Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

We hoeven ook niet snel genoeg te zijn; de kennis en informatie is al heel belangrijk. Op heterdaad is natuurlijk het mooist, maar je kunt nooit overal tegelijkertijd zijn.
jjasloot
Donateur
Berichten: 190
Lid geworden op: ma 07 sep 2015, 14:13
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door jjasloot »

Aan de Hengelose kant van spoor 1 van Enschede Kennispark hangt een lichtelijk verouderde dienstregeling, einddatum 9 dec 2012. Natuurlijk nog mooi met sprinters tot Nijverdal ipv Zwollo



Jaap
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door regenmaker »

Op de stations Nijmegen Lent en Elst staat nog heel leuk Zwolle en Roosendaal bovenaan de gele dienstregelingsbladen. http://www.ns.nl/vertrekstaten/nml0.pdf evenals bij http://www.ns.nl/vertrekstaten/est1.pdf.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Enschede Tennispark heb ik doorgegeven, Nijmegen Lent (en aannemelijk Elst en Arnhem Zuid ook) heb ik nagevraagd of dat een bewuste keuze is of dat die er in het volgende wijzigingsblad (in februari) toch anders vermeld worden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Mikos schreef:Enschede Tennispark
:lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door regenmaker »

Mikos schreef:Enschede Tennispark heb ik doorgegeven, Nijmegen Lent (en aannemelijk Elst en Arnhem Zuid ook) heb ik nagevraagd of dat een bewuste keuze is of dat die er in het volgende wijzigingsblad (in februari) toch anders vermeld worden?
Arnhem Zuid staat het niet, reed ik 3 min geleden nog voorbij.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Met betrekking tot de discussie over de bedelaars in de trein: eigenlijk mis ik voor dergelijke zaken de mogelijkheid om de HC de Whatsappen of een berichtje te sturen via de NS Reisplanner Xtra app of zoiets.
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

De techniek daarvoor is niet zo moeilijk, maar zie jij elke HC daadwerkelijk reageren op 200 berichtjes van klanten?
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Misschien beginnen met de mogelijkheid om een aantal standaardmeldingen meteen door te geven aan de HC (zaken zoals bedelaars, erg smerige trein, overlast in stiltecoupe, tweedeklas reizigers in de eerste klas, slecht hoorbare omroep) en dat je dan het treinstelnummer kan selecteren. Dat voorkomt dat je dan een hele chat krijgt.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Dat lijkt me wel wat voor OVNL Rail (A) Ik vermoed dat zoiets in de toekomst wel zal komen, maar dat er eerst gewerkt moet worden aan de basis van het gehele treinproduct voordat er zoiets geïmplementeerd wordt. T.z.t., VIRM :) Tot die tijd is er Twitter.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Schermen 11802 en 11803 op Schiphol perron 5/6 tonen de juiste tijd maar treinen van net na 17:00 uur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Doorgeefluik

Bericht door PatrickM »

In trein 2230 was er tussen Ass en Hlm een zakdoekjesverkoper aan de gang.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Schermen op Schiphol en de overlastgever in de 2230 zijn doorgegeven.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Bericht door VIRM »

Sloterdijk - Haarlem schijnt een zakdoekjeswalhalla te zijn van wat ik heb gelezen. Zelf daar ook een keertje mogen meemaken een paar weken terug.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ja, de zakdoekjesleggenniemandzeggen schijnen te bivakkeren in de vrijhaven van de Westpoort, ten noordwesten van station Sloterdijk, dat is hun standplaats. Maar dat zegt helaas weinig meer; ze duiken overal op. Onze handhavers echter ook. :mrgreen:
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Doorgeefluik

Bericht door dylanwild94 »

Ik kom ze altijd wel tegen tussen Ut en Gd en ben ze tegen gekomen tussen Rtb en Ddr, Daar waar tevens ook een zwerver rond loopt die door de coupé roept dat hij geld nodig heb om opgevangen te kunnen worden bij het leger des heils.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ik had er gister weer één in de 8843, volgens mij dezelfde als die ik eerder deze week tegenkwam.

Deze keer was je collega wel vindbaar, en heeft haar dus in zijn armen gesloten :pos:
JothamvW
Berichten: 1227
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: Doorgeefluik

Bericht door JothamvW »

En weer een drukke NoordOost vandaag, drukbezet halletje in de 572. Als je weet dat er veel mensen met die trein reizen en je VIRM op spoor 4? beschikbaar hebt, waarom zet je die dan niet in?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Doorgeefluik

Bericht door Bjarte »

JothamvW schreef:En weer een drukke NoordOost vandaag, drukbezet halletje in de 572. Als je weet dat er veel mensen met die trein reizen en je VIRM op spoor 4? beschikbaar hebt, waarom zet je die dan niet in?
Ongelooflijk he. 8 bakken VIRM wordt voor je ogen weggerangeerd en daar komen dan 3 of 4 bakken ICM voor in de plaats. Hier moet heel snel iets aan gebeuren.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Dat ze toen niet gebruikt werden wil niet zeggen dat je er nog mee naar Groningen op en neer kan voordat ze weer nodig zijn? :?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

JothamvW schreef:En weer een drukke NoordOost vandaag, drukbezet halletje in de 572. Als je weet dat er veel mensen met die trein reizen en je VIRM op spoor 4? beschikbaar hebt, waarom zet je die dan niet in?
Dat is nogal een 'algemene' melding: welk traject, wat voor materieel zat er in?

Dat ergens een andere trein staat wil niet zeggen dat die inzetbaar is of niet staat ingepland voor een andere trein.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Doorgeefluik

Bericht door Bjarte »

Mikos schreef:
JothamvW schreef:En weer een drukke NoordOost vandaag, drukbezet halletje in de 572. Als je weet dat er veel mensen met die trein reizen en je VIRM op spoor 4? beschikbaar hebt, waarom zet je die dan niet in?
Dat is nogal een 'algemene' melding: welk traject, wat voor materieel zat er in?

Dat ergens een andere trein staat wil niet zeggen dat die inzetbaar is of niet staat ingepland voor een andere trein.
Gaat om dezelfde ritten waarvan ik eerder deze week ook melding van heb gedaan:

IC Groningen - Rotterdam Centraal, ritnummer 572 (zondagavond), wordt gereden met 3 bakken ICM en zit het gehele traject Groningen - Zwolle te vol.
IC Groningen - Den Haag Centraal, ritnummer 774 (zondagavond, wordt gereden met 4 bakken ICM en zit het gehele traject Groningen - Lelystad te vol.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik ga ze doorzetten, net als de overlast in de 8843 van Aking. :pos:
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Bartjk »

De 4619 (7:24 lls) is met SLT-4 echt te kort voor Lelystad - Zwolle. Dit zou minimaal SLT-6 moeten zijn. Dit komt op ma, di en vr voor. Wo en do rijden er al wel dubbele stellen.

De 642 tussen Zwolle en Utrecht zat gisteren (zondag) ook erg vol met een solo ICM-3'tje.

Ik zal verder als railcateraar ook wel een lijstje bijhouden met treinen die structureel kort zijn. Met name in het weekend is het drama met losse ICM stelletjes rond zwolle en amersfoort
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daelea »

De t6329 is tussen Leiden C en Den Haag C in elk geval op maandag een uitpuilende trein met een SLT-VI gepland. De trein loopt steevast vertraging op omdat het in- en uitstappen erg lang duurt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten