Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Het leek er op dat 4865 achterblijvers had op Amsterdam Sloterdijk. Hij reed wel met +7.

Waarom 3063 met 10 bakken vertrok vanuit Den Helder is me nooit helemaal duidelijk geworden: ik heb nauwelijks reizigers gezien in die trein.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

4865 doorgegeven, met die 3000 kan ik niet zo veel; wellicht materieeloverbrenging of een defect. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Is het trouwens de bedoeling dat de reizigers hier zelf links bij gaan schrijven of wa? (A)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ja. :Y Als je wilt dat ik er iets mee doe, heb ik nog wel een locatie nodig. :wink:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Aking schreef:Is het trouwens de bedoeling dat de reizigers hier zelf links bij gaan schrijven of wa? (A)
Mij maakt het niet uit, ik schrijf sowieso links.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door maarten83 »

Station Laa spoor 6. Verlichting van de klok doet het niet. De klok loopt wel goed. Betreft de klok aan de Gv zijde buiten de overkaping.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door maarten83 »

En nog een defecte klok. Ditmaal op Gv spoor 3-4. Klok welke het verst uit de overkapping hangt richting Gvmw en dan de wijzerplaat aan Gvmw zijde loopt niet goed. Verlichting werkt wel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

In stel 9423 is er nabij deur 16 een lekkage aan vermoedelijk het koelsysteem. Er komt namelijk water uit graatjes in het plafond.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Mikos, heb jij ook toegang tot een NS-ideeënbus? Ik heb namelijk nog wel een idee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

In sletje 2660 is het scherm naast deur 7 (richting deur 9) zwart
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Scherm doorgegeven. :pos: Toegang tot dé ideeenbus heb ik niet, maar ik kan natuurlijk altijd even kijken waar ik het eventueel kwijt zou kunnen. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Als er geen via-bestemming bij de SLT is, zou de bestemming van de trein dan op de zij-displays dan niet over de volledige twee regels getoond kunnen worden in plaats van alleen op de bovenste helft van de display?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Laat ik het kort en officieel houden: men kan niet eens op de buitenbestemmingsaanduiding de via-stations wel of niet tonen; anders zouden we dat bij de [serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] wel tonen met 'via Weesp'. Let er maar eens op; het ene stel doet dat wel, het andere niet.

Men is al vanaf de invoering van de SLT bezig met aanpassing van het systeem en wil op termijn het bestaande RIS vervangen door OBIS, zoals we dat ij o.a. VIRM en ICM kennen. Tot die tijd zou ik geen wonderen verwachten bij de SLT...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Ik haal de [serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] het liefst met circa 140 km/uur in Hoofddorp in, maar vandaag reed ik toevallig in de Schipholtunnel parallel aan een SLT van de [serie=Sprinter|2018|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp4300[/serie], dus toen viel het mij op (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iamthedutchdude
Berichten: 958
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Doorgeefluik

Bericht door iamthedutchdude »

Het middelste scherm van de TB21 aan de zuidzijde van station Zwolle doet het aan één kant niet. Nummertje 15513
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Doorgeefluik

Bericht door Jultar »

Over die 'via' aanduiding: 'via X' zie je alleen als de trein geen verbinding heeft met de wal en dus geen actuele reisinfo heeft (en dus de statische reisinfo gebruikt). Zie je alleen de eindbestemming staan, dan heeft de trein de actuele reisinformatie opgehaald en geladen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hendrik »

Wat is de logica daarvan? Of ontbreekt die gewoon?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Met actuele data kun je zien of je het via station al voorbij bent?
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Doorgeefluik

Bericht door Jultar »

Nah, wat hierboven ook al gezegd werd: de RIS van SLT is in z'n algemeenheid een onhandig ding. Elke wijziging loopt via de fabrikant en kost een hele hoop geld. Voor die paar jaar dat het er nog in moet zitten verwacht ik niet dat er nog iets groots aangepast gaat worden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ik zit in trein 769/stel 7548 en terwijl wij net door Weesp heen kachelen staat er op de schermen "deze trein wordt op het volgende station gecombineerd, in Zwolle wordt deze trein gecombineerd" (of iets in die strekking)

Volgens mij zitten Almere en Lelystad daar nog tussen? Of ben ik gek? (A)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Nee dat ben je niet, maar ik heb zo'n vermoeden dat er ergens een bug in die melding zit. Vorig weekend had ik nog een trein die vlak voor Amsterdam Bijlmer ArenA, Amsterdam Zuid en Schiphol (in die rijrichting ook) aangaf dat de trein in Arnhem Centraal gecombineerd zou worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Daniel schreef:Nee dat ben je niet
#fakenews
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten