Doorgeefluik

Heb je ergens een fout in de reisinformatie, een goedkoop treinkaartje, of een bug in je OV app gezien, meld het dan hier.
KM46
Berichten: 12521
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor KM46 » za 21 jan 2017, 20:54

Mikos schreef:Doorgegeven :pos:

Mocht iemand nog een stilstaande klok tegenkomen, kijk dan ook even of de verlichting van de klok is gedoofd (voor zover je dat overdag kunt zien), dat geeft de storingsorganisatie nog wat meer aanknopingspunten :)

Kon helaas niet zien of de verlichting gedoofd was omdat de zon er recht op scheen. Zal er voortaan op letten.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10070
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Hainje » za 21 jan 2017, 20:56

Ik wilde de klok op spoor 2 van station Tilburg Reeshof doorgeven, deze staat sinds de aanrijding met een persoon op Kerstavond al op 12 uur. Zit rood/wit lint omheen, alleen de verlichting weet ik zo even niet. Zal zo even kijken.
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

Durashift
Berichten: 3777
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Durashift » za 21 jan 2017, 21:20

Mikos schreef:Doorgegeven :pos:

Mocht iemand nog een stilstaande klok tegenkomen, kijk dan ook even of de verlichting van de klok is gedoofd (voor zover je dat overdag kunt zien), dat geeft de storingsorganisatie nog wat meer aanknopingspunten :)


Da's snel. Geen nummer van de klok nodig of spoorlocatie..?

:wink:

KM46
Berichten: 12521
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor KM46 » za 21 jan 2017, 21:28

Op kleine stations zoals Waddinxveen staat / hangt maar 1 stations klok.

Maar voor grotere stations lijkt een locatie aanduiding wel handig :idea: :pos: :wink: .

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41377
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Suus » za 21 jan 2017, 21:29

Waddinxveen heeft maar een klok. Geen idee of die vorig jaar vervangen is, in Boskoop is dat wel gebeurd namelijk.
Rame à l'approche

Durashift
Berichten: 3777
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Durashift » za 21 jan 2017, 21:33

Helder. :pos:

PHS
Berichten: 2042
Lid geworden op: vr 28 okt 2016, 14:32

Re: RE: Re: Doorgeefluik

Berichtdoor PHS » za 21 jan 2017, 22:29

Hainje schreef:Ik wilde de klok op spoor 2 van station Tilburg Reeshof doorgeven, deze staat sinds de aanrijding met een persoon op Kerstavond al op 12 uur. Zit rood/wit lint omheen, alleen de verlichting weet ik zo even niet. Zal zo even kijken.

Is er een verband tussen de aanrijding en de kapotte stationsklok?

Zal waarschijnlijk gezien het rode lint wel op de to do lijst van ProRail staan, net als het kapotte blauwe bord (dat bord dat aangeeft waar de trein moet stoppen, ik ken de exacte naam niet).
- vertrokken -

Karl
Berichten: 3909
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Karl » za 21 jan 2017, 22:39

KM46 schreef:Op kleine stations zoals Waddinxveen staat / hangt maar 1 stations klok.

Maar voor grotere stations lijkt een locatie aanduiding wel handig :idea: :pos: :wink: .

Maar ook dan kan 'het systeem' wel een objectnummer vragen, al lijkt dat hier gelukkig niet het geval te zijn.
Het is een spectrum.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 10070
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: RE: Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Hainje » za 21 jan 2017, 22:47

olof schreef:Is er een verband tussen de aanrijding en de kapotte stationsklok?

Zal waarschijnlijk gezien het rode lint wel op de to do lijst van ProRail staan, net als het kapotte blauwe bord (dat bord dat aangeeft waar de trein moet stoppen, ik ken de exacte naam niet).

Geen idee eigenlijk. Ik ging gemakshalve maar uit van dit verband. :oops:

Edit: de klok is een echte Brabander, er brandt nog licht. :D
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32791
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Daniel » ma 23 jan 2017, 16:38

Reiziger Delft schreef:Het gaat om deze 2 schermen: 11109 (beide kanten zwart) en 11110 (Houten-zijde zwart, Breukelen-zijde werkte wel)

Twee weken verder inmiddels is de 11109 nog altijd zwart zonder sticker van herstelbedrijf dat gekeken heeft.
Voor degene verderop aan de A-zijde geldt dat de Houten-zijde zwart is (zal bovengenoemde 11110 zijn dus), maar daar zit wel een sticker van het herstelbedrijf op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4557
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » ma 23 jan 2017, 16:56

Ik krijg geen terugkoppeling op de meldingen buiten dat ze doorgezet zijn naar de juiste afdeling, dus ik vermoed dat die zonder sticker (11109) dan bewust uitstaat.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11226
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » ma 23 jan 2017, 17:28

Ik snap dat je het waarschijnlijk niet voor mijn terugkomst donderdagavond geregeld krijgt, maar ik ga er toch eens over beginnen:

Mikos schreef:want daar zou ik een gratis kopje koffie krijgen met de bon die bij het goedkope weekendkaartje zat.


Nou is het specifieke geval hierboven voor mij persoonlijk wat minder van belang, maar waarom verstrekt NS tegenwoordig bij dit soort zaken, maar vooral bij verstoringen, alleen nog maar koffie en thee?

Heel vroeger, zo rond het geboortejaar van Chrysa, had de dikke controleur (was jij dat toen al Mikos? :mrgreen: ) dit soort bonnetjes naast zijn UvB-boekje zitten:
Afbeelding

Waar zijn die gebleven? :(

En ja, ik weet dat een blikje frisdrank inkoop een stuk duurder is dan een bakkie koffie/thee, maar het verschil tussen koffie/thee en warme chocolademelk (bijvoorbeeld) moet toch niet heel achterlijk groot zijn.?
(En ja ik weet ook dat één van de redenen om die bonnetjes af te schaffen het misbruik was: ze werden nog al eens doorverkocht aan vriendjes die zo goedkoop blikjes konden halen :mrgreen: en daarbij spreek ik, helaas, niet uit eigen ervaring :') )

Uiteraard kun je zeggen: "Wees blij dat we iets aanbieden, we hadden je ook gewoon kunnen laten doodvriezen op station Lage Zwaluwe", maar dat is niet mijn vraag/klacht/opmerking/suggestie/tip *O*

Dus waarom worden wij, niet koffie-/theedrinkers, altijd zo gigantisch benadeeld ten opzichte van al die malloten die dat wel drinken? Vanwaar dat onrecht?! En kan daar iets aan gedaan worden? :Y (A)

Mede namens ons webcare-team danken wij u voor het luisteren naar PENiS, wensen u nog een prettige dag en graag tot ziens :)
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5606
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Chrysa » ma 23 jan 2017, 17:31

Aking schreef:"Wees blij dat we iets aanbieden, we hadden je ook gewoon kunnen laten doodvriezen op station Lage Zwaluwe",

Zelfs als de trein rijdt gebeurt dat nog hoor. :p

Over Lage Zwaluwe gesproken: Tijdens de onverwachte werkzaamheden aan de Moerdijkbrug april vorig jaar waren er wel blikjes frisdrank en gevulde koeken te krijgen.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11226
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » ma 23 jan 2017, 17:34

Als dat gebeurt kom jij ons redden toch? :o Of heb ik je heel zwaar overschat? :(
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4557
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » ma 23 jan 2017, 17:35

Ik herken je 'klacht': Het is hoogzomer, 30 graden en de treinen rijden niet vanwege [vul hier een reden in], waarna er gratis koffie en thee wordt aangeboden... Intern hebben we dat ook al eens aangekaart (doe iets met waterijsjes, desnoods), maar dat zal inderdaad wel het kosten/baten-verhaal worden. Ik kan het natuurlijk nog een keer opgooien, maar ik vermoed dat het de kosten zijn die invoering daarvan tegenhouden.

Tegenwoordig hebben we trouwens bonnetjes voor de Kiosk ter waarde van 2,50, naar eigen voorkeur uit te geven (met natuurlijk uitzondering op tabak en alcoholische versnaperingen). Ik denk dat je dat een beetje als vervanger kunt zien voor die bonnetjes.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5606
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Chrysa » ma 23 jan 2017, 17:36

Mikos schreef:Tegenwoordig hebben we trouwens bonnetjes voor de Kiosk ter waarde van 2,50,

En wanneer krijgen mensen die? €2.50 is toch redelijk wat vergeleken met een bekertje koffie.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4557
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » ma 23 jan 2017, 17:38

In uitzonderlijke gevallen; we hebben een beperkt aantal dat we weg kunnen geven voor specifieke, uitzonderlijke of speciale situaties. Soms kun je iemands dag daarmee maken als alles al hopeloos mis is gegaan. Een klein gebaar, zeg maar.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11226
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » ma 23 jan 2017, 18:01

En Chocolademelk/alle warme dranken bij verstoringen? zo ontzettend groot kan dat verschil toch niet zijn?

Want bij, bijvoorbeeld waterijsjes, zit je ook weer met de logistiek: je moet die dingen in voldoende aantallen op de stations krijgen (ik geloof niet dat de gemiddelde kiosk standaard een paar honderd raketjes heeft liggen) maar die warme dranken zijn, als het goed is, in redelijke mate aanwezig.
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32791
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Daniel » ma 23 jan 2017, 18:07

Mikos schreef:Ik krijg geen terugkoppeling op de meldingen buiten dat ze doorgezet zijn naar de juiste afdeling, dus ik vermoed dat die zonder sticker (11109) dan bewust uitstaat.

Ik zou niet weten waarom die bewust uit zou moeten staan, zeker gezien ik hem eerder nog werkend gezien heb.
In elk geval veel zoekende reizigers vandaag die de HC gingen vragen. Niet gek met een verstoring, spoorwijziging, zwarte TBPs en blanco koersdisplays op de trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
baladid
Berichten: 1459
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Gießen

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor baladid » di 24 jan 2017, 13:39

Ik weet niet waar dat ding exact staat, maar was er niet ooit eens iets in Ut met borden die exact ter hoogte van de treinsplitsing stonden?
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar

reisthijs
Berichten: 4995
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor reisthijs » di 24 jan 2017, 13:57

Dat was in de vorige dienstregeling (bij de IC's naar Rotterdam/Den Haag), maar die treinen vertrokken van spoor 8.

Voor verwarring bij splitsende treinen moet je nu bij spoor 18 zijn.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41377
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Suus » di 24 jan 2017, 13:59

En in Eindhoven 's avonds. Sommige treinen uit Schiphol komen daar 's avonds binnen als twee stellen, waarvan het achterste stel "Niet instappen" en het voorste stel Venlo is, dat vinden mensen ook niet echt logisch...
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32791
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Daniel » di 24 jan 2017, 16:36

1759 op dinsdag gepland met 9 bakken had 4 minuten voor vertrektijd al staanplaatsen in de gangpaden vanaf Utrecht C. Die dag met andere lengtevariant mag dus ook nog wel even gemeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4557
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » di 24 jan 2017, 16:42

Staat erbij :pos:

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 7521
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Z2N » di 24 jan 2017, 18:10

Ook de 661 mag op dat lijstje, iig voor Ut-Amf. Twaalf bakken ICM was vanmiddag alsnog recept voor staanplaatsen tot in de gangpaden.
Elke dag met de drukste buslijn van Nederland.

Flickr!


Terug naar “Vragen & Meldingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten