OVer je reiservaringen in februari 2017
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Heb nog 3 van die 2-1tickets. Thanks voor de dubbele mail NS! *O*
Kan nu ook eindelijk de laatste van de Noordelijke Nevenlijnen afstrepen, hoef voorlopig niet meer zo'n pokkeeind te reizen.
Kan nu ook eindelijk de laatste van de Noordelijke Nevenlijnen afstrepen, hoef voorlopig niet meer zo'n pokkeeind te reizen.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Ik heb er ook nog 3 *O*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Ik kreeg het vandaag voor elkaar om op een stukje van een paar honderd meter tussen 2 haltes 15 minuten vertraging op te lopen. Het verkeer stond, waarschijnlijk vanwege de werkzaamheden rond het 5 Mei plein hier in Utrecht Muurvast op de Van Heuven Goedhartlaan -o-
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
En je gaat dan niet lopen?
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Van de veiligheidsjihad mag je natuurlijk niet uitstappen buiten de haltes. :X
🍉
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Gebeurd vaak genoeg hoor, zeker als de bus vaststaat.
Vandaag weer een rondje Nederland gemaakt, en in bijna elke treinsoort die NL rijk is de 1ste klas geprobeerd. *O* Wat zijn die sprinters toch eigenlijk waardeloos...
Opvallend aan het einde was nog dat er in de sprinter Lage Zwaluwe -> Roosendaal van 0:30 nog mensen instapten... Waar die vandaan kwam? Geen idee. Er is daar niks.
Wat is dat Eemhof eigenlijk aan lijn 160 Amersfoort - Almere? Er stonden daar ruim 50 mensen op de bus te wachten, terwijl we ervoor maar met 3 mensen inzaten.
Vandaag weer een rondje Nederland gemaakt, en in bijna elke treinsoort die NL rijk is de 1ste klas geprobeerd. *O* Wat zijn die sprinters toch eigenlijk waardeloos...
Opvallend aan het einde was nog dat er in de sprinter Lage Zwaluwe -> Roosendaal van 0:30 nog mensen instapten... Waar die vandaan kwam? Geen idee. Er is daar niks.
Wat is dat Eemhof eigenlijk aan lijn 160 Amersfoort - Almere? Er stonden daar ruim 50 mensen op de bus te wachten, terwijl we ervoor maar met 3 mensen inzaten.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Is een luxe vakantiepark van die keten met twee groene blaadjes dat een vogel moet voorstellen.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Ik heb geen idee, maar...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Eerlijk gezegd zagen geen van die 50 mensen eruit als klant van een luxe vakantiepark... Medewerkers, maar voor februari waren het er wel erg veel.JWM schreef:Is een luxe vakantiepark van die keten met twee groene blaadjes dat een vogel moet voorstellen.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Vrijdag = wisseldag. Voor een paar honderd huisjes heb je veel schoonmakers nodig. En het is weer vakantietijd
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Vrouwlief reisde gisteren eersteklas van Naarden-Bussum (v. 6:24 uur) naar Heerenveen, via Weesp/Almere CS.
Tussen Weesp (v. 6:40) en Almere (a. 6:54) werd de ochtendrust ruw verstoord door een drietal cultuurverrijkers met gettoblaster vol Arabisch geblèr en flessen wijn.
In Almere had de Sprinter de nodige moeite weer te vertrekken, daar de heren de grootste moeite hadden uit te stappen, en één van hen de deuren geforceerd open hield, om de hele meute uit te kunnen laten stappen.
Mijn vrouw had nog royaal tijd voor de intercity naar Heerenveen zou arriveren, en ging dus maar eens beneden kijken, of er al iets van koffie te scoren was. De kiosk was gelukkig al open, en dus bestelde daar haar cappuccino. Naast haar had ondertussen één van de eerdergenoemde heren plaats gevat, terwijl ze zich daarvoor nog door de poortjes hadden geforceerd.
Ook daar vielen ze op door veel geschreeuw en eerder genoemde gettoblaster.
Terwijl het meisje van de kiosk de cappuccino aan het bereiden was, hielp het heerschap zichzelf door twee halve liters bier uit de koeling te trekken, en zonder afrekenen zijns weegs te gaan.
Mijn vrouw meldde dit aan de kiosk-dame, die haar bedankte voor de mededeling, maar gelijk er achter aan zei: tja, ik heb het druk, ik kan er verder niets mee, en er is ook niemand van beveiliging in de buurt.
Teruggekomen op het perron, met een dampende beker, schoot mijn vrouw twee machinisten aan, die met elkaar stonden te praten. Eentje moest al gelijk vertrekken, maar de ander nam de tijd, en vroeg waar de reis naar toe ging, Heerenveen dus.
De conducteur nam vervolgens contact op met de intercity die onderweg was naar Almere, om daarna richting Heerenveen te gaan, en zei tegen mijn vrouw, gaat u maar in de eerste klas zitten. Had ze natuurlijk sowieso gedaan met haar eersteklas kaartje, maar ja, dat wist de machinist ook niet natuurlijk.
Na instappen in de trein naar Heerenveen (v. 7:03), kwam er al vlot een conducteur aanschuiven, om het verhaal van mijn vrouw op te nemen. Ze moest proberen een zo duidelijk mogelijke beschrijving van het gebeuren en de personen te geven, zo dat deze in combinatie met eventuele beelden van beveiligingscamera's tot iets zouden kunnen leiden.
En passant is ze haar sjaal in de trein tussen Weesp en Almere, door de consternatie, vergeten mee te nemen.
Een boeiend begin van de dag, en een koude nek de rest van de dag.
Zo maar een ritje ergens in Nederland dus.
Tussen Weesp (v. 6:40) en Almere (a. 6:54) werd de ochtendrust ruw verstoord door een drietal cultuurverrijkers met gettoblaster vol Arabisch geblèr en flessen wijn.
In Almere had de Sprinter de nodige moeite weer te vertrekken, daar de heren de grootste moeite hadden uit te stappen, en één van hen de deuren geforceerd open hield, om de hele meute uit te kunnen laten stappen.
Mijn vrouw had nog royaal tijd voor de intercity naar Heerenveen zou arriveren, en ging dus maar eens beneden kijken, of er al iets van koffie te scoren was. De kiosk was gelukkig al open, en dus bestelde daar haar cappuccino. Naast haar had ondertussen één van de eerdergenoemde heren plaats gevat, terwijl ze zich daarvoor nog door de poortjes hadden geforceerd.
Ook daar vielen ze op door veel geschreeuw en eerder genoemde gettoblaster.
Terwijl het meisje van de kiosk de cappuccino aan het bereiden was, hielp het heerschap zichzelf door twee halve liters bier uit de koeling te trekken, en zonder afrekenen zijns weegs te gaan.
Mijn vrouw meldde dit aan de kiosk-dame, die haar bedankte voor de mededeling, maar gelijk er achter aan zei: tja, ik heb het druk, ik kan er verder niets mee, en er is ook niemand van beveiliging in de buurt.
Teruggekomen op het perron, met een dampende beker, schoot mijn vrouw twee machinisten aan, die met elkaar stonden te praten. Eentje moest al gelijk vertrekken, maar de ander nam de tijd, en vroeg waar de reis naar toe ging, Heerenveen dus.
De conducteur nam vervolgens contact op met de intercity die onderweg was naar Almere, om daarna richting Heerenveen te gaan, en zei tegen mijn vrouw, gaat u maar in de eerste klas zitten. Had ze natuurlijk sowieso gedaan met haar eersteklas kaartje, maar ja, dat wist de machinist ook niet natuurlijk.
Na instappen in de trein naar Heerenveen (v. 7:03), kwam er al vlot een conducteur aanschuiven, om het verhaal van mijn vrouw op te nemen. Ze moest proberen een zo duidelijk mogelijke beschrijving van het gebeuren en de personen te geven, zo dat deze in combinatie met eventuele beelden van beveiligingscamera's tot iets zouden kunnen leiden.
En passant is ze haar sjaal in de trein tussen Weesp en Almere, door de consternatie, vergeten mee te nemen.
Een boeiend begin van de dag, en een koude nek de rest van de dag.
Zo maar een ritje ergens in Nederland dus.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Ik zit vast tussen science park en muiderpoort.Ziet er naar uit dat ik mijn thalys mis......
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Hoe laat gaat je Thalys?
Tussen Muiderpoort en Weesp rijden geen treinen door onverwachte werkzaamheden.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 10:45 uur verholpen.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Om 10.17, we rijden weer maar ik zie het somber in. Ik red dat niet meer.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Als het misgaat melden bij het internationaal loket, die zorgen voor een omboeking. Mocht je ook nog aansluitende gereserveerde treinen in België/Frankrijk missen, geef dat dan ook meteen aan
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Interessant, de 5826 wordt in Amsterdam op 15a binnengenomen, terwijl de 9334 op 15b staat. Of de Thalys kan geen kant op, of de trein waar en-es vermoedelijk inzit moet wachten tot Thalys weg ik. Ik vrees het laatste...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Ik heb het gehaald met dank aan meedenkend personeel van ns en thalys. Heb alleen niet kunnen uitchecken.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Ze hebben hem klaarblijkelijk netjes achter de TGV geparkeerd, keurig hoor.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Nee, mijn trein kwam op 15a en de thalys stond op 15b. De thalys is met +7 vertrokken. Heeft gewacht voor mij en nog anderen die de thalys moesten halen.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Aha okee, ik vermoedde, dat de Thalys op 15a opgesteld zou staan, en dat jouw Sprinter op 15b er achter zou gaan halteren.
Meende me te herinneren, dat mijn laatste ritje naar Parijs, maar ondertussen al weer een aantal jaartjes geleden, de Thalys van 15a vertrok.
Meende me te herinneren, dat mijn laatste ritje naar Parijs, maar ondertussen al weer een aantal jaartjes geleden, de Thalys van 15a vertrok.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Kut NS.en-es schreef:De thalys is met +7 vertrokken.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Thalys staat tegenwoordig op 15b zodat deze al kan binnenrijden terwijl de ICD van :07 nog op spoor 15a staat. Instappen duurt altijd vrij lang namelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Dank je Suus. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Misschien hoort het eigenlijk in het blundertopic, maar dit is de eerste keer dat ik Mikos en Aking door de war haalMikos schreef:Kut NS.en-es schreef:De thalys is met +7 vertrokken.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: OVer je reiservaringen in februari 2017
Ik ben knapper, Trolly.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten