Doorgeefluik

Heb je ergens een fout in de reisinformatie, een goedkoop treinkaartje, of een bug in je OV app gezien, meld het dan hier.
KM46
Berichten: 12531
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor KM46 » za 08 dec 2018, 11:17

Meltrain schreef:Geen idee of je er iets mee kunt, maar de stationshal van Rotterdam Lombardijen wordt echt spekglad als het geregend heeft. Blijkbaar gaat de regen ook door de overkapping, waardoor er allemaal plasjes blijven liggen. De gladde tegels worden daardoor nog gladder.
Een oplossing voor de korte termijn is frequenter boenen, maar op de lange termijn moeten of de tegels vervangen worden door ruwere tegels, of de afwatering verbeterd worden of zelfs de hele overkapping vervangen worden.

Mikos schreef:Ik ben op zoek naar de juiste ingang hiervoor, maar ik heb het doorgegeven. :pos:

Even inhaken op dit onderwerp:

Het station Rotterdam Lombardijen is niet het enige station wat met gladde vloeren kamp. De volgende pas verbouwde stationsvloeren kampen er ook mee: Rotterdam Centraal, Utrecht Centraal en Arnhem Centraal.

Ook de oudere stationsvloeren van Amersfoort en Gouda hebben dit probleem (dit weet ik uit eigen ervaring ... helaas).

En ... er zullen vast nog wel meer stationsvloeren zijn in ons land met (zeer) gladde tegelvloeren.

Wat mij betreft wordt dit ook een keertje (goed) aangepakt.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32830
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Daniel » za 08 dec 2018, 11:30

Rotterdam en Utrecht Centraal vallen reuze mee, totaal niet vergelijkbaar met Amersfoort waar je zeker bij nat weer gewoon kunt schaatsen in de stationshal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4563
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » za 08 dec 2018, 13:40

De betreffende stationsmanagers monitoren de klachten, zodra er echt grote, terugkerende klachten zijn, zal men er naar kijken of er een oplossing voor te verzinnen valt.

umbusko
Berichten: 923
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor umbusko » zo 09 dec 2018, 13:37

Ik weet niet of je hier iets mee kunt, maar in Br is een vertrekstaat spoor 3 in gewaaid; op het perron tussen spoor 2/3 bevindt zich een gat waar dat ding ooit ingezeten heeft. Hij ligt tussen perron en rails en er reed net een Lint over het spoor, dus dat gaat voorlopig nog.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41404
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Suus » zo 09 dec 2018, 13:43

Volgens mij kan je dat soort onveilige dingen beter melden bij de servicelijn van ProRail: 0800-7767245
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11243
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » zo 09 dec 2018, 14:04

Als het alleen een vertrekstaat is, en dus een stukkie plastic van een paar millimeter dik, wat is er dan precies onveilig? :')

Of ben je bang dat de trein erdoor ontspoort? :X _O-
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4563
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » zo 09 dec 2018, 14:05

Indien onveilig inderdaad. Het ontbreken van de vertrekstaat geef ik door. :pos:

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4148
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor cassie127 » zo 09 dec 2018, 15:13

Poortje 3.6 geeft op station Breda aan beide kanten de melding "Buiten gebruik". Verder met wel een lekker stuk chocolade en een Pen gehad van je collega's :P
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 43339,9 km, Bus: 2916,2 km, Metro: 136,3 km, Tram: 40,5 km, Veer: 38 km 30-09

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4563
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » zo 09 dec 2018, 15:29

Poortjes worden op afstand gemonitord, indien er problemen met een bepaald poortje zijn, zal deze buiten gebruik worden gesteld. Zoals in dit geval het door jou genoemde poortje.

candelaer
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 18 dec 2011, 14:02

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor candelaer » zo 09 dec 2018, 15:41

Wifi in de 4017 in de coupe bij deur 1/2 doet het niet. De pagina met reisinfo kan hij nog wel laden, maar vervolgens het internet opgaan lukt niet.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4563
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » zo 09 dec 2018, 15:48

Doorgegeven. :pos:

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 4148
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor cassie127 » zo 09 dec 2018, 23:00

Toen ik tussen 18:50 en 19:15 Op Utrecht Centraal was heb ik meerdere keren de NS Jingle gehoord zonder dat er een bericht volgde. Dat geluid kwam meestal een halve minuut na de vorige omroep en heb het, in die tijd dat ik op Utrecht Centraal was minstens 3× gehoord
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 43339,9 km, Bus: 2916,2 km, Metro: 136,3 km, Tram: 40,5 km, Veer: 38 km 30-09

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4563
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » zo 09 dec 2018, 23:01

Ik kan er alleen niet zo heel veel mee. Mocht dit een veelvoorkomend en blijvend probleem zijn, dan wel.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11243
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » zo 09 dec 2018, 23:09

Ik hoorde net niets aldaar.
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

jelmerrr
Berichten: 1084
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor jelmerrr » ma 10 dec 2018, 08:05

10147 op perron 3 in Wierden is wit.

Edit: melden helpt perron bord doet het weer

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12320
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Wubbo » di 11 dec 2018, 18:51

1767 met een VIRM-VI uit Den Haag. Dat hadden 11 bakken ICM moeten zijn maar of dat gepast had is de vraag: het stelletje had nu alle gangpaden vol en al zo'n 150 man die mijn 2000 bestormden toen die aankwam uit Utrecht.

waldo79
Berichten: 4929
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor waldo79 » di 11 dec 2018, 20:41

1767 heeft de meeste passagiers uit de gestrande 2065 meegenomen, die ter hoogte van de Binckhorst de geest had gegeven en onverrichter zaken teruggekeerd was naar Den Haag Centraal.
Mij best :)

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12320
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Wubbo » di 11 dec 2018, 20:46

Ah, dat was dat duo DDZ-en dat nog afgerangeerd werd voordat mijn trein aankwam. Ik had nog wel gecheckt of 2067 had gereden maar 2065 had ik niet als boosdoener verwacht.

waldo79
Berichten: 4929
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor waldo79 » di 11 dec 2018, 20:56

Tja, ik kwam het perron op rond 17.20, kon kiezen uit een volle 11765, maar er volgde een schreeuw uit de 2065. Die trein was van een eerder defect hersteld, maar moest de rit na zo'n 700 meter staken omdat het vermogen wegviel. Na 15 minuten stilstand kwamen we rond 17.45 weer op spoor 4 terug.
Mij best :)

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12320
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Wubbo » wo 12 dec 2018, 06:51

Scherm 30068 had er vanochtend weer geen zin in: geen reisinformatie beschikbaar.

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor trolly » wo 12 dec 2018, 07:13

Dat doet 'ie anders nóóit (A)
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

iamthedutchdude
Berichten: 147
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor iamthedutchdude » wo 12 dec 2018, 08:51

Wubbo schreef:Scherm 30068 had er vanochtend weer geen zin in: geen reisinformatie beschikbaar.


Ik zat al te wachten op een nieuwe melding. Het duurde al zo lang ...

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4563
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » wo 12 dec 2018, 11:32

Voor de verandering eens doorgegeven. :pos:

maarten83
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor maarten83 » wo 12 dec 2018, 13:02

maarten83 schreef:Station Laa spoor 6. Verlichting van de klok doet het niet. De klok loopt wel goed. Betreft de klok aan de Gv zijde buiten de overkaping.

en

maarten83 schreef:En nog een defecte klok. Ditmaal op Gv spoor 3-4. Klok welke het verst uit de overkapping hangt richting Gvmw en dan de wijzerplaat aan Gvmw zijde loopt niet goed. Verlichting werkt wel.


wat is behandeltermijn van defecte klokken?

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4563
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » wo 12 dec 2018, 13:05

Geen idee. Ik heb het idee dat men aan klokken die 'buiten de normale loopstroom' hangen weinig aandacht krijgen. Er is ook een vernieuwing van klokken gaande, waarbij de vierkante worden vervangen door ronde, wellicht dat een en ander met elkaar samenhangt.


Terug naar “Vragen & Meldingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten