OVer je reiservaringen in augustus 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Wubbo »

Omdat het augustus is, een nieuw topic.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Mikos »

Waarom eigenlijk? Is één jaartopic niet net zo makkelijk? Een beetje zoals alle andere topics waar om de zoveel posts een nieuw topic kwam, omdat... ja, waarom eigenlijk?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Wubbo »

Historisch gegroeid. Kan natuurlijk anders maar daar ga ik niet (meer) over ;-)
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door JWM »

Mikos schreef:ja, waarom eigenlijk?
Je weet toch dat veel mensen hier behoefte hebben aan een vaste structuur...
Wageningen1998
Berichten: 985
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Hoor nu pas dat er Eftelingmuziek gedraaid wordt in de IJpassage van A'dam CS :')
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Gekko123 »

Mikos schreef:Waarom eigenlijk? Is één jaartopic niet net zo makkelijk? Een beetje zoals alle andere topics waar om de zoveel posts een nieuw topic kwam, omdat... ja, waarom eigenlijk?
Bij het eerstvolgende overleg van de forumbeheerders zullen we dit bespreken. We komen hier later dus nog op terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Aking »

Zo, voor de verandering zit ik weer eens in de Avala *O*
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door wouter15 »

Ik heb tijdens mijn reis Woerden - Rotterdam Schiemond niet vaak vertraging, maar als ik het heb gebeurt het ook wel goed: De 4021 vertrok netjes op tijd uit Woerden maar omdat we achter een vertraagde Intercity belanden kwamen we met +4 aan in Gouda Goverwelle. Vervolgens gingen we met een slakkengang weer verder (we kwamen op een gegeven moment ook behoorlijk hard tot stilstand (waar dat goed voor was weet ik niet)) en in gouda was de vertraging inmiddels +7 geworden. De conducteur sleutelde tot Rotterdam CS lekker door en we kwamen om 7:39 aan in Rotterdam Centraal. Echter zou mijn tram 8 om 7:41 gaan dus die ging ik niet meer halen. Had dus gelijk een vertraging van 15 minuten te pakken. Doordat de volgende tram onderweg ook nog 5 minuten opliep kwam ik uiteindelijk met 20 minuten vertraging aan in Schiemond. Hopelijk gaat het morgen wat beter.
Bemined
Berichten: 5828
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Bemined »

Gouda - Rotterdam gaat de hele week al niet zo lekker, elke ochtend is er wel een [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] met meer dan +10 geweest. Maandag was het de 2818, gister en vandaag de 2814 die met vertraging uit Utrecht kwam en vanaf Goverwelle achter het boemeltje gegooid werden waar ze niet voorbij konden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door ODRAIL »

Die vertragingen tussen Utrecht en Rotterdam hebben te maken met de werkzaamheden aan de Moerdijkbrug. Hierdoor worden veel goederentreinen omgeleid via het traject Utrecht - Rotterdam. Dit heeft weer (nadelige) gevolgen voor het overige treinverkeer.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Suus »

Ik wou net zeggen, ik heb vandaag vier goederentreinen in Gouda gezien in de 2x tien minuten dat ik er was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Daniel »

Ligt er ook wel aan hoe de trdl de boel afhandelt: zag gisteren nog gebeuren dat een kort keteltreintje rond 16.30 uur over spoor 8 in Utrecht doorkwam richting Rotterdam en blijkbaar strak voor de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] langs gestuurd werd gezien we met de 1759 even moesten wachten met vertrekken omdat er een trein in de wisselstraat stilstond.
Was dat treintje strak achter de IC uit sturen en er dan in Gouda voorbij laten dan niet minder vertraging veroorzakend geweest? Of kom je dan door de opvolgtijd alsnog op een wachtende IC uit?

Op maandag een goederentrein om 7.30 uur (dus vlak voor de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie]) door Utrecht. Die dan via spoor 20, maar uiteindelijk kom je toch op hetzelfde spoor uit een stukje. De andere kant op zat dan juist weer een goederentrein strak achter de 2800, maar dan hangt juist de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] er weer vlak achter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Wubbo »

Alle genoemde tijden zijn geen tijden die in een planning geaccordeerd zouden worden. Er rijden goederentreinen om, maar zeker niet op deze tijden. Er zijn maar weinig mogelijkheden om ze gepland conflictvrij door Utrecht te krijgen, meest kansrijk lijkt me .21/.51 over spoor 20 richting Rotterdam en .24/.54 via spoor 12 door Utrecht richting Venlo. Of het ook daadwerkelijk zo gepland is weet ik niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Suus »

Ik zat gisteren in de 8669 en bij aankomst in Gouda waren er maar twee uitstappers. Vond het wel fijn dat de trein op spoor 10 aankwam, zo moest ik minder ver lopen met mijn elektrische koelbox.
Laatst gewijzigd door Suus op do 03 aug 2017, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Daniel »

@Wubbo: Waarschijnlijk rijden er dan meerdere goederentreinen met vertraging, want heb ze wel degelijk rond die tijden door zien komen. Vanmorgen inderdaad wel eentje richting Venlo om 7.24 uur door, wel over spoor 21 en niet 12.

Maandag zag ik ze vanuit de bus van 7.31 uur langs komen: eerst een trein richting Venlo over 21, kort daarna een losse loc over 20 de andere kant op. En de spot van dinsdag betrof een trein die na vertrek van de [serie=Intercity|2017|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] over spoor 8 doorkwam, dat moet dus iets van 16.33 uur geweest zijn met blijkbaar een rijweg voor de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] langs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Marc »

Gisteren ben ik een dagje richting Texel geweest. Vanuit Den Helder reed gelede bus 9108 (in een rode kleurstelling) naar de veerhaven. Hier verder geen problemen. Ook de overtocht met de "Texelstroom" verliep zonder problemen. In de veerhaven van 't Horntje stond de gelede 9162 klaar als lijn 28. Er moesten nog wat kaartjes worden verkocht, hierdoor vertrokken we met +6 uit de veerhaven. Onderweg was het ook druk, waardoor we met +13 aankwamen bij de halte Nikadel in De Koog. Lijn 828 had eerder lijn 28 gereden, want deze kwam pas rond 11:00 aan in de haven en haalde ons onderweg op de Pontweg in.

Om 13:18 vanuit De Koog (Badweg) naar Den Burg (Elemert). Ook hier vertrokken we met +12. Vanuit Den Burg naar de veerhaven nam ik lijn 828 om 14:32, omdat de 28 weer met +14 op de rol stond. Ondanks het extra rondje Den Burg kwam ik om 14:51 aan in de veerhaven. Toen ik de boot opliep zag ik lijn 28 uit De Koog nog niet.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door JWM »

Huh? De bus gaat toch mee de boot op?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Suus »

Nee, dat is weer afgeschaft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Marc »

Maar goed ook, anders had de bus gisteren verschillende keren de boot gemist...
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door busfanNL »

Het was dramatisch echt. Ik heb het ook meegemaakt en er moet een formule 1 gereden worden om de boot te halen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Daniel »

Vanmiddag alweer zo'n omgeleid goederentreintje in een onmogelijk pad door Utrecht: zag letterlijk links van me de 2854 van spoor 12 vertrekken en rechts van me die goederentrein doorkomen over spoor 8. Gezien 't vaartje waarmee die dat deed zal hij vermoedelijk strak voor de IC uit gestuurd zijn. Als ik OVtijden mag geloven dit keer wel zonder vertraging te veroorzaken, 't was ook maar een kort treintje die vermoedelijk goed door heeft kunnen rijden.

En owja, vanmorgen hadden we nog 'n treinsurfende kauw voorop een DDZ en vanmiddag een duif die zo zonder uit te checken onder de poortjes door ging. Kon ik die nou ook bij Mikos melden? :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door JWM »

Daniel schreef:in een onmogelijk pad door Utrecht [...] Als ik OVtijden mag geloven dit keer wel zonder vertraging te veroorzaken
Wat is nu precies je punt?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Daniel »

Dat die omgeleide treinen bijna dagelijks in niet bestaande paden vlak voor andere treinen gegooid worden, vooral een [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] is daar met z'n relatief korte keringen aan beide kanten behoorlijk gevoelig voor. Toevallig vandaag dan niet doordat het een kort en vlot doorrijdend goederentreintje was, maar eerder deze week zijn er nog sterk oplopende vertragingen geweest doordat er met hetzelfde gemak een zware en lange trein vooruit gestuurd werd die nu eenmaal niet zo snel gaat.

Ten opzichte van de eerder hier geposte meer realistische paden rijden die treinen overigens ook in alle gevallen vertraagd, dan zou je zeggen dat een op tijd rijdende IC voor gaat (daar heeft die goederentrein ook amper last van, 'tis geen Sprinter waar je 'm achter gooit).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door JWM »

Dan heeft de treindienstleider in dit geval toch een prima inschatting gemaakt?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2017

Bericht door Suus »

Ik zat gisterenavond in de Intercity Direct en het was mij vlak na Schiphol al opgevallen dat de man voor mij erg aan het snotteren was. Toen er kaartcontrole kwam, had de man geen toeslag gekocht. Hij kreeg echter geen boete van de conducteur maar condoleances, want hij gaf huilend aan dat hij halsoverkop de trein ingesprongen was naar Brabant omdat zijn moeder overleden was. Omdat het ondertussen toch wel een erg snottigere bende begon te worden ben ik even naar het toilet gelopen, waar ik uiteraard weer herinnerde dat ICR geen handdoekjes heeft. Dan maar een flink stapeltje toiletpapier gevouwen en dat naar deze jongeman gebracht, zodat hij in ieder geval een beetje toonbaar in Brabant zou aankomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten