Pagina 85 van 192

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 02 feb 2018, 13:04
door maarten83
Station Sdm spoor 5 stationsklok buiten de kap aan de Rtd zijde en dan de wijzerplaat ook Rtd zijde loopt 15 min. achter. De verlichting werkt wel.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 02 feb 2018, 13:10
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 02 feb 2018, 13:47
door Mikos
Reversed Doorgeefluik:

Er is een wijziging doorgevoerd in de werkwijze bij verstoringen en het omroepen van de verstoringen. Hieronder de wijzigingen.

Reisplanner en adviezen bij verstoringen
Sinds gisteren is een aantal wijzigingen in de werkwijze van ProRail van kracht geworden, en komt daar vanaf maart naar verwachting nog een verbeterstap bij. In geval van het rijden onder een versperringsmaatregel ("Er rijden minder Sprinters"/"Er rijden geen treinen") neemt de ProRail Verkeersleiding voortaan altijd een besluit over het moment tot wanneer de ritten moeten worden verwijderd uit de dienstregeling, en de prognoses mogen niet zomaar meer op onbekend worden gezet, waardoor er vaker verder vooruit gewerkt gaat worden en de informatie dus ook vaker meteen goed is.

In het geval er te ver naar voren treinen opgeheven zijn, maar er kan om wat voor reden dan ook eerder alweer begonnen worden met rijden, moest daar tot nu toe een apart treinnummer voor aangemaakt worden (30xxxx), want opgeheven was opgeheven. Dan werden er de gekste dingen getoond in de Reisinformatie (vage eindbestemmingen, tussenstops die niet klopten, vreemde reisadviezen die helemaal niet konden, enzovoorts). Voortaan worden die treinen weer ingelegd onder hun eigen nummer, zodat we daar in principe allemaal van af zouden moeten zijn.

Sinds gisteren zou de reisinformatie in geval van verstoringen dus veel betrouwbaarder moeten zijn.

Omroepen van verstoringen
Zoals elders al eerder gecommuniceerd, is er een nieuwe werkwijze in de manier van omroepen getest. Vanaf 1 maart aanstaande gaat men in het geheel over op de nieuwe werkwijze.

Aanpassingen vanaf 1 maart
- Berichten bij geplande werkzaamheden zijn korter, kernachtig en bevatten géén uitgebreide reisadviezen, tenzij er één omreisadvies is en/of we reizigers bij een verbussing met de trein willen laten omreizen.
- Extra reistijd wordt niet genoemd.
- Berichten worden op trajectniveau omgeroepen in lijn met berichtgeving bij ongeplande verstoringen.
- Uniforme formulering, zodat berichten beter herkenbaar zijn.

We benoemen reisadviezen alleen indien van reizigers een duidelijk ander reisgedrag wordt gevraagd. Bijvoorbeeld uitval IC Gd-Rtd, de bussen rijden tussen Gd en Sdm en vandaar uit met de trein verder. Dat verwachten reizigers niet, dus wordt het reisadvies in die omroepberichten benoemd. Ook gebruiken we reisadviezen in de omroepberichten als we willen voorkomen dat (grote aantallen) reizigers (ongewenst) in busvervoer belanden.

Voor de reiziger betekent dit dat hij/zij meer een beroep moet doen op de planners, daardoor een advies op maat krijgt en bovendien nog actueler ook.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 03 feb 2018, 18:39
door Daniel
OBIS geeft in de 2800 bij Gouda een overstap op de 500 / 600 weer voor de richting Amersfoort, terwijl in Utrecht in dezelfde 2800 een overstap op de 1700 / 11700 wordt gegeven voor de richting Amersfoort. Die trein biedt echter in Gouda al een cross-platform overstap, dus zou allicht wel handig zijn als die overstap wat gelijker vermeld worden op beide stations.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 03 feb 2018, 18:48
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 03 feb 2018, 22:26
door Chrysa
Ik weet niet of je er wat mee kan, maar op Schiphol hangt zo'n dergelijk scherm:
Afbeelding

Hier stonden de hele middag echter geen vertrekkende treinen op.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 03 feb 2018, 22:30
door Mikos
Als geen nummer, ik kan weinig.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 03 feb 2018, 22:37
door Chrysa
Zit er überhaupt een nummer op dan? Het is geen TB en hangt 6 meter hoog... :@

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 03 feb 2018, 23:12
door Durashift
^^ verrekijker App op de telefoon?

:D

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 06:20
door trolly
Chrysa schreef:Zit er überhaupt een nummer op dan? Het is geen TB en hangt 6 meter hoog... :@


Heb je het format van dit draadje nou nog niet begrepen? Overal zit een nummer op :Y

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 11:48
door webguy
Er zitten waarschijnlijk 36 nummers op ;)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 12:09
door Mikos
Bovendien hebben we op Schiphol een handvol servicemedewerkers lopen die er ook 'bovenop' zitten en het zeer waarschijnlijk ook al hebben doorgegeven. Dat zegt echter niets over de oplossing; wanneer die moeilijk is, duurt het wel even voor zoiets weer is opgelost.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 13:13
door Chrysa
trolly schreef:
Heb je het format van dit draadje nou nog niet begrepen? Overal zit een nummer op :Y


Ik kan de deurnummers in een Flirt nog altijd niet vinden... :@

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 13:52
door Suus
Ik weet niet hoe het zit bij de NS-Flirts, maar die van R-NET hebben een deurnummer van drie tekens: Letter-Cijfer-Zijkant.

De letter is het treindeel (A of B), cijfer het balkon van deze bak (1 of 2) en de zijkant die van de trein (L of R).

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 13:56
door DPDelft
In de 7501 mist in de kopbak beneden in de tweede klas een tafeltje bij de 4-zits.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 14:07
door Mikos
Die ligt in het HC-hok, zo weet het grote boek mij te vertellen; was dus reeds bekend. :pos:
Chrysa schreef:Ik kan de deurnummers in een Flirt nog altijd niet vinden... :@

Die zitten tegen de zijwand van de deur, kan niet missen. Wel even iets omhoog kijken.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 14:15
door Aking
Kun je tegen die collega's van je vertellen dat ze die tafeltjes gewoon moeten laten zitten... :roll:

Als ze niet genoeg tafel in dat hokje hebben klagen ze maar bij de baas :Y

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 14:58
door Aking
In de ICE-omroep op Utrecht Centraal zit, enkel in het Duits, een "in wenigen Minuten". Nou kun je over de definitie daarvan bakkeleien, maar 17 of 10 minuten is voor mij geen "wenigen Minuten".

In het Nederlands en Engels zit er geen tijdsaanduiding bij, maar vertrekt ie gewoon van spoor 19.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 15:36
door Durashift
^^^in DLD gaat de (bouw van...) infrastructuur tergend langzaam.. dus dan vind ik zo'n tijdsaanduiding wel passend eigenlijk.

:)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 16:40
door Daniel
Perronverwijzer 15583 te Shl (spoor 1/2) heeft aan de kant van spoor 2 een zwart scherm. Andere scherm van dezelfde PV doet het wel.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 17:53
door Daniel
Poortje 1.9, in de hal van station Amersfoort aan de centrumzijde, heeft in de richting station uit een probleem met het lezen van OV-chipkaarten. Hij gaf herhaaldelijk "Probeer opnieuw" en "Biedt een OV-chipkaart aan" toen ik daar vanmiddag probeerde uit te checken. Ik zag voor me ook al een reiziger naar een ander poortje gaan, dus was in ieder geval niet alleen bij mij.
Bij 't eerstvolgende poortje ernaast kon ik vervolgens wel probleemloos uitchecken.

Lijkt me trouwens ook wel een urgente melding dit, want 1.9 blijkt na nog even gekeken te hebben het enige brede NS-poortje aan de centrumzijde te zijn.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 18:37
door Z2N
Op stel 4073 is een klapstoel thv deur 11 doorgezakt.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 18:51
door Mikos
Scherm op Schiphol, poortje Amersfoort en klapstoel doorgegeven. De omroep in Utrecht geef ik door zodra ik weer in het bijbehorende programma kan. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 19:05
door dylanwild94
Hebben ze bij de NS ook postrechten ingetrokken bij jou. :shock:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 19:17
door Mikos
Nah, ik zit boven het aantal meldingen voor dit jaar :Y