Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Doorgeefluik

Bericht door microshit »

Net op Shl:
Trein 3171 rijdt met het achterste treinstel afgesloten. Op TBP stond geen "Vooraan instappen" en ook in reisplanner staan beide. Wellicht mogelijk te filteren of in ieder geval iets mee te doen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

TBP 11106 op spoor 11A te Utrecht Centraal bleef als enige van de vier stuks op perron 11 de 8854 aankondigen nadat die vertrokken was, de rest sprong wel door naar de 1759. Pas toen die 1759 de perronsectie binnen reed zag ik het bord naar de juiste trein verspringen.
Bij vertrek van de 1759 stonden tot die het perron verlaten had juist alle TBPs nog op die trein, behalve exemplaar 11106 wat toen al blanco geworden was. (En dat zou 'ie sowieso al niet horen te doen met 20 minuten later weer een volgende trein)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

microshit schreef:Net op Shl:Trein 3171 rijdt met het achterste treinstel afgesloten. Op TBP stond geen "Vooraan instappen" en ook in reisplanner staan beide. Wellicht mogelijk te filteren of in ieder geval iets mee te doen?
Nee, valt niks mee te doen. De tweede conducteur zal niet gesteld zijn, dat zijn vaak zaken die op het allerlaatste moment geregeld worden, dat is voor de Reisinformatie héél moeilijk bij te houden.

De TBP's in Utrecht moet je nog maar even in de gaten houden, Daniel. Wanneer je dat meerdere dagen op rij tegenkomt, heeft het zin om het door te geven. :)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

De TFT-schermen in de sBk-bak van stel 4091 (dus thv deuren 9/10 en 11/12 zijn beiden vastgelopen en staan daardoor vol met beeldstoringen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Afbeelding

Een laadbalkje op scherm 15348, bij de uitgang naar de taxi’s in de IJhal van Amsterdam Centraal. Laden deed het echter niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

First world problems, maar waarom heeft de 4229 Leiden op de buitendisplays staan, terwijl de 4211 Leiden centraal toont? (en het duo was als koppel in dezelfde trein onderweg)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Leiden is de handmatige database, Leiden Centraal de computergestuurde. Vraag er verder maar niet naar, want een logisch antwoord kan ik er verder niet op geven...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Het logische antwoord is "NS"? :')

Hoeveel kun jij trouwens met het feit dat bij Rmlif001 (dat is een lift in Roermond, maar dat had je misschien al gesherlocked) de lichtrand rond de 0 knop dood is?

De lift doet het dus wel, en het knopje ook, maar je kunt niet zien dat de lift heeft begrepen dat je 't knopje hebt ingedrukt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Geen idee wat ik er mee kan, maar ik heb het doorgegeven :pos:
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Vanmiddag met de [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie] van 12:43 van Amsterdam Centraal naar Bijlmer ArenA gereisd. In de SGM6 werd bij Bijlmer ArenA door de automatische halte-afroep omgeroepen dat men daar kon overstappen voor Schiphol. Wellicht handig om dit overstapadvies eruit te halen? Duivendrecht is natuurlijk veel praktischer, en wellicht krijg je ook nog eens te maken met het terugsteekverbod.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Bijlmer is volgens de planner de snelste route, op Centraal na, om van Amstel naar Schiphol te komen. Dus ik denk dat dit een bewuste keuze is...
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Ah, okay. Ik had de planner helemaal niet geraadpleegd, en in eerste instantie vond ik het heel erg vreemd.
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

T7 15392 op Halfweg-Zwanenburg is zwart. Trein 1859 reed met 2x ICM-3 en dat leverde mensen in het gangpad op tussen Den Haag en Leiden. In Leiden kwam er zo te zien meer in dan er uit ging, maar dat heb ik niet afgewacht.

Vanaf 22.45 waren er vanavond werkzaamheden tussen Leiden en Schiphol, maar dat stond om 22.30 nog niet op de Argos-borden of de T21 van Den Haag Centraal terwijl er wel treinen werden ingekort.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Alles doorgegeven :pos:

Er loopt momenteel intern een discussie over informatievoorziening bij werkzaamheden. Degene die er over gaat, zegt dat verwijzen naar de Reisplanner ("de app") voldoende is in omroepberichten. Naar aanleiding van eerdere meldingen hier, maar ook mijn eigen ervaringen op de trein en het station, beweer ik dat dat niet voldoende is. Niet iedereen heeft de beschikking over een smartphone en zeker werkzaamheden die 's avonds laat beginnen en een of een handjevol treinen treft worden maar mondjesmaat vooraf aangekondigd buiten de app om. Vooraf posters ophangen lijkt mij een betere oplossing dan reizigers verwijzen naar een app die niet iedereen tot zijn beschikking heeft of naar het personeel op het moment dat het zover is (inclusief de alarmzuil).

Wat daar precies uit gaat komen weet ik niet, maar willen jullie met mij mee kijken naar hoe de communicatie vooraf aan geplande werkzaamheden verloopt? Ik ben benieuwd of jullie als reiziger hetzelfde of iets anders zien en ervaren.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Milco »

Wat betreft werkzaamheden viel mij wel meer op. Vanmiddag was ik even in Zwolle en door werkzaamheden wordt de Intercity naar Roosendaal tussen Zwolle en Deventer door bussen vervangen. De TBP21 (of wat er ook op de perrons hangt, in ieder geval het scherm dat meerdere vertrekkende treinen weergeeft) gaf bij de Intercity naar Roosendaal in rode letters de opmerking "Rijdt niet / cancelled", zonder ook maar enige directe verwijzing naar een bus. Onderin de linkerhelft van het scherm stond wel dat er bussen in plaats van treinen rijden, maar enkel in het Nederlands. Een vertrektijd van de bus was nergens te vinden. :?

Als Nederlander begrijp je wellicht nog dat je met een bus moet (dat staat elders op het scherm ten opzichte van de vervallen trein), maar een toerist zal het denk ik niet begrijpen. Die zal wellicht denken dat het een enkele rit betreft die geannuleerd is, niet dat de Intercity naar Roosendaal tot Deventer niet rijdt wegens werkzaamheden die meerdere dagen duren.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Zo... Ik was weer eens op stap :mrgreen:

In Amersfoort had deze trein een "Later vertrek i.v.m. aangepaste dienstregeling". Euh, als de dienstregeling is gewijzigd, hoezo wordt die gewijzigde tijd dan niet weergegeven?
Afbeelding

Vervolgens trof ik tijdens het wachten (op spoor 6/7) dit, wordt dat nog netjes opgelost? Of blijft dat Balkanhek staan? (A)
Afbeelding

Ook dit vond ik er niet heel fraai uitzien:
Afbeelding
(en dat waarschuwingsbordje zit trouwens redelijk los/is verrot)

Op deze prullenbak(ken) ontbreken de stickers(?) met het type afval, sowieso staan deze wel heel dicht bij elkaar :')
Afbeelding

Vervolgens kwam ik. tezamen met een heleboel toeristen aan in onze Hoofdstad (Amsterdam vrijdagavond dat belooft wat), en was dit mijn aanblik:
Afbeelding
Afbeelding
Je zult begrijpen dat ik de service en reisinformatie wat vond tegenvallen :mrgreen:

Meer kon ik helaas niet vinden voor je :P
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dank voor je uitgebreide fotoverslag. Ik had er wel een klein beetje meer toeristische informatie bij verwacht voor het geval we dezelfde reis zouden willen maken, dus je bent nog geen Timon91, maar blijf vooral zo doorgaan, zou ik zeggen! :mrgreen:

Foto 1: De treindienstleider moet er een vertragingsreden aan hangen, die wordt dan getoond. Ik heb het idee dat er in Duitsland via een andere route is gereden dan normaal, want alle ICB's richting Amsterdam waren vandaag ruim te laat.

Foto 2: De Balkanhekken blijven daar voorlopig nog wel staan, tot de verhoging van het perron is afgerond. Om claims te voorkomen zijn die hekken geplaatst en wees eerlijk, als die er niet zouden staan zijn het behoorlijk venijnige randjes waar je over kunt struikelen.

Foto 3: Geen idee wat je daar ziet wat ik niet zie, maar wederom een verhoging die omheind is.

Foto 4: De prullenbakken zijn tijdens de verbouwing van het perron toegevoegd, die verbouwing is nog niet af, dus je bent net iets te vroeg.

Foto 5 en 6 ben ik roerend met je eens, maar het is ProRail die over die kasten gaat en ze weg zou moeten halen indien er langere tijd niets in geplaatst wordt. Wat stiekem weer een mooie plek is om aankondigingen van werkzaamheden op te hangen, in aanvulling op mijn eerdere bericht :wink:
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Doorgeefluik

Bericht door Reiziger Delft »

Er was vanochtend duidelijk geen rekening gehouden met de werkzaamheden Amersfoort - Utrecht in de materieelinzet. Advies is omreizen via Hilversum. Trein 15826 was SLT6. Krap, maar ging nog wel met staande reizigers op de balkons tot Hilversum. Trein 4927 bestond uit SLT4 en dat was vanaf Hilversum veel te krap. Gangpaden stonden vol en volgens mij kwam niet iedereen mee. Ik zie ook andere treinen tussen Hilversum en Utrecht met SLT4 en SLT6 gepland staan, dat is niet genoeg voor de reizigers van/naar het noorden en oosten.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:Foto 2: De Balkanhekken blijven daar voorlopig nog wel staan, tot de verhoging van het perron is afgerond. Om claims te voorkomen zijn die hekken geplaatst en wees eerlijk, als die er niet zouden staan zijn het behoorlijk venijnige randjes waar je over kunt struikelen.
De perrons in Amersfoort zijn juist onlangs verlaagd, niet verhoogd. Dit stuk onder de traverse heeft men een paar weken geleden aangepakt.
Om een of andere reden heeft men er daarbij dus voor gekozen de perrons lager te maken i.p.v. de sporen op te hogen, maar de lift zet je niet zo even een paar centimeter omlaag en ook de Kiosk heeft nu hellingbaantjes bijvoorbeeld. Wel is het perron nu overal op gelijke hoogte, aan de westkant zijn de hekjes tussen 6 en 7 inmiddels ook verdwenen.
Naar het schijnt zijn die situaties als bij de lift trouwens zo omdat men geen schuin lopend perron wil hebben over een groter oppervlak, je zou maar met de kinderwagen de lift uit komen waarna die zo het spoor in rolt.
Foto 4: De prullenbakken zijn tijdens de verbouwing van het perron toegevoegd, die verbouwing is nog niet af, dus je bent net iets te vroeg.
Sowieso doet men in Amersfoort niet aan afvalscheiding nog op het station. De perronverbouwing is trouwens al wel redelijk klaar op 4, 5, 6 en 7. Alleen het eerste perron moet nog en is tegelijk ook de grootste uitdaging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Geert »

Mikos schreef:Er loopt momenteel intern een discussie over informatievoorziening bij werkzaamheden. Degene die er over gaat, zegt dat verwijzen naar de Reisplanner ("de app") voldoende is in omroepberichten. Naar aanleiding van eerdere meldingen hier, maar ook mijn eigen ervaringen op de trein en het station, beweer ik dat dat niet voldoende is. Niet iedereen heeft de beschikking over een smartphone en zeker werkzaamheden die 's avonds laat beginnen en een of een handjevol treinen treft worden maar mondjesmaat vooraf aangekondigd buiten de app om. Vooraf posters ophangen lijkt mij een betere oplossing dan reizigers verwijzen naar een app die niet iedereen tot zijn beschikking heeft of naar het personeel op het moment dat het zover is (inclusief de alarmzuil).

Wat daar precies uit gaat komen weet ik niet, maar willen jullie met mij mee kijken naar hoe de communicatie vooraf aan geplande werkzaamheden verloopt? Ik ben benieuwd of jullie als reiziger hetzelfde of iets anders zien en ervaren.
Dat is inderdaad niet genoeg. Niet alleen heeft iedereen een smartphone, in de app zie je elke dag een waslijst aan werkzaamheden en je plant simpelweg niet elke reis elke dag in de reisplanner.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Bizar om dit te zeggen over de SNCF, maar de SNCF slaagt er toch beter in om werkzaamheden aan te kondigen. Als er om wat voor reden ook geen treinen rijden wordt op de betroffen stations namelijk een A3-poster opgehangen. Daarop staat duidelijk waar er geen treinen rijden, als het gaat om avondwerkzaamheden welke treinen als laatste rijden, en als het slechts enkele ritten betreft krijg je op dezelfde poster ook de dienstregeling van de bussen cadeau. Duidelijk. :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Dat kreeg NS in het verleden ook gewoon voor elkaar, maar ze zijn het in de loop der jaren steeds minder gaan doen.

In Amersfoort zie ik zo af en toe nog wel posters hangen trouwens, maar daar blinkt men er dan juist weer in uit ze zodanig op te hangen dat ze zo min mogelijk opvallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten