kant 4 minuten achter, aan de andere kant loopt hij goed maar is het glas beslagen.
Bewijs: de klok links loopt wel goed en de NMBS komt niet te vroeg :mrgreen:
Afbeelding

Overigens: kun je eens navragen of het de bedoeling is dat een los kaartje naar het buitenland ook een euro toeslag krijgt? Dat was toch nooit zo? (Je kunt ook moeilijk in- en uitchecken. :roll: )
Laatst gewijzigd door umbusko op zo 29 dec 2019, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Klok doorgegeven, kaartjes nagevraagd. :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

umbusko schreef:Overigens: kun je eens navragen of het de bedoeling is dat een los kaartje naar het buitenland ook een euro toeslag krijgt? Dat was toch nooit zo? (Je kunt ook moeilijk in- en uitchecken. :roll: )
"De 1 euro kosten zijn al een tijdje in gebruik bij internationale tickets, het is inderdaad gelijkgetrokken met binnenlandse kaartjes. Want ook dit kaartje bevat een geactiveerde chip. Anders kunnen de poortjes niet open, kan de HC niet controleren."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Ik heb die discussie over de toeslag op internationale kaartjes uit de kaartautomaat ook gehad met de klantenservice van NS International. Is ergens in september ingevoerd maar het werd daarna een tijdje niet op de tickets geprint. Ik heb toen een euro teruggestort gekregen ( :') ) maar ik weet niet of het probleem al opgelost is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

Tja helemaal leuk als je een kaartje Enschede -Gronau koopt via NS ... Die kun je geen eens inchecken omdat dat bij Blauwnet niet werkt. Dus dan gaat dat argument ook niet op
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Zou dit bord een keer een bezoekje van een vochtig doekje of een spons kunnen krijgen?

Afbeelding

Bord 11104 te Utrecht Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten