Reizen met OV in Engeland deel 2

Hier kun je Blogs plaatsen over je reiservaringen of je ervaringen als personeelslid bij een OV-bedrijf. Reisverslagen met meerdere foto's kun je beter in OV in Beeld plaatsen.
Plaats reactie
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Reizen met OV in Engeland deel 2

Bericht door hidihi »

Deel 2 gaat verder in Dover. Ik ben uitgecheckt bij mijn hotel en ik was naar een winkelketen gegaan waar ze tweedehands computer spellen verkopen. Ik zocht naar een computerspel die ze bijna niet in Nederland verkopen. In Engeland verkopen ze het ook bijna niet want slechts 10 winkels van de honderden vestigingen verkochten het spel waar ik op zoek naar was. De verkoopster vertelde mij dat er een exemplaar in Margate verkocht werd. Ik had geen zin om mijn hele vakantie naar dat spel te moeten zoeken. Dus in een opwelling besloot ik om naar Margate te gaan.

Ik had al een treinticket gereserveerd van Dover naar Londen dus de terugreis kon nog een complexe puzzel worden. Ik kocht een retourtje Dover Margate en wachte op de trein richting Margate. De lijn naar Margate is eigenlijk een regionale lijn maar tot mijn verrassing kwam er een hoge snelheidslijn aanrijden. Tijdens de rit kwam ik er achter dat de treinlijn van Londen na Dover verder reed Margate. Dit betekende goed nieuws voor de terug reis. De trein van Dover naar Londen deed ook Margate/Ramsgate aan. Waardoor ik niet hoefde over te stappen. Ik was vorig jaar al in Margate geweest dus ik had bijna alle museums daar al gezien. Daarom koos ik er voor om het computer spel te halen en twintig minuten later op te trein naar Ramsgate te stappen. In Ramsgate heb ik mijn tijd doorgebracht bij een maritiem museum en een stoom sleepboot. Het was een kwartier terug lopen naar het station maar ik raakte de weg een aantal keren kwijt en ik kwam net op tijd aan op het station voor mijn treinreis.

De trein stopte in alle kleine dorpen voordat deze in Dover aankwam en vervolgens reed deze verder als hoge snelheidstrein naar Londen . Ik zat heel diep te lezen in m'n boek en ik had m'n bagage naast mij liggen(ik durf mijn spullen niet in een bagage rek te plaatsen (er wordt veel gestolen)) en in Ebbsfleet zat een man ongeduldig op mijn schouder te tikken. Uiteraard mocht de man naast mij zitten maar hij was zo ongeduldig dat ik geen tijd had om mijn rugzak onder de stoel te leggen. In st Pancras stond er al een rij voor de deuren voordat de trein überhaupt stil stond. Dus ik wilde pas op gaan staan als de trein stil stond. De man vroeg zeer ongeduldig of hij er langs mocht. Ik zei geen probleem maar waarom heb je zoveel haast? Er staat toch al een rij voor de deuren. Hij vroeg aan mij waarom ik zo'n opmerking maakte en waarom ik in de trein zat alsof het een huiskamer was. Ik wilde nog iets zeggen over zijn ogen waarin je duidelijk haat en ongeduld zag(wat je bij Londenaren vaak ziet) maar ik besloot hem maar gewoon te negeren.

In Londen ben ik naar het theater gegaan en vervolgens ben ik naar Paddington station gegaan. Ik wilde op de nachttrein naar Penzance stappen. De trein was nog niet gereed en ik moest nog een uur wachten voordat deze gereed was. De nachttrein in Engeland staat voor reizen zoals je het vroeger had. Een privé slaapkamer, een bar en een ontbijt geserveerd door roomservice. Ik had de trein al eens eerder genomen en ik sliep toen beter. De machinist op deze trein was zeer enthousiast met remmen en optrekken. Dus ik werd dit keer een paar keer gewekt. Er is niets slechter dan meerdere keren half slapend wakker worden en weer in slaap sukkelen. Ik werd rond 7 uur wakker met hoofdpijn. Na een aspirientje en een ontbijt voelde ik me weer een stuk beter. Het ontbijt stelt trouwens niets voor op deze treinen. Een kop thee en een broodje becon is wat je krijgt. Vroeger kreeg je er ook sinaasappelsap bij maar dat is verleden tijd. Het setje verzorgingsproducten en het water flesje is wel en leuke attentie.

Toen ik in Penzance aankwam kwam ik er achter dat het een feestdag was. Dus de meeste winkels waren dicht en de bussen reden minder frequent. Na een telefoontje kwam ik er achter dat het museum waar ik naar toe wilde gaan wel open was. Ik pakte lijn 17A naar Boscaswell estate die elke 2 uur reed. In Boscaswell is de Geevor tin mine gevestigd waar ze het hele proces van het delfen van grondstoffen laten zien. Om 3 uur nam ik de een na laatste bus terug naar Penzance.

De volgende dag ging ik met de bus verder naar st Ives. De buskaartjes zijn wel duur in dit gebied. Voor een enkeltje betaal je 4 pond en voor en retourtje 6 pond. Deze dag zat ik weer in lijn 17A maar dan naar de andere richting. Na een busrit van slechts 25 minuten liep ik het naar kleinste museum die ik ooit bezocht had. Het museum was 4 vierkante meter groot ( in iemand voormalige badkamer). Je kreeg een audio fragment van 75 minuten te horen over Sir Richard Burton. Meneer Burton heeft veel gereisd en in zijn lezen veel reisboeken geschreven en veel boeken vertaald waaronder de Kama Sutra. Het dorpje is veel mooi met prachtige vergezichten.

De dag daarna nam ik de zelfde bus terug naar Penzance en vanaf daar ging verder naar St Michaels mounth. Een prachtig gebouw op een eiland niet ver van Penzance af. Na mijn bezoek nam ik bus 251. Deze bus rijdt naar Lizard en rijdt slechts een aantal keren per dag. De bus was veel te laat en door technische problemen reed deze niet verder dan Helston. In Helston moest ik wachten op een andere buslijn die veel langer over de resterende reis deed. Ik kwam pas om 18.30 aan bij mijn jeugd herberg.

Na een nachtje slapen kwam ik er achter dat er niets te doen was in Lizard. Daarom ging ik weer met bus 37 terug naar Helston. Deze bus stopt in meerdere gehuchten waar er dood lopende straten zijn. Er zijn geen keerlussen dus de bus moet meerdere keren in z'n achteruit gezet worden en in piepkleine straatjes terug gestoken worden. In Cornwall zijn de straten überhaupt erg smal dus als chauffeur moet je wel een zekere handigheid bezitten. Helston heeft een groot intresant museum die veel groter en interessanter was dan ik gedacht had. Ik wilde onderweg nog bij een chocolade fabriek stoppen maar daar was niet eens tijd voor. Rond 16.30 uur kwam ik weer bij mijn jeugd herberg voor mijn laatste nacht daar!

Hierbij het einde van het tweede gedeelte van het verslag.
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Reizen met OV in Engeland deel 2

Bericht door Chrysa »

Heb je geen foto's genomen? :o
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Reizen met OV in Engeland deel 2

Bericht door hidihi »

Chrysa schreef:Heb je geen foto's genomen? :o
Ik heb veel foto's getrokken van de omgeving en van de museums​ maar eigenlijk niet veel van het openbaar vervoer zelf. Ik heb hooguit 6 a 7 foto's van het OV . Ik wil er best een paar foto's bij mijn verslagen willen doen en als er geïnteresseerde zijn zelfs van de attracties maar het probleem is dat ik niet weet hoe ik dat moet doen. Je kunt hier niet zomaar je foto's uploaden. Dat moet via een omweg gebeuren en ik weet niet hoe.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten