OVer je reiservaringen in juli 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door ArrivaBas »

Dat lijkt mij wijdverspreid over het hele spoornet te liggen, maar ik heb geen idee op welke plekken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Bemined »

Vanmiddag op Rotterdam Centraal vond een blindegeleidehond blijkbaar dat zijn baasje aan fitness toe was en liep op de roltrap af die (permanent) de andere kant op draaide. Kwamen toevallig net twee NS medewerkers via die roltrap omlaag die de man aanspraken, eerste reactie was 'nee hoor lukt wel' maar toen ze de man vertelde dat de hond een foutje had gemaakt nam de man toch de goede roltrap.
Suus schreef:Blijkbaar is ook de spoorindeling van Rotterdam Centraal overhoop gegooid waardoor reizigers praktisch altijd van perron moeten veranderen op de as Dordrecht - Den Haag.
Klopt, je kunt komende vanuit Schiedam alleen op de sporen 7 en 8 keren in Rotterdam als je rechterspoor terug wilt, en dus moet de hele spooropstelling overhoop.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Daniel »

Of gewoon naar Dordrecht doorrijden natuurlijk, heb elders al diverse berichten gelezen over het totaal ontbreken van enige werkzaamheden op dat traject die verhinderen dat er een IC doorrijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door VIRM »

Bemined schreef:Vanmiddag op Rotterdam Centraal vond een blindegeleidehond blijkbaar dat zijn baasje aan fitness toe was en liep op de roltrap af die (permanent) de andere kant op draaide. Kwamen toevallig net twee NS medewerkers via die roltrap omlaag die de man aanspraken, eerste reactie was 'nee hoor lukt wel' maar toen ze de man vertelde dat de hond een foutje had gemaakt nam de man toch de goede roltrap.
Die man maakte evengoed een fout, want de baasjes wordt bij de opleiding geleerd dat ze met de geleidehond beter nie top de roltrap kunnen. Iets met pootjes die ergens vast kunnen komen te zitten dacht ik.
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Aking »

Honden kunnen roltrappen beter mijden inderdaad
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Daniel »

VIRM schreef:Die man maakte evengoed een fout, want de baasjes wordt bij de opleiding geleerd dat ze met de geleidehond beter nie top de roltrap kunnen. Iets met pootjes die ergens vast kunnen komen te zitten dacht ik.
Maar hoe weet een blinde dan wat de roltrap is, of hebben die deze app al zodat de geleidehond het kan vertellen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Bemined »

Een roltrap maakt een nogal herkenbaar geluid :wink:
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door PatrickM »

Controle in een Luxemburgse bus: we stormen bij een random halte met 3 controleurs een bus in. We gaan kaartjes controleren, maar controleapparatuur hebben we niet. We nemen dus van iedereen de Mkaart even mee naar de kaartlezer en controleren hem daar wel :')

Of het nou echt handig is vraag ik me af...
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb tot nu toe slechts één conducteur of buschauffeur gehad die zichtbaar naar de geldigheid van mijn Montafon-Brandnertal-Card keek... :') Zo klein staat de geldigheid er ook niet op, hoor.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door PatrickM »

Tot vorig jaar was dat ook zo met de zeelandpas. Die was toen op praktisch al het Schouwse OV geldig, maar alleen met de gezinspas (uitgegeven door de campings op Schouwen) en niet met de persoonspas (te koop bij de VVV en bij de campings in de rest van de provincie). De gemiddelde chauffeur gaf er echter he-le-maal niks om dat je met een p-pas meeging. Zelfs bij controle door S&V werd er fout gecontroleerd :')
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Zugführer »

Een bericht op verzoek van de poster verwijderd, evenals twee reacties daarop.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Etienne »

Vanochtend reed ik met de RE van Nurnberg naar Stuttgart en bij station Dombühl klonk bij het binnenrijden de toeter van de locomotief en vervolgens een schrapen geluid. Bleek dat een bulldozer, die daar met ballast bezig was, binnen het PVR was gekomen en dientengevolge de zijkant van de locomotief geschraapt had. Na de nodige plichtplegingen konden we met +45 de weg weer vervolgen; en dat is best wat vertraging op een rit van 2 uur en 45 minuten.

Door een medische situatie tussen Stuttgart en Ulm in de middagspits liep het treinverkeer richting Stuttgart behoorlijk in het honderd. Op de hoge perrons stonden vrijwel allemaal IC's of ICE's die vertragingen tot wel +80 hadden en dientengevolge moest voor de lokale treinen ook geschoven gaan worden en liepen die ook vertragingen op. Mijn 2163 van Stuttgart naar Nurnberg hield het gelukkig op +15.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

Gisterenochtend was ik iets later en kwam ik om 8:00 perron 11/12 op van Rotterdam Centraal.

Toen stond de ICD van 7:56 er nog met +10, die aan het wachten was tot de Thalys vertrokken was.

Toen de Thalys weg was werd de trein van 7:56 deels ontruimd, waarschijnlijk door een omroep.

De ICD van 8:11 kwam binnen rijden en tijdens het instappen floten de conducteurs van de ICD van 7:56 dat hun trein zou vertrekken, waarna de mensenmassa zich snel over de twee treinen ging verspreiden. Op vertrektijd van de trein van 8:11 volgde een omroep in deze trein dat de trein van 7:56 bezig was te vertrekken en als dat gelukt zou zijn dan zouden wij pas vertrekken.

De trein van 7:56 heeft vervolgens drie keer geprobeerd te vertrekken en is tijdens die drie pogingen in totaal 9 stoeptegels vooruit gekomen, waarna de trein werd opgeheven. Omdat het sein herroepen moest worden kon iedereen in die van 8:11 gepropt worden, waarna die vervolgens met +8 naar Amsterdam kon vertrekken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door PatrickM »

Feest. Bus naar Rotterdam Centraal zat vol, en ik kon er niet meer bij. Dat dat wordt minstens +60 -o-

Edit: de chauffeur van de 436 (R'dam - Flakkee) die eigenlijk 5 minuten te laat aankomt heeft ROV gebeld, en m'n aansluitende bus gaat 5 minuten wachten. Dat noemen we service *O*

Edit 2: toch te vroeg gejuicht, bij aankomst om 19:17 was de bus weg. Totale vertraging wordt +30 omdat ik maar naar huis heb gebeld met de vraag of ze me ipv in Bruinisse in Oude-Tonge op konden halen..
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Chrysa »

Als je niet mee mag ivm een te volle bus en een uur vertraging hebt, krijg je dan ook geld terug?
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door PatrickM »

De RET heeft geen GTBV dacht ik, CXX heeft het zeker weten niet.

Edit: net even gekeken: de RET heeft een compensatieregeling in de vorm van uurkaartjes of taxikosten.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Gekko123 »

Ik meen me te herinneren dat CXX weldegelijk een soort van GTBV-regeling had in de provincie Utrecht. Dat was dan wel een andere concessie, dus het zou me niets verbazen dat er het een en ander afhankelijk is van de concessie-voorwaarden.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door PatrickM »

Klopt, in oa Almere is het er wel. In HWGO en Zeeland is het er niet, maar bij de 2e klacht kreeg ik wel een geschenkdagkaart. Bij de 5 klachten erna is het niet meer dan "chauffeur zegt sorry en zal het noooit meer doen."

Er stond overigens ook wel op de dris dat er een rit was uitgevallen, met daarna "houd rekening met een extra reistijd tot 15 min". Nee RET, niet alle reizen eindigen bij CS...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Suus »

De RET kan niet met iedereen rekening houden. Ze geven tenminste nog aan wat de extra reistijd is, dat krijg je in het stad- en streekvervoer meestal niet te horen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door PatrickM »

Nee, ze geven de extra reistijd aan op het traject van de 33 aan, wat dus voor veel reizigers niet zal kloppen (want aansluitende trein/streekbus gemist).
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Er staat een ICE op station Hilversum. Nummer weet ik niet, maar dat is te achterhalen: De trein draagt de naam 'Brussel Zuid/midi'

Edit: Het is dus de 4604.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Aking »

Waarschijnlijk een omgeleide ICE in verband met iets op Utrecht - Amsterdam, niet heel vreemd :wink:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door JWM »

Bijlmer - Utrecht ligt er inderdaad uit zodat men het Amstelstation kan schilderen.
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Sommige treinen rijden wel gewoon op dat traject volgens mij.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2017

Bericht door dylanwild94 »

Was vandaag wel leuk om de Beneluxtrein in Breda te zien.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten