Pagina 174 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 16:02
door Z2N
653 is met DDZ4 planmatig te druk: zitplaatsen op alle trappen en achterblijvende fietsers vanuit zowel Ut als Amf.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 16:55
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 20:11
door Daniel
De 11773 is met een los drietje wel heel klein voor de reguliere + omreizende reizigers tussen Utrecht en Amersfoort. Gangpaden staan tot in de 1e klasse aan toe vol.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 20:54
door Reiziger Delft
Waarom blijft NS losse ICM's inzetten in de Noordoost op zondagavond? Het is toch al jaren bekend dat dat niet past?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 21:06
door Daniel
De Noordoost is, ook in de spits trouwens, al zolang ik in Amersfoort woon en 'm dus geregeld gebruik een lijn met een soort van cyclus in het materieel: na een periode met veel te kleine treinen volgt eigenlijk altijd weer een periode met langere die dan volgens NS weer niet vol genoeg zitten en dus weer ingekort worden.
Maar zeker met dat inkorten wordt nogal eens doorgeschoten (en daarnaast is een los stelletje in de Schothorst-express normaal nog wel redelijk te doen, alleen nu met een omreisroute en de trein daardoor doorgetrokken naar Enschede werkt het niet echt)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 21:20
door Reiziger Delft
En op dezelfde dag komt er een weer een bericht van NS dat de treinen veel te vol zijn. Allemaal argumenten dat de treinen niet langer kunnen worden en mensen maar de spits moeten mijden. Maar als een student besluit om op zondagavond naar z'n studentenstad te gaan ipv op maandagochtend lukt dat niet omdat hij niet in de trein past. Die pakt de volgende keer weer gewoon de spitstrein op maandagochtend die uit ICM 12 bestaat. Het weekend blijft een drama. Mikos, heb jij enig idee hoe het komt dat de materieelinzet in het weekend al jaren zo krap is?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 21:29
door Daniel
Tja, het wordt inderdaad tijd dat NS het zelf door krijgt waar ze mee bezig zijn... in de tijd dat ik zelf nog spitsreiziger was reisde ik bewust voor de grootste spitspiek uit, maar het voornaamste gevolg daarvan was juist dat je eens in de zoveel tijd weer met een periode met overvolle treinen geconfronteerd werd. Want bij wijzigingsbladen waren die minder bezette spitstreinen natuurlijk een makkelijke prooi om korter te maken. En de reizigers die dachten een keer die met rustig aangegeven trein in de planner te proberen werden daar dientengevolge snel van genezen en renden net zo hard weer terug naar de overvolle spitstrein die ze eerder hadden.

(Want ja: losse Koplopers in de ochtendspits hebben ze ook een keer geprobeerd...)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 22:07
door Mikos
Ik kan er wel een reactie op geven maar dat is alleen als Doorgeefluik. Men hanteert cijfers uit het verleden waarop de materieelinzet wordt gebaseerd. Daarbij worden met name de actiekaartjes te laag ingeschat en wordt er niet gekeken naar het verschil tussen 1e en 2e klas. Het aantal reizigers in een trein is het aantal reizigers dat men inschat. Het is de dubieuze weegschaal tussen comfort en kosten; je kunt nu eenmaal niet iedereen een zitplaats garanderen, dan ben je constant te groot aan het rijden. Maar je kunt ook weer niet met te weinig materieel aan komen zetten, want dan moeten er te veel mensen staan.

Er is ons toegezegd dat er aan het einde van het jaar een nieuw programma wordt geïntroduceerd dat beter naar de verhoudingen kan kijken in combinatie met de cijfers uit het verleden, de actiekaartjes en de werkzaamheden. Er is ons beterschap beloofd. En daar zullen we het even mee moeten doen.

Hier een discussie over beginnen in dit topic heeft overigens geen zin; ik ben slechts Doorgeefluik. Ik heb de melding wel doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 22:19
door trolly
Volgens mij is er echt niemand boos op het Doorgeefluik, maar goed om te weten dat er in ieder geval aandacht aan besteed wordt. Als het een struktureel probleem is op één bepaald traject op zondag kan ik me enige verbazing/ergernis overigens wel voorstellen, dus een melding kan zeker geen kwaad.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 25 aug 2019, 22:22
door Mikos
Was het maar één bepaald traject op zondag... Maar ik kan er toch weinig mee, anders dan doorgeven. Dus meldingen zijn zeer zeker welkom, verwacht alleen geen wonderen. En geen discussie, want die is zinloos :wink:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 10:33
door ArrivaBas
Schermen 10133 en 10134 (de twee TBP's van heel Dordrecht Zuid) staat op zwart of te donker.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 11:33
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Daniel schreef:De 11773 is met een los drietje wel heel klein voor de reguliere + omreizende reizigers tussen Utrecht en Amersfoort.
Was dan ook gepland met ICM6.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 12:39
door Daniel
Zelfs dan vraag ik me af of het wel gepast had...

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 16:42
door Mikos
ArrivaBas schreef:Schermen 10133 en 10134 (de twee TBP's van heel Dordrecht Zuid) staat op zwart of te donker.
ProRail schreef:Een goede omschrijving van een defect bord is wel degelijk van belang om later te kunnen constateren of de oplossing geholpen heeft en om de juiste partij hiervoor aan te sturen,

Een bord waarvan de display is ingegooid is defect maar er kan nog steeds actuele reisinfo op staan.

Als de backlight uit staat kan het duiden dat er het eerste 1/2 uur geen treinen komen of de backlight is werkelijk defect

Er kan ook oude reisinfo in het bord staan.

In alle 3 de gevallen is het bord defect maar ik heb voor alle storingen een andere oplospartij nodig. Dus een juiste klacht omschrijven help ons om tot functie herstel te komen.
Of je nog wat wilt aanvullen en bij voorkeur een foto mee wilt sturen, zodat men de melding aan kan nemen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 16:53
door ArrivaBas
Gelukkig kom ik er vanaf heden dagelijks. Ik zal morgenochtend even een foto van beide kanten schieten. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 16:58
door Stefan
Ik kwam er ook langs zojuist, beiden geven gewoon informatie maar de backlight werkt niet.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 17:02
door Mikos
Mooi, dat heb ik teruggekoppeld. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 17:37
door JothamvW
Van trein 3162 is de 9401 die te Ah wordt afgetrapt afgesloten; waardoor in feite de 9555 solo rijdt. Is er een reden (bijvoorbeeld een defect) waarom de 9401 dus is afgesloten? De 9555 is nu voor [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]-begrippen relatief druk namelijk; en normaal kan men gewoon plaatsnemen in een af te trappen stel vanuit Nm op de [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]/3100.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 26 aug 2019, 17:52
door Mikos
Vermoedelijk een conducteur te weinig. In verband met diverse verstoringen in de buurt van Utrecht zal de personeelsomloop momenteel een rommeltje zijn. Dan is dit een van de manieren om toch te rijden.

Maar het kan ook heel goed een bewuste keuze zijn om te voorkomen dat er nog reizigers in het af te koppelen stel terecht komen.

Of een combinatie van beide.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 27 aug 2019, 08:22
door JothamvW
In de 6627 werden net bij binnenkomst te Nijmegen de 3627 genoemd als overstapmogelijkheid; ondanks het feit dat de 6627 op alle stations t/m Breda eerder is. Wel werd gewoon de 32325 ook genoemd, dus het is niet de omroep voor de 7624.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 27 aug 2019, 09:21
door JordiBrabant
Op Arnhem Presikhaaf spoor 1 mist het stationsnaambord dat het dichtst bij Arnhem Centraal staat. Er is nog wel een blauw vlak, maar het lijkt dat letters er af gehaald zijn. Verdere nummers heb ik noet gezien, ik zat in de rijdende 3624.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 27 aug 2019, 11:55
door Mikos
JothamvW schreef:In de 6627
Het was even puzzelen wat je precies bedoelde, maar ik ben er maar van uitgegaan dat het hier om een Flirt ging waarvan de automatische omroep deze ogenschijnlijk vreemde overstap liet horen? Als dat zo is, heb ik dat doorgegeven.

Bord op Presikhaaf ook; waarschijnlijk een blanco bord dat als tijdelijke vervanging diende, maar nog niet is vervangen of aangepast. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 27 aug 2019, 12:06
door JothamvW
Over die omroep: ja; de m2511 om precies te zijn.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 27 aug 2019, 16:27
door ArrivaBas
In treinstel 2505 kraakt deur DL2 bij het sluiten.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: di 27 aug 2019, 16:44
door Mikos
Dat is een heel erg algemene melding waar ik weinig mee kan.