Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Aking »

Suus schreef:of je krijgt een waardebon uit de automaat die te verzilveren is bij het loket.
Handig als je dat niet doorhebt en al wegloopt :')
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door OmniLezer »

Tas op de bank in een zitvolle trein én stinken.
Dat gaat alles te boven. Al peutert hij in zijn neus en smeert het aan de stoel naast hem/haar. Dat maakt mij niets uit.
Tasjes wijven en stinkende mannen in de trein trekken mij over de rooie. Je zit vaak 20 minuten of langer in de trein en staan door een tasjeswijf of de stank van een ongedouchte vent ruiken, IS NIET LEUK
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Daniel »

Niet zo aanstellen... ik heb ooit een trein gehad waarin een zwerver lag te slapen, dat stonk dusdanig dat in de vijf vierzits rondom de vierzits waarin 'ie lag helemaal niemand zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door SLToilet »

microshit schreef:In de situatie van Wubbo kan ik me best voorstellen dat dat echt niets met bakborden te maken heeft. Op een kopstation als Den Haag CS heb je nu eenmaal 1 toegangspunt naar het perron (die brug wordt amper gebruikt), waardoor bovengemiddeld veel mensen gewoon instappen bij de eerste deur die ze zien. Slechts een klein aantal loopt gewoon een stel verder om zo rustiger te zitten.
Daarom is het idd zo druk. Wat zou moeten gebeuren is aanduidingen plaatsen van:
- hoeveel rijtuigen er nog over zijn bij de volgende aankomende trein
- hoeveel tijd je hebt om nog naar voren te lopen
- een bord met de tekst "loopt u alstublieft nog verder naar voren/please walk further to the front of the train"
- en natuurlijk het aantal nog beschikbare zitplaatsen per rijtuig aanduiden op het perron.

Alles op alles moet ingezet worden. Hoeveel het financieel gezien waard is mag Joost weten.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door AppleMoose »

Ja. Laten we reizigers overstelpen met informatie zodat ze EN niet meer zelf na hoeven te denken EN de belangrijke mededelingen door alle non-informatie ook niet meer opvallen :')
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door OmniLezer »

Daniel schreef:Niet zo aanstellen... ik heb ooit een trein gehad waarin een zwerver lag te slapen, dat stonk dusdanig dat in de vijf vierzits rondom de vierzits waarin 'ie lag helemaal niemand zat.
Ik moest noodlottig door zitplaats te kort naast die ongedouchte vent staan. Dordrecht naar Schiedam plus vertraging.
Ik zat niet, maar ik zat op de armsteun van die betreffende tweezits. Dat stonk dusdanig dat ik ook stonk aan het einde van de rit, maar gelukkig had ik parfum en deodorant.

Het kon ook een zwerver zijn, want hij lag te slapen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Meike
Berichten: 1
Lid geworden op: do 04 apr 2019, 19:58

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Meike »

  1. Balkonhangers en trapzitters (“plofkippen”): van die lui die na instappen in de trein meteen neerploffen op het eerste horizontale oppervlak, meestal het balkon (het “plofkippenhok”)
  2. Perronkoeien: je trein stopt, en je moet uitstappen. Toevallig sta je als eerste bij de deur. De trein stopt en je drukt op de knop. De deur opent zich en daar staan ze weer: de kudde wezenloos kijkende perronkoeien, dicht op elkaar gedromd. Ze hebben maar één ding in hun hoofd: instappen. Dat er ook nog iemand uitmoet gaat hun bevattingsvermogen te boven.
  3. Trektekkelaars: je stapt een drukke trein uit, het perron op. Uit de persoon die voor je loopt klapt ineens een enorm stuk bagage-met-wieltjes tevoorschijn, dat vlak voor je schenen op de grond klapt zodat je struikelt.
  4. Bloksnokkers: dit zijn mensen die ook op een loeidruk station in de spits zodanig veel moeite met het concept “andere mensen” hebben dat ze bijvoorbeeld boven- of onderaan de roltrap plotseling stilstaan - om een bordje te lezen; of om te bedenken wat ze ook al weer van plan waren; of omdat ze zich ineens herinneren dat ze nog aardappels moeten kopen; of misschien gewoon zomaar.
  5. Kauwers, sniffers & brallers: medereizigers die meer aanwezig zijn dan nodig, door bv. een penetrante geur van frituurvet te verspreiden; de hele treinreis lang hun neus niet snuiten, maar die om de zeven seconden op te halen; of diegenen die, gebukt gaand onder de last van een onderontwikkeld zelfbewustzijn, met soortgenoten praten of bellen
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Aking »

Welkom, ofzo :')

Mooie topicbump wel :Y
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Durashift »

hm, bloksnokkers.. leuk gevonden. :)
Ervaar ik vooral bij het betreden of verlaten van winkels... of andere gelegenheden waar mensen na de deuropening stil blijven staan... en de boel dus blokkeren... :twisted:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door AppleMoose »

^^ Heel herkenbaar :twisted:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door isadora »

Meike schreef:.......
[*] Perronkoeien: .....Ze hebben maar één ding in hun hoofd: instappen. Dat er ook nog iemand uitmoet gaat hun bevattingsvermogen te boven.
.........
De tegenhanger bestaat echter ook. De trein is leeggelopen je stapt in, en dan duikt er plotsklaps nog een achtergebleven schaap op, dat geërgerd naar je kijkend zich naar de uitgang spoedt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door nvdw »

Een slaapschaap!
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Jef400 »

Enorme topicschop.

Ik erger mij de laatste tijd veel aan krijsende baby's in de treinen. De stoptreinen tussen Zaandam en Purmerend hebben daar vaker last van...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Hainje »

isadora schreef:
Meike schreef:.......
[*] Perronkoeien: .....Ze hebben maar één ding in hun hoofd: instappen. Dat er ook nog iemand uitmoet gaat hun bevattingsvermogen te boven.
.........
De tegenhanger bestaat echter ook. De trein is leeggelopen je stapt in, en dan duikt er plotsklaps nog een achtergebleven schaap op, dat geërgerd naar je kijkend zich naar de uitgang spoedt.
Deed me denken aan een scène uit The Lion King, in de kloof na de stormloop. Jammer genoeg kon ik er geen gifje van vinden. -o-
🍉
henrivanderweijden
Berichten: 715
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door henrivanderweijden »

Waar ik me aan erger zijn mensen die zonder eerste klasse kaartje in de eerste klasse gaan zitten. Betaal ervoor of blijf er weg !
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Daniel »

Ik erger me dan meer aan een of andere vervoerder met geel blauwe treinen die tig acties met upgrade tegelijkertijd aanbiedt waardoor de rust daar ver te zoeken is.
Sterker nog... Ik had vanmorgen een trein met staanplaatsen in de 1e klasse.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bartrock
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 28 apr 2019, 07:27

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Bartrock »

Durashift schreef:hm, bloksnokkers.. leuk gevonden. :)
Ervaar ik vooral bij het betreden of verlaten van winkels... of andere gelegenheden waar mensen na de deuropening stil blijven staan... en de boel dus blokkeren... :twisted:
vreselijk irri inderdaad ;-)
This Spiteful Snake
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Ik erger me dan meer aan een of andere vervoerder met geel blauwe treinen die tig acties met upgrade tegelijkertijd aanbiedt waardoor de rust daar ver te zoeken is.
Sterker nog... Ik had vanmorgen een trein met staanplaatsen in de 1e klasse.
De acties verdelen is zeker te moeilijk :wink: ?

Het is helaas alles of niets qua acties.
PHS

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door PHS »

*blaast stof weg*

Tegenover mij zit een familie Aziaten, ik vermoed Filipijnen. Ze hebben koffie gehaald op bij de Kiosk. Daarbij hebben ze suiker en koffiemelk meegenomen/meegekregen. Die gebruiken ze niet.

De koffie is op. De man pakt het zakje suiker, bestudeert het en maakt het open. Vervolgens giet hij het hele zakje suiker in zijn mond.

De vrouw pakt de koffiemelk. Ze trekt het lipje van het bakje en drinkt de koffiemelk op.

Ik heb zelden zo'n moeite moeten doen om niet in lachen uit te barsten _O- _O- _O-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Daniel »

En daar erger je je aan? :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PHS

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door PHS »

Eerlijk is eerlijk: je lach moeten onderdrukken in een bomvolle stiltecoupé is niet echt het prettigste gevoel :P
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door cassie127 »

Is dit niet een bericht voor het Lolligheid topic?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten