Pagina 150 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 23 feb 2019, 18:50
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 23 feb 2019, 18:56
door Aking
In de 7608 zijn tlde OBIS schermen te smal (of hetgeen op de schermen staat te breed)

Dit is in ieder geval het geval op beide schermen in de bal onder deur 19/20

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 23 feb 2019, 19:05
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 23 feb 2019, 21:31
door Aking
14a te Asd mist een letterbordje "G"

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 23 feb 2019, 21:47
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 23 feb 2019, 22:07
door Daniel
De 536 met 9 bakken ICM is volgens de druktevermeldingen van NS "rustig" (en vanaf Amersfoort tot Utrecht even "gemiddeld") maar reed in de praktijk met staanplaatsen op de balkons en de nodige verstekelingen in de 1e klasse vanaf Amersfoort.

Zelfde was het geval met de 571 waar men eerst de staanplaatsen liet ontstaan en vervolgens om de comfortnorm te halen op het stuk over de Veluwe in Amersfoort nog een stel bijplaatste (waar de stop te kort is om de staande reizigers naar het vrijwel lege bijgeplaatste stel te laten lopen). Vanaf daar dus wel genoeg zitplek in de trein, alleen konden de reizigers die zitplaatsen niet bereiken :?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 23 feb 2019, 22:08
door Aking
Als ze daar nou toch eens een soort overgang tussen de stellen voor uit zouden vinden! :o

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 23 feb 2019, 22:32
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 25 feb 2019, 00:44
door OV-Hobbyist
Scherm 10801 te Arnhem heeft een blauwe balk door het midden van het scherm, waardoor de middelste treinen niet zichtbaar zijn. Het scherm is te vinden op spoor 6/7 aan de Sonsbeekzijde.

In DDZ 7635 is er in de 1e klasse boven, bij deuren 19 en 20, een lamp stuk. Het is de 2e lamp in de betreffende coupé.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 25 feb 2019, 01:50
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 25 feb 2019, 08:12
door Reiziger Delft
Trein 831 was zaterdag 23 februari overvol tussen in ieder geval Eindhoven en Roermond. Gangpaden en balkons stonden vol. Vier bakken VIRM was veel te krap.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 25 feb 2019, 10:32
door Z2N
Er is geen 831 op zondag. Wel een 2931, en die rijdt planmatig met VIRM-VI.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 25 feb 2019, 10:45
door Reiziger Delft
Excuus, je hebt gelijk. Het ging om zaterdag. Bericht aangepast.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 25 feb 2019, 11:13
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 26 feb 2019, 12:10
door Z2N
Naar aanleiding van de meest recente melding over APNLIF002 wordt er momenteel aan geknutseld. De storing zit duidelijk dieper dan eerst gedacht, want de lift moet nu wel buiten dienst. En dus is het tijd voor een vraag: wat zijn eigenlijk de regels over assistentie als door gepland onderhoud de enige lift naar een perron buiten dienst moet? Kan er dan een assisitent gestationeerd worden op het station? Want nu moesten mensen zelfstandig de kinderwagen de trap af helpen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 26 feb 2019, 14:08
door Mikos
Onvoorziene verstoringen blijven vervelend, maar onvoorzien. Daar valt niet zo heel goed op te anticiperen. Zodra het zo is dat de lift voor langere tijd buiten gebruik gesteld dient te worden en er geen alternatief voorhanden is, zou men kruiers in kunnen zetten. Dat is recent ook op Sloterdijk zo geweest. Maar verder heb ik daar geen inzicht in.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 26 feb 2019, 14:18
door Aking
Volgens mij zit er op (bijna) elke lift een sticker met iets in de trant van "Is deze lift buiten dienst en bent u afhankelijk van de lift, bel dan 030-NShotline"

Dus volgens mij hebben die dan eventueel een alternatief, het zij een kruier, een taxi vanaf een ander station of heen en weer reizen naar het andere perron. (als de lift het daar wel nog doet)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 26 feb 2019, 18:37
door Meltrain
Van stel 2950 is de deur van het toilet scheef, waardoor deze alleen met heel veel moeite dicht gaat.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 26 feb 2019, 18:45
door Z2N
Aking schreef:Volgens mij zit er op (bijna) elke lift een sticker met iets in de trant van "Is deze lift buiten dienst en bent u afhankelijk van de lift, bel dan 030-NShotline"
't is rottig als je daardoor echter ineens niet meer je geplande trein kan pakken. Gelukkig kan ik tegenwoordig weer in theorie de trap op, maar ik miste mijn lift wel.

Iets anders: 3067 is zojuist met staplaatsen uit Asa ri Ut vertrokken. De VIRM-6 is hierop planmatig.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 26 feb 2019, 19:40
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 27 feb 2019, 20:12
door Suus
Hoi Mikos,

Inmiddels zijn alle stammen voor de ICD zevendelig, maar in de NS-app staan ze nog als zesdelig. Kan jij dit ergens doorgeven?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 27 feb 2019, 21:59
door Mikos
Ik heb iemand die over de app gaat aan zijn jasje getrokken. :pos: Wil niet zeggen dat het volgende week is opgelost, er staan altijd heel veel zaken met hogere prioriteit op de lange lijst.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 28 feb 2019, 09:00
door webguy
Het komt waarschijnlijk deels omdat de code ervoor in Infoplus nog steeds SW6-25KV-2+6 lijkt te zijn...

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 28 feb 2019, 16:38
door Hendrik
Scherm 11677 (middelste van de drie) in de hal van metrostation Rotterdam Centraal staat al de hele dag op zwart...

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 28 feb 2019, 17:11
door Aking
Je bent er de hele dag bij blijven staan? :mrgreen: