Doorgeefluik

Heb je ergens een fout in de reisinformatie, een goedkoop treinkaartje, of een bug in je OV app gezien, meld het dan hier.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 4850
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor trolly » Vr 24 Mei 2019, 00:24

Durashift schreef:Ik denk dat het onderhoud aan het luik tegenzit.
Wellicht wordt er op een onderdeel gewacht dat in backorder staat?

(A)


Zit er een sticker op, ja?
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 9677
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Hainje » Vr 24 Mei 2019, 20:29

Aking schreef:En met dit weer twee maanden op de camping in Ter Apel is ook geen feest :N

Denk eerder dat in dat dat B&B in Ter Apel zit dan.
Iedereen probeert maar stabiel te zijn, maar het leven is nu eenmaal borderline.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4031
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » Vr 31 Mei 2019, 19:45

Gut, zelfs als je ieder jaar hetzelfde doet worden ze hier nog onrustig. :X Bewijst dat daarmee de meerwaarde van dit topic? (A) Vanaf aanstaande maandag kunt u hier uw meldingen weer kwijt. Ik zal dan ook nog een keer de voorwaarden voor het melden herhalen, zodat we alles weer op dezelfde lijn hebben. :pos:

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 10270
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » Vr 31 Mei 2019, 20:36

Mikos schreef:Gut, zelfs als je ieder jaar hetzelfde doet worden ze hier nog onrustig. :X

De spoorwegen hier en in dem verre veranderen elk jaar hun dienstregeling, moet je eens kijken wat dat aan topiks oplevert :')
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4031
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » Zo 02 Jun 2019, 08:59

Het Doorgeefluik is weer geopend!
Na uitgebreid jaarlijks terugkerend onderhoud is het Doorgeefluik helemaal klaar voor het nieuwe zomerseizoen! Hieronder nog een keer een opsomming van de voorwaarden voor het doorgeven van bepaalde zaken. Houd je aan die voorwaarden; dat maakt het doorgeven van een melding vele malen makkelijker en sneller en vereenvoudigt ook het oppakken en oplossen ervan!

Korte samenvatting meldingsvoorwaarden:
Reisinformatieborden op de stations en perrons hebben allemaal een 5-cijferig nummer onder het scherm. Dat nummer heb ik nodig om melding van een defect te kunnen maken, net als station en locatie.
Afbeelding
Wanneer er, vaak rechtsonder, reeds een sticker met het woord "Defect" opgeplakt is, is er al melding gemaakt en hoeft dat niet nog eens gedaan te worden. ProRail heeft nog altijd problemen met de leverancier van de borden die niet kan leveren, dus het kan nogal lang duren voordat een storing verholpen is. Indien mogelijk graag een foto van het defecte scherm, dat maakt doorgeven veel makkelijker; daar vraagt de storingsorganisatie om.

Van roltrappen en liften heb ik ook een specifieke locatie nodig en voor de roltrappen zelfs of ze opgaand of neergaand zijn en van of naar welk perron. Elke roltrap en lift heeft een eigen nummer (bijvoorbeeld LIF0001), dat is aangebracht op de zuil met groen of rood licht bij roltrappen en in de lift zelf. Geef dat nummer er alsjeblieft bij.

Staat een klok stil? Geef dan de locatie door én of de verlichting van de klok wel of niet brandt. Daarin zit namelijk verschil voor de monteurs.

OV-Chipkaartpoortjes en -paaltjes hebben ook allemaal een sticker met een nummer dat ik nodig heb om een probleem door te kunnen geven. Deze zijn aangebracht onder de groene pijl of rode kruis op het poortje en onder het scherm op een paaltje. Ook altijd de precieze locatie doorgeven, gaarne.

Storingen in of aan treinen altijd voorzien van het dichtstbijzijnde deurnummer, anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg. Stelnummer, dichtstbijzijnde deurnummer, welke klasse, precieze locatie én duidelijke omschrijving van wat het probleem precies is.
Geen schoonmaakgerelateerde zaken, aub.

Graffiti geef ik niet door, dat kun je zelf doen middels de app Graffiti Vrij die te downloaden is voor Apple/iOS en Android. Melding maken kan door het ter plaatse maken van minimaal 2 foto's, waarvan 1 van het treinstelnummer en 1 van de graffiti zelf. Foto's kunnen niet achteraf toegevoegd worden, dus maak de melding direct ter plekke.

Drukke treinen kan ik alleen doorgeven wanneer de trein planmatig te kort is. Dat wil zeggen: Een trein hoort uit 4 bakken te bestaan, er rijden ook 4 bakken, maar desondanks moeten er toch mensen op stukker langer dan 20 minuten staan. Horen er 6 bakken te rijden en rijden er maar 4? Dan is dat geen planmatige inzet en kan ik de melding niet doorzetten. Houd ook rekening met het feit dat staan er tegenwoordig bij hoort, vooral op korte stukken. Hoe kom je erachter of een trein op planmatige lengte is of niet? Plan je reis in de Reisplanner Xtra-app en bekijk de reis op ritniveau, hier staat bovenaan aangegeven uit hoeveel bakken de trein planmatig hoort te bestaan en of de trein korter is, wat je kunt zien door te kijken naar de tekening van de trein. En kijk ook even naar de verstoringen die er op dat moment zijn; vaak reizen reizigers dan via andere routes en kunnen bepaalde treinen drukker worden dan normaal. Ook dan heeft doorgeven geen zin.

Waarom al die specifieke voorwaarden? Dat zijn de zaken die de storingsorganisatie van mij vraagt om een melding aan te kunnen nemen en iemand aan te sturen het probleem op te lossen. Voor al die kleine dingen is een reden; een monteur weet op voorhand al waar hij of zij moet zijn én kan door specifieke details vooraf al inschatten wat het probleem gaat zijn.

En vergeet niet: Ik ben slechts een Doorgeefluik. Ik ben niet verantwoordelijk voor het oppakken van storingen, ik krijg over het algemeen geen terugkoppeling en kan vaak ook niets zeggen over de voortgang van het probleem.

Bovenstaande informatie is ook altijd terug te vinden in de openingspost van dit topic.

Tom024
Berichten: 243
Lid geworden op: Zo 22 Feb 2015, 09:37

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Tom024 » Zo 02 Jun 2019, 11:43

Iemand moet de eerste zijn: vanaf Zp staanplaatsen in de 3641, rijdt met DDZ-4. Veel fietsen maar ook gewoon teveel reizigers voor te weinig trein.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4031
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » Zo 02 Jun 2019, 12:28

Doorgegeven. :pos:

Gebruikersavatar
Ronaldussen
Berichten: 4451
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:21

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Ronaldussen » Zo 02 Jun 2019, 12:38

Een dag eerder open dan gepland, dat is pas service :pos:
En dáár zijn de Lui uit de Grote Stad om met hun machines de boel te slopen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 31834
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Daniel » Zo 02 Jun 2019, 13:54

Nou primeurtje dan maar: scherm 11015 op Zwolle Stadshagen wisselt aan de Kampen-zijde van zwart naar de aankondiging van de eerstvolgende trein en is aan de andere kant egaal lichtblauw.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4031
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » Zo 02 Jun 2019, 15:17

Doorgegeven. :pos:

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 6805
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Z2N » Zo 02 Jun 2019, 15:26

4061 thv deur 7: gat in de wand. :shock:
Afbeelding
Journey of a night time

Flickr!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 31834
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Daniel » Zo 02 Jun 2019, 16:54

In stel 7646 is in de eerste klasse beneden in de bak met deurnummer 19 de verstelfunctie één van de stoelen in de enige vierzit defect. Het betreft de stoel aan de raamkant waar vanuit je richting de deur met het genoemde nummer kijkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 6805
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Z2N » Zo 02 Jun 2019, 20:29

En dit is ook wel jammer: doet het bord het eindelijk weer, is de sticker er niet vanaf gehaald. 10695, te Alm sp 2.
Afbeelding
Journey of a night time

Flickr!

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 4850
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor trolly » Zo 02 Jun 2019, 20:45

We hebben je gemist, Mikos :Y
Non oltrepassare la linea gialla
____________________________________________________________________________________________

umbusko
Berichten: 419
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor umbusko » Zo 02 Jun 2019, 21:21

Z2N schreef:En dit is ook wel jammer: doet het bord het eindelijk weer, is de sticker er niet vanaf gehaald. 10695, te Alm sp 2.
Afbeelding

Hé, ik dacht, zoiets heb ik vandaag ook gezien. Maar dat was hetzelfde bord. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4031
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » Zo 02 Jun 2019, 21:22

Ik weet het. Alles doorgegeven. :pos:

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40061
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Suus » Ma 03 Jun 2019, 08:13

Paal C3 op spoor 2 van Zevenbergen heeft een blanco scherm, maar lijkt het wel te doen. Al heb ik nog geen pushbericht gehad dat ik ben uitgecheckt.

Afbeelding
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4031
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » Ma 03 Jun 2019, 10:51

Doorgegeven. :pos:

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3944
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor cassie127 » Di 04 Jun 2019, 07:40

Suus schreef:Paal C3 op spoor 2 van Zevenbergen heeft een blanco scherm, maar lijkt het wel te doen. Al heb ik nog geen pushbericht gehad dat ik ben uitgecheckt.

[]

Had een paaltje een tijdje geleden in Wijhe ook last van. Meerdere keren gemeld, pas na een maand was het opgelost. In en uitchecken kon wel maar je zag dat alleen nog aan het groene lampje
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 22232,5 km, Bus: 2027,7 km, Metro: 71,1 km, Tram: 35,6 km 13-05

JordiBrabant
Berichten: 56
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor JordiBrabant » Di 04 Jun 2019, 08:40

In treinstam 16507, midden in rijtuig 20153 is een ontbreekt een lampenkap boven het leeslampje.
Afbeelding
afbeedlingen
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 4031
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Mikos » Di 04 Jun 2019, 09:09

Doorgegeven. :pos:

VIRM
Berichten: 4364
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor VIRM » Vr 07 Jun 2019, 12:29

trolly schreef:We hebben je gemist, Mikos :Y


Aking wilde al een Amber Alert uitvaardigen. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 8385
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor webguy » Vr 07 Jun 2019, 13:31

Hebben we ook geel/blauw alerts? :P

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 10270
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor Aking » Vr 07 Jun 2019, 13:40

Is dat voor als de kondoekoe komt? *O*
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 8385
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Doorgeefluik

Berichtdoor webguy » Vr 07 Jun 2019, 19:38

Dat is Mikos toch?


Terug naar “Vragen & Meldingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast