Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

Ik had trouwens gisteren een fittie met Prorail (of eigenlijk begon het met een collega van Mikos :) ), maar de 3xxxxxx schermen schijnen een bug te hebben... Tweet
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

ProRail moet die toko die de schermen onderhoudt gewoon eens een dikke contractuele schop in de kont geven. Schermen worden maandenlang niet gerepareerd, veel schermen hebben ontvangstproblemen en het wordt allemaal maar niet opgelost, zelfs het plakken van defectstickertjes lijkt ondertussen wegbezuinigd :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Het is een ramp met de borden; er is een groot probleem met de dekking op bepaalde stations, waardoor dezelfde schermen elke keer problemen vertonen. Dat zie je ook met de borden die hier keer op keer worden gemeld. Er is ons laatst een weekend problemen beloofd, waarna de bug er uit zou moeten zijn. Dat weekend problemen met de borden hebben we gehad, maar de bug is er nog steeds.

Daarnaast zijn er nog altijd de schermen die al ruim een jaar defecten vertonen en waar niks aan gedaan wordt. De officiële lezing is dat de leverancier leveringsproblemen heeft. Of dat waar is? Géén idee. We zijn nu al wel zo ver dat de schermen waar veel hinder van wordt ondervonden (Die in de drukste reizigersstroom hangen en constant problemen vertonen) een grote sticker krijgen met een QR-code die je met je telefoon kunt scannen, waarna je op je scherm te zien krijgt wat er eigenlijk op dat scherm had moeten staan. Het is een tussenoplossing, maar de hele situatie is weinig charmant.

En uiteindelijk is de reiziger er de dupe van, dat is het grootste probleem. Gelukkig kunnen ze na al die tijd wel aardig wennen aan het gebrek aan correcte en duidelijke reisinformatie. :X

Mijn officiële reactie: Het probleem is bekend, blijf melden. :pos:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3461
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Doorgeefluik

Bericht door Tom024 »

Nog een nabrander van vanochtend: paaltje C8 te Oss (aan de kant van de parkeerplaats, paaltje verst verwijderd van de spoorwegovergang) heeft een tweetal grote vlekken in het scherm.

Vandaag ook met Arriva gereisd, daar was alles keurig op orde. (A)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Over dat laatste kunnen we een heel uitgebreide discussie beginnen, maar die laat ik maar even achterwege.
Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Scherm 11146, dat is het linker scherm van de TB14 bij de middentunnel op spoor 11/12 te Utrecht Centraal, staat op zwart.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Op station Arnhem is het momenteel wel héél treurig gesteld met de schermen. De volgende schermen in de stationshal onder de sporen stonden uit:

12164, 12165 & 12166 aan beide zijden uit;
12205 leek één scherm wel aan te staan, maar wel op zwart. De andere zijde functioneerde normaal.
10823 & 12206, aan één zijde uit.

Totaal 9(!) schermen/zijdes stonden uit.

Foto's volgen op een later tijdstip via de mail.
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dat zijn zeker alle schermen aan de rechterzijde, wanneer je de tunnel vanuit het centrum binnenloopt? Die staan bewust uit, omdat er aan die kant geen treinen vertrekken.

Scherm in Utrecht geef ik door. :pos:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doorgeefluik

Bericht door Hainje »

Heb werkelijk waar geen idee. Ik ga de foto's nu wel effe mailen, aan de hand daarvan moet je maar even beoordelen of het meldingswaardig is.

Edit: de postzegel is zojuist geplakt, de foto's zullen over een paar minuten wel aankomen.
🍉
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door cassie127 »

cassie127 schreef:Hoort het dat op Arnhem Centraal de schermen net buiten de overkapping (richting Zevenaar/Dieren) allemaal op zwart staan?
Klokken lopen wel allemaal.
Gaat onder andere om de:
10175 (spoor 3), 10173 (spoor 4), 10174 (spoor 6), 10170 (spoor 7) 10166 (spoor 8.), 10168 (spoor 9)
De schermen geven op spoor 7 en 4 wel heel donker blauw licht

Ook in de tunnel staan een heleboel schermen op zwart:
12166, 12164, 12165, en die naar spoor 10/11. Maar dat nummer kan ik nu niet zien omdat er hekken omheen staan
Mikos schreef:Scherm in Utrecht doorgegeven. :pos:

De schermen in Arnhem staan bewust uit omdat die met de verbouwing van Arnhem op een idiote plek zijn geplaatst waar nauwelijks treinen, laat staan reizigers, komen. Om te voorkomen dat reizigers daar naar boven lopen en op een reukloos deel van het perron komen zijn de schermen in de tunnel uitgezet. Ontwerpfoutje van de architect...
Hier heb je je antwoord :mrgreen:.
Overigens staan de perronaanwijzers ook op zwart op het moment dat de ICE naar Basel er komt waarvan de voorkant van de trein wel aan de "zwarte schermen kant" van het station komt
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

In stam 16505, rijtuig 20 148 piept de coupédeur aan de toiletloze kant van het rijtuig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Blijkbaar loopt er een tijdsgrens precies door het perron van spoor 8/9 te Utrecht, op scherm 11167 is het namelijk 5 minuten later dan op scherm 11168 die er direct naast hangt (tegenover de lift)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10534
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Klopt. Die grens lag eerst zo'n beetje op de Croeselaan, maar je weet, continental drift...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

En als we dan toch bezig zijn, in de 7608 is onder deur 19 de info op het OBIS scherm te groot, waarmee de

Code: Selecteer alles

vachte aankomsttijd 
14 Deventer 
Was

En in Apeldoorn is de verlichting van de klok op perron 3-4 thv letterborden A (die internationale, geen idee of Apeldoorn een A en B-zijde heeft) aan beide zijden kapoet.

De klokken zelf leken het nog wel te doen
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
umbusko
Donateur
Berichten: 5310
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

In stel 9587, op de benedenverdieping van deur 1/2 richting deur 3/4, is de derde lamp rechts stuk.

En in Br is de TBP op spoor 4 al enkele weken kapot (gebroken glas is mijn diagnose vanuit het donker, of anders een heel vage storing in het onderste scherm), maar daar kun je zeker niks mee zonder dat ik daadwerkelijk in Br uitstap om naar een vijfcijferig nummer te gaan zoeken?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dat klopt; geen nummertje, geen melding. ProRail heeft echter ook stationsbeheerders die eens in de zoveel tijd een rondje maken over de diverse stations, dus meld jij het niet, dan doet een ander dat vaak wel.

Verlichting geef ik door. :pos:
iamthedutchdude
Berichten: 978
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Doorgeefluik

Bericht door iamthedutchdude »

iamthedutchdude schreef:Op station Zwolle is een van de schermpjes van de poortjes kapot (zwart scherm). Het betreft poortje 5.1 bij het streekbus-busstation (oostzijde), incheckrichting.
Bovenstaande is nog steeds kapot. Ook nog geen bv sticker kunnen vinden. Op hetzelfde poortje gaat de andere richting er inmiddels ook aan. Ook poortje 5.5 wordt aanzienlijk minder (je kunt haast niks meer lezen).

Daarnaast geeft TBP 12044 op spoor 2 van Meppel een mooie blauwe streep over het scherm. Niet bepaald de bedoeling, denk ik :D
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Poortjes doorgegeven. Het scherm in Meppel is al lange tijd bekend, zie ook de witte sticker die op het scherm is aangebracht. :pos:
iamthedutchdude
Berichten: 978
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Doorgeefluik

Bericht door iamthedutchdude »

Mikos schreef: ..., zie ook de witte sticker die op het scherm is aangebracht. :pos:
Die sticker was al niet meer aanwezig, maar toch bedankt :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Het valt mij op dat scherm 30055 steeds lijkt vast te lopen als er een trein met vertraging in buitenland bovenaan staat. Ik durf niet te zeggen of dat de oorzaak is, maar ik begin het wel erg toevallig te vinden.

Toevallig liep ik net weer langs de 30055, was deze weer vastgelopen en was er weer een trein met vertraging in buitenland.
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten