Doorgeefluik
Re: Doorgeefluik
Trein 5665 met (als ik de NS-app mag geloven de geplande) een losse SNG-3 en overvolle gangpaden bij vertrek uit Utrecht, mogelijk ook achterblijvers maar dat was niet helemaal goed te zien.
TBP 10105 op spoor 1 van Utrecht Overvecht (de enige die daar hangt) liet bij die trein geen tussenstations zien. Lijkt een probleem met de bovenste regel van het onderste scherm (het is een buitenmodel), vanochtend zag ik dat er op de tweede regel wel tussenstations stonden.
TBP 10105 op spoor 1 van Utrecht Overvecht (de enige die daar hangt) liet bij die trein geen tussenstations zien. Lijkt een probleem met de bovenste regel van het onderste scherm (het is een buitenmodel), vanochtend zag ik dat er op de tweede regel wel tussenstations stonden.
Re: Doorgeefluik
Trein 5665 staat gepland met een DD-AR 3, dat verschil kan de app denk ik niet laten zien. Dus dat was vast ook niet het plan, het tweede SNG stel zal stuk hebben gestaan.
Scherm op Overvecht geef ik door :pos:
Scherm op Overvecht geef ik door :pos:
Re: Doorgeefluik
Paaltje C2 bij de zuidingang van Tilburg Universiteit heeft een vlek in het scherm. Het scherm is nog wel grotendeels leesbaar.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Doorgeefluik
Doorgegeven. :pos: Wel grappig om te zien dat dat hetzelfde paaltje is als waar ik 2 jaar geleden intern een topic voor heb gestart, omdat het de eerste was waar een melding van een vlek in het scherm op te zien was.
Re: Doorgeefluik
:o jullie hebben paaltjes topik op iNSite?
Re: Doorgeefluik
Er gaat een verborgen wereld voor je open? Je moest eens weten waar wij topics over hebben!
Re: Doorgeefluik
Sudoku hacks & tips #215 :Y
Re: Doorgeefluik
In treinstel 2202 hangen bij diverse beeldschermen grote spinnenwebben. Hier bijvoorbeeld bij deur BL2:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Doorgeefluik
:Y
't Is herfst aan het worden.
't Is herfst aan het worden.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Doorgeefluik
Ik snap dat het er weinig florissant uit ziet en ik ga ook kijken waar ik het weg kan zetten. Het probleem is echter dat ook spinnen de trein binnen kunnen komen en daar binnen luttele seconden een spinnenweb op kunnen zetten. Ik vrees dat dergelijke dingen vechten tegen de bierkaai zijn...
Re: Doorgeefluik
Dit is dus meer een Hago Rail Services-gevalletje?
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Re: Doorgeefluik
Ik denk dat je dan tegen iets anders dan de bierkaai vecht.Mikos schreef:Het probleem is echter dat ook spinnen de trein binnen kunnen komen en daar binnen luttele seconden een spinnenweb op kunnen zetten. Ik vrees dat dergelijke dingen vechten tegen de bierkaai zijn...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Doorgeefluik
Ik plande vanavond het laatste stukje van mijn reis om te zien of er geen verstoring was, en toen zag ik iets raars: Herzogenrath spoor 1.
Ter plekke keek ik maar eens goed rond, en zowel papieren vertrekstaat als DB Navigator als elektronisch éénregelig bord meldden spoor 3. Uiteindelijk werd het ook spoor 3; blij dat ik niet met mijn zware koffer naar 1 getogen ben.
Kortom, bij NS gaat iets niet helemaal goed. Gebeurt op meerdere (alle?) tijdstippen; de trein van 20.00 in ieder geval idem.
In Heerlen heeft trouwens een bord op spoor 4 last van zwartgalligheid in de onderste helft, maar daar heb ik helaas geen nummer van. Misschien komt iemand binnenkort in Heerlen, ik hopelijk niet. (A)
Ter plekke keek ik maar eens goed rond, en zowel papieren vertrekstaat als DB Navigator als elektronisch éénregelig bord meldden spoor 3. Uiteindelijk werd het ook spoor 3; blij dat ik niet met mijn zware koffer naar 1 getogen ben.
Kortom, bij NS gaat iets niet helemaal goed. Gebeurt op meerdere (alle?) tijdstippen; de trein van 20.00 in ieder geval idem.
In Heerlen heeft trouwens een bord op spoor 4 last van zwartgalligheid in de onderste helft, maar daar heb ik helaas geen nummer van. Misschien komt iemand binnenkort in Heerlen, ik hopelijk niet. (A)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Doorgeefluik
De 1767 reed vandaag met 10 bakken VIRM waarvan het viertje afgesloten was. Op Den Haag Centraal werd dat keurig aangegeven met "Enschede Vooraan instappen" op de eerste TBP vanuit de hal.
Toen ik echter op Amersfoort uitstapte kwam daar juist net na aankomst een grote mensenmassa naar achteren gelopen en waren nog wat reizigers vertwijfeld aan het proberen een deur van het daar inmiddels voorop lopende viertje te openen. Hier was namelijk helemaal niets aangegeven over het stel dat niet voor reizigers bestemd was, terwijl dat toch redelijk de moeite waard is als het voor reizigers bestemde deel van de trein zelfs nog met 5 bakken buiten de overkapping staat. Zelfs als de reizigers zich goed verspreid hadden over het perron staan ze daar over het algemeen niet namelijk.
Toen ik echter op Amersfoort uitstapte kwam daar juist net na aankomst een grote mensenmassa naar achteren gelopen en waren nog wat reizigers vertwijfeld aan het proberen een deur van het daar inmiddels voorop lopende viertje te openen. Hier was namelijk helemaal niets aangegeven over het stel dat niet voor reizigers bestemd was, terwijl dat toch redelijk de moeite waard is als het voor reizigers bestemde deel van de trein zelfs nog met 5 bakken buiten de overkapping staat. Zelfs als de reizigers zich goed verspreid hadden over het perron staan ze daar over het algemeen niet namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Donateur
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Doorgeefluik
CTA 10288 in Tb staat op zwart aan allebei de kanten.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Doorgeefluik
Wil ik best doorgeven, maar dan moet je me de locatie op het station ook even mededelen.JordiBrabant schreef:CTA 10288 in Tb staat op zwart aan allebei de kanten.
Re: Doorgeefluik
Nieuw schooljaar, vakanties voorbij, even een reminder van de voorwaarden voor het doorgeven van een melding:
Korte samenvatting meldingsvoorwaarden:
Reisinformatieborden op de stations en perrons hebben allemaal een 5-cijferig nummer onder het scherm. Dat nummer heb ik nodig om melding van een defect te kunnen maken, net als station en locatie.
Wanneer er, vaak rechtsonder, reeds een sticker met het woord "Defect" opgeplakt is, is er al melding gemaakt en hoeft dat niet nog eens gedaan te worden. ProRail heeft nog altijd problemen met de leverancier van de borden die niet kan leveren, dus het kan nogal lang duren voordat een storing verholpen is. Indien mogelijk graag een foto van het defecte scherm, dat maakt doorgeven veel makkelijker; daar vraagt de storingsorganisatie om.
Van roltrappen en liften heb ik ook een specifieke locatie nodig en voor de roltrappen zelfs of ze opgaand of neergaand zijn en van of naar welk perron. Elke roltrap en lift heeft een eigen nummer (bijvoorbeeld LIF0001), dat is aangebracht op de zuil met groen of rood licht bij roltrappen en in de lift zelf. Geef dat nummer er alsjeblieft bij.
Staat een klok stil? Geef dan de locatie door én of de verlichting van de klok wel of niet brandt. Daarin zit namelijk verschil voor de monteurs.
OV-Chipkaartpoortjes en -paaltjes hebben ook allemaal een sticker met een nummer dat ik nodig heb om een probleem door te kunnen geven. Deze zijn aangebracht onder de groene pijl of rode kruis op het poortje en onder het scherm op een paaltje. Ook altijd de precieze locatie doorgeven, gaarne.
Storingen in of aan treinen altijd voorzien van het dichtstbijzijnde deurnummer, anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg. Stelnummer, dichtstbijzijnde deurnummer, welke klasse, precieze locatie én duidelijke omschrijving van wat het probleem precies is.
Geen schoonmaakgerelateerde zaken, aub.
Graffiti geef ik niet door, dat kun je zelf doen middels de app Graffiti Vrij die te downloaden is voor Apple/iOS en Android. Melding maken kan door het ter plaatse maken van minimaal 2 foto's, waarvan 1 van het treinstelnummer en 1 van de graffiti zelf. Foto's kunnen niet achteraf toegevoegd worden, dus maak de melding direct ter plekke.
Drukke treinen kan ik alleen doorgeven wanneer de trein planmatig te kort is. Dat wil zeggen: Een trein hoort uit 4 bakken te bestaan, er rijden ook 4 bakken, maar desondanks moeten er toch mensen op stukker langer dan 20 minuten staan. Horen er 6 bakken te rijden en rijden er maar 4? Dan is dat geen planmatige inzet en kan ik de melding niet doorzetten. Houd ook rekening met het feit dat staan er tegenwoordig bij hoort, vooral op korte stukken. Hoe kom je erachter of een trein op planmatige lengte is of niet? Plan je reis in de Reisplanner Xtra-app en bekijk de reis op ritniveau, hier staat bovenaan aangegeven uit hoeveel bakken de trein planmatig hoort te bestaan en of de trein korter is, wat je kunt zien door te kijken naar de tekening van de trein. En kijk ook even naar de verstoringen die er op dat moment zijn; vaak reizen reizigers dan via andere routes en kunnen bepaalde treinen drukker worden dan normaal. Ook dan heeft doorgeven geen zin.
Waarom al die specifieke voorwaarden? Dat zijn de zaken die de storingsorganisatie van mij vraagt om een melding aan te kunnen nemen en iemand aan te sturen het probleem op te lossen. Voor al die kleine dingen is een reden; een monteur weet op voorhand al waar hij of zij moet zijn én kan door specifieke details vooraf al inschatten wat het probleem gaat zijn.
En vergeet niet: Ik ben slechts een Doorgeefluik. Ik ben niet verantwoordelijk voor het oppakken van storingen, ik krijg over het algemeen geen terugkoppeling en kan vaak ook niets zeggen over de voortgang van het probleem.
Korte samenvatting meldingsvoorwaarden:
Reisinformatieborden op de stations en perrons hebben allemaal een 5-cijferig nummer onder het scherm. Dat nummer heb ik nodig om melding van een defect te kunnen maken, net als station en locatie.
Wanneer er, vaak rechtsonder, reeds een sticker met het woord "Defect" opgeplakt is, is er al melding gemaakt en hoeft dat niet nog eens gedaan te worden. ProRail heeft nog altijd problemen met de leverancier van de borden die niet kan leveren, dus het kan nogal lang duren voordat een storing verholpen is. Indien mogelijk graag een foto van het defecte scherm, dat maakt doorgeven veel makkelijker; daar vraagt de storingsorganisatie om.
Van roltrappen en liften heb ik ook een specifieke locatie nodig en voor de roltrappen zelfs of ze opgaand of neergaand zijn en van of naar welk perron. Elke roltrap en lift heeft een eigen nummer (bijvoorbeeld LIF0001), dat is aangebracht op de zuil met groen of rood licht bij roltrappen en in de lift zelf. Geef dat nummer er alsjeblieft bij.
Staat een klok stil? Geef dan de locatie door én of de verlichting van de klok wel of niet brandt. Daarin zit namelijk verschil voor de monteurs.
OV-Chipkaartpoortjes en -paaltjes hebben ook allemaal een sticker met een nummer dat ik nodig heb om een probleem door te kunnen geven. Deze zijn aangebracht onder de groene pijl of rode kruis op het poortje en onder het scherm op een paaltje. Ook altijd de precieze locatie doorgeven, gaarne.
Storingen in of aan treinen altijd voorzien van het dichtstbijzijnde deurnummer, anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg. Stelnummer, dichtstbijzijnde deurnummer, welke klasse, precieze locatie én duidelijke omschrijving van wat het probleem precies is.
Geen schoonmaakgerelateerde zaken, aub.
Graffiti geef ik niet door, dat kun je zelf doen middels de app Graffiti Vrij die te downloaden is voor Apple/iOS en Android. Melding maken kan door het ter plaatse maken van minimaal 2 foto's, waarvan 1 van het treinstelnummer en 1 van de graffiti zelf. Foto's kunnen niet achteraf toegevoegd worden, dus maak de melding direct ter plekke.
Drukke treinen kan ik alleen doorgeven wanneer de trein planmatig te kort is. Dat wil zeggen: Een trein hoort uit 4 bakken te bestaan, er rijden ook 4 bakken, maar desondanks moeten er toch mensen op stukker langer dan 20 minuten staan. Horen er 6 bakken te rijden en rijden er maar 4? Dan is dat geen planmatige inzet en kan ik de melding niet doorzetten. Houd ook rekening met het feit dat staan er tegenwoordig bij hoort, vooral op korte stukken. Hoe kom je erachter of een trein op planmatige lengte is of niet? Plan je reis in de Reisplanner Xtra-app en bekijk de reis op ritniveau, hier staat bovenaan aangegeven uit hoeveel bakken de trein planmatig hoort te bestaan en of de trein korter is, wat je kunt zien door te kijken naar de tekening van de trein. En kijk ook even naar de verstoringen die er op dat moment zijn; vaak reizen reizigers dan via andere routes en kunnen bepaalde treinen drukker worden dan normaal. Ook dan heeft doorgeven geen zin.
Waarom al die specifieke voorwaarden? Dat zijn de zaken die de storingsorganisatie van mij vraagt om een melding aan te kunnen nemen en iemand aan te sturen het probleem op te lossen. Voor al die kleine dingen is een reden; een monteur weet op voorhand al waar hij of zij moet zijn én kan door specifieke details vooraf al inschatten wat het probleem gaat zijn.
En vergeet niet: Ik ben slechts een Doorgeefluik. Ik ben niet verantwoordelijk voor het oppakken van storingen, ik krijg over het algemeen geen terugkoppeling en kan vaak ook niets zeggen over de voortgang van het probleem.
-
- Donateur
- Berichten: 1497
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Doorgeefluik
Het was op spoor 1, CTA die het dichtst bij Breda staat.Mikos schreef:Wil ik best doorgeven, maar dan moet je me de locatie op het station ook even mededelen.JordiBrabant schreef:CTA 10288 in Tb staat op zwart aan allebei de kanten.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Doorgeefluik
TB7 10215 op Tbu (tegenover de Kiosk) heeft last van een grijze balk die de eerste drie vertrekken bedekt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Doorgeefluik
Dat komt vaker voor, want de tijden die in beeld zijn zijn in theorie realtime. Bij vertragingen groter dan +3 wordt er dan een rood streepje onder gezet, maar kleine vertragingen komen (helaas) zo in beeld.
Re: Doorgeefluik
Aha. Ja, die rode streepjes ken ik, maar dit soort fratsen bij +1 of +2 nog niet. Wat hebben we daar nou weer aan? :?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten