Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
Alle teksten erop worden standaard gedrukt bij een kaartje van of naar België. Dat is veel eenvoudiger.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Dat zal best, maar daarmee klopt het nog niet :')
Re: Doorgeefluik
Visé (fr) ipv (be)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Doorgeefluik
Dat (fr) staat niet voor Frankrijk maar Frontière (grens), om dezelfde reden staat op grenskaartjes naar Duitsland (gr), Grenze.
Re: Doorgeefluik
Bij Roosendaal, Venlo en Nieuweschans is het gewoon gr van grens :6
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Roosendaal is netjes Fr hoor, hij is ten slotte aangelegd door de Société Anonyme des chemins de fer d'Anvers à Rotterdam.
Re: Doorgeefluik
Gaat inderdaad om een standaard template voor papieren kaartjes die de grens met België overschrijden, weinig aan de hand, dus. :pos:
Re: Doorgeefluik
Weinig aan de hand? Ik ga binnenkort met mijn grenskaartje in de IC Direct zitten, want op mijn kaartje staat tenslotte dat ie daar geldig is (en wie ben ik om mijn kaartje niet te geloven? )
Re: Doorgeefluik
Beetje jammer dat je dan buiten je traject reist en hij dus weer niet geldig is. Leek me nu juist voor de autistische treinenfanaat een mooi object om te verzamelen.
Re: Doorgeefluik
"Zonder toeslag geldig in IC-Direct". Klinkt leuk, maar die €2.40 zit al gewoon in de prijs van je kaartje. :')
Re: Doorgeefluik
Onzin. Een retourtje Amsterdam - Roosendaal is voltarief € 42,60 zonder ICD-toeslag. Een superdagretour Amsterdam - Antwerpen zonder verdere kortingskaarten is ook € 42,60 en daarmee mag je zonder toeslag in de ICD. Je betaalt dus daadwerkelijk geen toeslag :)Chrysa schreef:"Zonder toeslag geldig in IC-Direct". Klinkt leuk, maar die €2.40 zit al gewoon in de prijs van je kaartje. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
... Een Superdagretour? Die ken ik dan weer niet. Ik had gewoon in de reisplanner gekeken naar de prijs voor Schiphol -> Essen en voor Schiphol -> Roosendaal en een los kaartje naar Essen.
Schiphol - Essen is €27.60, terwijl een los kaartje naar Roosendaal (zonder ICD) en een los kaartje Roosendaal -> Essen €19.80 + €5.40 kost. Precies €2.40 minder.
Overigens kost Roosendaal -> Essen bij de NMBS maar €3.90... Waar komt dat verschil vandaan?
Schiphol - Essen is €27.60, terwijl een los kaartje naar Roosendaal (zonder ICD) en een los kaartje Roosendaal -> Essen €19.80 + €5.40 kost. Precies €2.40 minder.
Overigens kost Roosendaal -> Essen bij de NMBS maar €3.90... Waar komt dat verschil vandaan?
Re: Doorgeefluik
Bij het doorgaande tarief hanteert NS International voor de volledige reis het internationale tarief. Bij een opsplitsing in Roosendaal hanteert NS het binnenlandse tarief, voor het deel vanaf Roosendaal gebruikt NS International dan het internationale tarief en de NMBS gebruikt dan weer het Belgische binnenlandse tarief.
Superdagretour is pas geldig bij een Belgisch traject van minstens 21 kilometer retour.
Superdagretour is pas geldig bij een Belgisch traject van minstens 21 kilometer retour.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Nee, het is Roosendaal(gr), ook voor de Franstaligen bij de NMBS.Z2N schreef:Roosendaal is netjes Fr hoor, hij is ten slotte aangelegd door de Société Anonyme des chemins de fer d'Anvers à Rotterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Hafas is daarin niet leidend, dat gebruikt op diverse plekken in België foute namen of zelfs foute grensovergangen. De Franstalige fiches van B-Europe gebruiken gewoon Roosendaal(gr): https://public-pf.b-europe.com/fr/Produ ... d9c8cf9152
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Toch komisch dat dat niet gelijk is... _O-
Re: Doorgeefluik
HAFAS is in België inconsistent:
Zo hebben sommige punten twee aparte benamingen (o.a. Brussel-Noord, Brussel-Centraal, Brussel-Zuid). Dan zijn er punten met een benaming waarin beide talen staan (Bruxelles-Ouest/Brussel-West, Enghien/Edingen).
Tot slot zijn er punten die twee verschillende benamingen hebben maar slechts in een taal in het systeem staan (Sint-Agatha-Berchem, Sint-Genesius-Rode).
En het lijkt erop dat als een object meerdere namen heeft, dat Frans dan prioriteit krijgt boven Nederlands, bijvoorbeeld in een treinroute.
Zo hebben sommige punten twee aparte benamingen (o.a. Brussel-Noord, Brussel-Centraal, Brussel-Zuid). Dan zijn er punten met een benaming waarin beide talen staan (Bruxelles-Ouest/Brussel-West, Enghien/Edingen).
Tot slot zijn er punten die twee verschillende benamingen hebben maar slechts in een taal in het systeem staan (Sint-Agatha-Berchem, Sint-Genesius-Rode).
En het lijkt erop dat als een object meerdere namen heeft, dat Frans dan prioriteit krijgt boven Nederlands, bijvoorbeeld in een treinroute.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
Is Frans. zeker binnen het spoorwegdomein, niet ook een veel logischere taal dan Nederlands?
Re: Doorgeefluik
Mikos, ik heb weer een poortje op Zwolle voor je. Dit keer betreft het de 5.5 aan de incheckzijde vanaf busstation oostzijde.
- Spoiler: show
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
Op Veenendaal-De Klomp is de verlichting in de OV-fietsbox defect, de enige TL balk hierin was zowel vanmorgen als vanmiddag gedoofd. Kan je daar ook wat mee?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Doorgeefluik
Trein 1569, die in het pad van de 243 zit rijdt niet, op zich geen probleem omdat de 243 wel gewoon rijdt.
Alleen een beetje jammer dat er vervolgens dus op de TPB's, onder de aankondiging van de 243 staat "IC Hengelo 19:22 rijdt niet/canceled. Dit is, op zijn minst, verwarrend te noemen. :X
Vervolgens is het nog meer beetjes jammer dat er, op het moment dat de 243 binnenrijdt er omroepbericht over het perron schalt dat de IC naar Hengelo niet rijdt en dat reizigers wordt geadviseerd de IC can 19:36 te nemen...
Waarom moeten deze reizigers zo nodig een kwartier (of meer) vertraging aan hun broek krijgen? -o-
Alleen een beetje jammer dat er vervolgens dus op de TPB's, onder de aankondiging van de 243 staat "IC Hengelo 19:22 rijdt niet/canceled. Dit is, op zijn minst, verwarrend te noemen. :X
Vervolgens is het nog meer beetjes jammer dat er, op het moment dat de 243 binnenrijdt er omroepbericht over het perron schalt dat de IC naar Hengelo niet rijdt en dat reizigers wordt geadviseerd de IC can 19:36 te nemen...
Waarom moeten deze reizigers zo nodig een kwartier (of meer) vertraging aan hun broek krijgen? -o-
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten