OVer je reiservaringen in juni 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Zugführer »

Laat ik dit topic aftrappen met een toekomstige reiservaring: over een uurtje of 8 vertrek ik van Wenen naar Utrecht met de ICE, ritje van bijna 12 uur. En nu vind ik treinreizen best leuk, maar dat is toch wel erg lang -o-
Hopelijk doet de ICE-wifi het onderweg, dan kan ik in ieder geval het forum nog bijlezen :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Aking »

Niet aanstellen! Ik forens regelmatig Budapest - Utrecht v.v. :Y

Maar goeie reis! *O*
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Zugführer »

Ik weet het :p
Als je nou nog om de 2 a 3 uur over mocht stappen of zo...
Maar alles beter dan bus of vliegtuig :mrgreen:
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door dennistd »

Weinig overstappen is een keus hè, je bent helemaal vrij om wat extra stops in te plannen. Wel bij de boeking natuurlijk, want je zult ongetwijfeld Zugbindung hebben.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Chrysa »

Zugführer schreef:Laat ik dit topic aftrappen met een toekomstige reiservaring: over een uurtje of 8 vertrek ik van Wenen naar Utrecht met de ICE,
Wenen is nog altijd dezelfde tijdzone als Nederland hoor. :Y
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Zugführer »

De reiservaring gaat plaatsvinden in juni :Y
Ik heb geen Zugbindung (want interrail), maar je hebt niet echt keus op deze verbinding als je niet nog langer onderweg wil zijn :p
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Aking »

Wenen-Salzburg-München-Frankfurt-Utrecht is een optie volgens mij :Y (alsin, die komt uit de plannert)

En waarom ben je hier niet even langsgekomen met je interrail? Kan notabene per directe trein vanaf Wenen *O*
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Chrysa »

Zugführer schreef:De reiservaring gaat plaatsvinden in juni :Y
Ik ga in september met de trein, mag ik nu ook een topic openen?
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door SLToilet »

Zugführer schreef:Laat ik dit topic aftrappen met een toekomstige reiservaring: over een uurtje of 8 vertrek ik van Wenen naar Utrecht met de ICE, ritje van bijna 12 uur. En nu vind ik treinreizen best leuk, maar dat is toch wel erg lang -o-
Hopelijk doet de ICE-wifi het onderweg, dan kan ik in ieder geval het forum nog bijlezen :Y
Nog twee weken vandaag joh, dan kan de WiFi in internationale treinen binnen de EU net zo goed naar het grof vuil als die in stadsbussen, ja roamingkosten gaan verdwijnen!

Maar dat geldt alleen als je niet maandenlang in een jaar in het buitenland verblijft. En als je als Aziaat of Amerikaan geen zin hebt in Europa een aparte sim te kopen dan heb je nog WiFi. Of als je vijftien uur genetflixt hebt :')
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Suus »

Roaming in Europa is per vandaag al afgeschaft bij KPN ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door cassie127 »

Chrysa schreef:
Zugführer schreef:De reiservaring gaat plaatsvinden in juni :Y
Ik ga in september met de trein, mag ik nu ook een topic openen?
Zal ik er dan maar alvast 1 open voor mij reiservaringen met interrail in Augustus? :lol:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Zugführer »

SLToilet schreef:Nog twee weken vandaag joh, dan kan de WiFi in internationale treinen binnen de EU net zo goed naar het grof vuil als die in stadsbussen, ja roamingkosten gaan verdwijnen!
Niet iedereen heeft een internet abonnement (A)
Maar het werkt dus *O*
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Nitein-Repart »

cassie127 schreef:
Chrysa schreef:
Zugführer schreef:De reiservaring gaat plaatsvinden in juni :Y
Ik ga in september met de trein, mag ik nu ook een topic openen?
Zal ik er dan maar alvast 1 open voor mij reiservaringen met interrail in Augustus? :lol:
Voor Interrail kun je beter naar www.worldonrails.nl gaan, ze zoeken daar nog naar actieve gebruikers.
SLToilet schreef:
Zugführer schreef:Laat ik dit topic aftrappen met een toekomstige reiservaring: over een uurtje of 8 vertrek ik van Wenen naar Utrecht met de ICE, ritje van bijna 12 uur. En nu vind ik treinreizen best leuk, maar dat is toch wel erg lang -o-
Hopelijk doet de ICE-wifi het onderweg, dan kan ik in ieder geval het forum nog bijlezen :Y
Nog twee weken vandaag joh, dan kan de WiFi in internationale treinen binnen de EU net zo goed naar het grof vuil als die in stadsbussen, ja roamingkosten gaan verdwijnen!

Maar dat geldt alleen als je niet maandenlang in een jaar in het buitenland verblijft. En als je als Aziaat of Amerikaan geen zin hebt in Europa een aparte sim te kopen dan heb je nog WiFi. Of als je vijftien uur genetflixt hebt :')
Met mijn Simyo Prepaid kan ik nog steeds niet zonder wifi op het internet in Duitsland (en de rest van de Europese landen), dus wifi moet niet ineens verdwijnen nu er onbeperkt geroamd kan worden in de EU/EEA(/CH)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Zugführer »

"Hält zusätzlich in Zevenaar" ziet er toch wat vreemd uit op station Limburg Süd :')
(Aan de HSL tussen Frankfurt en Köln)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Roaming in Europa is per vandaag al afgeschaft bij KPN ;-)
Bij Vodafone ook, kreeg er vanmiddag nog een SMSje van ze over.

Maargoed, die WiFi in de treinen is natuurlijk nogsteeds handig voor wie geen onbeperkte internetbundel heeft (of zelfs helemaal geen). Of met een tablet (die van mij heeft alleen WiFi iig) cq. laptop natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Etienne »

Buschauffeurs en brugwachters zijn geen goede combinatie in Friesland met het warme weer. Op elke busrit vandaag in de Friese Zuidwesthoek vandaag te maken gehad met één of meerdere open bruggen.

De rit van lijn 44 van 12:39 uit Bolsward die ik zou nemen naar Hemelum had al 17 minuten vertraging in Leeuwarden (als lijn 92); in Bolsward was dat teruggelopen naar 12 minuten en in Workum, waar ik opstapte, 8 minuten. Ruim voldoende om de aansluiting met de buurtbus te missen, gelukkig reed die ook met +6 rond.

Op de terugreis kwam ik met de 662 achter de 5662 te hangen die met +8 reed bij Vathorst. In Amersfoort werd laatstgenoemde binnengenomen op spoor 4a en kon de 662 vertragingloos er om heen en mocht ook weer als eerste weg. :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Geert »

Erno-BE schreef:Met mijn Simyo Prepaid kan ik nog steeds niet zonder wifi op het internet in Duitsland (en de rest van de Europese landen), dus wifi moet niet ineens verdwijnen nu er onbeperkt geroamd kan worden in de EU/EEA(/CH)
Vanaf 15 juni wel, de nieuwe roamingregels gelden ook voor pre-paid. Als Simyo dat niet toestaat kun je een klacht bij de ACM indienen, want dan houden ze zich niet aan de wet.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door cassie127 »

En dat terwijl de eu net 120 miljoen beschikbaar heeft gemaakt voor WiFi netwerken in Europese steden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door jelmerrr »

Geert schreef:
Erno-BE schreef:Met mijn Simyo Prepaid kan ik nog steeds niet zonder wifi op het internet in Duitsland (en de rest van de Europese landen), dus wifi moet niet ineens verdwijnen nu er onbeperkt geroamd kan worden in de EU/EEA(/CH)
Vanaf 15 juni wel, de nieuwe roamingregels gelden ook voor pre-paid. Als Simyo dat niet toestaat kun je een klacht bij de ACM indienen, want dan houden ze zich niet aan de wet.
Prepaid kost volgens mij wel veel met wifi
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Was vandaag op station Venlo en ik zie nu pas dat ze bij de balies nog een koploper (ICM) bankje hebben staan. Wat zitten/zaten die bankjes lekker..
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Chrysa »

Vandaag is het juni hoor. :p
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door chemie »

Momenteel vertrek een trein waarop staat NS20 van Zutphen naar Amersfoort. Ziet er oud en ongelofelijk koningen uit. Afbeelding
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Aking »

Dat is de kameel :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door trolly »

Joh! Geef die man effe een linkje.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door en-es »

Vandaag een dagje kruidvatdagkaart gedaan. De opmerkelijkste zaken:
In de ICDirect van Schiphol naar Rotterdam Centraal van 11.04 zat een kerel die gitaar speelde en zong en daarna met de pet rondging. Tegen een aantal mensen was hij ietsje opdringerig. Het was bij uitzondering nu eens geen balkantype maar een westerling die er onverzorgd en rommelig uitzag.

In Boxtel rond 14.40 uitgecheckt, achter de poortjes stond een drietal dat het perron opwilde maar om de een of andere reden niet kon. Een van hen glipte door het hekje die door mijn uitcheck open ging. Een ander begon toen te schreeuwen en te gebaren naar de conducteur van de sprinter naar Tilburg maar die vertrok gewoon. Deze schreeuwer ging daarna druk telefonerend naar het stationsplein waar hij even later werd opgehaald door een auto. De derde persoon zag ik niet meer. Dat was trouwens een vrouw.

In de IC van Den Bosch naar Utrecht van 16.23 zat een jongedame die bij de controle haar ov-kaart aan de conducteur overhandigde met de boodschap dat ze niet had ingecheckt en naar Utrecht moest. De conducteur begon daarna een verhaal over boetes en poortjes.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast