Slagje Leiden

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Slagje Leiden

Bericht door Meltrain »

Mooi verhaal weer. :pos: Goed om te horen dat het beter gaat en dat je de confrontaties zo veel mogelijk weet te voorkomen.
Hainje schreef:Wie leest er dan ook de Metro..... :') Telegraaf light. :') :') :') ²
Ehm, ongeveer 75% van de treinreizigers? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Slagje Leiden

Bericht door Wubbo »

Als wat ik zie in de trein representatief is wordt dat aantal zeker niet gehaald (dan kom je eerder op ordegrootte 10% uit). Maar goed, dat zijn alleen mijn waarnemingen... Sowieso haal je met een advertentie in de Metro niet de weekendreizigers, dat is wel jammer.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Slagje Leiden

Bericht door Geert »

Ik zie ook bijna niemand meer die dingen lezen. Dat was 10 jaar terug wel anders.
MarkNL
Berichten: 478
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Slagje Leiden

Bericht door MarkNL »

Het is dan ook wel pulp geworden... Sommige dagen is het echt een dun vodje met letterlijk amper nieuws erin. Of van die copy/paste ANP artikelen die je al op nu.nl ofzo hebt gelezen :') .

Enfin, fraai stukje Mikos!
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Slagje Leiden

Bericht door VIRM »

Leuk stukje weer Mikos!
Meltrain schreef:Mooi verhaal weer. :pos: Goed om te horen dat het beter gaat en dat je de confrontaties zo veel mogelijk weet te voorkomen.
Hainje schreef:Wie leest er dan ook de Metro..... :') Telegraaf light. :') :') :') ²
Ehm, ongeveer 75% van de treinreizigers? :P
Is het missen van je horoscoop in de metro niet ongeveer hetzelfde qua emotionele schade als het missen van de trein in Woerden als je de treindeur niet openhoudt.? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Slagje Leiden

Bericht door jelmerrr »

Geert schreef:Ik zie ook bijna niemand meer die dingen lezen. Dat was 10 jaar terug wel anders.
Ik zie dingen nooit liggen als ik met de trein ga dus dan kan ik ze ook niet lezen :pos:
Niet dat ik snel een krant zou lezen maar ja dat doen pubers sws nooit volgens mij :D (en idd ik ga niet vaker dan 1x per vakantie dagje met de trein)
Al heb ik ze 1x gevonden en gelezen volgens mij (verveling heersde een beetje wss)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Slagje Leiden

Bericht door Hainje »

jelmerrr schreef:
Geert schreef:Ik zie ook bijna niemand meer die dingen lezen. Dat was 10 jaar terug wel anders.
Ik zie dingen nooit liggen als ik met de trein ga dus dan kan ik ze ook niet lezen :pos:
Niet dat ik snel een krant zou lezen maar ja dat doen pubers sws nooit volgens mij :D (en idd ik ga niet vaker dan 1x per vakantie dagje met de trein)
Al heb ik ze 1x gevonden en gelezen volgens mij (verveling heersde een beetje wss)
Die krantjes zijn in de loop van de middag ook altijd wel weg uit de trein inderdaad. Wat mij wel opvalt is dat er rond 21u vaak nog krantjes liggen in de rekken op het station, dat was vroeger echt ondenkbaar.
🍉
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Slagje Leiden

Bericht door jelmerrr »

Nou ja meestal vertrek ik vroeg
Maar wel vaak op zondag. Alleen afgelopen weekend op zaterdag ipv zondag
Heb ik ook weer 5 mikossjrs gehad die me controleerde :D
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Slagje Leiden

Bericht door reisthijs »

Geert schreef:Ik zie ook bijna niemand meer die dingen lezen. Dat was 10 jaar terug wel anders.
2007 was dan ook wel het hoogtepunt van de gratis krantjes, toen waren er maar liefst vier verschillende te krijgen!

Ik blader nog wel elke werkdag door de Metro, maar dat is vooral uit gewoonte, en eigenlijk alleen nog voor de strips...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Slagje Leiden

Bericht door waldo79 »

jelmerrr schreef:Nou ja meestal vertrek ik vroeg
Maar wel vaak op zondag. Alleen afgelopen weekend op zaterdag ipv zondag
Heb ik ook weer 5 mikossjrs gehad die me controleerde :D
De Metro verschijnt niet meer in het weekend.
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Slagje Leiden

Bericht door en-es »

Hainje schreef: Die krantjes zijn in de loop van de middag ook altijd wel weg uit de trein inderdaad. Wat mij wel opvalt is dat er rond 21u vaak nog krantjes liggen in de rekken op het station, dat was vroeger echt ondenkbaar.
Klopt helemaal. Vroeger was er een bedrijf die de rekken rond 16.00-17.00 leegmaakte. Nu zie je zelfs in het weekend nog kranten van vrijdag liggen in de rekken. Maar tegenwoordig turen reizigers op hun mobiele telefoon.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Slagje Leiden

Bericht door nvdw »

Er staat ook geen reet in. Ik maak de puzzels, dat kan nog wel eens uit in de pauze of de keertijd.

Soms laat wel eens iemand zijn Azijnbode of Nurks Handelsblad in de bus liggen, die lees ik dan wel.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Slagje Leiden

Bericht door Hainje »

en-es schreef:Maar tegenwoordig turen reizigers op hun mobiele telefoon.
Dat is inderdaad ook wel een ding waarvan we de invloed niet moeten onderschatten. Tot 2007 was het mobiele internet nog vrij beperkt (tot niet bestaand). Wat kan er ongemerkt veel veranderen in tien jaar. :shock:
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Slagje Leiden

Bericht door Ardan »

Metro, Spits, DAG.. en hoe heette die vierde ook alweer? Dat vond ik nog wel een goeie..

Edit: oh ja, De Pers.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Slagje Leiden

Bericht door Hainje »

De Pers was kwalitatief gezien veruit de beste inderdaad. Was volgens mij ook de eerste die sneuvelde (of was dat toch de DAG?).
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Slagje Leiden

Bericht door Ardan »

DAG sneuvelde het eerst. Heeft misschien net een jaar bestaan? Ik vond hem nog niet eens zo verkeerd eigenlijk.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Slagje Leiden

Bericht door Suus »

De Pers was geen goede krant. Ik heb liever een blaadje vol feitjes van het ANP dan meningen die stiekem worden verpakt als brekend nieuws (wat De Pers deed).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Slagje Leiden

Bericht door Daniel »

en-es schreef:Maar tegenwoordig turen reizigers op hun mobiele telefoon.
Mwoh, ik zie er nog genoeg de krantjes lezen 's ochtends hoor. Helpt wellicht dat station Amersfoort nog een bij de reizigers vrij populaire uitdeler heeft.
Maarja er zijn inderdaad dagen bij dat ik dat ding al voor Den Dolder uit heb. Desondanks missen m'n collega's het krantje wel als ik 'm een keer niet meeneem :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Slagje Leiden

Bericht door Klaasje »

Suus schreef:De Pers was geen goede krant. Ik heb liever een blaadje vol feitjes van het ANP dan meningen die stiekem worden verpakt als brekend nieuws (wat De Pers deed).
Daar ben ik het eigenlijk niet zo mee eens. De pers had dan misschien ruimte voor subjectiviteit maar dat werd dan wel verbonden met onderbouwing en ook nog eens tegenspraak in de krant zelf. Dat levert veel meer op dan een persbureau die vrijwel alleen maar gekleurde persberichten overneemt en nauwelijks context meegeeft.

Overigens is het idee dat journalistiek objectief is sowieso nogal naïef: Iedere journalist die probeert objectief verslag te doen, doet dat nog altijd vanuit een perceptie van wat de feiten zijn. Dat wordt nog best flink gekleurd door een ieders eigen ideologie, beeld van de wereld en het persoonlijke kader van normen en waarden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Slagje Leiden

Bericht door Meltrain »

nvdw schreef:Ik maak de puzzels, dat kan nog wel eens uit in de pauze of de keertijd.
Ik pak hem ook vooral voor de puzzels en de strips. Qua nieuws kijk ik hem vaak alleen snel door.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Louis
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 22 apr 2015, 14:29

Re: Slagje Leiden

Bericht door Louis »

Leuk stukje! Interessant om eens de 'andere kant' te zien, omdat ik zelf altijd in de rol van de reiziger zit
Foeckler
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 19 okt 2015, 11:53

Re: Slagje Leiden

Bericht door Foeckler »

Hulde voor alle moeite die je neemt om een trein toch te controleren op kaartjes. Ik reis nu zo vaak met de NS zonder gecontroleerd te worden, ook gewoon reizen van 2 uur en je wordt bijna nooit gecontroleerd. Overigens iets waar ik schijtziek van word.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten