Pagina 30 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 02 jun 2017, 19:55
door Aking
Onderdelen wel, lampenkappen niet (A)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 02 jun 2017, 20:34
door trolly
Dat valt me van je tegen, Akingetje -o-

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 02 jun 2017, 20:37
door Aking
trolly schreef:Akingetje
Ik vrees dat je je daar verkijkt, of je bent zelf een enorm monster :mrgreen:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 02 jun 2017, 23:54
door Geert
Tijdje terug waren er niet genoeg lampenkappen voor ICM, de leverancier was failliet gegaan. Misschien nog steeds een tekort.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 03 jun 2017, 00:07
door trolly
Aking schreef:... of je bent zelf een enorm monster :mrgreen:
Dat hangt een beetje af van met wie je het over me hebt (A)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 03 jun 2017, 14:12
door ArrivaBas
De ABvk van treinstel 7527 heeft bij het draaistel onder de cabine vierkante wielen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 03 jun 2017, 14:27
door Mikos
Vierkante wielen worden automatisch opgepakt door een systeem dat op diverse plaatsen in het land langs het spoor is geplaatst. Zodra de trein langs dit Gotcha-systeem rijdt, controleert die automatisch alle wielen die passeren. Vervolgens wordt er een afspraak gemaakt met de automatische assistente van de kuilwielenbank van de dichtstbijzijnde werkplaats. Die vierkante wielen zijn binnenkort verholpen! :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 jun 2017, 10:30
door Daelea
Mocht je hier ook iets mee kunnen: een van de speakers op Leiden Centraal kraakt en stoort enorm. Het gaat om de eerste speaker op spoor 5a, er hangt een plaatje met nummer s5 009 op.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 jun 2017, 11:08
door Mikos
Ik heb het doorgezet :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 jun 2017, 11:15
door Hainje
S5, ja daar ga je al! :|

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 jun 2017, 18:40
door Pim-AllianceB95
In stel 4249 opent de deur naar de bakovergang op het balkon van deur vijf maar half, lijkt, mede gezien het geluid, ergens tegenaan te botsen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 jun 2017, 19:30
door Mikos
Doorgegeven :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 jun 2017, 22:48
door Ardan
In de lift naar spoor 1 in Zutphen (ZPLIF001 of 36718) klinkt als omroep 'veau 1! veau 1! veau 1! veau 1! vea--' in plaats van de omroep 'Niveau [x], uitgang/spoor x daarheen'. Zowel naar boven als naar beneden.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 04 jun 2017, 23:13
door Mikos
Ja, die hoorde ik zelf gisteren ook al... Staat op de lijst!

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 05 jun 2017, 11:46
door Pim-AllianceB95
Ik weet niet of het iets voor hier is, maar op feestdagen zoals Tweede Pinksterdag en Hemelvaartsdag wordt zoals bekend de zaterdagdienstregeling gereden. Op zich een prima dienstregeling natuurlijk, het valt echter op dat, zelfs als een serie te kampen heeft met werkzaamheden en de materieelinzet dus toch al moet worden aangepast, deze op veel ritten enthousiast wordt verlengd tot 'zaterdagochtendspitslengte', terwijl actiekaartjes veelal pas na 9 uur geldig zijn en het dus zeker voor negenen ontzettend rustig is in de trein. Daar hoor je me uiteraard niet over klagen, maar het lijkt me wel zonde van het geld.

Andersom geldt het overigens ook. Op Tweede Pinksterdag reizen alle studenten weer naar huis, maar de zondagavondversterking (die we op een aantal treinen gelukkig weer hebben nu, gisteren zelfs ingezet op trein 571, maar ja, toen waren er dus geen studenten) is er dan juist niet, met volle treinen tot gevolg. Dat geldt op Hemelvaartsdag natuurlijk niet, maar dan moet je op woensdagmiddag en -avond niet in de trein zijn :mrgreen: Zou de planning hier niet wat beter op kunnen anticiperen?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 05 jun 2017, 12:05
door Mikos
Zonder dat ik erover in discussie wil treden (want daarvoor is dit niet de juiste plaats): De afdeling Planning is een bijzondere. Er wordt gefluisterd dat die afdeling helemaal niet bestaat, want niemand kent iemand die er werkt. En wat gepland is, raakt vaak kant noch wal. E-mails die we er naar versturen, schijnen in een zwart gat te verdwijnen. De telefoonnummers die bekend zijn, zijn buiten gebruik. Bordjes die verwijzen naar de afdeling Planning verwijzen naar elkaar.

Blijf hoop houden; Ooit komt alles goed!

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 05 jun 2017, 12:08
door Pim-AllianceB95
Haha helder, dankjewel.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 05 jun 2017, 18:17
door Mikos
Nieuwe uitvraag:

We zijn intern aan het inventariseren welke stukken spoor er slecht bij liggen, zo slecht dat je niet fatsoenlijk in je stoel kunt blijven zitten.

Bekende stukken (die je dus niet meer hoeft te vermelden) zijn Dordrecht-Rotterdam, wat door de vele wissels niet heel comfortabel is, maar ook Leiden-Alphen-Utrecht, wat te maken heeft met de ondergrond. Dat zijn 2 trajecten waarvan de oorzaak bekend is, waarvan ook duidelijk is dat er geen eenduidige, gemakkelijke of goedkope oplossing is en waarvan verbetering op korte termijn niet te verwachten valt.

Een voorbeeld van een stuk spoor waar we wel naar op zoek zijn, is Nunspeet-'t Harde, waar vooral in de sprinters mensen bijna uit hun stoel vallen door de ligging van het spoor. Of net ten zuiden van Geldermalsen, waar de IC's over de wisselstraat heen klappen met hoge snelheid.

Maar nu de moeilijkheid: Aan "Ergens tussen Nunspeet en 't Harde" hebben we weinig. We zijn wat specifieker op zoek naar de kilometrering. En die is, als reiziger, vaak wat lastiger te bepalen. Op iedere hele en halve kilometer staat er naast het spoor een wit, rechthoekig bordje met een zwarte rand en het kilometernummer. Iedere honderd meter staat er ook nog een hectometerpaaltje naast het spoor (zonder zwarte rand). Die moeten we hebben en hoe specifieker, hoe beter.

'Tussen 17.0 en 18.0' is vrij indicatief en redelijk bruikbaar, maar bij voorkeur (zover mogelijk) ontvangen we correcte meldingen 'Tussen 17.4 en 17.7'.

Meldingen graag in deze vorm:

Traject (Nunspeet-'t Harde), richting (richting 't Harde), treinserie/materieel (5600, DDZ), kilometrering (Tussen 17.4 en 17.7). Eventueel met omschrijving (Thv tunneltje slag in het spoor).

Weet je de kilometrering niet? Dan liever niet melden; dan krijgen we van alles door elkaar heen. Ook niet voor elkaar op gaan zoeken, dat maakt de kans op onjuistheden alleen maar groter. En vrees niet; er komen genoeg meldingen binnen, dus ook dat ene traject waarvan je de kilometrering niet hebt weten te achterhalen zit er wel tussen.

Alvast bedankt. En mocht je hier niet aan bij kunnen dragen, dan bedankt voor alle andere meldingen! :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 05 jun 2017, 19:50
door microshit
Grappig, deze viel mij net op:
Station Culemborg, spoor 2 (richting Geldermalsen) ter hoogte van de trap naar de tunnel, lijkt het erop dat het spoor een aardige knik omhoog maakt. Als daar een goederentrein overheen komt, voel je dat heel erg resoneren in het perron. Lijkt me ook niet lekker voor IC's die daar overheen komen. Km 17.9-18.0

Het wissel bij Wadenooijen op 34.4 schiet een SLT richting Gdm ook lekker aan t schudden.



Andere melding:
SLT 2607, bij deur 19, 1e klasstoel tegen de cabine aan, raamzijde, is gigantisch besmeurd met iets waarvan ik hoop dat t yoghurt is. Was wit iig :p

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 05 jun 2017, 20:05
door dennistd
Vertrek vanaf Deventer spoor 1 naar Snippeling aansluiting, met al die verschrikkelijke wissels op Deventer Goederen... Naast dat het zeer oncomfortabel is kost het ook nog eens bakken met tijd.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 05 jun 2017, 22:21
door Mikos
2607 doorgegeven :pos:

Meldingen van spoorligging geef ik door.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 05 jun 2017, 22:33
door VIRM
Ik zit te twijfelen of het spoor bij Halfweg-Zwanenburg in die categorie valt: ter hoogte van de twee goedenspoortjes hangt de trein vaak ook behoorlijk scheef.

Als iemand anders he hiermee eens is en de bordjes langs het spoor kan lezen (dat kan ik uiteraard niet :P), be my guest om het hier te posten. :)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 05 jun 2017, 22:35
door Wubbo
Mag het ook zonder kilometrering maar met bijvoorbeeld wisselnummer? Volgens mij zit er een klap in een van de wissels van Oudewater maar ik weet zo niet welke het is.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 05 jun 2017, 22:37
door cassie127
Van Heino naar Raalte wissel naar spoor 2 bij Raalte kan je ook niet goed blijven staan/zitten. Trein vertrekt in Raalte ook bijna altijd een minuut te laat richting Enschede.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: ma 05 jun 2017, 22:42
door Mikos
Wubbo schreef:Mag het ook zonder kilometrering maar met bijvoorbeeld wisselnummer? Volgens mij zit er een klap in een van de wissels van Oudewater maar ik weet zo niet welke het is.
Dat is ook wel aardig specifiek, ja :wink:
cassie127 schreef:Van Heino naar Raalte wissel naar spoor 2 bij Raalte kan je ook niet goed blijven staan/zitten. Trein vertrekt in Raalte ook bijna altijd een minuut te laat richting Enschede.
Dat is een dienstregelingtechnisch verhaal om de trein elders op tijd te laten zijn. Daar zit een gedachte achter :)