OVer je reiservaringen in juni 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Z2N »

Ik heb er al heel wat mee meegemaakt, maar vandaag heb ik mijn persoonlijke vertragingsrecord met ICE 104 gebroken. Na een missend treindeel en een te volle trein te Mannheim (schade 35 mn), kwam ik in Oberhausen stil te staan door eerst een boom op het spoor, en daarna een stroomstoring. Het is 23:48, en ik ben pas net Zevenaar voorbij... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Aking »

Dat valt wel mee toch? (A)

Ik weet mijn record buitenland niet eens, maar sowieso 12> uur. Mijn record binnenland staat nog steeds op 282 minuten :')
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door dennistd »

Wees nog blij dat je trein überhaupt rijdt: in het noorden van Duitsland moeten reizigers de nacht doorbrengen in treinen....
Zugverkehr auf der Strecke Hamburg-Berlin und Hannover-Berlin wieder aufgenommen - Unwetter beeinträchtigen Zugverkehr in Norddeutschland
Auf der Strecke Hamburg-Berlin und Hannover-Berlin rollt der Zugverkehr wieder . Zugverkehr auf der Strecke Hamburg - Hannover und Hamburg-Bremen weiterhin unterbrochen. Bahn stellt Hotelzüge bereit.

Nach Abklingen der schweren Unwetter in Norddeutschland hat die DB den Zugverkehr auf der Strecke Hamburg-Berlin und Hannover-Berlin wieder aufgenommen. Damit werden auch wieder die Bahnhöfe Wolfsburg und Braunschweig angefahren.

Die Strecken Hamburg-Hannover und Hamburg-Bremen bleiben weiterhin gesperrt. An mehreren Streckenabschnitten blockieren entwurzelte Bäume die Gleise oder haben die Oberleitung beschädigt. Die Beseitigung der Schäden wird hier voraussichtlich bis in die Morgenstunden andauern.

In den Bahnhöfen Hamburg Hbf, Hamburg Altona, Hannover, Bremen, Lüneburg und Kassel-Wilhelmshöhe hat die DB für Reisende, die heute ihre Zugfahrt nicht mehr fortsetzen können, Hotelzüge bereitgestellt. Tickets mit Gültigkeit von heute können ohne weitere Bescheinigung für die Reise am Freitag genutzt werden. Diese Regelung gilt auch für Tickets mit Zugbindung.

Unwetterschäden im Großraum Magdeburg haben ebenfalls zu Sperrungen auf den Strecken Magdeburg-Braunschweig, Magdeburg-Stendal und Magdeburg-Berlin geführt. Auch der Regionalverkehr ist auf den entsprechenden Strecken betroffen.

Die Bahn arbeitet mit Hochdruck an der Beseitigung der umfangreichen Schäden.

Die Deutsche Bahn setzt zusätzliche Mitarbeiter an den betroffenen Bahnhöfen und im telefonischen Service ein.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Z2N »

Aking schreef:Dat valt wel mee toch? (A)

Ik weet mijn record buitenland niet eens, maar sowieso 12> uur. Mijn record binnenland staat nog steeds op 282 minuten :')
Mijn absolute record is ook groter (16 uur), dit is puur en alleen de 104 waar ik om onduidelijke redenen altijd bonje mee heb.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Geert »

Suus schreef:Na deze week wil ik nooit meer stoppen in Den Haag Laan van NOI. Misschien dat het in de spits druk is, maar om vijf voor half elf 's avonds is de enige reden voor de stop volgens mij dat reizigers naar Den Haag Centraal ons kunnen uitlachen terwijl ze in hun doorrijdende Intercity voorbij rijden :')
In de spits is het een vrij druk station. Je hebt de forensen richting Leiden en Delft/Rotterdam, je hebt overstappers van/naar RandstadRail en je hebt nog een paar grote organisaties vlakbij het spoor. En het is mij nog nooit gebeurd dat ik 's avonds als enige uitstapte. Er zijn IC-stations waar mij dat wel overkomen is (A)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Geert »

Z2N schreef:Ik heb er al heel wat mee meegemaakt, maar vandaag heb ik mijn persoonlijke vertragingsrecord met ICE 104 gebroken. Na een missend treindeel en een te volle trein te Mannheim (schade 35 mn), kwam ik in Oberhausen stil te staan door eerst een boom op het spoor, en daarna een stroomstoring. Het is 23:48, en ik ben pas net Zevenaar voorbij... :X
Ik zag hem rond middernacht op de vertrektijden van Utrecht staan en vroeg me al af of-ie was blijven hangen :')
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Z2N »

Nope, aankomst met +3u15 in Utrecht. De 122 haalde de 5u30 uiteindelijk, die is rond 00:30 in Utrecht aangekomen. De reisinfo kon dat niet meer bijbenen, de OVtijden-backlog noemt het +12. Was het maar zo'n feest... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door tsov »

Geert schreef:Er zijn IC-stations waar mij dat wel overkomen is (A)
Leiden Lammenschans! *O*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door SLToilet »

Gisteren ook weer een hoop meegemaakt! Vooral de avond was een ramp. Oké, de ochtend werd ook al verstoord door een halvegare die ALWÉÉÉÉR het leven niet meer zag zitten. Je mag raden welk station in Gilze-Rijen dat is geweest :') , maar ik kon uiteindelijk gaan. De middag verliep vlotjes. Maar in de avond, ja ik was uiteindelijk in Amf, was mijn telefoon bijna leeg en na de teleurstellende dag is het reizen op de rooie stoelen ook weleens lekker. Hoe dat ik die toeslag uit de automaat kreeg mag je overigens bij het draadje van irritant gedrag van reizigers lezen. Eerst nog wel twijfel: de borden spraken elkaar keihard tegen over het perronspoor van de trein naar Rotterdam. Maar goed ik zat in de juiste. Dus heb ik tussen Amf en Ut mijn telefoon welgeteld 4% verder kunnen laden. Het zat wel lekker maar ik wou mijn telefoon opladen en had dus geen zin om naar de wc te gaan. Dat komt wel in de volgende trein...

En jawel hoor! In Utrecht kreeg ik ineens te horen dat de 3500 naar Venlo (of zeg maar Den Bosch) niet meer reed! De 800 naar Maastricht, eh, Den Bosch die nog zou komen was ook 25 minuten te laat. En wat is er dan het snelst? Kies de eerste trein die gaat rijden, voor je het weet schrappen ze die 800! Dus ik naar spoor 20 geheel in de veronderstelling dat we ineens een prachtige ICM als sprinter hadden die precies volgens het bordje +10 had... Het was te mooi om waar te zijn!

En dat was het ook. Geeneens tijd om te plassen moesten we er weer uit. Zoals verwacht kwam hij uiteindelijk binnen op spoor 21, en het was gewoon een SLT. Zonder te kunnen plassen en ook een bijna lege telefoon. Maar wel een rooie zitplek die geenszins comfortabeler is dan de blauwe. Daarom alleen al is de 1e klas in de SLT een farce.

Maar de echte ellende was natuurlijk Ht waar behalve blikseminslag een paar halve zolen de spoorbomen omhoog gooiden zodat een trein onmogelijk veilig kon doorrijden ongeacht de tractie. Dus reden er bussen, of wacht reden er bussen? Eens in het halfuur ja! Nondeknetter het werd maar voller en voller bij Spoor 1. Sowieso apart dat ze daar stoppen en chaotisch met al die passagiers met verschillende bestemmingen. Omdat het gewoon te summier was besloot ik maar een lijnbus uit te zoeken. De NS kon de pot op, Arriva lost het wel op. Maar inmiddels was ik verder afgesloten van de buitenwereld. Mijn telefoon was nog leger dan de hersenen van Kim Kardashian.

Goed. Dus had ik om 23:10 ongeveer de 140 naar Tilburg via de kleine dorpjes. De snelbus via Waalwijk gaf namelijk eerst een mooi staaltje Moskouse desinformatie af door als Houdini van het scherm te verdwijnen om daarna alsnog, ruim vijf minuten te laat alsnog op te komen dagen. Slordig van dat reisinformatiescherm.

Maar gelukkig, ik zat in de bus en wist dat ik in ieder geval weer terugkwam in de juiste stad. Uiteindelijk was het deze bus die op losvaste wijze nog aansloot op de allerlaatste bus naar mijn huis in Tilburg. Na al die ellende had ik geen zin meer mijn fiets van het startstation op te halen. Lekker slapen dus.

Maar wel eerst hoognodig plassen en mijn telefoon aan het infuus hangen!!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Mikos »

De oplossing voor je telefoon. Dat gedram met 'lege telefoons' altijd... :pos:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Aking »

Hoor jij dan niet te verwijzen naar je collega's van de railketering die die dingen verkopen? :P
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Mikos »

Als die altijd en overal waren, was dat een alternatief geweest, ja.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door VIRM »

De HC's moeten gewoon worden uitgerust met een Railcateringrugzak en aan koppelverkoop doen. "Wilt u een powerbank bij uw uitstel van betaling?"
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Aking »

_O_
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Mikos »

Ik heb geen koffie of thee bij me, maar vaak wel warme appelsap.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door MdJ »

In Lagos (Portugal) nog enkele Mercedes O408'en gezien. Wat ik hier en daar las konden het ex-Nederlanders zijn, maar veel info is daar niet over.

In Faro rijden tenminste 2 ex CXX MAN Lion CITY 8700'den op de stadsregiolijnen, naast aangepaste MAN Lion City's door Atomic. Van de week zou er wel eens een reisverslagje gemaakt kunnen worden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Ardan »

Deze vriendjes nog gezien? :D
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door MdJ »

Zeker, ook! Zelfs de opvolgers van die bussen in NL zijn erheen gegaan (Qbuzz MAN Lion Citys). :D
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Hainje »

Die powerbankjes van de railcatering zijn maar 2600mAh. Daar heb je net niets aan vind ik.
🍉
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door dennistd »

Ik heb zelf twee powerbanks uit China (Xiaomi) van 10.000mAh. Kostten destijds iets van 15 euro per stuk of zo.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door VIRM »

Gisteren naar Delft geweest met de trein. In Leiden had ik een cross-platform overstap op de [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] van 13:00, die met VIRM10 reed. Neem aan dat hij was doorgekoppeld met de IC Schiphol - Heerlen/Venlo.
In Delft zelf met twee bussen gereisd. Ze hebben daar wel erg gevoelige kaartlezers, want het in- en uitchecken ging heel moeizaam. Je moet je chipkaart kennelijk op de juiste vierkante millimeter bij de kaartlezer houden, want anders gaat de CiCo luidkeels piepen dat he tniet goed is. Op de terugweg naar het station had lijn 55 +6 opgelopen wegens drukte in het verkeer. Door wat snel te lopen haalde ik de [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie] van 17:19 nog, aangezien ik daarna naar Rotterdam moest.

Nog ietsje later van Rotterdam naar Hoorn gegaan. De reisplanner gaf aan dat ik met de [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] naar Sloterdijk kon en dan naar spoor 9 voor de [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie]. Had ik geen zin in, dus in Leiden maar cross-platforrm overgestapt op de [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] en op Schiphol op hetzelfde perron op dezelfde [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie].
Op Schiphol waren er twee omroepen over werkzaamheden voor reizigers richting Amsterdam Centraal, zowel in het Nederlands als Engels:
- De ICD rijdt niet, neem de overige treinen naar Amsterdam Centraal. Ietwat incorrect bericht dus, aangezien er geen treinen naar Amsterdam Centraal rijden.
- Voor Amsterdam Centraal moet je op Sloterdijk overstappen. Raadpleeg de app en de digitale displays.
In de [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 20:15 waren er aardig wat toeristen. Bij Sloterdijk werd er helemaal niks extra's omgeroepen aangaande het overstappen naar Amsterdam Centraal, terwijl mij dat voor niet-Nederlanders echt geen overbodige luxe is. Heel erg slordig van het treinpersoneel. Tussen Zaandam en Zaandam Kogerveld kon ik dus diverse reizigers instrueren hoe zij op Amsterdam Centraal moesten komen. Die hadden alleen van de Schiphol Schreeuw Service gehoord dat ze in de [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] moesten stappen.

Late rop de avond had ik de laatste [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] van 00:17 van Hoorn naar Zaandam. Deze werd vlak voor vertrek met +10 aangekondigd, en daarna met +15. De app gaf +8 weer, wat wel klopte. Reden was dat de politie erbij werd geroepen op Kersenboogerd, aangezien drie jongens aan het zwartrijden waren. Door de zeer korte stops onderweg en het hard remmen van de machinist was de vertraging in Zaandam +7. Volgens mij nog wel knap voor een DDZ6. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Stadsbus »

VIRM schreef:Je moet je chipkaart kennelijk op de juiste vierkante millimeter bij de kaartlezer houden, want anders gaat de CiCo luidkeels piepen dat het niet goed is.
Niet te snel hé :wink:
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Vandaag een ritje Zwolle-Enschede gemaakt met DM'90. Ga deze treintjes wel echt missen. Stoelen zitten een stuk beter dan van het huidige sprintermaterieel. En de luidruchtige motor heeft ook wel iets.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Vinny »

Suus schreef:Ik ga morgenmiddag een feestje bouwen in de trein van Amsterdam naar Rotterdam, deze week is echt een hel door de werkzaamheden. De volgende keer dat er een hele week werkzaamheden zijn met de ICD ga ik wel op vakantie of thuiswerken.

Ik dacht dat maandagmiddag al een zooitje was, toen op de Oude Lijn werkelijk alles te laat was. Met +20 rondrijden is het nieuwe normaal tegenwoordig.
Ik heb in 2007 ook Rotterdam-Amsterdam geforensd, en ik had altijd reizen via Utrecht als alternatief of met de rechtstreekse stoptrein via Woerden/Breukelen. Beide opties duren ongeveer 20 minuten langer dan de verbindingen over de oude lijn, maar ze zijn wel stukken comfortabeler omdat vrijwel niemand zo reist als het niet expliciet wordt omgeroepen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door VIRM »

Het ging niet helemaal lekker met de 3360 vanmiddag. In Leiden kwam hij met +2 voorrijden. Vlak voor Hoofddorp nog even stilgestaan, en op Hoofddorp zelf nog wat langer waardoor wij werden ingehaald door een [serie=Intercity|2017|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie]. Aankomst in Zaandam was met +6 of +7.

Bij het uitstappen kreeg ik van de persoon naast mij te horen dat ik wat had achtergelaten op de stoel, en kreeg een papiertje in mijn handen gedrukt. Volgens mij was er niks uit mijn rugtas gevallen. Bij aankomst thuis bleek het een checklist van American Airlines te zijn. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten