OVer je reiservaringen in juli 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door ArrivaBas »

Hier is het reiservaringentopic voor Juli! :D
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Aking »

Nou, laat ik dan maar aftrappen:

Mijn reis begint goed, ICE 105 heeft op dit moment een verwachte vertraging van 25 minuten bij vertrek uit Utrecht. Ik heb een overstap van 21 minuten...

1+1= een hotelletje in Wenen? :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Aking »

En ondertussen is het 2e stel van de 105 waarin ik mij bevind verworden tot ICE 2885, welke met ongeveer +40 rijdt. Ik kan dus fluiten naar mijn overstap en mijn treinbinding is opgeheven (A)

Mijn 4e hotelovernachting in Wenen, op kosten van de spoorwegen uiteraard, is dus een feit *O*
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Etienne »

De chauffeur van lijn 133 naar Middelburg had de omleiding in Serooskerke over het hoofd gezien, waardoor deze een stuk achteruit moest steken, door 2 wegversmallingen, om vervolgens in een zijstraat weer vooruit terug te kunnen. Dit leverde, na de files bij het CAS, één ruime +10 op.

In Middelburg aangekomen bleek dat er een aanrijding had plaatsgevonden tussen Kruisingen en Bergen op Zoom. In Kruiningen stond al een bus klaar van Muys reizen, maar die kon bij lange niet iedereen meenemen. Gelukkig kwam vlak daarna een dubbeldekker aan en daarin kon wel iedereen mee. Hoewel de HC in Kruiningen wel 4 minuten kon wachten op alle reizigers uit de bus, kon de HC van de 2271 dat in Bergen op Zoom niet. Op de minuut nauwkeurig vertrok deze, twee bussen vol passagiers achterlatend. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Aking »

Aking schreef:Mijn 4e hotelovernachting in Wenen, op kosten van de spoorwegen uiteraard, is dus een feit *O*
Ik moet bij Astro TV gaan werken... Mijn hotelgutschein ligt voor me op tafel *O*
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door VIRM »

Vanmiddag met de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 17:35 van Zaandam naar Amsterdam Centraal gegaan. Aankomst op 4b, en de routebeschrijving van ns.nl/geleidelijnen leidde mij helemaal via de Westtunnel om bij busstation Ijzijde te komen (hoeveel mensen ik op en rond de geleidelijn de stuipen op het lijf heb gejaagd op een zaterdagmiddag laat ik maar even in het midden :mrgreen:).

Bij de audiopaal heb ik maar een knopje ingedrukt. Na een halve minuut van TUUT TUUT werd er opgenomen.
Ik: "Goedemiddag! Ik moet lijn 48 naar Borneo Eiland van perron C hebben."
Meneer in audiopaal: "Ja, die zou er gewoon motten staan."
Juist, je bent dan in Amsterdam als je zo'n antwoord krijg. Dus na een paar minuten en overleg met een collega werd via de auidopaal mij de juiste halte aangewezen. Okay, dan maar weer op weg op de geleidelijn. Medereizigers zijn dan behulpzaam, want de SRA heeft het nagelaten om voelbare markeringen van de letters aan te brengen. Dus had op een paar minuten na de aansluiting gemist. Typisch Amsterdams busstation: halve kilometer geleidelijn, maar je mag het voor de rest liever zelf uitzoeken. *O* Buschauffeur van de 319 die ook op perron C vertrok stapte nog hoogstpersoonlijk uit om te vragen waa rik naartoe ging. :pos:

Dus de 48 naar Borneo Eiland van een kwartie rlater. Tot mijn grote verbazing werkte de halte-afroep niet. Dat is echt heel erg lang geleden sinds ik dat voor he tlaatst had meegemaakt.
Beul van de blindegeleidelijn
en-es
Berichten: 4399
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door en-es »

Ik was vandaag in Rotterdam en Den Haag. Tussendoor maakte ik een tussenstop in Delft om het stationsgebied te bekijken. Het oude stationsgebouw staat er nog steeds maar het perron en de rails zijn weg. Ik nam de ICD van 14.59 naar Den Haag Centraal die vanwege werkzaamheden een paar minuten later was. In de trein liep een nogal onverzorgde man die elke reiziger op beleefde wijze vroeg: "heeft u nog vragen?". In het winkelcentrum Babylon naast Den Haag Centraal viel het me op dat alle winkels weg waren. Ik was er niet zo gek lang geleden maar er stonden toen echt nog winkels. De terugreis ging via Amsterdam Zuid en ik moest Duivendrecht-Weesp per bus afleggen. Het was behoorlijk warm in de bus en de chauffeur verontschuldigde zich ervoor. Hij wees er ook op dat de airco niet werkte.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door VIRM »

De [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] is officieel toch geen ICD?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

Nee, een trein mag alleen pronken met de naam Intercity Direct als een gedeelte van de route toeslagplichtig is en er stickertjes "Intercity Direct" op de deuren geplakt zijn. :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Geert »

en-es schreef:In het winkelcentrum Babylon naast Den Haag Centraal viel het me op dat alle winkels weg waren.
Niet alles is weg, maar het loopt inderdaad niet echt lekker in New Babylon. Misschien dat het over een paar jaar wat beter loopt als de tweede kamer om de hoek zit (ander publiek dan het huidige).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

Vanochtend zoals gebruikelijk op Rotterdam Centraal Intercity Direct 905 genomen. Viel mij al op dat het deuralarm bleef afgaan tijdens het instappen. Toen geprobeerd werd de deuren te sluiten ging dat niet helemaal goed, waarna de locomotief een harde reset nodig had. Na negen minuten kwam er plotseling toch beweging in de trein, al ging het bij Hoofddorp toch weer tergend traag.

Aankomst op Amsterdam Centraal met 14 minuten vertraging :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

Net voor Rotterdam Centraal komende vanaf de HSL staat een ICD defect, ik vermoed de 954. De Thalys naar Parijs is over spoor 9 gestuurd, de ICD daarachter wordt naar spoor 12 ipv 4 gestuurd, maar moet wachten tot de Thalys naar Amsterdam weg is. Aansluiting naar België lijkt verloren te gaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door julsteren »

Zie veel berichten over weinig controles in treinen. Gisteren 15 treinen en een zweefmeuk-geval gehad en daarvan enkel in de laatste twee treinen een controle. Verslag ga ik zo aan beginnen, aardig wat foto's :Y
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Durashift
Berichten: 5627
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in juni 2017

Bericht door Durashift »

Afgelopen zaterdag zat ik even kort op station Heerhugowaard, in afwachting van een reizigster waarmee ik verder per auto zou reizen.
Door de werkzaamheden tussen Alkmaar en Wormerveer werd er een aangepaste dienstregeling gereden. Het was omstreeks 15 uur. De SGM sprinter naar Hoorn had een paar minuten vertraging.. Toen deze nét voor 15 uur van het station wegreed.. begon Tuffy te vertellen dat reizigers voor de richting Amsterdam en verder, vanwege de werkzaamheden, beter via Hoorn konden omreizen... :shock:

Uh, goede timing van Tuffy.. als de trein richting Hoorn net vertrokken is.. :wink:

Ik kan mij wel voorstellen dat de boodschap primair bedoeld is voor de reizigers die op de trein naar Alkmaar (en dit keer dus niet verder richting A'dam) stonden te wachten.. én dat Tuffy de boodschap graag zo breed mogelijk verspreidt en dus wacht tot het moment dat, waarschijnlijk, de meeste reizigers op het perron staan.. logisch voor de gewenste uitvoering van gedrag vind ik het niet.

De kerel naast mij op het bankje stond maar op en sjokte richting het andere perron.. duidelijk teleurgesteld.. én hij zat er al toen ik daar ging zitten en hád dus met de SGM mee gekund... :twisted: :(
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Geert »

Vanochtend reed door een seinstoring de helft van de IC's niet tussen Den Haag en Utrecht (en tussen Rotterdam en Utrecht). De wel rijdende IC van 8.23 uur van Den Haag naar Utrecht had met 9 bakken ICM kunnen rijden, maar uiteraard gaat de omloop voor op de reizigersbelangen en werd het stel aan de halzijde afgekoppeld waardoor er tussen Den Haag en Utrecht standplaatsen waren, met extra veel standplaatsen vanaf Gouda. :roll:

Ik snap best dat improviseren niet altijd lukt, maar deze storing was al anderhalf uur bezig en het materieel was voorhanden. Is het afkoppelen van een treinstel nou echt zo belangrijk in een verstoorde situatie?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

Vandaag voor het eerst sinds 2 april controle gehad in de t905! Ging minstens een iemand op de bon voor het niet hebben van een toeslag, en dat kan je dus tegenwoordig ook per pin betalen :O
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5231
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Lijn 45 »

Gisteren zat ik in een bus waar iemands trouwe viervoeter zijn behoefte op de vloer had gedaan. De hele bus stonk er naar, bah! -o-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Ik snap best dat improviseren niet altijd lukt, maar deze storing was al anderhalf uur bezig en het materieel was voorhanden. Is het afkoppelen van een treinstel nou echt zo belangrijk in een verstoorde situatie?
Hoewel ik de frustratie herken en ook goed begrijp lijkt het met de huidige complexe materieelomloop misschien toch maar beter dat er wel volgens plan gesplitst wordt. Enige wat je anders doet is het probleem verplaatsen.
Als voorbeeldje: bij dezelfde storing heeft men in Rotterdam wel minder stellen afgekoppeld, maar in combinatie met een storing in ´t noorden des lands zorgde dat ervoor dat er in de avondspits geen versterkingsstellen in Rotterdam aanwezig waren. (Die zouden normaal immers ´s ochtends achtergelaten zijn).
Gevolg waren juist weer heel veel korte treinen vanuit Rotterdam in de avondspits, de 559 met 6 bakjes ICM was niet echt een succes gezien die normaal circa twee keer zo lang is. In Amersfoort kwam daar alsnog een stel bij, maarja, da´s een beetje mosterd na de maaltijd want de grootste drukte heb je dan al gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door chemie »

Wat is het toch eigenlijk een grap dat men in Twente al een vakantieregeling heeft ingezet. Ja ik begrijp het wel, maar het is toch wel een beetje apart dat de buslijn koppeling 3/9 z'n rijtijd niet haalt, al 2 dagen op rij. Twee dagen op rij +4, door vertraging in het stuk van de 3, en de relatieve drukte op het station.

Prima dat er slechts 4x/uur gereden wordt, maar kan het dan wel zo zijn, dat de bus gewoon op tijd rijdt, oftewel iets meer speling heeft? :roll:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door ODRAIL »

In Rotterdam is de vakantiedienstregeling gisteren ook ingegaan. Met als gevolg in de avondspits uitpuilende metro's :? :wink: .
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Tom523 »

Gisteren moest ik van Alphen naar het mooie Heerenveen om te werken. Helaas werd de IC Utrecht-Leeuwarden opgeheven in Zwolle ivm een springer net voor Meppel. Alles naar Leeuwarden en Groningen lag dus stil, zou nog wel 3 uren kunnen duren. Op het perron werden we al verwezen naar de NS-bushalte, alwaar diverse bussen klaar stonden voor de geplande omleiding tussen Zwolle en Kampen. Vakkundig werden een aantal bussen gesommeerd om richting Meppel af te reizen, waardoor ik binnen 15 minuten al in de NS-bus zat!

Al met al kwam ik een uurtje later aan, net genoeg voor GTBV. Hulde voor NS!
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Jultar »

Suus schreef:Vandaag voor het eerst sinds 2 april controle gehad in de 905! Ging minstens een iemand op de bon voor het niet hebben van een toeslag, en dat kan je dus tegenwoordig ook per pin betalen :O
Per pin betalen kan alleen bij de NS International Train Managers. De NS Reizigers HCs zijn niet zo hip :p
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Aking »

Maar het ICD gebeuren is toch overgegaan naar NSR een tijd terug?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

Er is een poging tot reorganisatie gedaan die niet goed is afgerond waardoor nog steeds een deel van het personeel op de ICD officieel van NS International is. Een aantal van die conducteurs begin ik ondertussen wel te herkennen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door dennistd »

chemie schreef:Wat is het toch eigenlijk een grap dat men in Twente al een vakantieregeling heeft ingezet. Ja ik begrijp het wel, maar het is toch wel een beetje apart dat de buslijn koppeling 3/9 z'n rijtijd niet haalt, al 2 dagen op rij. Twee dagen op rij +4, door vertraging in het stuk van de 3, en de relatieve drukte op het station.

Prima dat er slechts 4x/uur gereden wordt, maar kan het dan wel zo zijn, dat de bus gewoon op tijd rijdt, oftewel iets meer speling heeft? :roll:
Lijn 3 heeft gewoon zijn standaard rijtijd van 36 minuten (rond), lijn 9 heeft twee minuten ingeleverd en heeft nu 16 ipv 18 minuten voor een enkele reis. In principe moet dat gewoon haalbaar zijn volgens mij.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten