Omdat 1 stel te weinig is om heen en weer te pendelenreisthijs schreef:Huh, waarvoor is dat nou nodig?Suus schreef:De 2300 heeft twee stellen nodig
OVer je reiservaringen in februari 2017
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39097
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Hij staat aan één kant, dacht in Dordrecht, liefst 60 min. te keren.reisthijs schreef:Huh, waarvoor is dat nou nodig?Suus schreef:De 2300 heeft twee stellen nodig
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
De HC van mijn 2129 het er vanochtend zin in. Dat was ook te merken in zijn omroepberichtje. Vlak voor Haarlem o.a. "Dit geelblauwe monster rijdt verder naar Heemstede-Aerdenhout, Leiden Centraal en Den Haag Centraal." :D
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Geeft die pendel IC straks nog ergens aansluiting op in Breda of is voor alles verder dan Breda de sprinter aantrekkelijker?Daniel schreef:Hij staat aan één kant, dacht in Dordrecht, liefst 60 min. te keren.reisthijs schreef:Huh, waarvoor is dat nou nodig?Suus schreef:De 2300 heeft twee stellen nodig
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39097
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Hij geeft nergens aansluiting op, maar dat deed de Sprinter ook al niet dus dat maakt niet zo gek veel verschil.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Ehm, de sprinter is toch doorgekoppeld op die naar Tilburg en 's Hertogenbosch?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39097
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Het is een doorgaande sprinter ja, maar dan kan 'ie nogsteeds nergens op aansluiten he Wil je naar Eindhoven dan mag je bv. een kwartiertje wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Ow, hoor jij ook tot de club die alles letterlijk neemt? Ik bedoel natuurlijk of de IC voor bepaalde relaties verder dan Breda aantrekkelijker is dan de sprinter.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39097
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Dat hangt dus af van waar je heen wilt:
- voor Dordrecht - Tilburg is de rechtstreekse Sprinter het snelst (reistijd 4 minuten korter dan met de IC)
- voor Dordrecht - Eindhoven is de reisoptie met de IC het snelst. Je kunt dan 8 minuten later vertrekken om op dezelfde tijd aan te komen.
- voor Breda - Rotterdam Blaak (een relatie die NS met de ICd wilde bedienen, maar niet inpasbaar bleek) is de reis met de IC 10 minuten sneller (je wint 8 minuten in rijtijd, maar ook de overstap op Dordrecht is net wat sneller). Ook zijn hier door de IC drie i.p.v. twee reismogelijkheden per uur.
- voor Eindhoven - Dordrecht is de reisoptie met de IC 14 minuten sneller (6 minuten rijtijd, 8 minuten door snellere overstap Breda)
- voor Tilburg - Dordrecht is de reisoptie met de IC 3 minuten sneller
- voor Dordrecht - Tilburg is de rechtstreekse Sprinter het snelst (reistijd 4 minuten korter dan met de IC)
- voor Dordrecht - Eindhoven is de reisoptie met de IC het snelst. Je kunt dan 8 minuten later vertrekken om op dezelfde tijd aan te komen.
- voor Breda - Rotterdam Blaak (een relatie die NS met de ICd wilde bedienen, maar niet inpasbaar bleek) is de reis met de IC 10 minuten sneller (je wint 8 minuten in rijtijd, maar ook de overstap op Dordrecht is net wat sneller). Ook zijn hier door de IC drie i.p.v. twee reismogelijkheden per uur.
- voor Eindhoven - Dordrecht is de reisoptie met de IC 14 minuten sneller (6 minuten rijtijd, 8 minuten door snellere overstap Breda)
- voor Tilburg - Dordrecht is de reisoptie met de IC 3 minuten sneller
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Extra busaansluitingen voor Etten-Leur en Oosterhout, en nog wat dorpen. Met de trein niets.JWM schreef:Ow, hoor jij ook tot de club die alles letterlijk neemt? Ik bedoel natuurlijk of de IC voor bepaalde relaties verder dan Breda aantrekkelijker is dan de sprinter.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Wederom staanplaatsen in de eerste klas van de 1718. Ditmaal ten westen van Utrecht.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Eerste HSL-rituitval sinds ik dagelijks naar Rotterdam moet is vanmiddag opgetreden door zo'n heerlijke 'wisselstoring' waarvan ik m'n twijfels heb of daarvoor zoveel ritten ook buiten de HSL om moesten worden geschrapt (antwoord elders ter wereld: NEIN). Maar goed, dat is al de tweede rituitval deze week, de eerste was gisterochtend, een defecte trein die niet eens als storing meer werd vermeld.
Al 8,33%, gaat lekker!
(wat mij betreft heb ik liever een lang vertraagde trein, boven de 1% uitval ben je gewoon pauper omdat vertraagde treinen voor de ander een zegen kunnen zijn, uitgevallen treinen zijn louter gemiste kansen).
Al 8,33%, gaat lekker!
(wat mij betreft heb ik liever een lang vertraagde trein, boven de 1% uitval ben je gewoon pauper omdat vertraagde treinen voor de ander een zegen kunnen zijn, uitgevallen treinen zijn louter gemiste kansen).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Niet zeuren, je staat gewoon in stijl.waldo79 schreef:Wederom staanplaatsen in de eerste klas van de 1718. Ditmaal ten westen van Utrecht.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Het is niet te hopen voor je dat je Mikos tegenkomt . Of je moet een vervoersbewijs hebben voor de eerste klas.waldo79 schreef:Wederom staanplaatsen in de eerste klas van de 1718. Ditmaal ten westen van Utrecht.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Zou het komen door die Valentijnskaartjes?
Zelf ook heen en terug moeten staan vandaag, wat een drukte opeens.
Zelf ook heen en terug moeten staan vandaag, wat een drukte opeens.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Bij binnenkomst om 16:52 met de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] stonden te Den Haag Centraal op spoor 4 al zes bakken ICM aan de halzijde; en daar kwam dus nog eens een ICM4 bij. Dat was dus een behoorlijk eind terug lopen naar de stationshal. :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Vanmiddag de [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] van 16:33 uit Den Haag genomen. Om 16:25 riep Tuffy iets om over een verstoring wegens onbekende oorzaak tussen Schiphol en Leiden, maar verder was daar niks over bekend. Ook op de app stond een storing tussen Lelystad en Zwolle met onbekende oorzaak, maar die was ook al snel foetsjie.
De aansluitende 3358 reed vanaf Hoofddorp, dus dan maar op Schiphol overstappen. Binnenkomst op Schiphol was volgens de HC op spoor 1, dus kwamen wij natuurlijk binnen op spoor 2. Vlak voor het binnenrijden riep de HC om dat er nog een aanrijding met een persoon was, maar toen verdween die melding bij haar ineens weer...
De 3358 stond op spoor 1 op Schiphol aangegeven. Dus werd dat weer spoor 2. Tuffy riep helemaal niks om, maar de SchipholSchreeuwService (dit keer zonder geschreeuw) mocht dat gaan oplossen. Die spoorwijziging werd veroorzaakt doordat de 3358 met +5 reed. En net als een bullebak in de speeltuin moest de daaropvolgende [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] zo nodig spoor 1 inpikken. Hopelijk heeft de 3358 geklaagd bij juf Treindienstleider.
De aansluitende 3358 reed vanaf Hoofddorp, dus dan maar op Schiphol overstappen. Binnenkomst op Schiphol was volgens de HC op spoor 1, dus kwamen wij natuurlijk binnen op spoor 2. Vlak voor het binnenrijden riep de HC om dat er nog een aanrijding met een persoon was, maar toen verdween die melding bij haar ineens weer...
De 3358 stond op spoor 1 op Schiphol aangegeven. Dus werd dat weer spoor 2. Tuffy riep helemaal niks om, maar de SchipholSchreeuwService (dit keer zonder geschreeuw) mocht dat gaan oplossen. Die spoorwijziging werd veroorzaakt doordat de 3358 met +5 reed. En net als een bullebak in de speeltuin moest de daaropvolgende [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] zo nodig spoor 1 inpikken. Hopelijk heeft de 3358 geklaagd bij juf Treindienstleider.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Maak je geen zorgen. Ik had mijn zaakjes goed voor elkaar.KM46 schreef:Het is niet te hopen voor je dat je Mikos tegenkomt . Of je moet een vervoersbewijs hebben voor de eerste klas.waldo79 schreef:Wederom staanplaatsen in de eerste klas van de 1718. Ditmaal ten westen van Utrecht.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Dan heb ik niets gezegd :pos: .
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Proest..... :DVIRM schreef:...... de SchipholSchreeuwService......r.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Ik zit alleen in een 1ste-klas coupé voor niets (studenten-ov en 2-1kaartje van de valentijnsactie), met een gratis café latte van de AH en een tijdschrift. *O*
Treinreizen wordt nog bijna leuk zo.
Treinreizen wordt nog bijna leuk zo.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
De Cosmopolitan toevallig? (A)
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Nee, de Quest.
Is die wel goed genoeg?
Is die wel goed genoeg?
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Ik vrees dat ik dat niet goed kan rekenen :N
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Je bent toevallig niet de enige *O*Chrysa schreef:Ik zit alleen in een 1ste-klas coupé voor niets (studenten-ov en 2-1kaartje van de valentijnsactie), met een gratis café latte van de AH en een tijdschrift. *O*
Treinreizen wordt nog bijna leuk zo.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten