OVer je reiservaringen in februari 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door ODRAIL »

Niets aan de hand dus :wink: . Genoeg mogelijkheden om over te stappen.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Chrysa »

Ik was te laat op school erdoor, dus er was wel degelijk iets aan de hand.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Jurre »

Vanmiddag stond ik rond 14.00 te pauzeren op de parkeerplaats van station Baarn met een 8-persoons Mercedes Sprinter. Er stroomden net twee treinen leeg waarna een aantal mensen op m'n bus afliepen, in de veronderstelling dat het de buurtbus was (toen ze mijn passagiers zagen liepen ze toch weer weg :wink:). Die 'aantal mensen' werden er uiteindelijk een stuk of 20 die allemaal met dezelfde buurtbus meewilden. De chauffeuse daarvan keek niet blij bij aankomst op de halte.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door busfanNL »

Wat heeft de chauffeuse gedaan? Een taxi gebeld via Syntus?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door isadora »

busfanNL schreef:...Een taxi gebeld via Syntus?
Zal dan wel een scooter worden. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door busfanNL »

isadora schreef:
busfanNL schreef:...Een taxi gebeld via Syntus?
Zal dan wel een scooter worden. :X
Ik snap m niet. :')
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Jurre »

busfanNL schreef:Wat heeft de chauffeuse gedaan? Een taxi gebeld via Syntus?
Geen flauw idee, ben weggereden. Moest m'n passagiers op een bepaalde tijd afleveren.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Mr-W »

Chrysa schreef:Ik werd vanochtend de bus uit gezet omdat "Te veel vertraging". :')
We waren maar 5 minuten te laat, maar oké...
Klacht neerleggen bij Arriva, dit is niet de bedoeling, dan moeten ze de rijtijden maar ruimer maken.
Vandaag zijn er 2 ritten van 555 uitgevallen door een defect paaltje in De Veste . Tijdens mijn werk kwam ik de bus tegen en heb ik een ander verderop eruit gehaald en zo kon het busje er toch nog uit.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Meltrain »

Na een leuk weekje wintersport kwam ik vanochtend om 7:45 aan op Rotterdam Capelsebrug.
Helaas gaat de eerste metro op zondag pas om 8:05, dus dat werd nog even wachten, al was dat niet zo heel erg.
Lastiger was dat de deuren van het metrostation afgesloten waren. We vermoedden dat die om 8:00 open zouden gaan, maar om 8:02 waren ze nog niet open en als er dan ongeveer 25 mensen (waarvan 20 met koffers) nog de metro willen halen, wordt het wel erg krap.
Uiteindelijk kwam er om 8:03 iemand die ons verwees naar de deur aan de noordzijde die op dat moment geopend werd (daarvoor was die ook nog dicht) en met een beetje doorlopen heeft iedereen toch nog de eerste metro gehaald.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door isadora »

Kon je niet gewoon je skiën onderbinden? :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door VIRM »

Gisteren naar Rotterdam geweest. Eerst van Zaandam naar Amsterdam Centraal (aangezien ik daa rmet een aantal mensen had afgesproken) om de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] te nemen. De [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] had vandaag Amsterdam Centraal als eindpunt i.v.m. werkzaamheden op de Zuidtak. De [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] van 13:21 reed met VIRM10. Wel opvallend dat de achterkant van de trein vlak na de roltrappen richting de westtunnel stond. Overigens was Amsterdam Lelylaan hierdoor dit weekend een Intercitystation, dus ben benieuwd wanneer het eerste topci hierover op het NS Serviceforum verschijnt of het toch niet vaker kan. ;)

Op de terugweg in de metro richting Schiedam Centrum werd in mijn metro heel netjes door de bestuurder omgeroepen dat voor lijn C richting De Akkers beter op Marconiplein kon worden overgestapt, aangezien deze op Schiedam Centrum van een ander perron vertrok. :pos:
Verder reed de [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] naar Amsterdam met VIRM8 en hij was goed gevuld. Op Sloterdijk de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] van 21:44 genomen, die een extra stop op Zaandam maakte vanwege werkzaamheden. Opvallend was dat hij niet alleen van spoor 5 vertrok op Sloterdijk, maar ook nog eens gebruik maakte van de linkerbuis van de Hemtunnel. Oja, en bovenop de stoel waarop ik zat lag nog een dolfijnvormige ballon. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Tochjo »

Op Utrecht Centraal zijn bij de verbouwing een boel wissels verwijderd, waardoor er van spoorfases eigenlijk geen sprake meer is. Bij de sporen 18 en 19 werd op de borden toch nog een a-fase en een b-fase aangegeven. Afgelopen week zag ik bij enkele TBP's op spoor 20 en 21 dat er een b-tje bij het spoornummer geplakt was. Ik had weinig tijd, dus ik weet niet bij welke sporen dit allemaal gebeurd is. Naar ik aanneem heeft men ingezien dat het handig is om toch een a-zijde en een b-zijde aan te geven voor reisinformatie?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Meltrain »

isadora schreef:Kon je niet gewoon je skiën onderbinden? :D
Nee, want het waren gehuurde ski's, dus die waren in Frankrijk achtergebleven. :P
VIRM schreef: Op de terugweg in de metro richting Schiedam Centrum werd in mijn metro heel netjes door de bestuurder omgeroepen dat voor lijn C richting De Akkers beter op Marconiplein kon worden overgestapt, aangezien deze op Schiedam Centrum van een ander perron vertrok. :pos:
Opmerkelijk, want normaliter hebben alledrie de lijnen vanuit het centrum hetzelfde aankomstspoor op Schiedam Centrum (waarna lijn C nog verder rijdt naar De Akkers).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Suus »

In de avonduren is het spoorgebruik op Schiedam Centrum voor sommige metro's afwijkend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag met mijn familie een retourtje Amsterdam - Dordrecht gedaan per trein. Het plan was om met de 2235 heen te gaan, maar we waren iets vroeger dan gedacht op Ddr. Hierdoor kwamen we in de 2424 (VIRM6) terecht, die overigens licht vertraagd vertrok. De OBIS in dit stel (8639) werkte niet. Deze vertraging heeft de machinist er voor Shl al uitgereden. Wel waren er tussen Ledn en Asd twee bedelaars actief met briefjes en zakdoekjes. Verder in Amsterdam niet veel bijzonders gedaan. Kalverstraat heen en terug uitgelopen, Bijenkorf gedaan. Nog even de Magna Plaza achter het paleis bekeken.
Weer terug op Asd stapten we in de 2457. Vrijwel direct kwam de derde bedelaar langs. Hoe hij bedelde was hetzelfde als de andere twee: Briefjes en zakdoekjes. Daarnaast viel mij bij het uitstappen op Ddr ook erg op hoe de bezetting tussen Ddr en Bd is: het achterste treinstel van de VIRM-8 was na aankomst op Ddr geheel leeg naar Bd gegaan. Dat zal nog wat worden met die [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Breda2300[/serie].
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Hainje »

ArrivaBas schreef:Daarnaast viel mij bij het uitstappen op Ddr ook erg op hoe de bezetting tussen Ddr en Bd is: het achterste treinstel van de VIRM-8 was na aankomst op Ddr geheel leeg naar Bd gegaan. Dat zal nog wat worden met die [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Breda2300[/serie].
Op een zondagmiddag vind ik dat niet zo heel vreemd. Als er al veel mensen met de IC vanaf Dordrecht naar Breda reizen, dan is dat vooral doordeweeks (forensen en studenten) of op zondagavond (studenten op kamers in Breda).
🍉
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door isadora »

ArrivaBas schreef:.... het achterste treinstel van de VIRM-8 was na aankomst op Ddr geheel leeg naar Bd gegaan......
Eerste gedachte: wat een geldverspilling.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door ArrivaBas »

De machinist riep op Rtd ook al om dat de ICd sneller was... Ding staat ook nog eens een kwartier stil op Dordrecht om de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie] voor te laten...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Chrysa »

Die serie is ook niet bedoeld voor mensen Rotterdam - Breda.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Suus »

isadora schreef:
ArrivaBas schreef:.... het achterste treinstel van de VIRM-8 was na aankomst op Ddr geheel leeg naar Bd gegaan......
Eerste gedachte: wat een geldverspilling.
Is het ook, daarom dat er in een normale situatie ook een losse ICM zou moeten rijden tussen Breda en Dordrecht. Die schijnt nu ergens in de [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] rond te dwalen totdat de [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Breda2300[/serie] eindelijk wordt losgekoppeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door VIRM »

Ik mag toch hopen dat die losse ICM in de [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] daar niet ronddoolt middenin de spits?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Suus »

De 2300 heeft twee stellen nodig en rijden dan ook samen in de 700/1800.

Vrijdag reed hij:
Gvc 717 Gn
Gn 730 Gvc
Gvc 1843 Lw (zelfs met derde stel Gvc - Zl)
Lw 1856 Gvc (dit is een spitstrein)
Gvc 769 Gn (deze vertrekt om 18:33 uit Gvc)
Gn 782 Gvc
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door regenmaker »

Ze laten de sprinter van Zutphen naar Wijchen niet stoppen tussen Arnhem en Nijmegen, terwijl de vertraging 5 min bedraagt. Nog nooit gehad dat een sprinter daar niet stopte. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door reisthijs »

Chrysa schreef:Die serie is ook niet bedoeld voor mensen Rotterdam - Breda.
Daar is die nu (tijdelijk) dus wel voor bedoeld. Backup voor als er niks over de HSL rijdt.
Suus schreef:De 2300 heeft twee stellen nodig
Huh, waarvoor is dat nou nodig?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in februari 2017

Bericht door Chrysa »

Dus hij is back-up voor een trein die rijdt? :p
Als hij voor doorgaande reizigers is hadden ze die stop in Dordt wel wat korter mogen maken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten