Doorgeefluik

Heb je ergens een fout in de reisinformatie, een goedkoop treinkaartje, of een bug in je OV app gezien, meld het dan hier.
webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 8446
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor webguy » do 16 nov 2017, 13:44

Ik begin me af te vragen of het beleid is of dat ze echt een probleem hebben daar. Zowel op Ede-Wageningen als Amsterdam Muiderpoort heb ik al weken geleden dingen doorgegeven, maar kennelijk vind niemand het belangrijk ofzo. Kunnen volgens mij net zo goed de betreffende schermen weghalen, kennelijk kijkt toch niemand er naar.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4557
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » do 16 nov 2017, 14:02

Onderdelen moeten uit het buitenland komen, vaak via een andere leverancier dan Ali Express, dus het kan wat langer duren. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11226
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » do 16 nov 2017, 14:12

Want ze hebben niet een zooitje onderdelen ergens hier in Hollandistan liggen? :X :')
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4557
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » do 16 nov 2017, 14:13

Wanneer een leverancier failliet gaat niet, nee. En tegenwoordig is het sowieso een tendens om nergens meer een voorraad van te hebben, omdat opslag daarvan nogal prijzig is. Althans, dat wordt mij door allerlei bedrijven verteld. Dus dat zal dan wel kloppen.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 8446
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor webguy » do 16 nov 2017, 14:50

Maar dat is natuurlijk slecht leveranciersmanagement, want dat had je 5 jaar geleden ook wel kunnen bedenken... Niet toevallig een Italiaanse leverancier? Heeft NS ervaring mee namelijk :) (al zijn de schermen vast van Prorail)

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4557
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » do 16 nov 2017, 14:59

Schermen zijn van ProRail, ja. Ik heb er even een rondje achteraan gebeld, het gaat om het volgende: De borden zijn bekend, er is een behoorlijke waslijst met schermen die een defect vertonen en daarvoor is al een bestelling geplaatst. Ze moeten echter inderdaad uit Italië komen, niet bij AnsaldoBreda werd me net op het hart gedrukt, maar net als vorig jaar (toen schijnt hetzelfde probleem te hebben gespeeld) is er dus een leveringsprobleem.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 8446
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor webguy » do 16 nov 2017, 16:24

_O_ -o-

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11226
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » do 16 nov 2017, 16:26

Ik mag hopen dat de verantwoordelijke leverancier (financieel) flink op z'n donder krijgt voor dit wanproduct? :shock:

Of wacht, het is NS natuurlijk. :')
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4557
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » do 16 nov 2017, 16:30

ProRail. De borden zijn het eigendom en in beheer van ProRail.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11226
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » do 16 nov 2017, 16:41

Één pot nat :Y (A)
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 6121
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor dylanwild94 » do 16 nov 2017, 17:50

Prorail wordt niet voor niets prutsrail genoemd. Nu blijkt maar weer waarom. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

albertjan96
Berichten: 418
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Kesteren / Arnhem

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor albertjan96 » do 16 nov 2017, 17:57

Het valt wel op dat veel van deze schermen hetzelfde defect vertonen. Voor een tijd terug had een TB7 op Velperpoort er ook last van, een blauwe streep die onderaan het scherm begint en naar mate de tijd vordert, steeds meer van het scherm inneemt waardoor er steeds minder van het scherm te lezen is.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4557
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » do 16 nov 2017, 18:53

Het probleem zit dus niet bij ProRail, voordat je weer allerlei andere namen gaat verzinnen, maar bij de leverancier. Daarvoor zijn contracten afgesloten en daar zit men nu eenmaal aan vast. Kun je op je kop gaan staan, maar wanneer jouw supermarkt geen vlees op voorraad heeft, heb je simpelweg geen vlees. Als particulier kun je dan naar een andere supermarkt gaan, als bedrijf zit je aan die contracten vast en kun je dat niet.

In other news: Wie de Reisplanner Xtra gebruikt op zijn smartphone die draait op iOS, moet nog eens kijken naar de standaard reis die je veel maakt. Het zou namelijk heel goed kunnen zijn dat door de invoering van HARP (Hafas Reisplanner) en de optimalisatie van de planner je overstap voortaan elders wordt geadviseerd. Ook zijn looptijden tussen perrons consequent toegepast, zodat er bij spoorwijzigingen ook wordt gekeken of de overstap volgens de norm haalbaar is. Daarnaast zijn er ook buitenlandse treinen in opgenomen, waardoor in de grensregio's betere reisadviezen gegeven worden.

Men hoopt op veel feedback van de iOS-gebruikers, zodat men nog verder kan finetunen en er over ongeveer een maand een uitrol kan plaatsvinden voor de Android-gebruikers. Men verwacht de reisplanner op de website begin 2018 over te kunnen zetten. Tot die tijd zou het voor kunnen komen dat dezelfde reis op de smartphone anders wordt geadviseerd dan op de website.

VIRM
Berichten: 4491
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor VIRM » do 16 nov 2017, 21:11

Mikos, ik heb dit al via de normale klantenservice en de Oogvereniging ingeschoten, maar ergens is er denk ik een zwart gat en een breuk in het tijd-ruimtecontinuum.

Gevalletje reisinformatie: op ns.nl/geleidelijnen lopen de routebeschrijvingen van Sloterdijk (al meer dan een halve maan) en Zaandam (al ruim zes jaar) achter de feiten aan. Bij de verbouwing van Den Haag Centraal werden de beschrijvingen er netjes vanaf gehaald en verwezen naar het telefoonnummer van AVG. Is dit ook iet svoor het doorgeefluik?
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4557
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » do 16 nov 2017, 21:16

Ik heb de programmamanager Toegankelijkheid aan haar jasje getrokken. :pos:

VIRM
Berichten: 4491
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor VIRM » do 16 nov 2017, 21:25

Top! Je kunt dus gewoon rechtstreeks dingen bij haar aangeven zonder allemaal omwegen?
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4557
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » do 16 nov 2017, 21:30

Voor zover zij erover gaat wel, ja. Op de stations gaat ProRail er immers over en kan zij alleen maar aandragen. Maar waar het over de treinen gaat, is zij de juiste persoon.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 8446
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor webguy » do 16 nov 2017, 22:04

Mikos schreef:In other news: Wie de Reisplanner Xtra gebruikt op zijn smartphone die draait op iOS, moet nog eens kijken naar de standaard reis die je veel maakt. Het zou namelijk heel goed kunnen zijn dat door de invoering van HARP (Hafas Reisplanner) en de optimalisatie van de planner je overstap voortaan elders wordt geadviseerd. Ook zijn looptijden tussen perrons consequent toegepast, zodat er bij spoorwijzigingen ook wordt gekeken of de overstap volgens de norm haalbaar is. Daarnaast zijn er ook buitenlandse treinen in opgenomen, waardoor in de grensregio's betere reisadviezen gegeven worden.

Leuk!
Android vs iOS: Spot het verschil
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding

Ook het aantal reisadviezen is anders:
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding

En een reisadvies naar Londen zo aan het einde van de dag! (met een overstap foutje)
Spoiler: show
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 16 nov 2017, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: screenshots in spoilers

albertjan96
Berichten: 418
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Kesteren / Arnhem

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor albertjan96 » do 16 nov 2017, 22:06

Kun je die screenshots nog groter maken? :shock:

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41375
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Suus » vr 17 nov 2017, 09:29

Komt door het Retina-scherm van de iPhone.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3537
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Ruben » vr 17 nov 2017, 13:22

Rai spoor 2 bovenaan roltrap, display 15538 oostzijde staat op zwart. Aan de westkant deed ie het wel.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4557
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » vr 17 nov 2017, 13:26

Doorgegeven. :pos:

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41375
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Suus » vr 17 nov 2017, 17:04

De coupédeur aan de toiletloze zijde van rijtuig 20 243 in stam 16232 heeft wel erg veel zin in zijn werk en schuift halverwege de passage van de eerste reiziger alweer dicht.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4557
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » vr 17 nov 2017, 17:10

Staat in het grote boek. :pos:

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11226
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » vr 17 nov 2017, 20:01

Je TBP op Hilversum is de 10014 :Y
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen


Terug naar “Vragen & Meldingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten