Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Durashift »

Ah, okay, zo snap ik 'm :pos:
Ja, die ergernis heb ik, bij ICM alleen eigenlijk, ook weleens gehad ja.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10487
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door trolly »

Als je de trein niet in kan, doordat het balkon volstaat met passagiers, dan is dat technisch gezien geen ergernis aan medereizigers in de trein. Je ergert je dan namelijk aan mensen waardoor je je ambitie hun medereiziger in die trein te worden niet kan realiseren.

Of ben ik misschien een beetje te streng...?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Daniel »

:lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door JWM »

In amper 24 uur zijn we in een topic waar ergernissen gedumpt kunnen worden al op pagina 3. Wat mij betreft hernoemen we dit topic in 'De zure pruim'
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Durashift »

trolly schreef:Als je de trein niet in kan, doordat het balkon volstaat met passagiers, dan is dat technisch gezien geen ergernis aan medereizigers in de trein. Je ergert je dan namelijk aan mensen waardoor je je ambitie hun medereiziger in die trein te worden niet kan realiseren.

Of ben ik misschien een beetje te streng...?
Welnee, het woord reiziger veranderen in mens in de topictitel én vraag en de hele lading is gedekt, volgens mij. :wink:

Ergeren aan mensen op het perron die zich niet aan de rookzone houden al voorbij gekomen?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door reisthijs »

Post schreef:Mensen die voor de roltrap opeens stil gaan staan met hun rolkoffer om hengsel in te schuiven. En dat benden nog een keer opnieuw doen om hem uit te schuiven. Vooral als het druk is erg vervelend.
Lijkt op: mensen die voor het poortje opeens stil blijven staan om eerst ergens diep in een tas hun chipkaart te zoeken.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door WALUIGI96 »

Of mensen die de poortjes niet snappen en denken dat je vlak achter iemand aan kan lopen en dat dat piepen er dan gewoon bijhoort :P
Of mensen die de poortjes niet snappen en denken dat je aan de linker kant de ov-chipkaart moet laten scannen
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door VIRM »

Durashift schreef:Ergeren aan mensen op het perron die zich niet aan de rookzone houden al voorbij gekomen?
In mijn ergernissenlijstje stond rokers op nummer 1. Of ze zich nu wel aan de rokerszone houden of niet. Die rookzuilen mogen van mijn part het perron af en het station (overkapt of niet) mag wat mij betreft helemaal rookvrij worden.

@Mikos: je vroeg om ideeen om dit op te lossen.
- Reizigers moeten elkaar durven aanspreken.
- Campagnes of stickers moeten duidelijker. Ik vind de stiltecoupestickers nog steeds te onduidelijk en die campagne van links-gaan rechts-staan op de roltrap bestond uit wat kleine stickers ergens bij de roltraptreden. Het moet iets zichtbaars en pakkends zijn. In een bus van De Lijn za gik ooit wel eens de poster "Uw medereizigers hebben een vervoersbiljet, geen concertkaartje. Uw tas is al de hele dag gedragen, dus hoeft niet te zitten".
- Betere handhaving en meer servicesrondes van de HC.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Hainje »

Qua gedragscommunicatie richting reizigers kan de NS echt nog ontzettend veel leren van De Lijn en de NMBS inderdaad. En qua servicerondjes, dat kan inderdaad ook echt een stuk beter. Je ziet dit eveneens bij de NMBS, maar zelfs bij Syntus en Arriva in het oosten van het land. Ik vind dat echt heel prettig. Gewoon dat er personeel door die trein loopt en niet ergens in een hokje de Happinez zit te lezen ofzo. Controleren is bijzaak.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Aking »

VIRM schreef:In een bus van De Lijn za gik ooit wel eens de poster "Uw medereizigers hebben een vervoersbiljet, geen concertkaartje. Uw tas is al de hele dag gedragen, dus hoeft niet te zitten".
Ook de NMBS heeft van die briljante bordjes hangen :Y

"niet iedereen hoeft te weten dat u uw lief uw konijntje noemt" en meer van zulks :mrgreen: *O*
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Top-5 treinergernissen

Bericht door SLToilet »

Milco schreef: 3. Schreeuwende koters in een stiltecoupé en ouders die dan doen alsof hun neus bloedt.
De knetter. Ergernis nummer één! Niet in de trein omdat ik zoiets nooit meemaak, maar in het vliegtuig des te erger! En wanneer? Gek genoeg maar zelden in het laagseizoen, en als ik een binnenlandse vlucht elders neem al helemaal nooit.

Behalve die ene keer onderweg naar Denpasar met AirAsia... een NEDERLANDER! En dat moet je horen want het is een Nederlander, ze schreeuwen het, bedoeld of onbedoeld, keihard van de daken in hun pyjamabroek en met hun schreeuwende koters die, wanneer je er iets van zegt, ze niet hun kind manen tot rust maar een grote bek opzetten tegen de slachtoffers van dit audiovisuele geweld van een kind met een naam als (SPOILER: VOOROORDELEN!) Bryano of Chastity o.i.d.

Oké tegenwoordig wordt het er niet beter op in de rest van de wereld, waarbij iedere niet-lijkbleke vrouw geheel politiek correct de racismekaart trekt als je iets zegt van hun schreeuwende koters maar tegelijkertijd proberen ze hun kinderen tenminste nog in slaap te sussen.

Oh ja, en het erge, je kan er niet omheen want nagenoeg iedere Nederlander is, in tegenstelling tot andere wereldburgers schijnbaar blootgesteld aan een overdosis groeihormonen waardoor je nergens vooruit kan kijken (ja dat geldt ook gewoon op treinstations). En weer een smoes natuurlijk om te weinig zitplek te kunnen bieden in de geelblauwe trein... beenlengte :') , mensen als ik genieten gewoon van de zee van ruimte voor de benen bij... Ryanair!
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door cassie127 »

Vandaag nog iemand die dacht dat die kon inchecken bij de poortjes met een kruis en nadat die dacht ingecheckt te zijn tegen de stroom van uitcheckende mensen zich door het poortje wurmen :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Top-5 treinergernissen

Bericht door Geert »

SLToilet schreef:verhaal
Rustááágh!
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Reiziger Delft »

Durashift schreef:Wát is dan precies de ergernis?
Iemand mag die keuze toch maken? Liever op het balkon staan dan mijzelf ergens op een nog nét beschikbare, muffe, stoel vouwen in de coupé.
Soms is het traject zodanig dat je al weet dat bij een volgende stop die coupé leegloopt.. en je dan dus gewoon keuze hebt waar te gaan zitten. :)
De irritatie is ook dat hierdoor mensen lopen te klagen dat treinen te vol zitten terwijl er nog genoeg zitplaatsen zijn, NS daarop reageert door een spitstoeslag in te voeren en ik straks nog meer geld kwijt ben in de spits. Ik wil gewoon in de spits naar mijn werk kunnen reizen en doe dat dan ook elke dag. Ik reis op het horrortraject Amersfoort - Utrecht v.v. en kan elke dag gewoon zitten. Om me heen zijn altijd nog zitplaatsen vrij. Als ik op Utrecht vervolgens naar de Noordertunnel loop zie ik de mensen opgepropt staan in de eerste bak van de 12 bakken ICM. Hoe moeilijk is het om even door te lopen? Oh ja, in Den Haag moet je dan verder lopen. Moet NS dan een dubbeldekker met 12 verdiepingen inzetten?

Ja, daar irriteer ik me dus aan :)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door reisthijs »

VIRM schreef:In mijn ergernissenlijstje stond rokers op nummer 1. Of ze zich nu wel aan de rokerszone houden of niet. Die rookzuilen mogen van mijn part het perron af en het station (overkapt of niet) mag wat mij betreft helemaal rookvrij worden.
Ik heb eigenlijk meer last van die rokende zuilen, dan van de rokers zelf. Die zuilen overal vervangen door die asbaktegels die je soms ziet, dat zou al een hoop schelen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Durashift »

Durashift schreef:Wát is dan precies de ergernis?
Reiziger Delft schreef: (..) Als ik op Utrecht vervolgens naar de Noordertunnel loop zie ik de mensen opgepropt staan in de eerste bak van de 12 bakken ICM. Hoe moeilijk is het om even door te lopen? Oh ja, in Den Haag moet je dan verder lopen. Moet NS dan een dubbeldekker met 12 verdiepingen inzetten?

Ja, daar irriteer ik me dus aan :)
Je mag er een mening over hebben.. maar wat raakt dat gedrag dan bij jou dat het jou irriteert? Jij hebt er, zo te lezen, zelf helemaal geen last van op je reistraject.

Wellicht hebben die mensen het ooit wel geprobeerd om eerst een stuk door (of langs) de trein te lopen op zoek naar een zitplaats.. die ook wel gevonden.. maar vervolgens op Den Haag CS door de stroom aan uitstappers op het perron moeizaam hun weg naar een OV overstap hebben gebaand om vervolgens het achterlicht van hun OV modaliteit te zien... :? :evil:
Doe je eigenlijk 2x moeite voor niks.. behalve een zitplaats scoren dan.. terwijl men, waarschijnlijk, nog een hele dag op hun bips mogen zitten.. :wink:
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 14 jun 2017, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gefixt
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Reiziger Delft »

De irritatie ontstaat vooral op het moment dat men reizen in de spits onaantrekkelijker gaat maken met duurdere kaartjes, terwijl er vaak helemaal geen probleem is. Ik weet zeker dat men de problemen voor een groot deel kan oplossen met een betere spreiding van reizigers. (Materieelinzet kan ook beter, NS heeft genoeg materieel, maar dat valt buiten dit topic)

Bij een krappe overstap kan ik me voorstellen dat je tactisch instapt. Maar ga dan vervolgens niet klagen dat de trein te vol is, dat gebeurt nu wel. In Den Haag gebruik ik zelf altijd de trappen aan de oostzijde van het station. Dat zorgt er ook meteen voor dat je in een rustig deel van de volgende trein stapt.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Durashift »

Reiziger Delft schreef:De irritatie ontstaat vooral op het moment dat men reizen in de spits onaantrekkelijker gaat maken met duurdere kaartjes,
(..)

Bij een krappe overstap kan ik me voorstellen dat je tactisch instapt. Maar ga dan vervolgens niet klagen dat de trein te vol is, dat gebeurt nu wel.
Je weet natuurlijk niet of, specifiek, dié mensen ook klagen over te volle treinen.. :wink:
Misschien zijn de 'klagers' wel de mensen die het beeld van een overvol balkon zien terwijl zij zelf in een andere trein een zitplaats hebben?

Reiziger Delft schreef: In Den Haag gebruik ik zelf altijd de trappen aan de oostzijde van het station. Dat zorgt er ook meteen voor dat je in een rustiger deel van de volgende trein stapt.
Wat voor jou dé oplossing is, hoeft dat voor een ander natuurlijk niet te zijn. :)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door reisthijs »

Reiziger Delft schreef:De irritatie ontstaat vooral op het moment dat men reizen in de spits onaantrekkelijker gaat maken met duurdere kaartjes, terwijl er vaak helemaal geen probleem is.
Dat vind ik wel een beetje vergezocht. Irritatie die eventueel in de toekomst zou kunnen gaan ontstaan... Het idee van een spitstoeslag is ook alleen maar een proefballontje dat om de paar jaar wordt opgelaten.
Reiziger Delft schreef:Bij een krappe overstap kan ik me voorstellen dat je tactisch instapt. Maar ga dan vervolgens niet klagen dat de trein te vol is, dat gebeurt nu wel.
Als je geen keus hebt, omdat je anders je aansluiting niet haalt, waarom mag je dan niet klagen?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Reiziger Delft »

Durashift schreef:Je weet natuurlijk niet of, specifiek, dié mensen ook klagen over te volle treinen.. :wink: Misschien zijn de 'klagers' wel de mensen die het beeld van een overvol balkon zien terwijl zij zelf in een andere trein een zitplaats hebben?
Ik neem aan dat de meldingen bijna altijd komen van reizigers die daadwerkelijk in het volle gedeelte van de trein staan/zitten. De specifieke trein waar ik het over heb krijgt vaak meldingen (Bron: druktemelder NS).
Reiziger Delft schreef:Wat voor jou dé oplossing is, hoeft dat voor een ander natuurlijk niet te zijn. :)
Voor reizigers die naar een andere trein moeten lijkt me dit een mooie oplossing. Je kan zitten en je haalt je overstap. Voor reizigers die naar tram of bus moeten niet, eens. De vraag is of 1 tram later in de spits een erg groot probleem is voor de meeste reizigers, in Den haag rijdt alles heel frequent op de drukste assen.
reisthijs schreef:Dat vind ik wel een beetje vergezocht. Irritatie die eventueel in de toekomst zou kunnen gaan ontstaan... Het idee van een spitstoeslag is ook alleen maar een proefballontje dat om de paar jaar wordt opgelaten.
Maar wel een oplossing die steeds serieuzer lijkt te worden. Van Boxtel klaagt dat mensen minder in de spits moeten reizen. Scholen moeten hun tijden maar gaan aanpassen. Er staat al in de concessie voorgeschreven dat kaartjes duurder mogen worden in de spits.
reisthijs schreef:Als je geen keus hebt, omdat je anders je aansluiting niet haalt, waarom mag je dan niet klagen?
Omdat het gewoon niet mogelijk is om honderden reizigers op exact dezelfde plek te vervoeren in een trein. Hoe zien mensen dit voor zich, een 1-baksdubbeldekker van 12 verdiepingen? Het kan fysiek niet, je moet mensen achter elkaar vervoeren op het spoor. De overstap richting Delft/Leiden kan prima via de trappen aan de oostzijde. De meeste trams en bussen rijden frequent in Den Haag. Je hebt dus twee keuzes: of je hebt een korte overstap, maar moet staan in de trein. Óf je kan wel comfortabel zitten, maar accepteert dat je een paar minuten later op je eindbestemming bent.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door OV-Hobbyist »

Reiziger Delft schreef: Je hebt dus twee keuzes: of je hebt een korte overstap, maar moet staan in de trein. Óf je kan wel comfortabel zitten, maar accepteert dat je een paar minuten later op je eindbestemming bent.
Of de derde optie: je gaat eerder op reis, zodat je op het overstapstation genoeg tijd heb om over te stappen en zo op tijd aan kan komen op je bestemming.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
NajGeetsrev
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 07 aug 2015, 12:36

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door NajGeetsrev »

Het meeste is hier al genoemd. En 'ergeren' is misschien wel een groot woord, maar dit zijn mijn aanvullingen:

- Als iedereen is uitgestapt en de instap kan gaan beginnen heb je zo vaak een paar mensen die hebben liggen slapen ofzo en dan pas uitstappen
- Dames die voor het eerst in jaren uit de provincie mogen naar de grote stad, en het hier luidkeels over hebben de godsganse rit (Lw->Ut, meer dan sporadisch)
-
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Ardan »

Dat merk je altijd wel inderdaad aan het eind van de dag, zodra je Amersfoort voorbij gaat barst het ineens van de schreeuwende Tukkers..
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Aking »

Ga Amersfoort dan ook niet voorbij :N
Sietse
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 14 nov 2014, 01:26
Locatie: Etten GLD (lijn 28)

Re: Waar erger jij je aan bij de medereiziger in de trein?

Bericht door Sietse »

1. Mensen die de gangpaden niet inlopen terwijl het dringen is om de trein nog in te komen. Bij Arriva hebben ze er zelfs een speciaal omroepbericht voor, en nog blijft de menigte staan :roll:
2. Het eten van patat in de trein van 17.17. Dat vindt mijn maag niet leuk.
3. Mensen die je beenruimte wegnemen terwijl er ruimte genoeg is.
4. Hard praten terwijl verder iedereen stil is.
5. Met je fiets op een smal balkon gaan staan terwijl 20m verder een fietsrijtuig is :?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten