Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Er wordt al gebruik gemaakt van fietsen, mensen. Maar ook dan heb je te maken met een bepaalde tijd die je nodig hebt om vanaf het rangeerterrein terug naar het station te komen. De fiets is dus geen oplossing; die wordt al gebruikt.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Doorgeefluik

Bericht door dylanwild94 »

TBP 11013 geeft een blauwe band onder de eindbestemming aan waardoor niet alle tussenstops getoond worden.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Station, perron en locatie erbij, alsjeblieft, dan kan ik hem doorzetten.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Doorgeefluik

Bericht door dylanwild94 »

Station Gouda
Perron 5
Locatie bij de kiosk.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Is doorgegeven. Vaak komt er dan binnen afzienbare tijd een (meestal) witte sticker op de TBP. De ene keer staat daarop dat het Defect gemeld is, de andere keer is het slechts de naam van het herstellersbedrijf dat op bezoek is geweest, gekeken heeft naar het probleem en die op gaat lossen.

Mocht je ergens een TBP tegenkomen met een dergelijke sticker erop (dus niet met iets van Ajax of Geenstijl), dan is de storing reeds bekend en hoef je die niet nog een keer door te geven. Herstelperiode is afhankelijk van beschikbare onderdelen.

Toevoeging: De storingsorganisatie vraagt, waar mogelijk, om een foto van het defecte object. Mocht je die hebben, dan graag hier in het topic bij je melding plaatsen. Mocht je die niet hebben, dan verzin ik een omweg.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

@Mikos: om nog even terug te komen op Schiphol, weet jij of alle automatische omroepen op Schiphol onder de loep worden genomen? Met wat creabeawerk kun je de helft schrappen of drastisch inkorten. Voorbeeld is de tweetalige omroep met het verzoek niet in te stappen in de trein op spoor 4. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Voor zover ik weet is er de standaard band met "Let op uw eigendommen" in 3 talen, iedere 10 en 5 minuten voor vertrek van de IC Direct naar Breda én Amsterdam de mededeling waar die ongeveer vertrekt, eens per uur 10 en 5 minuten voor vertrek de Thalys-mededeling en eens per uur 10 en 5 minuten voor vertrek de mededeling waar de IC Brussel ongeveer vertrekt.

De omroep voor spoor 4 is er gekomen mede vanwege de mishandeling van onze conductrice in Hoofddorp (dat was dan wel niet op Schiphol, maar heeft wel met het leegmaken van de trein te maken) en om het vertrek van uitlopende treinen op Schiphol te verspoedigen.

En dan heb je nog de vertraging- en verstoringberichten. Al met al een hele waslijst, waarbij je je af kunt vragen of er wel genoeg airtime in een uur is om alles om te roepen. Aan de medewerkers ligt het niet, die willen het wel anders. Een klacht van onze reizigers aan het adres van de Klantenservice zal je verder helpen dan dat ik kan doen.
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Bericht door waldo79 »

Overigens kwam ik eerder vandaag, vanwege een verstoring elders op Schiphol, maar aankomende op spoor 1-2 wordt je geacht het zelf uit te zoeken als je niet naar een bestemming in de regio Amsterdam wilt :(

Het zou handig zijn om in OBIS wat slimmere overstapmogelijkheden te noemen.
In de treinen vanuit Leiden is het gewenst om ook overstappen naar Asb en Ut op te nemen, de IC naar Hvs, Amf en verder plus eventueel de sprinters naar Wp en Hvs mee te nemen. Een enkele verwijzing naar de IC Direct naar Asd is buitengewoon karig wat mij betreft :idea:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Geert »

Mikos schreef:En ik maar denken dat ik erg was met 3 (weliswaar inhoudelijke) berichten onder elkaar :')

"Treinstel blijft achter" zit al in InfoPlus maar wil er nog niet helemaal uit komen zoals bedoeld. Dat zou met een update die voor eind 2016 gepland stond (maar kennelijk is doorgeschoven naar 2017) makkelijker moeten worden.
Treinstel blijft achter verschijnt alleen bij doorgaande treinen en alleen op het station waar op dat moment een treinstel afgetrapt wordt. Het werkt niet voor beginstations en volgens mij staat er op de borden ook nog niet "Achterste treinstel tot XXX" (maar voor die laatste durf ik mijn hand niet in het vuur te steken).

De toevoeging "Treinstel XXXX tot Amersfoort" etc. wat je in Rijden de Treinen ziet wordt door RdT zelf afgeleid uit de materieelsamenstelling en is geen officiële InfoPlus-functionaliteit (waar de borden wel mee werken).
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Mikos schreef:De storingsorganisatie vraagt, waar mogelijk, om een foto van het defecte object. Mocht je die hebben, dan graag hier in het topic bij je melding plaatsen. Mocht je die niet hebben, dan verzin ik een omweg.
Willen ze ook de spare part nummers van de mogelijk kapotte onderdelen er bij? of doen ze nog wel iets zelf? (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Mwah, scheelt ze iemand er naartoe sturen als er een duidelijke foto beschikbaar is. En dat zorgt weer om de storing sneller te verhelpen. *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Maar ze maken het jou als treinpersoneel dan weer niet heel makkelijk.

Er zijn volgens mij wel meer stations zoals Ede-Wageningen waar er ongeveer 6 bakken tussen zitten. (geen idee of die dingen op een standaard afstand van elkaar hangen)
Als je dan vanuit de cabine/trein of bij jouw deur spot dat t ding verderop niet werkt moet je er dus eerst helemaal heenlopen, het nummer opschrijven, een foto maken, en dan kun je een keer door. Daar gaat je punctualiteit.

Of je laat het er maar bij zitten, en t ding blijft kapot :')
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dan open je gewoon een topic op een treinenforum en vertel je waar ze op moeten letten; dan komen de meldingen vanzelf naar je toe! (A)

(Had ik al verteld dat we voor iedere melding die we maken een klein bonusbedrag op onze rekening gestort krijgen?)
Geintje.

Naast het treinpersoneel is er een ook een stationsdienst van ProRail die eens in de zoveel tijd ieder station af gaat en de waslijst aan problemen en storingen doorgeeft. Als ik het als treinpersoneel tegenkom en ik kan het melden is dat alleen maar mooi meegenomen.
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Doorgeefluik

Bericht door Andrei »

Over omreisadviezen: op Arnhem Centraal komt het vaak voor dat als er bij Driebergen Zeist een probleem is ze het hele traject naar Utrecht vastzetten en geven 'S-Hertogenbosch aan als tussenstation richting Utrecht. Dat gebeurt ook als er een probleem is tussen Arnhem en Ede trouwens. Enfin, vaak rijdt er (bij een defecte bovenleiding, overwegstoring, seinstoring enzovoorts) er uiteindelijk wel een trein maar vallen de helft van de ritten uit. Dus 2 IC's per uur. Is er niet beter aan te geven dat (indien Ede te bereiken is) er gereisd kan worden via Amersfoort en dat er - indien de situatie er is - om het halfuur een intercity wel zou gaan? Het lijkt mij dat zulke berichten relatief flexibel om te bouwen zijn en anders separaat om te roepen zijn. Mocht dit niet de juiste topic zijn mijn excuses.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Constantia et labore.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

'tis hier inderdaad wat off-topic, maar via Amersfoort is de capaciteit veel te laag om al die omreizenden aan te kunnen (vooral op de Valleilijn geeft dat problemen). In de praktijk reizen velen echter wel via die route om i.p.v. via 's-Hertogenbosch te gaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Zit je daar niet ook met het probleem dat het een andere vervoerder is?
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Doorgeefluik

Bericht door Gothic-Writer »

Ik weet niet of het al is gemeld, maar het bord met vertrekstaten onder het station Tilburg Reeshof is nog niet vervangen. Op dit bord hangt nog de oude dienstregeling.

Ter verduidelijking, het gaat dus niet om de borden op de perrons, maar het bord dat staat in de tunnel onder het station (Reeshofweg)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Aking schreef:Zit je daar niet ook met het probleem dat het een andere vervoerder is?
Dat, en inderdaad de capaciteit van de blauwe eierdop tussen Ede en Amersfoort. Zes bakken VIRM in een tweetje proppen wil men zoveel mogelijk voorkomen.

Reeshof ga ik doorgeven.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Mikos schreef:Reeshof ga ik doorgeven.
Als je wil mag je gelijk doorgeven dat bij de trap van spoor 2 er al een eeuwigheid het bordje ontbreekt welke vertelt dat je een trap op moet om spoor 2 te bereiken. Hangt wel een plastic zak op, maar het is al zo lang stuk. Lijkt mij stug dat deze bordjes continu op zijn.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Doorgeefluik

Bericht door Ardan »

Geen idee of het iets voor dit topic is, maar ik merk dat ik het lastig vind om de automagische storingsberichten van Tuffy juist te begrijpen. Het klinkt als een slecht uitgeschreven storingsbericht van GVB, net hoorde ik:
"Dames en heren, dit is een bericht voor reizigers naar Amersfoort tussen Amersfoort en Barneveld Zuid en tussen Amersfoort en Apeldoorn de verstoring is voorbij. De vertraging neemt af."
Vooral omdat het woordje 'en' steeds hetzelfde klinkt.
Ligt het aan mij of moeten meer mensen even goed nadenken om het te snappen?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Logische zinnen zijn het in ieder geval niet nee, dat viel mij ook op.
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Doorgeefluik

Bericht door Ardan »

Nog zoiets, nu net in Zwolle. Aanrijding persoon tussen Shl en Ass, drie opgenoemde trajecten, reizigers Shl - Amr kunnen omreizen via Utrecht. Quai le fuque? _O-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Hainje schreef:Logische zinnen zijn het in ieder geval niet nee, dat viel mij ook op.
Tegenwoordig moet je bij automatische omroepen zeer goed opletten wat er gezegd worden. Omroepen in begrijpelijk Nederlands schijnt tegenwoordig te moeilijk te zijn :? .

Daar mag met de huidige moderne computertechnieken wel eens op gelet worden.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Melding Reeshof is doorgezet.

De automaat heeft inderdaad het woord 'en' nogal opvallend er tussen zitten, daarvan is eerder (meteen toen de storingsberichten begonnen) al melding van gemaakt. Zoiets wijzigen duurt meestal een eeuwigheid.

Schiphol-Alkmaar via Utrecht snap ik ergens wel, als je het traject Schiphol-Sloterdijk wilt ontwijken. Ik denk niet zo zeer dat het een 'fout' is, er zijn echter wel alternatieven, natuurlijk.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Bericht door ODRAIL »

Mikos schreef:De automaat heeft inderdaad het woord 'en' nogal opvallend er tussen zitten, daarvan is eerder (meteen toen de storingsberichten begonnen) al melding van gemaakt. Zoiets wijzigen duurt meestal een eeuwigheid.
We wachten het gewoon af :wink: .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten