Pagina 120 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 30 aug 2018, 22:27
door Mikos
Zonder dollen; ook de poster met huisregels heb ik doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 30 aug 2018, 22:43
door Suus
Wacht even, meenemen fietsen verboden? Er mogen toch 4 fietsen mee in een ICR-stam?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 30 aug 2018, 23:00
door Mikos
:Y Ze hebben niet gewoon de verkeerde poster gepakt, ze hebben een heel oude gepakt!

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 31 aug 2018, 09:21
door Klaasje
In treinstel 4028 geeft Obis een Disk Boot Failure met als gevolg een prachtig zwart scherm met witte letters.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 31 aug 2018, 11:13
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 31 aug 2018, 12:34
door Mikos
Omgekeerd Doorgeefluik
Wat gebeurt er eigenlijk met de meldingen die jullie hier in het Doorgeefluik maken? Heel af en toe krijg ik ergens inhoudelijk terugkoppeling op die het inzichtelijk kan maken wat ik eigenlijk doe en waar het terecht komt. In dit geval een kijkje in de keuken naar aanleiding van een melding van een van de afgelopen dagen.

De oorspronkelijke melding:
Z2N schreef:Is er een specifieke reden dat in stel 9422 (deur 3/4) de voorwaarden van de Beneluxtrein hangen?
Afbeelding
Vervolgens geef ik dat via een van de aan mij als personeel ter beschikking gestelde apps door aan het Materieel Besturingscentrum NedTrain (MBN). Deze app geeft mij de mogelijkheid melding te maken van allerlei zaken in het materieel van NS. Omdat het ooit bedoeld was voor alleen de monteurs is het aantal tekens dat ik er in kan zetten beperkt tot 50, dat zal in de toekomst verruimd worden zodra er een nieuw achterliggend systeem is gebouwd.
Afbeelding

De melding komt vervolgens bij het MBN binnen en wordt aan de hand van de beschikbare informatie ingedeeld; er wordt een prioriteit aan gehangen en gekeken of er direct actie op moet worden ondernomen. In dit geval is de prioriteit niet heel hoog (een defect toilet is dat eerder, zaken die de veiligheid in het geding brengen krijgen uiteraard de hoogste prioriteit maar worden vaak telefonisch doorgegeven) en wordt er een werkorder aan gehangen voor de eerstvolgende keer dat het treinstel bij een Onderhoudsbedrijf binnenkomt, waar de poster vervangen zal worden.
Afbeelding

En daarmee zal het probleem dat gemeld is op termijn worden opgelost. Het is van groot belang dat de precieze locatie bekend is, want aan de hand van een summiere opmerking die ik kan maken (ik moet de melding die jullie maken al samenvatten in 50 tekens) moet een monteur op zoek gaan naar waar het probleem zit. Daarom zijn deurnummers bij meldingen van het materieel van groot belang in combinatie met de precieze locatie. En daarom is het op stations van groot belang dat de precieze locatie bekend is, zodat er niet gezocht hoeft te worden naar een speld in een hooiberg; voor ons is iets misschien heel logisch, maar als een monteur naar een onbekend station wordt gestuurd is dat natuurlijk een heel ander verhaal.

Tot zover het kijkje in de keuken! :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 31 aug 2018, 19:25
door Tochjo
Mikos schreef:Het heeft een langere doorlooptijd nodig gehad dan verwacht, maar het resultaat is sinds deze week in SLT te horen: de dingdong is er uitgesloopt en ook de tussentijdse mededeling "Vergeet niet uit te checken..." is verdwenen.
Wat ook verdwenen is: station Utrecht Leidsche Rijn in de omroep voor vertrek uit Utrecht in de [serie=Sprinter|2018|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie] en [serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Woerden6100[/serie]. De omroep in de eerstgenoemde treinserie heet de reiziger nu welkom in de sprinter naar Utrecht Terwijde, Vleuten, Woerden en Den Haag Centraal, en de laatstgenoemde in de sprinter naar Utrecht Terwijde, Vleuten en Woerden.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 31 aug 2018, 19:33
door Mikos
Het kan zijn dat dat gestroomlijnd is met andere series; het gaat er niet om alle stops te noemen, hoewel sommige reizigers dat idee soms wel hebben. Eens kijken of ze daar iets aan willen doen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 31 aug 2018, 19:35
door Tochjo
Volgens mij horen het altijd de eerste drie stops plus de eindbestemming te zijn. En een opmerking dat ook op alle tussengelegen stations gestopt wordt, zou voor minder ervaren reizigers ook wel prettig zijn, eigenlijk.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 31 aug 2018, 19:41
door Tochjo
Nu ga ik wel twijfelen of ik de omroep bij het naderen van station Ut uit de richting Ht/Tl ("deze sprinter rijdt verder naar ...") niet verwar met de omroep vlak voor vertrek uit Ut. In de eerste werd sowieso altijd Utlr, Utt, Vtn en Wd/Gvc gebruikt, maar wellicht dat de andere omroep eerder alleen Wd ([serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Woerden6100[/serie]) of Wd, Gd, Ztm en Gvc ([serie=Sprinter|2018|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie]) noemde. In ieder geval zou ik niet weten waarom je Utt en Vtn wel zou noemen en Utlr niet.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 31 aug 2018, 19:49
door Mikos
Dan wacht ik nog wel even tot volgende week wanneer je het zeker weet :wink:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 31 aug 2018, 19:49
door Tochjo
:pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 31 aug 2018, 21:39
door ODRAIL
DDZ stel 7503 heeft een probleem met de omroepinstallatie. Het geluid is of fluisterzacht of loeihard. Het probleem zit in het gehele stel. De afgelopen drie weken heb ik in dit stel gereisd en op verschillende plaatsen in het stel gezeten (zowel boven als beneden).

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 31 aug 2018, 22:55
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 01 sep 2018, 09:37
door PatrickM
Van TB21 11678 (metrohal Rtd) is het linker scherm zwart.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 01 sep 2018, 11:35
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 01 sep 2018, 19:38
door ODRAIL
Te Hilversum Mediapark op spoor 1 nabij de voetgangersbrug heeft scherm 10406 een blauw vlak.

En ook op Hilversum Mediapark (ook spoor 1) heeft cico C6 een flinke bast (cico functioneert normaal)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 01 sep 2018, 20:05
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 03 sep 2018, 18:45
door PatrickM
PatrickM schreef:Van TB21 11678 (metrohal Rtd) is het linker scherm zwart.
En vandaag deed het middelste scherm (11677) het niet.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 03 sep 2018, 19:40
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 04 sep 2018, 02:36
door Pim-AllianceB95
Mikos schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:Bij trein 765 (4*ICM-III) wordt, in elk geval op maandag, al een aantal weken op de TBP's tussen Gvc en Lls de melding 'Voorste treindeel tot Zwolle' weergegeven, terwijl structureel juist de voorste twee drietjes doorrijden naar Gn en de achterste twee drietjes in Zl achterblijven.
Ik krijg terug dat een collega deze trein gedurende de afgelopen week heeft gemonitord en geen afwijkingen heeft geconstateerd. Kun je dat bevestigen of ontkrachten? Mocht het probleem 'buiten' nog bestaan, dan graag zo specifiek mogelijk melden waar en wanneer, zodat ze dat terug kunnen zoeken en er op in kunnen spelen. :pos:
Excuses voor mijn late reactie, iets met vakantie. Hij heeft echt meerdere malen op maandag (mits hij met de geplande 4*3 bakken reed) zo in de borden gestaan. Werd er met een afwijkende samenstelling (bv ICM10, 7 bakken door naar Groningen) gereden, dan deed het probleem zich niet voor. Ik geloof dat het alleen op maandag zo gepland was, dus het kan inderdaad kloppen dat de fout de rest van de week niet aangetroffen werd. Vanaf vandaag met het nieuwe wijzigingsblad zal het wel helemaal niet meer voorkomen.

Daarnaast nog twee nieuwe meldingen:

- De HC in treinstel 4043 (solo) deed zijn uiterste best om ons te informeren over waarom we vlak voor station Gn stilstonden met de 579, maar de omroep produceerde al vanaf Zl geen ander geluid dan een soortement van piep/ruis. Ik weet helaas niet vanuit waar de HC heeft geprobeerd om te roepen.
- De TB7 van Mariƫnberg (11914) toont de informatie in een andere tint blauw en bovendien zeer wazig (voor mij nog leesbaar, maar vermoedelijk niet als je slechtere ogen hebt).

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 04 sep 2018, 07:59
door Mikos
Beide doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 04 sep 2018, 09:48
door Z2N
Even een vraag die hopelijk niet doorgezet hoeft te worden: zijn er regels over waar rolstoelers in de trein gezet moeten worden? In mijn 8833 werd zojuist een rolstoelgebruikster op het balkon met HC-hok gezet, en in ICM is dat dan erg krap.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 04 sep 2018, 10:24
door Hainje
Als ik mij niet vergis staan rolstoelplekken aan de buitenzijde van de trein aangegeven met een rolstoel (en fiets), geen idee hoe dat verder bij ICM zit.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 04 sep 2018, 10:29
door OV-Hobbyist
Dacht dat bij ICM de rolstoelplaatsen ergens in het midden zitten, de fietsplekken zitten in de buitenste bakken.