Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Ik heb contact met iemand die over de app gaat, maar die vraagt vrijwel standaard om het te melden in de app: "Meer">"App support">"Contact met App support". Je kunt dan vanaf je telefoon een bericht versturen aan de ontwikkelaars en (heel belangrijk!) een screenshot toevoegen. Op die manier wordt het het snelst opgepakt. :pos:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Doorgeefluik

Bericht door Wubbo »

Als het goed is komt Elten heel binnenkort beschikbaar. Zelfde geval als wat Mikos beschreef: niemand die door heeft gegeven dat dat station openging en de dienstregeling aangepast moet worden.
Het beheer van buitenlandse stations is flink ingewikkelder dan dat van Nederlandse stations, omdat je de Nederlandse stations sowieso nodig hebt om bijvoorbeeld de rijtijd van de trein te berekenen. Dat doen we in Nederland wel voor reizen binnen Nederland (en tot net over de grens) maar niet in het buitenland: daar wordt slechts overgenomen wat de infrabeheerder aldaar gepland heeft. Maar om treinen getoond te krijgen in de reisinformatie maar ook in het systeem van de treindienstleider moet een hele serie checks gedaan worden, dat is bij buitenlandse stations nogal een foutgevoelig en onderhoudsgevoelig systeem.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Hoe zit het trouwens met de updates voor nieuwe stations in het materieel? Lansingerland-Zoetermeer is ondertussen 7 maanden open, maar in SLT stel 2623 bleef het alleen bij dit station toch akelig stil via de omroep. Op de terugweg had stel 2459 wel een automatische afroep van Lansingerland-Zoetermeer, maar opmerkelijk genoeg zit daar dan weer niet de melding dat je er kunt overstappen op het RandstadRail-netwerk bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Doorgeefluik

Bericht door umbusko »

Ik krijg net van iemand te horen dat in Mt inmiddels in rode letters “rijdt tot Liège-Guillemins” op de borden staat en dat het ook wordt omgeroepen. En het staat nu ook tussen de werkzaamheden. Goed werk! :D
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Zo bewijst het Doorgeefluik zijn meerwaarde weer eens; daar doen we het voor. :) In InfoPlus wordt het handmatig aangepast en vanaf de 15e zou dat automatisch moeten gaan. :pos:
Daniel schreef:Hoe zit het trouwens met de updates voor nieuwe stations in het materieel?
Klinkt als een stelletje dat de update niet heeft gehad, die zal ik doorgeven.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

Er lijkt wat mis te zijn met de remmen van stel 8705. Elke keer als de trein optrekt, gaat dat met horten en stoten, net alsof de remmen blokkeren.
Ik zit ter hoogte van deur 1, mocht dat uitmaken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Doorgeefluik

Bericht door marvinkok »

Klinkt meer als doorslippen door gladheid?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Michael »

Lijkt mij ook gewoon doorslippen vanwege gladheid. Heb het ook regelmatig meegemaakt.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Gaat bij VIRM en DDZ vaak gepaard met een heel hoog, snerpend geluid. Dat hoor je dan over het algemeen buiten de trein. Ga ik dus niks mee doen. :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doorgeefluik

Bericht door Meltrain »

Het was niet echt gepiep, maar meer gebonk en optrekken-afremmen-optrekken-afremmen-optrekken. In de andere treinen die ik vandaag had (1x SGM en 2x ICM) had ik er geen last van.
Maar als dat door de gladheid komt, valt er niks aan te doen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

7501: de deurklink die vanuit de gang naar het 1e klas-coupétje leidt in de stuurstand is afgebroken en lag op een stoel in die eerste klas. Dat is dus onderin in de bak bij deur 1 en 2.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Doorgeefluik

Bericht door AppleMoose »

Meltrain schreef:Het was niet echt gepiep, maar meer gebonk en optrekken-afremmen-optrekken-afremmen-optrekken. In de andere treinen die ik vandaag had (1x SGM en 2x ICM) had ik er geen last van.
Maar als dat door de gladheid komt, valt er niks aan te doen.
Dat klinkt inderdaad als doorslippen wegens gladheid. Virm heeft daar nogal snel last van.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

Wubbo schreef: Maar om treinen getoond te krijgen in de reisinformatie maar ook in het systeem van de treindienstleider moet een hele serie checks gedaan worden, dat is bij buitenlandse stations nogal een foutgevoelig en onderhoudsgevoelig systeem.
Maar even he: de rails stoppen niet op de grens, dus ik neem aan dat je contact heb met de DB collega's hebt. Die moeten het ook in een systeem opnemen over een weer, dus daar maak je dan afspraken over...
Verder hoeft de treindienstleider Zurich Hbf niet op z'n scherm te zien, dus dat is dan gewoon een "onzichtbaar station" met bijvoorbeeld attribuut "Land": "Duitsland" of "Zwitserland", dat wel in de planning staat maar dus niet getoond wordt. Na 20 jaar knutselen aan Donna zouden we wel mogen verwachten dat dat gewoon klopt en werkt. (ik wilde 15 jaar schrijven, maar Donna mag dus alweer de koelkast in)

(om maar te zwijgen dat de wijziging vervolgens maanden moet duren, dat moet een spoedje zijn bij eerst volgende wijzigingsblad en tot die tijd in dagplan)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Ligt Zürich niet meer in Zwitserland of ergens bij de afsluitdijk maar in Duitsland tegenwoordig? (A)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

Goed dan, aangepast voor je!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

9567: op het balkon bij deur 3/4 zijn een paar klapstoeltjes die niet meer helemaal ingeklapt blijven en naar beneden zakken.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

TBP 81058 op spoor 5b in Amersfoort staat op een wat rare resolutie, zie foto...
AfbeeldingIMG_20190715_110642227_HDR by Daniël Bleumink, on Flickr
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Da's een mooie, ja. Doorgegeven. :pos:

De andere kant op: ProRail heeft afspraken gemaakt over de vervanging van onderdelen en hele schermen. Daar is reeds mee begonnen, dus de bekende schermen waar al jaren een Defect-sticker op zit of die al tijden vreemde afwijkingen vertonen, zouden in de loop van het jaar af moeten nemen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Daniel schreef:TBP 81058 op spoor 5b in Amersfoort staat op een wat rare resolutie
Om 12.00 uur vanmiddag is het scherm vervangen door een nieuwe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Mooi, dan deed het nieuwe scherm het goed in de stand "egaal zwart" zo zag ik :p (Er vertrekken niet zo heel veel treinen van 5b)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

TB7 10998 te Tiel heeft een vrij zwakke backlight, was de leesbaarheid bij fel licht (geeneens felle zon, maar zon door sluierwolken heen) vrij matig maakt.
Hetzelfde gold voor cico C6, maar bij ander licht zal iemand wellicht geen probleem zien hier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Stel 2960 tussen deur 13 en 15 heeft in de coupé een knipperende lamp.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten