Zit er een sticker op, ja?Durashift schreef:Ik denk dat het onderhoud aan het luik tegenzit.
Wellicht wordt er op een onderdeel gewacht dat in backorder staat?
(A)
Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Doorgeefluik
Denk eerder dat in dat dat B&B in Ter Apel zit dan.Aking schreef:En met dit weer twee maanden op de camping in Ter Apel is ook geen feest :N
🍉
Re: Doorgeefluik
Gut, zelfs als je ieder jaar hetzelfde doet worden ze hier nog onrustig. :X Bewijst dat daarmee de meerwaarde van dit topic? (A) Vanaf aanstaande maandag kunt u hier uw meldingen weer kwijt. Ik zal dan ook nog een keer de voorwaarden voor het melden herhalen, zodat we alles weer op dezelfde lijn hebben. :pos:
Re: Doorgeefluik
De spoorwegen hier en in dem verre veranderen elk jaar hun dienstregeling, moet je eens kijken wat dat aan topiks oplevert :')Mikos schreef:Gut, zelfs als je ieder jaar hetzelfde doet worden ze hier nog onrustig. :X
Re: Doorgeefluik
Het Doorgeefluik is weer geopend!
Na uitgebreid jaarlijks terugkerend onderhoud is het Doorgeefluik helemaal klaar voor het nieuwe zomerseizoen! Hieronder nog een keer een opsomming van de voorwaarden voor het doorgeven van bepaalde zaken. Houd je aan die voorwaarden; dat maakt het doorgeven van een melding vele malen makkelijker en sneller en vereenvoudigt ook het oppakken en oplossen ervan!
Korte samenvatting meldingsvoorwaarden:
Reisinformatieborden op de stations en perrons hebben allemaal een 5-cijferig nummer onder het scherm. Dat nummer heb ik nodig om melding van een defect te kunnen maken, net als station en locatie.
Wanneer er, vaak rechtsonder, reeds een sticker met het woord "Defect" opgeplakt is, is er al melding gemaakt en hoeft dat niet nog eens gedaan te worden. ProRail heeft nog altijd problemen met de leverancier van de borden die niet kan leveren, dus het kan nogal lang duren voordat een storing verholpen is. Indien mogelijk graag een foto van het defecte scherm, dat maakt doorgeven veel makkelijker; daar vraagt de storingsorganisatie om.
Van roltrappen en liften heb ik ook een specifieke locatie nodig en voor de roltrappen zelfs of ze opgaand of neergaand zijn en van of naar welk perron. Elke roltrap en lift heeft een eigen nummer (bijvoorbeeld LIF0001), dat is aangebracht op de zuil met groen of rood licht bij roltrappen en in de lift zelf. Geef dat nummer er alsjeblieft bij.
Staat een klok stil? Geef dan de locatie door én of de verlichting van de klok wel of niet brandt. Daarin zit namelijk verschil voor de monteurs.
OV-Chipkaartpoortjes en -paaltjes hebben ook allemaal een sticker met een nummer dat ik nodig heb om een probleem door te kunnen geven. Deze zijn aangebracht onder de groene pijl of rode kruis op het poortje en onder het scherm op een paaltje. Ook altijd de precieze locatie doorgeven, gaarne.
Storingen in of aan treinen altijd voorzien van het dichtstbijzijnde deurnummer, anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg. Stelnummer, dichtstbijzijnde deurnummer, welke klasse, precieze locatie én duidelijke omschrijving van wat het probleem precies is.
Geen schoonmaakgerelateerde zaken, aub.
Graffiti geef ik niet door, dat kun je zelf doen middels de app Graffiti Vrij die te downloaden is voor Apple/iOS en Android. Melding maken kan door het ter plaatse maken van minimaal 2 foto's, waarvan 1 van het treinstelnummer en 1 van de graffiti zelf. Foto's kunnen niet achteraf toegevoegd worden, dus maak de melding direct ter plekke.
Drukke treinen kan ik alleen doorgeven wanneer de trein planmatig te kort is. Dat wil zeggen: Een trein hoort uit 4 bakken te bestaan, er rijden ook 4 bakken, maar desondanks moeten er toch mensen op stukker langer dan 20 minuten staan. Horen er 6 bakken te rijden en rijden er maar 4? Dan is dat geen planmatige inzet en kan ik de melding niet doorzetten. Houd ook rekening met het feit dat staan er tegenwoordig bij hoort, vooral op korte stukken. Hoe kom je erachter of een trein op planmatige lengte is of niet? Plan je reis in de Reisplanner Xtra-app en bekijk de reis op ritniveau, hier staat bovenaan aangegeven uit hoeveel bakken de trein planmatig hoort te bestaan en of de trein korter is, wat je kunt zien door te kijken naar de tekening van de trein. En kijk ook even naar de verstoringen die er op dat moment zijn; vaak reizen reizigers dan via andere routes en kunnen bepaalde treinen drukker worden dan normaal. Ook dan heeft doorgeven geen zin.
Waarom al die specifieke voorwaarden? Dat zijn de zaken die de storingsorganisatie van mij vraagt om een melding aan te kunnen nemen en iemand aan te sturen het probleem op te lossen. Voor al die kleine dingen is een reden; een monteur weet op voorhand al waar hij of zij moet zijn én kan door specifieke details vooraf al inschatten wat het probleem gaat zijn.
En vergeet niet: Ik ben slechts een Doorgeefluik. Ik ben niet verantwoordelijk voor het oppakken van storingen, ik krijg over het algemeen geen terugkoppeling en kan vaak ook niets zeggen over de voortgang van het probleem.
Bovenstaande informatie is ook altijd terug te vinden in de openingspost van dit topic.
Na uitgebreid jaarlijks terugkerend onderhoud is het Doorgeefluik helemaal klaar voor het nieuwe zomerseizoen! Hieronder nog een keer een opsomming van de voorwaarden voor het doorgeven van bepaalde zaken. Houd je aan die voorwaarden; dat maakt het doorgeven van een melding vele malen makkelijker en sneller en vereenvoudigt ook het oppakken en oplossen ervan!
Korte samenvatting meldingsvoorwaarden:
Reisinformatieborden op de stations en perrons hebben allemaal een 5-cijferig nummer onder het scherm. Dat nummer heb ik nodig om melding van een defect te kunnen maken, net als station en locatie.
Wanneer er, vaak rechtsonder, reeds een sticker met het woord "Defect" opgeplakt is, is er al melding gemaakt en hoeft dat niet nog eens gedaan te worden. ProRail heeft nog altijd problemen met de leverancier van de borden die niet kan leveren, dus het kan nogal lang duren voordat een storing verholpen is. Indien mogelijk graag een foto van het defecte scherm, dat maakt doorgeven veel makkelijker; daar vraagt de storingsorganisatie om.
Van roltrappen en liften heb ik ook een specifieke locatie nodig en voor de roltrappen zelfs of ze opgaand of neergaand zijn en van of naar welk perron. Elke roltrap en lift heeft een eigen nummer (bijvoorbeeld LIF0001), dat is aangebracht op de zuil met groen of rood licht bij roltrappen en in de lift zelf. Geef dat nummer er alsjeblieft bij.
Staat een klok stil? Geef dan de locatie door én of de verlichting van de klok wel of niet brandt. Daarin zit namelijk verschil voor de monteurs.
OV-Chipkaartpoortjes en -paaltjes hebben ook allemaal een sticker met een nummer dat ik nodig heb om een probleem door te kunnen geven. Deze zijn aangebracht onder de groene pijl of rode kruis op het poortje en onder het scherm op een paaltje. Ook altijd de precieze locatie doorgeven, gaarne.
Storingen in of aan treinen altijd voorzien van het dichtstbijzijnde deurnummer, anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg. Stelnummer, dichtstbijzijnde deurnummer, welke klasse, precieze locatie én duidelijke omschrijving van wat het probleem precies is.
Geen schoonmaakgerelateerde zaken, aub.
Graffiti geef ik niet door, dat kun je zelf doen middels de app Graffiti Vrij die te downloaden is voor Apple/iOS en Android. Melding maken kan door het ter plaatse maken van minimaal 2 foto's, waarvan 1 van het treinstelnummer en 1 van de graffiti zelf. Foto's kunnen niet achteraf toegevoegd worden, dus maak de melding direct ter plekke.
Drukke treinen kan ik alleen doorgeven wanneer de trein planmatig te kort is. Dat wil zeggen: Een trein hoort uit 4 bakken te bestaan, er rijden ook 4 bakken, maar desondanks moeten er toch mensen op stukker langer dan 20 minuten staan. Horen er 6 bakken te rijden en rijden er maar 4? Dan is dat geen planmatige inzet en kan ik de melding niet doorzetten. Houd ook rekening met het feit dat staan er tegenwoordig bij hoort, vooral op korte stukken. Hoe kom je erachter of een trein op planmatige lengte is of niet? Plan je reis in de Reisplanner Xtra-app en bekijk de reis op ritniveau, hier staat bovenaan aangegeven uit hoeveel bakken de trein planmatig hoort te bestaan en of de trein korter is, wat je kunt zien door te kijken naar de tekening van de trein. En kijk ook even naar de verstoringen die er op dat moment zijn; vaak reizen reizigers dan via andere routes en kunnen bepaalde treinen drukker worden dan normaal. Ook dan heeft doorgeven geen zin.
Waarom al die specifieke voorwaarden? Dat zijn de zaken die de storingsorganisatie van mij vraagt om een melding aan te kunnen nemen en iemand aan te sturen het probleem op te lossen. Voor al die kleine dingen is een reden; een monteur weet op voorhand al waar hij of zij moet zijn én kan door specifieke details vooraf al inschatten wat het probleem gaat zijn.
En vergeet niet: Ik ben slechts een Doorgeefluik. Ik ben niet verantwoordelijk voor het oppakken van storingen, ik krijg over het algemeen geen terugkoppeling en kan vaak ook niets zeggen over de voortgang van het probleem.
Bovenstaande informatie is ook altijd terug te vinden in de openingspost van dit topic.
Re: Doorgeefluik
Iemand moet de eerste zijn: vanaf Zp staanplaatsen in de 3641, rijdt met DDZ-4. Veel fietsen maar ook gewoon teveel reizigers voor te weinig trein.
- AppleMoose
- Berichten: 6027
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Doorgeefluik
Een dag eerder open dan gepland, dat is pas service :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Nou primeurtje dan maar: scherm 11015 op Zwolle Stadshagen wisselt aan de Kampen-zijde van zwart naar de aankondiging van de eerstvolgende trein en is aan de andere kant egaal lichtblauw.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
In stel 7646 is in de eerste klasse beneden in de bak met deurnummer 19 de verstelfunctie één van de stoelen in de enige vierzit defect. Het betreft de stoel aan de raamkant waar vanuit je richting de deur met het genoemde nummer kijkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Doorgeefluik
En dit is ook wel jammer: doet het bord het eindelijk weer, is de sticker er niet vanaf gehaald. 10695, te Alm sp 2.
Re: Doorgeefluik
We hebben je gemist, Mikos :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Doorgeefluik
Hé, ik dacht, zoiets heb ik vandaag ook gezien. Maar dat was hetzelfde bord.Z2N schreef:En dit is ook wel jammer: doet het bord het eindelijk weer, is de sticker er niet vanaf gehaald. 10695, te Alm sp 2.
Re: Doorgeefluik
Paal C3 op spoor 2 van Zevenbergen heeft een blanco scherm, maar lijkt het wel te doen. Al heb ik nog geen pushbericht gehad dat ik ben uitgecheckt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Had een paaltje een tijdje geleden in Wijhe ook last van. Meerdere keren gemeld, pas na een maand was het opgelost. In en uitchecken kon wel maar je zag dat alleen nog aan het groene lampjeSuus schreef:Paal C3 op spoor 2 van Zevenbergen heeft een blanco scherm, maar lijkt het wel te doen. Al heb ik nog geen pushbericht gehad dat ik ben uitgecheckt.
[]
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Donateur
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Doorgeefluik
In treinstam 16507, midden in rijtuig 20153 is een ontbreekt een lampenkap boven het leeslampje.
afbeedlingen
afbeedlingen
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Doorgeefluik
Aking wilde al een Amber Alert uitvaardigen.trolly schreef:We hebben je gemist, Mikos :Y
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Hebben we ook geel/blauw alerts?
Re: Doorgeefluik
Is dat voor als de kondoekoe komt? *O*
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Dat is Mikos toch?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten