OVer je reiservaringen in april 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JothamvW
Berichten: 1227
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 11:10

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door JothamvW »

Gisteren zat ik voor het eerst in een VIRMm... op een klapstoeltje in de gang...
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door huibf »

Zozo! Hulde!
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door SLToilet »

Es ist wieder so weit -o-

Volgens mij ligt zo onderhand de helft van alle geestelijk gestoorden bij Rijen op het spoor. Wordt het toch eens tijd dat die ggz-instelling eens wat verder weg van het spoor tussen Tb en Bd wordt neergekwakt.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Daniel »

Maar waarom gaat het dan juist daar zo vaak mis? Bij Den Dolder liggen ook twee van die instellingen nabij het spoor en toch is er daar veel minder vaak een storing. En als er al iets aan de hand is dan is het nog vaker voorzichtig rijden wegens een wandelaar langs het spoor dan een aanrijding.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7639
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door waldo79 »

Ligt er ook aan wat voor figuren in zo'n instelling bivakkeren. Wolfheze heeft ook zijn tijden gekend dat het regelmatig raak was :cry:
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Chrysa »

Daniel schreef: En als er al iets aan de hand is dan is het nog vaker voorzichtig rijden wegens een wandelaar langs het spoor dan een aanrijding.
Voorzichtig rijden?
In Brabant?
(A)
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door PatrickM »

Leuk zo'n privébus :D

Twee keer gehad vandaag, en het was nog niet eens in Zeeland...
Ofja eigenlijk wel, maar bus van HWGO.
VIRM
Berichten: 7615
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door VIRM »

Vanochtend kreeg mijn 3327 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep een aanwijzing voorzichtig rijden. Kennelijk is er iets aan de hand, aangezien er vannacht op dat traject herstelwerkzaamheden zijn.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

Ik zit in de t1007, die is nu al bijna 20 minuten kleine stukjes naar voren en achteren aan het rijden voor de inrit van de HSL bij Rotterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Hendrik »

Help even duwen dan! :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

Ik was veel te druk bezig de NS-klantenservice lastig te vallen met een claim van ruim 100 euro :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door PHS »

SLToilet schreef:Es ist wieder so weit -o-

Volgens mij ligt zo onderhand de helft van alle geestelijk gestoorden bij Rijen op het spoor. Wordt het toch eens tijd dat die ggz-instelling eens wat verder weg van het spoor tussen Tb en Bd wordt neergekwakt.
Nummer 7 al van het jaar, gemiddeld twee per maand dus. Met dit tempo is Tilburg - Breda het equivalent van een gecrashte touringcar.

Overigens lijkt mij het opheffen van de gelijkvloerse kruisingen een goedkopere oplossing. Op Tilburg Reeshof en Gilze-Rijen kan je poortjes aan het perron plaatsen.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door dennistd »

Ja, dan checken ze netjes in en springen ze voor de IC voor het oog van alle wachtende reizigers....
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door groningen »

Die eerste IC van Zwolle naar Roosendaal van afgelopen zondag vond het nodig om op Arnhem Zuid te stoppen.
PHS

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door PHS »

dennistd schreef:Ja, dan checken ze netjes in en springen ze voor de IC voor het oog van alle wachtende reizigers....
Ik bedoelde van die poortjes die ze veel in Azië hebben, dus zo'n wand met deuren die alleen open gaan als er een trein staat. Misschien een beetje lastig te realiseren, maar het zou een hoop 'ongelukken' schelen.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door dennistd »

Dan moet je bij alle materieel de deuren op dezelfde plek hebben, of slechts één type materieel op die lijn inzetten. Maar wat als er daarvan een aantal kapot zijn? Moet je dan maar treinen laten vervallen, omdat je geen ander beschikbaar materieel in kunt zetten omdat dat niet past met die deuren? En wat als iemand een ladder tegen het hek plaatst en er alsnog overheen klimt?
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 08 apr 2017, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
PHS

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door PHS »

Je kunt niet alles voorkomen. Maar je kunt wel maatregelen nemen om de 'gelegenheid' weg te nemen. Ik noem het maar even gelegenheid omdat ik geen beter woord kan verzinnen. Mijn punt is dat de overwegen in Dorst, Rijen en bij de Zwartvenseweg dé ideale plek zijn geworden. Ze zijn in de regio bekend en berucht. Dat trekt ook mensen aan. De laatste tijd zien we ook meer mensen van de perrons springen. Je moet die gelegenheid wegnemen. De mensen die echt dood willen, houd je er niet mee tegen, maar je houdt er wel genoeg andere mensen mee tegen.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in maart 2017

Bericht door dylanwild94 »

Zit ik rustig in de 1149 vanaf Rotterdam centraal kom je langs Rotterdam blaak hoor ik achter me. "de trein stopt hier niet" dat klopt. Eerst volgende stop is in Breda. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

Misschien een goede reden voor diegene om toch eens een bril te kopen. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Aking »

olof schreef:Je kunt niet alles voorkomen. Maar je kunt wel maatregelen nemen om de 'gelegenheid' weg te nemen.
Ik bedoelde dus zo'n wand met deuren die alleen open gaan als er een trein staat.
Juist ja ,laten we het hele land volbouwen met muren en hekken, omdat er een paar mensen zelfmoord willen plegen :roll:
De mensen die echt dood willen, houd je er niet mee tegen
Dus wat schieten we er precies mee op? :X
Misschien een beetje lastig te realiseren, maar het zou een hoop 'ongelukken' schelen.
Nogal lastig lijkt me, en ongelukken scheelt het dus nauwelijks zoals je zelf ook al aangeeft :')


Misschien moet je verhuizen naar Utrecht, daar kun je binnenkort je lol op
Laatst gewijzigd door Aking op za 08 apr 2017, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door dylanwild94 »

Suus schreef:Misschien een goede reden voor diegene om toch eens een bril te kopen. :)
De trein is 10 minuten te laat uit Den Haag centraal vertrokken waarschijnlijk stond er een [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] al op de borden in Den Haag Hollands spoor die kort voor binnenkomst van de 1149 veranderd is.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8681
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Milco »

Volgens OVtijden vertrok de 1149 met (een ruime?) +5 uit Gvc en Gv en vertrok deze te Gv van spoor 3, de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] van vijf minuten later is van spoor 4 vertrokken, dus ik neem aan dat er niets vreemd op de TBP's kon staan. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
en-es
Berichten: 4463
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door en-es »

Vanochtend met ICE105 naar Oberhausen geweest. Van de wagenstandenanzeiger op spoor 18 van Utrecht Centraal klopte niks. Het zou een lange ICE zijn met de 1e klasse in het midden. In werkelijkheid waren het twee treinstellen met mijn plek in de 1e klasse helemaal aan het uiteinde van het perron. Voor me zat een blonde dame constant tegen haar smartphone te praten. Waarschijnlijk beeldverbinding met een of andere kerel. Vlak voor Emmerich een noodstop en daarna onaangekondigde stop in Empel Rees. In Oberhausen Hbf was het perron nog net lang genoeg voor de dubbele ICE.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Frank »

Vandaag samen met Fogeltje een ritje Arnhem - Düsseldorf - Venlo gemaakt, gebruik makend van de nieuwe RE. Was leuk om te doen; tot nu toe kwam ik eigenlijk vrijwel nooit met de trein in Duitsland, daar zal nu wel wat verandering in komen. Wel een iets mindere planning dat we in dezelfde trein zaten als veel supporters van een bepaalde Duisburgse voetbalclub, want zelfs de gangpaden stonden onderweg op een gegeven moment helemaal vol...
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door groningen »

In werkelijkheid waren het twee treinstellen met mijn plek in de 1e klasse helemaal aan het uiteinde van het perron.
Een dubbele ICE heb ik nog nooit meegemaakt. Was 1 ICE niet afgesloten?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten